دیجیتال مارکتینگ چیست؟ با پیشرفت تکنولوژی و همه‌گیر شدن اینترنت، افراد اکثر وقت خود را در فضاهای اینترنتی می‌گذرانند. صاحبان مشاغل نیز می‌توانند در این فضاها، کسب‌وکار خود را معرفی نمایند. امروزه بازاریابی نیز دستخوش تغییرات شده و از فضای قدیمی جدا گشته است. کسب‌وکارها نیز برای آن که نابود نشوند، باید با رویکردی نو بازاریابی کنند. یکی از مواردی که در دوره های مختلف بازاریابی آموزش داده میشه، شیوه حسابداری برای مدیران است و اینکه چگونه با برنامه حسابداری کار کنند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی مفهوم دیجیتال مارکتینگ بپردازیم، تا بتوانید با دیدگاه و رویکردی نو شروع به بازاریابی دیجیتال کنید. همچنین به شما انواع، ابزار و استراتژی‌های مارکتینگ را آموزش خواهیم داد تا بتوانید در مدت کوتاه کسب‌وکار خودتان را رونق دهید. دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کند که کسب و کار خود را در فضاهای بیشتری رونق دهید.

خواندن مقاله دیجیتال مارکتینگ را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم؟

مدیران کسب‌ و کارها
مدیران مالی شرکت ها
حسابداران
دانشجویان رشته حسابداری

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ پس از گسترده شدن فضای اینترنت، بازاریابی نیز دستخوش تغییرات و به سمت و سوی شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها کشیده شد. بازاریابی اینترنتی، جایگزین بازاریابی سنتی شد.

به عبارت ساده‌تر اگر بخواهیم بگوییم که دیجیتال مارکتینگ چیست؟ می‌توانیم بیان کنیم که تبلیغات و بازاریابی که بازاریابان در بستر اینترنت، برای تداوم حیات تجاری خود انجام می‌دهند را دیجیتال مارکتینگ می‌گوییم.

تاریخچه بازاریابی دیجیتال در ایران و خارج

بازاریابی دیجیتالی از چه زمانی مورد استفاده قرار گرفت؟ اصطلاح بازاریابی دیجیتالی برای اولین بار در دهه 1990 میلادی توسط کاربران اینترنتی مورد استفاده قرار گرفت.

 دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

در سال 1993 توسط هات ویرد اولین بنر تبلیغاتی خریداری شده و پس از آن یک سال یعنی در سال 1994 فناوری‌های جدیدی را وارد بازاریابی دیجیتالی نمودند و همین هنگام یاهو راه اندازی شد. در سال 1996 تحولات و ابزارهای بسیاری در موتورهای جستجو ایجاد کردند و در سال 1998 گوگل راه اندازی شد.

اهمیت استفاده از بازاریابی دیجیتال

به نظر شما چرا بازاریابی اینترنتی اهمیت دارد؟ به خوبی می‌دانیم که امروزه اینترنت و شبکه‌های اجتماعی طرفداران بسیار زیادی دارند و طبق تحقیقات 94 درصد از جمعیت جهان در بستر اینترنت حضور دارند. دلایلی وجود دارد که اهمیت بازاریابی اینترنتی را نشان می‌دهد. دلایل اهمیت بازاریابی دیجیتال شامل:

    • عملکرد و قابلیت‌های نامحدودی که برای کاربران ایجاد نموده است
    • بازدهی بیشتر، و سرمایه گذاری آسان‌تر
    • مشاهده و نمایش به افراد بیشتر که درصد مشتریان را افزایش می‌دهد
    • پیشرفتی سریع در قیف فروش شرکت

کاربرد و مزایا دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ در برطرف نمودن نیازهای مصرف کننده و محتوای ارزشمند به کسب‌وکارها کمک شایانی می‌کند. البته این کاربردها می‌تواند مزایایی داشته باشد که در تصویر زیر به تمامی آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

کاربرد و مزایا دیجیتال مارکتینگ

کاربرد و مزایا دیجیتال مارکتینگ

انواع دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ به بازاریابی دیجیتالی شناخته شده است که انواع مختلفی دارد. در همین قسمت از مقاله قصد معرفی آن‌ها را داریم. انواع دیجیتال مارکتینگ شامل:

    • سئو
    • ایمیلی
    • شبکه‌های اجتماعی
    • ویدیویی
    • صوتی
    • کلیکی
    • نمایشی
    • اینفلوئنسر

دیجیتال مارکتینگ آنلاین و دیجیتال مارکتینگ آفلاین

تبلیغات و بازاریابی کسب‌وکار امروزه در فضا و بستر وب توسط کارشناسان آن انجام می‌شود که از این طریق می‌توانید به مخاطبان و خریداران بیشتری دست یابید. در دیجیتال مارکتینگ احتمال موفقیت بسیار بیشتر از سایر بازاریابی‌ها می‌باشد. اینگونه بازاریابی که در فضای اینترنت و به وسیله اپلیکیشن‌ها و… انجام می‌شود را دیجیتال مارکتینگ آنلاین می‌گوییم.

در آموزش دیجیتال مارکتینگ گفتیم که بازاریابی به صورت دیگری نیز انجام می‌شود که به آن مارکتینگ آفلاین می‌گوییم. در این بازاریابی از طریق بیلبورد، رادیو، تلویزیون، روزنامه و… کسب و کار خودمان را تبلیغ می‌کنیم.

آموزشگاه حسابداری فرداد

تفاوت دیجیتال مارکتینگ آفلاین (سنتی) و آنلاین چیست؟

مارکتینگ یعنی چه؟ مارکتینگ به معنای بازاریابی می‌باشد که کسب‌وکارها برای تداوم و بقای حیات تجاری خود از آن استفاده می‌کنند و به کمک موتورهای جستجو سئو انجام می‌شود. دو روش از مارکتینگ که امروزه میان کسب‌وکارها رواج بیشتری دارد، دیجیتال (آنلاین) و سنتی (آفلاین) می‌باشد.

بازاریابی سنتی به تبلیغاتی گفته می‌شود که از طریق آگهی‌های تلویزیون، رادیو، بیلبورد، تراکت و… انجام می‌شود و برای کسب‌وکارها اغلب بسیار پر هزینه و گران تمام می‌شود و نتیجه آن نامشخص است.

دیجیتال مارکتینگ b2b و دیجیتال مارکتینگ b2c

دیجیتال مارکتینگ برای کسب‌وکارهای B2B با توجه به نوع محصول و ویژگی‌های آن انجام می‌شود. در چنین مارکتینگی، احساسات در خرید محصول هیچ نقشی ندارند و چیزی که مدنظر قرار داده می‌شود، تصمیم سازمانی است. به عبارت ساده‌تر، بازاریابی B2B در مورد استفاده از یک محصول می‌باشد که در همین بازاریابی بهترین گزینه، موتورهای جستجو سئو است.

در مقابل این بازاریابی، مارکتینگ B2C وجود دارد که بیشتر بر مزایای محصول تمرکز دارد. بدین گونه تصمیمی که سازمان برای خرید اتخاذ می‌کند، در این بازاریابی تصمیم مصرف کننده نقش اول را دارد و مهم تلقی می‎‌شود. دقیقا برعکس مارکتینگ B2B که احساسات مصرف کننده نقشی نداشت در چنین بازاریابی احساسات مهم است.

تفاوت بازاریابی دیجیتالی با دیگر بازاریابی‌ها

در این قسمت قصد داریم تفاوت بازاریابی دیجیتالی با دیگر بازاریابی‌ها را بیان کنیم. تفاوت اول بازاریابی دیجیتالی با دیگر بازاریابی‌ها در همین است که دیجیتال مارکتینگ حتما باید در فضای وب و اینترنت باشد و در فضای آفلاین نمی‌توان از این بازاریابی استفاده نمود.

مورد دوم که حائز اهمیت است، هزینه آن می‌باشد. دیجیتال مارکتینگ از بازاریابی سنتی کم هزینه‌تر می‌باشد. بازاریابی دیجیتالی ممکن است از دیگر بازاریابی‌ها پر هزینه‌تر باشد. تفاوت بازاریابی دیجیتالی با دیگر بازاریابی‌ها را به صورت کامل در تصویر شرح داده‌ایم.

تفاوت بازاریابی دیجیتالی با دیگر بازاریابی‌ها

تفاوت بازاریابی دیجیتالی با دیگر بازاریابی‌ها

تفاوت بازاریابی دیجیتال با بازاریابی اینترنتی در چیست؟

راه‌های بازاریابی اینترنتی چیست؟ یکی از انواع بازاریابی‌ها، بازاریابی اینترنتی می‌باشد. برخی از افراد بازاریابی اینترنتی را با بازاریابی دیجیتال اشتباه می‌گیرند، اما تفاوت‌هایی در این دو وجود دارد که برای تمایز آن‌ها و شناختن راه‌های بازاریابی اینترنتی باید بدانید.

اولین تفاوت بازاریابی اینترنتی با دیجیتال در همین است که بازاریابی اینترنتی یکی از شاخه‌های بازاریابی اجتماعی می‌باشد. بازاریابی اینترنتی نیاز به اتصال دائمی اینترنت دارد درحالی که بازاریابی دیجیتال با استفاده از ابزارهای هوشمند، نیازمند اتصال دائمی اینترنت نیست. تفاوت دیگری که این دو با هم دارند هزینه‌های آن‌ها می‌باشد.

تفاوتی میان دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی ربایشی وجود دارد؟

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی ربایشی شبیه به هم هستند، یعنی هر دو در فضای آنلاین و محتوای دیجیتالی تمرکز دارند. این دو تفاوت‌های بسیار جزئی دارند که قصد داریم به آن‌ها بپردازیم. تاکتیک‌های هر دو روش به یک شکل است. بازاریابی دیجیتالی سعی دارد، محتوای بازاریابی خود را به بیشترین تعداد افرادی که در فضای مجازی هستند نشان دهد.

در مقابل بازاریابی درونگرا یا ربایشی از محتوای تولید شده تنها برای جذب مشتریان هدف خود استفاده می‌کند. به طور کلی یکی از ابزارهای قدرتمند بازاریابی ربایشی وبلاگ است. در بازاریابی ربایشی، صاحبان کسب و کارها اغلب از وبلاگ برای تبلیغ استفاده می‌کنند.

ابزارها و تاکتیک‌های دیجیتالی مارکتینگ

همانطور که قبلا بیان کردیم دیجیتال مارکتینگ نیازی به اتصال دائمی اینترنت ندارد، زیرا از طریق ابزارها و تاکتیک‌های هوشمندی که راه‌اندازی کرده است، می‌تواند امور خود را انجام دهد. ابزار دیجیتال مارکتینگ را می‌توانید در تصویر مشاهده کنید.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چیست

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

 آنالیز و تحلیل داده

اولین و مهم‌ترین ابزاری که در بازاریابی دیجیتال انجام داده می‌شود، آنالیز و تحلیل داده است. در همین ابزار کارشناس دیجیتال مارکتینگ، محتوایی که قرار است به عموم افراد نمایش داده شود، را آنالیز نموده و در صورت تایید کارشناس این اتفاق رخ خواهد داد. در غیر این صورت، باید محتوای تولید شده اصلاح گردد. آنالیز داده، اولین و گاهی مهم‌ترین ابزار دیجیتال مارکتینگ است.

بهینه سازی موتور جستجو (سئو)

سئو seo در واقع شامل تکنیک‌هایی است که موجب می‌گردد سایت شما به افرادی که در یاهو، گوگل، بینگ و… دنبال محصول موردنظر هستند، نمایش داده شود. قرار گرفتن سایت شما در رده‌های ابتدایی جستجو بسیار مهم و دارای امتیاز فوق العاده برای کسب‌وکارتان به شمار می‌آید. سئو به دو بخش تقسیم می‌شود که شامل:

    1. سئو داخلی On-Page Seo
    2. سئو خارجی Off-Page Seo

گوگل آنالیتیکس و متریکس

گوگل آنالیتیکس به زبان ساده اگر بخواهیم توضیح دهیم به معنای یک ابزار رایگان و قدرتمند، برای به دست آوردن اطلاعات کاربران وبسایت‌ها می‌باشد. به کمک گوگل آنالیتیکس متوجه خواهید شد که بودجه تبلیغاتی شرکت را در کجا هزینه کنید، یا چگونه یک کاربر سایت را تبدیل به مشتری نمایید. حتی به کمک گوگل آنالیتیکس می‌توانید ساعات ترافیک وب سایتتان را بشناسید.

تبلیغات کلیکی و ایمیل مارکتینگ

تبلیغات کلیکی و ایمیل مارکتینگ در تاکتیک‌های دیجیتال مارکتینگ چیست؟ تبلیغات کلیکی روشی است که به ازای هر بار کلیک به روی تبلیغ کسب‌وکار شما انجام می‌شود. این تبلیغ یکی از رایج‌ترین روش‌های تبلیغی دیجیتال مارکتینگ است. کانال‌هایی که می‌توانید در تبلیغات کلیکی کسب‌وکار خود استفاده کنید فیس بوک، توییتر و لینکدین می‌باشد.

بنظرتان ایمیل مارکتینگ چه نوع ابزاری برای تبلیغات است؟ زمانی که شخصی از ایمیل و پیام برای جذب مخاطبان و تبدیل آن‌ها به مشتریان استفاده می‌کند، می‌گوییم که از روش ایمیل مارکتینگ استفاده نموده است. محتوای پیامی که برای کاربران از طریق ایمیل ارسال می‌شود شامل تبلیغات، تخفیفات و پیشنهادات است.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ

با استفاده از این روش برند و محصول خود را در دید عموم افراد که در فضای مجازی حضور دارند؛ قرار می‌دهید و یا می‌توانید از اینفلوئنسرهایی که در این فضا هستند، برای تبلیغ کسب‌وکارتان کمک بگیرید. برای آن که بتوانید با تکنیک‌های فروش حرفه‌ای بیشتری آشنا شوید می‌توانید مقاله تکنیک‌های فروش حرفه‌ای را نیز مطالعه کنید.

سایر ابزارها

ابزارهای دیگری وجود دارد که بهتر است آن‌ها را نیز بشناسید و بدانید سایر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چیست؟ از این ابزارها می‌توانید برای بازاریابی کسب‌وکار خود، یا همان تبلیغات دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید. این روش‌ها همانند روش‌های توضیح داده شده عمل می‌کنند. سایر ابزارهای تبلیغات بازاریابی دیجیتال شامل:

    • وب سایت آنلاین
    • وبلاگ
    • کتاب صوتی
    • بروشورهای الکترونیکی
    • سرویس استریم آنلاین

3 مرحله اصلی استراتژی دیجیتال مارکتینگ

پیش از آشنایی با 3 مرحله اصلی استراتژی دیجیتال مارکتینگ باید این را هم دانست که یکی از موارد بسیار مهم نحوه محاسبه دخل و خرج است. به همین منظور است که حتما باید افراد با مشاهده آموزش حسابداری، خود را برای موعدی پرداخت ها آماده کنند. بازاریابی دیجیتال نیز مانند سایر موضوعات مالی و تجاری دارای استراتژی‌هایی می‌باشد که باید بر اساس چهارچوب آن‌ها عمل نمود، در غیر این صورت نتایج مطلوبی به همراه نخواهد داشت.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ راه و روش بازاریابی آنلاین را به شما یادآوری می‌کند تا بدانید از چه طریقی می‌توانید شغل خود را رونق دهید. استراتژی دیجیتال مارکتینگ در تصویر به طور کامل شرح داده شده است.

مراحل استراتژی دیجیتال مارکتینگ

مراحل استراتژی دیجیتال مارکتینگ

1. مشخص کردن اهداف

شما باید سوالاتی را برای خودتان طرح کنید و پاسخ آن سوالات را نیز بدانید. به عبارت دیگر باید بدانید که هدفتان از بازاریابی دیجیتال چیست و چرا در میان بازاریابی‌های متفاوتی که وجود دارد، دیجیتال مارکتینگ را انتخاب کرده‌اید. پاسخ به این سوالات موجب می‌شود هم اهدافتان را بشناسید و هم هدفمند پیش بروید. برای برررسی اهداف می‌توان آنها را در نرم افزار اکسل یادداشت کرد و به صورت دوره ای آن ها را بررسی کرد. به این منظور باید هر فردی که می‌خواهد در کار خود موفق شود آموزش اکسل در حسابداری را مشاهده کند.

2. اطلاع رسانی حضور در دنیای دیجیتال

زمانی که شما اهدافتان را مشخص نموده‌اید، می‌دانید که قرار است چگونه در دنیای دیجیتال حضور داشته باشید؛ اکنون می‌توانید اطلاع رسانی کنید. در همین مرحله می‌توانید از ابزارهای رایگان شبکه‌های تبلیغاتی استفاده نمایید.

3. تحلیل و بررسی رفتارهای مخاطبان

یکی از مزیت‌هایی که بازاریابی دیجیتال در اختیار کاربران قرار می‌دهد، امکان بررسی رفتارهای مخاطبان است. در این مرحله شما می‌توانید چالش‌ها و واکنش‌های مخاطبانتان را آنالیز نموده و تحلیل کنید. متاسفانه بسیاری از افراد با این مرحله هنوز آشنا نیستند که موجب می‌شود گاهی مسیر را اشتباه بروند.

نکات مهم و ضروری درباره دیجیتال مارکتینگ

در رابطه با دیجیتال مارکتینگ نکاتی وجود دارد که دانستن آن‌ها به موفقیت کسب‌وکارتان کمک بسیاری می‌کند. نکات مهم بازاریابی دیجیتال که باید آن‌ها را رعایت کنیم، شامل:

ردیف نکات مهم و ضروری دیجیتال مارکتینگ
1 شما برای مخاطبانتان ویدیویی تهیه می‌کنید و یا محتوایی را تولید نه با کپی از گوگل و یاهو، بنابراین باید به جای آن که کلمات کلیدی فراوان داشته باشید باید تولید محتوای جذاب و کاربردی داشته باشید تا افراد جذب شوند.
2 هرگز برای آن که یک مشتری را جذب کنید از کسب و کارتان دروغ نگویید، زیرا توقع مشتری زیاد می‌شود و گاهی قادر به انجام آن نخواهید بود.
3 نکته سوم که باید بدانید این است که اگر از شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده می‌کنید باید برای هر کدام برنامه منحصر و خاصی داشته باشید.

مارکتینگ چیست؟

برای آن که بدانیم مارکتینگ چیست! بهتر است ابتدا معنای لغوی آن را تشریح کنیم و سپس به مفهوم گسترده آن بپردازیم.  مارکتینگ( Marketing) در اصطلاح به معنای بازاریابی است که استفاده از آن موجب پیشرفت و ترقی یک کسب‌وکار می‌شود. در معنای گسترده مارکتینگ طیف وسیعی از برنامه‌ریزی‌ها، رسانه‌ها و… هستند که صاحبان مشاغل برای رونق شغل خود، از آن استفاده می‌کنند.

بودجه مورد نیاز دیجیتال مارکتینگ

تخصیص بودجه بازاریابی دیجیتال و استفاده از آن در کانال‌های مختلف در هر کسب‌وکاری متفاوت است و نمی‌توان یک رقم مشخص برایش در نظر گرفت. برای تخصیص بودجه مارکتینگ، باید معیارهای خود را در نظر بگیرید و با توجه به آن‌ها اقدام کنید.

به فرض مثال باید بدانید که در موتور جستجو سئو قرار است بازاریابی انجام دهید یا شبکه‌های اجتماعی، اینفلوئنسر و… مواردی هستند که بسیار مهم می‌باشند. همچنین باید بدانید که چه افرادی در تیم شما حضور خواهند داشت و برای پرداخت حقوق آن ها بودجه مورد نیاز را آماده کنید. برای مثال ممکن است برای کارهای ابتدایی به کارآموز نیاز داشته باشید. برای کارآموز می‌توانید حداقل دستمزد وزارت کار را در نظر بگیرید.

معرفی چند کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ

ما تمام نکات و مفاهیم دیجیتال مارکتینگ را شرح دادیم اما ممکن است افرادی بخواهند بیش از این‌ها در مورد بازاریابی دیجیتال بدانند، بنابراین در همین قسمت از مقاله قصد داریم کتاب‌هایی را به شما معرفی کنیم که بازاریابی دیجیتال آموزش می‌دهند و هر بازاریابی، باید آن‌ها مطالعه کند. اسامی کتاب‌ها را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

معرفی چند کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ

آموزش دیجیتال‌مارکتینگ

چه کسب‌وکارهایی از دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌کنند؟

شرکت‌هایی که می‌توانند در فضای مجازی و دیجیتال حضور داشته باشند و البته حضورشان موجب رونق کسب‌وکار و پیشرفت تجارت شود، دیجیتال مارکتینگ گزینه مناسبی است.

استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک که تازه تاسیس شده‌اند، می‌توانند برای رسیدن به رقبا و البته شناخته شدن از روش دیجیتال‌مارکتینگ استفاده کنند.

وظایف اصلی دیجیتال مارکتر چیست؟

پیش از آن که بگوییم که وظایف دیجیتال مارکتر چیست! بگذارید ابتدا شرح دهیم که دیجیتال مارکتر کیست. دیجیتال مارکتر یا همان مدیر دیجیتال مارکتینگ می‌باشد. دیجیتال مارکتر باید توانایی مستند سازی را داشته باشد. شبیه کاری که برای خلاصه پرونده پرسنلی انجام می‌شود باید بتواند برای کارهای مستند سازی خود انجام دهد. شخصی است که بازاریابی دیجیتال را با رعایت تمام نکات و استراتژی‌ها انجام می‌دهد. دیجیتال مارکتر وظیفه دارد که با کمک کانال‌های معرفی شده مشتری‌های احتمالی را جذب کسب‌وکار نماید، این امر موجب افزایش فروش و شناخته شدن برند شما می‌شود.

دیجیتال مارکتر باید بتواند ارتباط موثر خود با مشتری را حفظ نماید. اگر می‌خواهید در مورد ارتباط موثر بیشتر بدانید، می‌توانید مقاله ارتباط موثر در فروش را نیز بخوانید. به خاطر داشته باشید که هر ارتباط موثری در مورد فروش که باشد، در نهایت به فروش باید و خواهد ختم شد. بنابراین کار با نرم افزار حسابداری بازرگانی برای کسب و کارهای مختلف بسیار حائز اهمیت است.

نتیجه گیری

بازاریابی سنتی از طریق آگهی‌های تلویزیون، رادیو، بیلبورد، تراکت انجام می‌شود و برای کسب‌وکارها اغلب بسیار پرهزینه می‌باشد و نتیجه آن نامشخص است. در مقابل این نوع بازایابی، بازاریابی دیجیتال می‌باشد که در فضای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد. که به کمک موتورهای جستجو انجام می‌شود و هزینه‌های آن کمتر از بازاریابی آفلاین است. با وجود سختی کار نسبتا بالای برخی قسمت های مارکتینگ و به دنبال آن دیجیتال مارکتینگ، این کار در لیست مشاغل سختی کار قرار نمی‌گیرد.

مارکتینگ Marketing در اصطلاح به معنای بازاریابی است که استفاده از آن موجب پیشرفت و ترقی یک کسب‌و کار می‌شود، اما در معنای گسترده، مارکتینگ طیف وسیعی از برنامه‌ریزی‌ها، رسانه‌ها و… هستند که صاحبان مشاغل برای رونق شغل خود، با توجه به شرایط خود و شرکت آن را انجام می‌دهند. اغلب نتایج مثبت و مفیدی به دست می‌آورند.

آموزش حسابداری 0 تا 100

دسترسی به مقالات مرتبط:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram
{ "@context": "https://schema.org", "@type": "FAQPage", "mainEntity": [{ "@type": "Question", "name": "دیجیتال مارکتینگ چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "پس از گسترده شدن فضای اینترنت، بازاریابی نیز دستخوش تغییرات و به سمت و سوی شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها کشیده شد. بازاریابی اینترنتی، جایگزین بازاریابی سنتی شد. به عبارتی تبلیغات و بازاریابی که بازاریابان در بستر اینترنت، برای تداوم حیات تجاری خود انجام می‌دهند را دیجیتال مارکتینگ می‌گوییم." } },{ "@type": "Question", "name": "مارکتینگ به چه معناست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "مارکتینگ به معنای بازاریابی می‌باشد که کسب‌وکارها برای تداوم و بقای حیات تجاری خود از آن استفاده می‌کنند؛ البته شیوه‌های متفاوتی دارد و صاحبان مشاغل با توجه به نوع فعالیت خود شیوه آن را انتخاب می‌کنند. دو روش از مارکتینگ که امروزه میان کسب‌وکارها رواج بیشتری دارد؛ دیجیتال ( آنلاین) و سنتی ( آفلاین) می‌باشد." } },{ "@type": "Question", "name": "تفاوت بازاریابی دیجیتالی با دیگر بازاریابی ها را بیان کنید", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "تفاوت اول بازاریابی دیجیتالی با دیگر بازاریابی‌ها در این است که دیجیتال مارکتینگ حتما باید در فضای وب و اینترنت باشد و در فضای آفلاین نمی‌توان از این بازاریابی استفاده نمود. مورد دوم که حائز اهمیت است؛ هزینه آن می‌باشد. دیجیتال مارکتینگ از بازاریابی سنتی کم هزینه‌تر می‌باشد اما ممکن است از دیگر بازاریابی‌ها پر هزینه‌تر باشد." } },{ "@type": "Question", "name": "بودجه موردنیاز برای دیجیتال مارکتینگ چه میزان است؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "خصیص بودجه  مارکتینگ و استفاده از آن در کانال‌های مختلف در هر کسب‌وکاری متفاوت است و نمی‌توان یک رقم مشخص برایش در نظر گرفت. برای تخصیص بودجه مارکتینگ، باید معیارهای خود را در نظر بگیرید و با توجه به آن‌ها اقدام کنید. به فرض مثال باید بدانید که در موتور جستجو سئو قرار است بازاریابی انجام دهید یا شبکه‌های اجتماعی، اینفلوئنسر و... مواردی هستند که بسیار مهم می‌باشند." } },{ "@type": "Question", "name": "چه شرکت‌هایی می‌توانند از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنند؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "شرکت‌هایی که می‌توانند در فضای مجازی و دیجیتال حضور داشته باشند و البته حضورشان موجب رونق کسب‌وکار و پیشرفت تجارت شود؛ دیجیتال مارکتینگ گزینه مناسبی است. همچنین استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک که تازه تاسیس شده‌اند؛ می‌توانند برای رسیدن به رقبا و البته شناخته شدن استفاده کنند." } }] }
نرم افزار حسابداری ابری

تماس

قیمت

دمو

کاتالوگ

×

ما منتظر تماس شما هستیم تا ...

تماس با مشاوران تماس با فرداد

  • شرایـط کاری و نیـازهای ویـژه سـازمان شما را بشنویم.
  • به سوالهای شما در مورد ارزش آفرینی نرم افزار پاسخ دهیم.
  • بر اساس تجربه موفق نرم افزار فرداد در صنایع مختلف بهترین پیشنهاد را برای افزایش بهره وری سازمان به شما ارائه دهیم.
  • با توجه به نیازهای اختصاصی شما، به شما در انتخاب بهترین راهکارها کمک کنیم.