اگر شما مدیر شرکت یا کسب و کاری باشید، معرفی خدمات و افزایش فروش از طریق راهکارهای جدید اینترنتی و آشنایی با تکنیک های سئو سایت در حوزه مارکتینگ، از مهمترین چالش های شما خواهد بود. فرقی نمی‌کند که شما در چه سطحی قرار دارید، اگر با اینترنت سر و کار داشته باشید، حتما عنوان سئو (SEO) را بارها شنیده اید و این سوال بارها برایتان پیش آمده که، سئو چیست و چگونه کار می­ کند؟

موضوع این مقاله نیز بررسی کردن این مساله به صورت کامل و کاربردی است. با مطالعه کردن مطلب پیش رو، نه تنها با معنی سئو آشنا می‌شوید بلکه متوجه خواهید شد که سئوکار کیست و آموزش بالا بردن سئو سایت را نیز یاد خواهید گرفت. پس با ما همراه باشید.

خواندن مقاله راهنمای کامل SEO را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم؟
  • صاحبان کسب و کار
  • علاقمندان به حوزه سئو
  • مدیرانی که به دنبال افرایش فروش هستند

سئو چیست ؟

سئو یا همان SEO مخفف کلمات بهینه سازی موتورهای جستجوگر (Search Engines Optimization) است.

هنگامی که کاربران اینترنت در گوگل کلمه‌ای را سرچ می‌کنند، سایتی را که در «صفحه نتایج جستجو» در رتبه بالاتری نسبت به بقیه قرار داشته باشد، به عنوان سایت بهتر و معتبرتر از نظر گوگل درنظر می‌­گیرند. البته این طرز فکر کاربران بسیار درست است چرا که گوگل سایتی را که از نظر سئو امتیاز بهتری داشته باشد در رتبه بالاتری نسبت به رقبا قرار می‌دهد.

بنابراین، وقتی یک سایت بتواند امتیاز بهتری از نظر سئو کسب کند و رتبه بالاتری در صفحه نتایج جستجو بگیرد، افراد بیشتری به آن وارد خواهند شد و کسب درآمدش افزایش می‌یابد.

با به کارگیری روش‌­ها و رعایت اصول سئو سایت، ورودی کاربران بیشتری از گوگل دریافت خواهید کرد و در نتیجه، درآمد اینترنتی تان بیشتر می­‌شود.

نکته: یک محتوای سئو شده این امکان را به گوگل می‌دهد تا سایت را بهتر شناسایی کنند و به مخاطبان گوگل معرفی نمایند.

حتما تا اینجا برای تان سوال شده که:

چرا سئو سایت مهم است؟

معمولا کاربران در هنگام سرچ متن مورد نظر خود، 5 سایت اولی را که گوگل پیشنهاد می دهد باز می نمایند. از طرفی روزانه میلیارد ها انسان در شبکه های اجتماعی مشغول هستند، این افراد معمولا از مطالبی که در نتایج جستجو از جایگاه مناسبی برخوردار می باشد، استقبال نموده و آن ها را به اشتراک می گذارند.  بنابراین یک سئوی مناسب سایت، سبب دیده شدن سایت توسط افراد بسیار زیاد و همچنین اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی توسط افراد مختلف خواهد شد.

آموزشگاه حسابداری فرداد

سئوکار (متخصص سئو) کیست؟

سئوکار فردی است، که مهم ترین وظیفه او ایجاد بالاترین رتبه در گوگل برای سایت مورد نظر می باشد. یک سئوکار باید قادر باشد که با بهینه سازی موتور های جستجو، محصولات و خدمات افراد را توسط موتور های جستجو از قبیل گوگل برای کاربران به نمایش بگذارد. سئوکاران با بررسی توصیه هایی که گوگل به طراحان سایت نموده است و انجام اقدامات لازم رتبه سایت را برای گوگل بهینه سازی می نمایند. آشنایی با کلمات کلیدی مناسب و تولید محتوای مفید ازجمله مهارت هایی می باشند، که سئوکار باید تسلط کافی بر آن ها داشته باشد.

سئوکار (متخصص سئو) کیست؟

متخصص سئو درحال بررسی سئوی سایت می باشد.

سئو سایت چه کمکی به کسب و کارم می‌کند؟

برای پاسخ دادن به این سوال، ابتدا یک نکته را باید یادآوری کنیم. هنگامی که یک موضوع را در گوگل سرچ کنید، زمانی که با صفحه نتایج جستجو که به آن صفحه SERP می‌گوییم روبرو شوید، ابتدا کدام یک از سایت ‌ها را باز خواهید کرد؟

آیا ابتدا همین سایت را باز می‌کنید، یا مستقیم به سراغ اولین سایت می‌روید؟ احتمالا بالای 98 درصد افراد اولین سایت را باز کنند. بله درست حدس زدید، جنگ بر سر همین رتبه ها است. البته سئو دستاوردی دیگر هم برای سایت شما خواهد داشت و آن کاربر پسند شدن سایت است.

البته ویژگی دوم به این شرط اتفاق می‌افتد، که از سئوی کلاه سیاه دوری کرده و به سمت استفاده از اصول و تکنیک‌های سئوی کلاه سفید بروید. این دو اصطلاح را در ادامه به صورت کامل معرفی خواهیم کرد.

سئو سایت چه کمکی به کسب و کارم می‌کند؟

سئو سایت چه کمکی به کسب و کارم می‌کند؟

بنابراین، زمانی که بر اساس راهنمای سئو پیش رفته و سایت خود را برای رتبه اول تا سوم بهینه سازی کنید، ورودی­‌های سایت شما بیشتر خواهد شد. با افزایش ورودی سایت، میزان فروش و درآمدتان از طریق سایت نیز بیشتر می­‌شود. برای مدیریت فروش شرکت خود می توانید از نرم افزار مدیریت فروش استفاده کنید.

اما اهمیت استفاده از کلمات کلیدی چیست؟ هر کسب و کاری برای خود یک سری کلمات کلیدی دارد. اگر فرضا شما در حوزه فروش فلزات فعالیت می‌کنید، شاید «قیمت مس» یا «قیمت آهن» برای شما یک کلمه کلیدی محسوب شود.

در نتیجه، شما باید با استفاده از نکات سئو کردن سایت، تمام تلاش خود را به کار گیرید، تا هر بار کسی کلماتی مثل «قیمت مس» یا «قیمت آهن» را جستجو کرد، وب سایت شما اولین سایتی باشد، که با آن مواجه خواهد شد.

 آیا سئو برای همه نوع کسب و کاری مفید است؟

سئو برای هرنوع کسب و کار یک استراتژی مناسب می باشد، زیرا تمام شرکت ها اعم از کوچک و بزرگ در هر نقطه جهان که باشند، می توانند برای دیده شدن خود از موتور های جستجو استفاده نمایند. البته هر کسب و کار برای بهینه سازی سئو دارای استراتژی خاص خود می باشد.

کسب و کار های کوچک و استارت آپ ها که دارای درآمد های محدودی می باشند، می توانند با سرمایه گذاری کمتر در بهینه سازی سئوی سایت خود نسبت به سایر روش های بازاریابی، مشتریان خود را افزایش دهند.

همچنین کسب و کار های کوچک می توانند با بهینه سازی سئوی سایت خود بر رقبای بزرگ خود پیشی بگیرند.

شرکت های نرم افزاری نیز به دلیل رابطه بسیار نزدیکی که با دنیای دیجیتال دارند، برای تبلیغات و افزایش مشتریان خود نیاز به بهینه سازی سایت خود دارند.

هر شرکتی که محصولات و خدمات خاصی ارائه می نمایند، در زمینه سئو از مزیت های بسیاری برخوردار می باشند، زیرا دارای مشتریان خاصی بوده و رقیبان کمتری دارند.

آیا سئو برای همه نوع کسب و کاری مفید است؟

اغلب کسب و کار ها برای دیدن شدن و افزایش مشتریان خود به بهینه سازی سئوی سایت خود نیازمند هستند.

آیا می توانم سئو سایت را خودم انجام دهم؟

جواب شما هم بله و هم خیر است. اگر تصور می کنید که با خواندن چند مقاله اینترنتی به یک متخصص بدل می‌شوید، طبیعتا پاسخ شما خیر است.

اما اگر برای یادگیری آن اشتیاق دارید و می‌خواهید به صورت عملی و آزمون و خطا پیش رفته و در ادامه، با آموزش سئو مقدماتی، مطالعه دوره تخصصی سئو، آموزش تولید محتوا و سئو، آموزش بک لینک سازی و … خود را به یک کارشناس بدل سازید، حتما جواب مثبت است.

نکته مهم

اگرچه برای یادگیری سئو مقالات و منابع بسیاری وجود دارد، اما آن را یک فن و مهارت به حساب آورید و روی تجربه و آزمون و خطا هم حساب کنید.

اما چگونه می‌توانم سئو را یاد بگیرم؟ برای این کار، دوره‌ های آموزش آنلاین سئو، فیلم آموزش حرفه ای سئو و راهنمای سئو در اینترنت وجود دارند، که منابع درجه یکی در این زمینه ‌ها به شمار می‌­روند. البته این منابع تا زمانی مفید هستند، که برای یادگیری وقت بگذارید و بدانید که جوینده یابنده است .

اگرچه در بخش­‌های بعدی اصول مهمی را به شما معرفی می­‌کنیم، اما بد نیست که در این بخش، دو ابزار بسیار خوب را آموزش دهیم.

نام این ابزارها به ترتیب «گوگل آنالیتیکس»  و «گوگل سرچ کنسول»  می‌باشد. این دو که در واقع نام سایت ‌هایی هستند، که گوگل در اختیار وب مسترها و مدیران سایت ‌ها گذاشته تا آمار مختلف سایت خود را تحلیل کنند، برای علاقمندان یادگیری سئو نیز مناسب هستند.

البته توصیه ما این است که اگر مبتدی هستید، در ابتدا فقط نکات پایه ای و اساسی سئو را بیاموزید و زمانی که در این مسیر دانش بیشتری کسب کردید، تلاش کنید تا کار با این 2 ابزار را هم بیاموزید.

با یادگیری اصول سئو و آموزش گوگل آنالیتیکز و گوگل سرچ کنسول این امکان در اختیار شما قرار خواهد گرفت، تا با آزمون و خطا چیزهای بیشتری بیاموزید. هر تغییری که در جهت بهینه سازی سایت انجام می‌دهید را، با این ابزارها تحلیل نمایید و سپس میزان تاثیر گذاری هر تغییر را بسنجید.

با ادامه دادن این مسیر یادگیری، پس از مدتی خودتان به یک متخصص بدل خواهید شد.

 استراتژی سئو چیست؟ و انواع آن

برنامه ریزی برای موفقیت در هر کاری به یک استراتژی مشخص نیاز دارد. کسی هم که قصد داشته باشد با بهینه سازی و بهبود اوضاع سئو سایت، کاربران بیشتری را جذب سایت خود کند و آنها را به یک مشتری تبدیل سازد، حتما به یک استراتژی سئو نیاز دارد.

انواع استراتژی سئو
 استراتژی سئو سریع (Hop-Hop)  استراتژی سئو سازنده میانگین (Average Performer)
 استراتژی سئو بزرگ  استراتژی سئو سایت‌های فروشگاهی

استراتژی سئو انواع مختلفی دارد، که در این قسمت به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

1- استراتژی سئو سریع (Hop-Hop)

در استراتژی سئو سریع، قصد ما کسب بیشترین کاربر ممکن در کوتاه‌ ترین زمان است. در این نوع استراتژی، کیفیت محتوای تولید شده و جلب رضایت کاربران چندان اهمیت ندارد بلکه؛ رعایت قوانین مطلوب موتو­رهای جستجوگر و کسب ورودی زیاد مهم است. یکی از کارهایی که در این حالت به کرات انجام می­‌شود، لینک زدن­‌های متعدد به دیگر سایت­‌ها است.

استراتژی سئو سریع

کسب و کارها برای جذب و افزایش مشتری به استراتژی سایت نیاز دارند.

2- استراتژی سئو سازنده میانگین (Average Performer)

سایت‌هایی که مدتی است، از تاسیس آن‌ها گذشته و در رتبه‌­های 10 تا 20 صفحه نتایج جستجو قرار دارند، از این استراتژی برای کسب رتبه‌­های بهتر و جذب کاربران بیشتر بهره می­‌برند.
در این حالت، افزایش اعتبار برند سایت و راضی نگاه داشتن مخاطبان از جمله اهداف مهمی است، که تعیین می­‌شوند. بازنویسی و بهینه سازی مطالب قبلی، حذف مطالب نامربوط به موضوع اصلی سایت، گرفتن بک لینک از سایت‌­های معتبر، تولید محتوای اختصاصی و حرفه ای برای جلب نظر مخاطبان از جمله کارهایی است، که در این روش مورد استفاده قرار می­‌گیرند.
اگر در ابتدای تاسیس سایت از استراتژی سئو سریع استفاده نموده‌اید، می‌­توانید در ادامه با این روش اوضاع سایت را بهبود داده و در طولانی مدت رتبه خوبی کسب نمایید.

3- استراتژی سئو بزرگ

در بازارهای کسب و کار اینترنتی که پول بسیار زیادی در آن رد و بدل می­‌شود و رقابت شدیدی بین بازیگران وجود دارد، این روش خوبی برای کسب بهترین رتبه است.
در این حالت، شما ملزم هستید که جدیدترین و خلاقانه ترین محتواها را تولید نمایید.

علاوه بر محتواهای متنی جدید و جذاب، محتواهای ویدئوی، اینفوگرافی و پادکست هم ابزارهای خوبی به شمار می‌آیند. گرفتن بک لینک از مشهورترین و معتبرترین سایت­‌ها نیز جزو کارهایی است که در این استراتژی انجام می‌شود.

نکته مهم

در استراتژی سئو بزرگ، تحلیل رقبا و سبقت گرفتن از آن‌ها را باید به صورت دائمی انجام دهید.

4- استراتژی سئو سایت های فروشگاهی

فروشگاه­‌هایی که سایت اختصاصی برای فروش خود طراحی می‌کنند، بهتر است که استراتژی سئو مناسب خود را نیز داشته باشند.
اول از همه باید دانست که به دلیل زیاد بودن حجم موضوعات و مطالب، دسته بندی درست آن‌ها و استفاده استاندارد از توضیحات متا به کاربران کمک می‌کند، راحت تر به محتوای مورد نظر برسند.
پلاگین­‌هایی که دیگر موضوعات مشابه سایت را به خواننده معرفی می‌کنند، ابزار موثری در این روش به حساب می‌­­آیند. طراحی فضای مناسب برای کامنت‌‌ها و نظرات هم باعث کسب اعتماد مشتریان خواهد شد.
از دیگر کارهایی که در این استراتژی توصیه می‌شود، داشتن لینک ‌های داخلی و خارجی فراوان و استاندارد است.

مراحل استراتژی سئو چیست ؟

اول از همه این نکته را ذکر می‌کنیم که استراتژی سئو را با تقویم محتوا اشتباه نگیرید، چون این اشتباه متداولی است و بسیاری فکر می‌کنند، که با نوشتن یک تقویم محتوایی، در واقع استراتژی سئوی خود را هم طراحی نموده اند. اما مراحل استراتژی سئو به شرح زیر است:

مراحل استراتژی سئو چیست ؟

استراتژی سئو را با تقویم محتوا اشتباه نگیرید.

  • با استفاده از سایت ‌هایی که کار تجزیه و تحلیل سئوی سایت را انجام می‌دهند، متوجه نقاط قوت و ضعف سئو سایت خود شوید. آیا نقشه سایت دارید؟ آیا به ابزارهایی برای تحلیل آمار بازدید سایت و … دسترسی دارید؟ آیا ویدئوها را مستقیما در سایت آپلود کرده‌اید یا آن را جاگذاری (Embed) نموده اید؟ و بسیاری از پرسش های مهمی که به شما خواهند گفت
  • با استفاده از سایت‌­هایی که کار تجزیه و تحلیل سئوی سایت را انجام می‌دهند، متوجه نقاط قوت و ضعف سئو سایت خود شوید. آیا نقشه سایت دارید؟ آیا به ابزارهایی برای تحلیل آمار بازدید سایت و … دسترسی دارید؟ آیا ویدئوها را مستقیما در سایت آپلود کرده‌اید، یا آن را جاگذاری (Embed) نموده اید؟ و بسیاری از پرسش‌­های مهمی که به شما خواهند گفت، در چه زمینه­‌هایی باید دست به اقدام بزنید.
  • بعد از این کار، متن‌هایی که در سایت شما وجود دارد را بررسی کنید. محتواهای متنی، تاثیر حیاتی برای رنکینگ یا رتبه بندی سایت شما در گوگل دارند. تمام این محتواها را از نظر کلمات کلیدی اصلی، فرعی و جانشین بررسی نموده و تگ ‌های مختلفی را مشخص کنید. هر آنچه که یک متن سئو شده استاندارد نیاز دارد، را باید در این مقالات قرار دهید. پس از بهینه سازی مطالبی که از قبل وارد سایت شده اند، یک نمونه استاندارد برای متن طراحی کنید.

از این به بعد هر بار که قصد همکاری با نویسنده و تولید کننده محتوایی را داشتید، این نمونه را در اختیار وی قرار دهید و از او بخواهید که مطابق با اصول سئو بنویسد.

  • یک استراتژی مناسب برای قرار دادن عکس داشته باشید. عکس­‌ها بعد از کلمات برای گوگل و حتی برای مخاطبان و کاربران سایت اهمیت زیادی دارند.
    خود شما هم طبیعتا در بین گزینه­‌هایی که در گوگل به شما معرفی می‌شوند، بیشتر به سمت مقالاتی تمایل دارید که عکس‌ های مناسب و با کیفیت ‌تری داشته باشند. مشخص کنید که برای هر میزان کلمه چه تعداد عکس باید بارگذاری شوند.

عموما توصیه می‌­شود که برای هر 300 کلمه یک عکس قرار دهید. البته این قوانین قابلیت تغییر هم دارند و تاکیدی که برای آزمون و خطا کردن در بخش قبلی داشتیم، به خاطر دریافتن همین موضوعات بود.
بر روی عکس‌­هایی کار کنید که با موضوع مقالات شما بیشترین همخوانی و تناسب را داشته باشند. حتما برای تگ توصیف عکس‌­ها (Meta Description) از عبارات مناسبی که حاوی کلمات کلیدی اصلی، فرعی و جانشین هستند بهره ببرید.

برخی از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که برای تگ تمام عکس‌­ها باید از کلمات کلیدی اصلی استفاده نمایند، در حالی که این کار اشتباه است. کلمات کلیدی فرعی و جانشین باید بیشترین حضور را در تگ‌‌های توصیفی عکس‌­ها داشته باشند.

  • برای فیلم‌­هایی که می‌خواهید داخل سایت بگذارید باید یک تصمیم مهم بگیرید. اگر بخواهید فیلم را داخل سایت بارگذاری نمایید، ممکن است با مشکل دیر لود (Load) شدن سایت مواجه شوید که بسیار به رتبه سایت آسیب می‌زند. به همین خاطر نیاز دارید که هزینه بیشتری بکنید و هاست بهتر و فضای بالاتری خریداری نمایید.

در مقابل؛ بعضی هم دوست دارند فیلم ‌ها را در سایت‌­هایی که مخصوص به اشتراک گذاری فیلم هستند بارگذاری نموده و سپس لینک آن ویدئو را داخل سایت خود قرار دهند.

این کار اگرچه موجب باز شدن سریع‌تر سایت شما می‌گردد، اما در عین حال بیشتر فواید تماشای کلیپ را به سمت آن سایت می‌برد. دلیل اینکه سایت­‌های اشتراک گذاری فیلم این همه هزینه می‌کنند نیز به این برمی گردد و قصدشان بالا بردن اعتبار خود نزد گوگل است.
ازسوی دیگر شاید بهتر باشد در این بین به نوعی تعادل برسید. کلیپ‌­های مهم را در سایت خود بارگذاری نموده و کلیپ‌­های فرعی را داخل سایت‌ های دیگر قرار دهید. به هر ترتیب، باید برای این مورد یک تصمیم جامع بگیرید و این تصمیم را در استراتژی سئو سایت نیز بگنجانید.

  • برای مذاکره با سایت­‌های مهم و پر طرفدار، حسابی برنامه ریزی نمایید و بخشی از زمان و بودجه تان را برای این کار کنار بگذارید. البته این مورد را در بخش سئو بیرون صفحه (Off Page SEO) به طور مفصل توضیح می‌دهیم، اما در این بخش هم لازم است اشاره کنیم که برای این مساله برنامه ریزی خوبی داشته باشید.

شما می توانید از طرق مختلف سایت‌­های مشهور را قانع کنید که لینک بعضی از صفحات سایت شما را در سایت خود قرار دهند.

  • مورد آخری که از مراحل استراتژی سئو معرفی می‌کنیم، این است که سعی کنید مخاطبان سایت را زمان زیادی در سایت خود نگاه دارید. هرگاه کاربری از طریق صفحه نتایج گوگل صفحه‌ای را باز می‌کند، گوگل میزان حضور او را در آن صفحه محاسبه می­‌نماید.

اگر شما نتوانسته باشید فضای مناسبی برای جلب توجه مخاطب ایجاد کنید، او ممکن است خیلی زود صفحه سایت شما را ببندد. اگر این اتفاق به کرات رخ دهد، گوگل ممکن است آن سایت را جریمه کند و حتی از صفحه SERP خارج سازد.

نکته مهم

کیفیت بالای عکس ‌ها، سایزبندی مناسب عکس­ ها و داشتن لوگوی اختصاصی از جمله ویژگی‌هایی هستند، که عکس ­های سایت شما را برای مخاطبان و گوگل جذاب تر می­‌کنند.

برای جلب توجه مخاطبان باید چند کار را با دقت انجام دهید:

الف. از کلمات کلیدی نامربوط استفاده نکنید. اگر مخاطب برای خواندن مطلبی در مورد «بهترین سایت آموزش حسابداری» وارد سایتی شود، که در مورد تبلیغات لباس مطلب نوشته، خیلی زود آن را خواهد بست.
ب. از عکس، فیلم و پادکست استفاده مناسب و درستی کنید، تا بازدیدکننده زمان خوبی را صرف حضور در سایت نماید.
پ. طراحی گرافیکی سایت نیز اهمیت بسیار بالایی دارد. از گرافیست ‌های حرفه ­ای برای این کار کمک بگیرید.

نکته: تشویق کاربران به گذاشتن کامنت یک راهکار خوب در این زمینه است. بسیاری از افراد به جای مطالعه مقاله سایت یک راست به سراغ کامنت ­ها می روند.

نکات مهم برای استخدام متخصص سئو

یکی از نکات بسیار مهم در استخدام سئوکار، میزان سابقه کار فرد سئوکار می باشد. زیرا هرقدر که سئوکار سابقه کار بیشتری داشته باشد، از مهارت بالاتری برخوردار می باشد.

نکته بعدی در استخدام سئوکار، گرفتن تست از متقاضی می باشد. با گرفتن تست شما متوجه خواهید شد که فرد چقدر بر الگوریتم های گوگل مانند الگوریتم های پنگوئن، مرغ مگس خوار، پاندا و … تسلط دارد.

شرکت فرداد استخدام متخصصین سئو را فراهم آورده است، اگر شما خود را متخصص به ارائه استراتژی منحصر به فرد در حوزه های نرم افزاری، برنامه نویسی، سئو، بازاریابی، فروش و … می دانید و خود را آماده همکاری با تیم حرفه ای میبینید، برای ارسال رزومه و استخدام شرکت نرم افزاری فرداد تردید نکنید. برای اطلاعات بیشتر به استخدام شرکت نرم افزاری مراجعه کنید.

از دیگر نکات استخدام متخصص سئو، آشنایی با ابزار های گوگل آنالیز و گوگل وبمستر تولز می باشد. چراکه این دو ابزار به رفع خطاهای احتمالی کمک کرده و به ما این امکان را می دهد، که آمار و جزئیات آمار وب سایت خود را مشاهده نماییم.

آشنایی به سئو داخلی و سئو خارجی جهت تولید محتوا، ایجاد لینک داخلی، طراحی سایت مناسب، بک لینک و …. نیز از دیگر مهارت های مورد نیاز یک متخصص سئو می باشد.

آشنایی با برنامه نویسی جزء الزامات استخدام یک سئوکار نیست، زیرا برای یک سئوکار آشنایی با تگ های html کافی می باشد. البته توانایی برنامه نویسی سئوکار سبب می شود، که در مواردی سئوکار بتواند سبب بهبود ux وب سایت شود.

سئو درون صفحه چیست؟ (On Page Seo)

سئو درون صفحه به مجموعه نکاتی گفته می­‌شود، که باعث تبدیل مقاله سایت شما، به یک محتوا سئو شده استاندارد شود.

سئو درون صفحه

هدف از رعایت نکات سئو درون صفحه، تبدیل محتوای ساده به محتوای سئو شده است

 

از جمله نکاتی که در این زمینه باید رعایت کنید، می­‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. استفاده مناسب از تگ هدینگ: تگ H1 برای تایتل یا عنوان اصلی، تگ H2 برای تایتل ‌های فرعی و تگ H3 و H4 و … برای تایتل­‌های فرعی‌تر به کار گرفته می‌­شوند.
    استفاده از تگ موجب می‌شود، تا خزندگان گوگل به آن تایتل‌ها توجه ویژه ­ای کنند و به همین خاطر نیز لازم است، از کلمات کلیدی مورد توجه خود در آن قسمت استفاده نمایید.
  2. آیا می‌دانید لینک سازی داخلی چیست؟ لینک سازی داخلی به این معناست که در هر محتوا به صورت طبیعی و نه به شکل تحمیلی، لینک دیگر صفحات سایت­‌تان را ایجاد کنید. حتما به دفعات دیده اید که مثلا نوشته اند: «برای مطالعه بیشتر درباره این موضوع، روی کلمه اینجا کلیک کنید» این کار در همین راستا صورت می‌گیرد.
  3. کلمات کلیدی مورد نظر را به میزان مناسبی به کار ببرید و تلاش کنید، چگالی قرار گرفتن این کلمات در محتوا خیلی زیاد نباشد. استفاده بیش از حد کلمات کلیدی درمتن، از طرف گوگل مصداق استفاده افراطی از کلمات کلیدی ( Key Word Stuffing) است و برای آن نیز مجازات­‌هایی را در نظر می­‌گیرد.
  4. یکی از ویژگی‌­هایی که هم برای مخاطبان و هم برای خزندگان گوگل مطلوب است، داشتن بدنه استاندارد برای محتوا است.

مقدمه، توضیحات تفصیلی و نتیجه گیری را در تمام محتواهای سئو شده خود ایجاد نمایید. این کار همچنین باعث می‌شود تا کاربران راحت‌­تر با سایت تعامل داشته باشند و سریع‌ مطالب را مرور نمایند.

5. برای هر محتوایی که در سایت قرار می دهید، یک متا دیسکریپشن ( Meta Description) جامع و خلاصه بنویسید و حتما توجه داشته باشید که کلمات کلیدی نیز در آن قرار گرفته باشند. این کار بر روی نرخ CTR اثرگذاری مثبت دارد. اگر می خواهید بدانید CTR در سئو چیست، باید بگوییم که میزان کلیک‌هایی است که در صفحه SERP بر روی سایت شما شده و گوگل این نرخ را برای رتبه بندی سایت‌­ها دخیل می‌کند.

نکته مهم

یکی از بزرگ ترین اشتباهات نویسندگان محتوا زیاده روی در استفاده از کلمات کلیدی است. تلاش کنید تا به بهترین چگالی برای کلمات برسید. هرچند عموما روی 2 درصد تاکید می‌شود اما شما آزمایشات خود را انجام دهید.

سئو بیرون صفحه چیست؟ (Off Page SEO)

سئو بیرون صفحه در واقع بک لینک ‌هایی است که از سایت­‌های دیگر به سایت شما زده می­‌شود.

احتمالا تا حدودی متوجه شده اید که بک لینک در سئو چیست. در بخش استراتژی سئو نیز بر روی این کار تاکید فراوانی کردیم. اگر سایت­‌های مختلفی (ترجیحا سایت­‌هایی که موضوع کاری‌ شان با موضوع کاری شما شباهت دارد یا مربوط است) به صفحات مختلفی از سایت شما لینک بزنند، گوگل این را به خوبی متوجه خواهد شد و سایت شما را به عنوان یک سایت معتبر، پرطرفدار و خوب شناسایی می­کند.

پس در پاسخ به این سوال که: سئو خارجی چیست؟ باید گفت از اقتصادی ترین و بهترین راه‌­ها کمک بگیرید تا سایت‌های معتبر به شما بک لینک بدهند.

شاید آسان ترین روش این کار، پرداخت پول و گرفتن بک لینک است. اما در آموزش سئو خارجی استاندارد تاکید می‌شود که این عمل را به روشی اصولی و درست انجام دهید. راه درست انجام دادن سئو خارجی نیز، داشتن محتواهای جذاب و پرخواننده، تبلیغات مناسب، افزایش رتبه بندی و بالا بردن سئو سایت خودتان و در نهایت، مشتاق کردن دیگر سایت‌ ها به دادن بک لینک است.

گاهی اوقات هم دو سایت با یکدیگر به توافق می‌رسند که به همدیگر بک لینک بدهند. در مورد آموزش لینک سازی خارجی مطالعه فراوانی داشته باشید و در کنار آن، آموزش تولید محتوای سئو شده را هم جدی بگیرید، چون در این مسیر کمک زیادی خواهد کرد.

سئو کلاه سیاه چیست؟

تمام اصولی که ما در این مقاله توضیح می دهیم، منطبق با سئو کلاه سفید است. اما برخی سایت‌­ها ترجیح می دهند که از اصول سئو کلاه سیاه بهره ببرند.

زمانی که شما سئو کلاه سیاه را به کار می­‌گیرید، ممکن است در کوتاه مدت پیشرفت خوبی داشته باشید اما بهتر است دقت کنید که این پیشرفت همیشگی نیست و اگر گوگل متوجه شود و شما را در لیست سیاه خود قرار دهد (که بسیار هم محتمل است) تمام دستاوردهایتان بر باد خواهد رفت.

هرچند در این میان کسانی هم هستند که اصول سئو کلاه سیاه را به کار می‌­گیرند و  پس از مدتی و بعد از جذب مخاطبان‌، محتوای بارگذاری شده را تغییر می دهند و سئو کلاه سفید را جایگزین می‌کنند.

اما به هر حال توصیه ما نوع سئو سفید است. اگرچه نیاز به کار، زمان و هزینه بیشتری دارد ولی در عوض، در بلند مدت بسیار به نفع شماست و هرچه زمان بگذرد ارزش، اعتبار و تعداد کاربران‌ وبسایت بیشتر خواهد شد.

راه های پیداکردن شرکت سئو حرفه ای

ابتدا باید جلسه ای با تیم خود برگزار نمایید و مشخص نمایید که هدف شما از بهینه سازی سایت خود چیست و می خواهید با چه کلمات کلیدی در صدر نتایج گوگل قرار بگیرید؟ پس از بررسی این مواردی لیستی از اهداف خوب مانند افزایش میزان دانلود، برند سازی، دیده شدن و … و یک لیست از اهداف بد مانند افزایش ترافیک به هر روشی که ممکن است و …. جهت بهینه سازی سئوی وبسایت مشخص نمایید.

در مرحله دوم یک لیست از معیارهایی مورد نظر خود برای انتخاب شرکت سئو آماده نمایید.

در مرحله بعد می توانید شرکت هایی را که دوستان، همکاران و آشنایان شما معرفی می کنند بررسی نمایید. به علاوه شرکت های سئویی را که توسط شرکت های غیر رقیب معرفی می شوند بررسی نمایید. همچنین با بررسی مقالات و وبسایت هایی که به معرفی و  آموزش سئو پرداخته اند، اشخاص مختلفی را پیدا می نمایید که در زمینه سئو مهارت دارند، می توانید از این افراد نیز راهنمایی بگیرید.

پس از این که شرکت های مورد نظر خود را انتخاب نمودید، باتوجه به اعتمادی که نسبت به هر شرکت کسب نموده اید، منابع معتبر شرکت ها، میزان آداب ارتباطی شرکت موردنظر که در طی مصاحبه مشخص شده است، و قیمت گذاری ها ، می توانید بهترین شرکت را برای بهینه سازی سایت خود انتخاب نمایید.

لازم به ذکر می باشد، که اگر بهینه سازی وبسایت برای شما از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، می توانید یک فرد سئو کار را به صورت تمام وقت استخدام نمایید، که شما را به اهداف مورد نظرتان برساند.

 هزینه سئو سایت

تعرفه پایه سئو داخلی سایت یک میلیون تومان می باشد، که با توجه به وضعیت فعلی سایت، اندازه سایت و… منبع آن افزایش پیدا می کند. میزان رقابت در بین کلمات کلیدی، عمر سایت و دامنه، وضعیت و میزان فعالیت رقبا، تعداد کلمات کلیدی جهت سئو، تضمین باقی ماندن سایت در جایگاه مورد نظر پس از پایان قرارداد سئو، پشتیبانی، آموزش، مشاوره و … ازجمله عواملی می باشد که تعیین کننده هزینه سئو سایت بوده و نمی توان به صورت ثابت یک مبلغ را برای سئو سایت درنظر گرفت.

آموزش سئو سایت برای مدیران کسب و کار

مدیران کسب و کارهای مختلف، وقتی از مزایای بهینه سازی سایتشان مطلع می‌شوند، بسیار مشتاق می­‌گردند که بدانند کار سئو چیست، برنامه سئو چیست، محتوای سئو شده چیست.

آموزش تولید محتوا و سئو برای این دسته از مدیران یک ابزار عالی در جهت افزایش سود است. آنها بهتر است که بر اساس سرفصل‌های آموزش سئو پیش بروند و مهم‌ ترین نکات را بیاموزند. سئو داخلی و سئو خارجی را به صورت کامل باید یاد بگیرند تا بتوانند در تصمیم گیری­‌هایشان بهتر عمل کنند.

آموزش سئو سایت برای مدیران کسب و کار

مدیران در جهت افزایش سود باید بر اساس سرفصل‌های آموزش سئو پیش بروند.

به این دسته از مدیران کسب و کار توصیه می­‌کنیم که:

  1. آموزش سئو مقدماتی و راهنمای سئو را مطالعه کنید و درک کاملی بر این موضوع به دست آورید.
  2. پس از این کار، توصیه می­‌شود که یک کارشناس سئو یا سئوکار را استخدام کنید، تا استراتژی سئو مناسبی برای سایت طراحی کند. او همچنین سایت را از نظر سئو آنالیز می­‌کند و پیشنهادات خوبی برای بهینه سازی سایت ارائه می‌­دهد.
  3. قدم بعدی، کمک گرفتن از تولیدکنندگان محتوا است. این تولید کنندگان محتوا می­‌توانند محتواهای مختلفی از جمله: متنی، تصویری و صوتی تولید نمایند.
همچنین بهتر است با این مفاهیم نیز آشنا شوید:

رپورتاژ چیست؟ رپورتاژ یا رپورتاژ آگهی بیشتر به معنای محتواهایی است که برای بارگذاری در سایت­‌های خبری و پرمخاطب نوشته می شوند و هدف از تولید آن‌­ها، بیشتر سئو است و تمرکزی بر جلب مخاطب ندارد.

این ابزار در بسیاری از اوقات که نیاز دارید یک شوک مثبت به  seo سایت بدهید، بسیار عالی عمل می‌­کند.

سوشال مارکتینگ چیست؟ سوشال مارکتینگ یا همان بازاریابی شبکه‌­های اجتماعی نیز یکی از کارآمدترین ابزارهای رونق کسب و کار است.

این شبکه ها نیز قوانین خاص خود را دارند و بهتر است برای آن­‌ها نیز کارشناس شبکه اجتماعی استخدام کنید. خود مدیران هم بهتر است آموزش جذب مخاطب از طریق اینستاگرام را طی کنند و بر آن مسلط شوند.

نکته مهم

شبکه های اجتماعی نه تنها به صورت مستقل می‌توانند سود بالایی برای شما به بار آورند، بلکه به سئو سایت شما نیز کمک خواهند کرد. پس آن‌ها را جدی بگیرید.

قوانین مهم در سئو سایت

تاکنون قوانین مختلفی را ارائه نموده‌ایم. در این بخش شرح کامل‌تری بر مهم ترین قوانین و اصول سئو سایت آورده‌ایم. خواندن این نکات و درک کامل آنها تضمین کننده موفقیت سایت شما خواهد بود.

سئو محتوای سایت

سئو محتوای سایت به مجموعه قوانینی گفته می‌­شود، که هم برای سئو خارجی و هم برای سئو داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای یاد گرفتن این نکته حتما موارد مطرح شده در سئو محتوای سایت را به دقت مطالعه نمایید.

قوانین مهم در سئو سایت، تضمین کننده موفقیت سایت شما خواهد بود.

برای یاد گرفتن سئو محتوای سایت، علاوه بر نکاتی که تا این قسمت توضیح داده شد، چند نکته جدیدتر را هم در اینجا آورده‌ایم:

الف. تا جای ممکن از جملات و پاراگراف‌‌های کوتاه استفاده کنید.

ب. در مقدمه محتوا، حداقل یک یا دو بار از کلمه کلیدی اصلی استفاده نمایید.

پ. در قسمت نتیجه گیری هم از کلمه کلیدی اصلی حداقل یک بار بهره ببرید.

سئو رسانه ها

رسانه‌­های مجازی و اینترنتی اکثرا شرایط بسیار مطلوبی از نظر سئو دارند. کافی است که به لیست 30 سایت برتر فارسی زبان نگاهی بیندازید تا متوجه شوید چند مورد از آن‌ها جزء رسانه‌‌ها و خبرگزاری‌ها به حساب می آیند.

به این دلیل، دو توصیه خوب داریم تا بتوانید از آن‌ها به نفع سایت خودتان سود ببرید:

الف. همانطور که در بخش‌­های قبلی بک لینک را معرفی و نحوه انجامش را بررسی کردیم، سعی کنید از رسانه‌‌های مجازی هم لینک بگیرید.

ب. با استفاده از انتشار رپورتاژ آگهی در آن سایت‌‌ها، سئو سایت تان را بهبود دهید.

نقش ویدئو در سئو سایت

ویدئوها به دلیل اینکه مخاطبان سایت را به مدت بیشتری درگیر خود می­‌کنند، باعث می‌شوند تا گوگل امتیازات بهتری به سایت بدهد.

نقش ویدئو در سئو سایت

ویدئو در سئو سایت

همچنین، وجود ویدئو در سایت باعث تنوع بیشتر محتوای سایت شده و علاقه مخاطبان را به سایت شما جلب خواهد کرد. در عین حال، همانطور که می‌­دانید در قسمت سرچ گوگل، بخشی هم برای سرچ بین ویدئوها وجود دارد و در صورت بارگذاری ویدئوهای مناسب به همراه تگ های توصیفی درست، نرخ CTR سئو سایت شما بهبود خواهد یافت.

نقش پادکست در سئو سایت

نقش پادکست هم تا حدود زیادی شبیه به ویدئو است. البته شاید از نظر سئو به پای عکس و فیلم نرسد، چون که در گوگل بخشی برای سرچ پادکست وجود ندارد.

اما با توجه به داغ بودن بازار پادکست‌ها در صورتی که پادکست خوب و حرفه ای بسازید، حتما متوجه خواهید شد که کاربران زیادی به صورت ثابت به سایت شما سر می‌­زنند. پس این یک ابزار عالی برای موفقیت در بهینه سازی سایت است.

نقش تصاویر در سئو سایت

در این باره بسیار توضیح داده‌­ایم و در اینجا نیز به اختصار مزایای استفاده از عکس و تصویر برای سئو سایت را بر می‌شماریم:

الف. جذاب‌ تر کردن گرافیک محتوا و محیط سایت

ب. دادن فرصت استراحت به مخاطب حین مطالعه متن و جلب رضایت او

پ. کمک به فهم بهتر مخاطب

ت. اگر کسی در قسمت عکس‌­های گوگل کلمات کلیدی شما را سرچ کند، با سایت شما نیز مواجه می‌شود و این یک نتیجه مطلوب برای‌ شما خواهد بود.

اهمیت رتبه سایت در سئو

رتبه سایت و سئو سایت با هم رابطه‌­ای تنگاتنگ دارند. هر چه سئو سایت شما بهتر باشد رتبه سایت بیشتر می­‌شود و هرقدر رتبه سایت بیشتر باشد به معنای سئو بهتر و مخاطبان پر تعدادتر است.

البته موارد استثنایی هم وجود دارند که اگرچه از نظر سئو خیلی شرایط خوبی ندارند، اما بسیار پرطرفدار هستند و رتبه مناسبی هم دارند. این حالت ممکن است به دلیل قدیمی بودن سایت، تعلق داشتن به یک شرکت معروف، استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه و … ایجاد شود.

لینک سازی داخلی و خارجی

توصیه ما این است که در ساخت لینک‌­های داخلی و ساخت لینک­‌های خارجی به تعادل خوبی برسید. نه تمرکز کامل بر بک لینک و نه تمرکز کامل بر لینک‌های داخلی، کار مثبتی نیستند.

بهتر است در هر مقاله، یک یا دو لینک داخلی بزنید. در عین حال، در آن دسته از صفحاتی را که فکر می‌کنید ممکن است با جذب مخاطب بیشتر، سود بالاتری برای شما به همراه داشته باشند، لینک خارجی بسازید.

نقش افزایش سرعت سایت در سئو

این مورد هم از جمله نکاتی است که سئوکاران و کارشناسان سئو بر روی آن تاکید فراوانی دارند.

هرچه سرعت یک سایت بیشتر باشد، مخاطب راحت ‌تر وارد آن می‌شود و خزندگان گوگل بهتر و کامل تر آن را ایندکس خواهند کرد.

در صورتی که اگر سرعت سایت کم باشد، بیشتر مخاطبان با کمی انتظار حوصله شان سر خواهد رفت و آن صفحه را می‌بندند. گوگل هم همیشه سایت‌­های کند را جریمه می‌­کند.

سوشال سیگنال در سئو وب سایت

سوشال سیگنال، نشانه‌­هایی است که شما از تاثیر وب سایت خود در میان شبکه‌­های اجتماعی می­گیرید.

حتما متوجه شده‌­اید که صفحات سایت­‌ها قابلیت اشتراک گذاری در صفحات مجازی را دارند. این کار برای تشویق کاربران است که اگر آن مطلب را دوست داشتند از طریق شبکه‌­های مجازی ‌شان مطلب را به اشتراک بگذارند.

با توجه به نفوذ این شبکه­‌های اجتماعی، زمانی که برای مطالب سایت شما در آن‌ها تبلیغات شود و به اشتراک گذاشته شوند، از نظر سئو و جذب مخاطب موفق تر خواهید بود.

برای رسیدن به این نتیجه، سایت‌­های معتبر سعی می‌کنند مجموعه ای از این صفحات مجازی را طراحی کنند. با انتشار هر مقاله در سایت، آن را وارد مجموعه ای از شبکه­‌های اجتماعی شان می‌کنند تا به سوشال سیگنال بالایی برسند.

همچنین، گرفتن لایک،کامنت و به اشتراک گذاری بالا در این شبکه‌­ها ترافیک بسیار خوبی را نیز برای سایت شما به بار خواهد آورد. گوگل تمام این اتفاقات را زیر نظر دارد و امتیازات خوبی به سایت مورد نظر می‌ هد.

سئو را تا کجا می توانم ادامه دهم

سئو پایان مشخصی ندارد. هرقدر سایت شما موفق تر شود و درخشش بیشتری پیدا کند، این احتمال وجود دارد که رقبا از شما بالا بزنند و مجددا مجبور شوید برای پس گرفتن موقعیت خود تلاش کنید.

در واقع سئو کاری تجربی است و در طول زمان بر تجربه و دانش شما افزوده می‌­گردد. بر همین اساس، هرچه زمان بیشتری می­‌گذرد نکات بیشتری را برای انجام دادن یاد خواهید گرفت.

نکته مهم

همواره بخشی از سود سایت خود را صرف بهتر کردن سئو آن بکنید و هیچ وقت احساس نکنید سایت کاملی دارید.

فراموش نکنید که رقابت بین وبسایت‌­ها هیچ‌ گاه پایان نمی‌­پذیرد و باید همیشه برای بهترین بودن تلاش کنید.

بنابراین، لازم است پس از یادگیری موارد اولیه سئو و بهینه سازی سایت خود، برای متمرکز شدن بر فرآیند و برنامه‌­های کسب و کارتان، از مشاورین و کارشناسان سئو کمک بگیرید.

کارشناسان با تجربه واحد تولید محتوای نرم افزار حسابداری فرداد، به شما مدیران مشاوره‌­های مبتنی بر جدید ترین اطلاعات بهینه سازی سایت خواهند داد. نمایندگان شرکت نرم افزار حسابداری فرداد با پشتیبانی رایگان اما تخصصی خود در زمینه سئو سایت، می‌­توانند شما را در افزایش فروش راهنمایی کنند و در مدت زمان کوتاه، شما شاهد افزایش چشمگیر فروش و ارائه خدمات خود باشید.

سئو را تا کجا می توانم ادامه دهم

سئو را تا کجا می توانم ادامه دهم؟ سئو پایان مشخصی ندارد

چند نکته برای سئو سایت

در بخش آخر چند نکته جزئی اما مهم درباره سئو را ذکر می کنیم. این نکات شما را یاری می‌کنند تا به بهترین شکل ممکن سایت‌ خود را بهینه سازی نمایید.

نکته اول

  کاربری سایت شما در موبایل (User Friendly) برای گوگل اهمیت فراوانی دارد. پس از طراحی و تکمیل سایت، حتما آن را با گوشی موبایل هم چک کنید و اگر در بخش خاصی نمی‌توان به راحتی با موبایل کار کرد، حتما آن را به اطلاع طراح برسانید تا اصلاحش کند.

نکته دوم

همانقدر که لینک داخلی و لینک خارجی موثر است، لینک زدن به دیگر سایت­‌ها نیز می‌تواند به رتبه بندی بهتر سایت شما کمک کند. حتما اگر از منبع دیگری مطلبی را آورده‌اید، به آن صفحه لینک بدهید. با این کار هم حقوق مولف را رعایت کرده اید و هم به گوگل ثابت خواهید کرد که سایت استانداردی دارید.

نکته سوم

  دائما (به صورت هفتگی یا ماهانه) رتبه سایت خود را در میان سایت‌های بین المللی و سایت‌های ایرانی چک کنید تا متوجه شوید که چقدر پیشرفت یا رکود داشته اید.

نکته چهارم

  انکر تکست (ANCHOR TEXT) به معنی متنی است که برای لینک زدن نوشته‌اید. یعنی اگر بنویسید: برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سئو، به مقاله «سئو چیست» مراجعه فرمایید، عبارت سئو چیست انکر تکست شما خواهد بود. حتما برای آن متن یا عبارتی منطقی و جذاب بنویسید. گذاشتن انکر تکست‌­های غیرمنطقی و بی ربط امتیاز خوبی برای سایت‌ شما به همراه نخواهد داشت.

در پایان …

در این مقاله تلاش کردیم صفر تا صد سئو را معرفی کنیم، تا اگر فردی به دنبال آموزش آنلاین سئو بود، با خواندن این مطلب به نکات کاربردی مناسبی دست پیدا کند. از شما دعوت می‌کنیم اگر این مقاله را مناسب دیده اید به دیگران هم خواندن مقاله راهنمای کامل SEO برای مدیران را پیشنهاد کنید.

نظرات شما نیز همواره برای ما و مخاطبان این سایت ارزش و اهمیت زیادی دارد. پس با نظرات خوب خود، ما را همراهی کنید.

آموزش حسابداری مالیاتی

دسترسی به مقالات مرتبط:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram
{ "@context": "https://schema.org", "@type": "FAQPage", "mainEntity": [{ "@type": "Question", "name": "استراتژی سئو سریع چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "در این نوع استراتژی، کیفیت محتوای تولید شده و جلب رضایت کاربران چندان اهمیت ندارد، بلکه رعایت قوانین مطلوب موتو­رهای جستجوگر و کسب ورودی زیاد مهم است" } },{ "@type": "Question", "name": "در هر صفحه سایت چه تعداد عکس لازم می باشد؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "عموما توصیه می شود که برای هر 300 کلمه یک عکس قرار دهید" } },{ "@type": "Question", "name": "سئو درون صفحه چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "سئو درون صفحه به مجموعه نکاتی گفته می­شود که باعث تبدیل مقاله سایت شما، به یک محتوا سئو شده استاندارد شود" } },{ "@type": "Question", "name": "سئو بیرون صفحه چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "سئو بیرون صفحه در واقع بک لینک ‌هایی است که از سایت­‌های دیگر به سایت شما زده می­‌شود." } },{ "@type": "Question", "name": "سئو کلاه سیاه چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "تمام اصولی که ما در این مقاله توضیح می دهیم، منطبق با سئو کلاه سفید است. اما برخی سایت‌­ها ترجیح می دهند که از اصول سئو کلاه سیاه بهره ببرند. زمانی که شما سئو کلاه سیاه را به کار می­‌گیرید، ممکن است در کوتاه مدت پیشرفت خوبی داشته باشید اما بهتر است دقت کنید که این پیشرفت همیشگی نیست و اگر گوگل متوجه شود و شما را در لیست سیاه خود قرار دهد (که بسیار هم محتمل است) تمام دستاوردهایتان بر باد خواهد رفت." } }] }
نرم افزار حسابداری ابری

تماس

قیمت

دمو

کاتالوگ

×

ما منتظر تماس شما هستیم تا ...

تماس با مشاوران تماس با فرداد

  • شرایـط کاری و نیـازهای ویـژه سـازمان شما را بشنویم.
  • به سوالهای شما در مورد ارزش آفرینی نرم افزار پاسخ دهیم.
  • بر اساس تجربه موفق نرم افزار فرداد در صنایع مختلف بهترین پیشنهاد را برای افزایش بهره وری سازمان به شما ارائه دهیم.
  • با توجه به نیازهای اختصاصی شما، به شما در انتخاب بهترین راهکارها کمک کنیم.