صدور صورتحساب الکترونیکی

از ابتدای سال ۱۴۰۲ تمام مودیان مالیاتی ملزم به ارسال صورتحساب های خود از طریق سامانه پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان مالیاتی شدند. اما این ارسال صورتحساب ها از طریق سامانه مودیان مالیاتی چالش‌هایی را برای کارفرمایان و صاحبان مشاغل به وجود آورده است.

آموزش سامانه مودیان مالیاتییکی از مشکلات و چالش‌هایی که صاحبان مشاغل برای ارسال صورتحساب های خود در سامانه مودیان مالیاتی کشور دارند، این است که برای دریافت کمک از معتمدین مالیاتی، جهت ارسال صورتحساب ها باید هزینه پرداخت کنند و قطعا این هزینه برای شرکت ها سنگین است.

خواندن مقاله سامانه مودیان مالیاتی به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مدیران کسب و کارها
اشخاص حقوقی
مدیران مالی شرکت ها
حسابداران

اهمیت سایت مودیان مالیاتی

سازمان امور مالیاتی کشور برای سهولت و ایمنی در پرداخت مالیات توسط مودیان مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی اقدام به ایجاد سامانه‌ای جدید نموده است.
افراد با مراجعه به سایت مودیان مالیاتی و کارپوشه مربوطه امکان تبادل اطلاعات میان خریداران، فروشندگان و سازمان امور مالیاتی را خواهند داشت. اگر بخواهیم اهمیت سامانه مودیان برای سامان ها را نام ببریم به موارد زیر اشاره می کنیم.

  • اختصاص کارپوشه یا پنل کاربری به هر یک از مودیان مالیاتی
  • تبادل اطلاعات موثر میان مودیان مالیاتی و سازمان امور مالیاتی کشور
  • مرجع نهایی ثبت و صدور و استعلام صورتحساب‌های الکترونیکی
  • امکان اتصال مودیان به این سامانه توسط هر وسیله‌ای که حافظه مالیاتی داشته باشد.

راهنمای سامانه مودیان مالیاتی

در سامانه مودیان مالیاتی چیست، نیز گفته شده که از این سامانه، مودیان مالیاتی برای ارسال صورت حساب الکترونیکی و اتصال پایانه‌های فروشگاهی استفاده می‌کنند. برای ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی مراحل ذکر شده در جدول زیر باید طی شود.

 ردیف مراحل
1 مراجعه به سامانه مودیان مالیاتی (Tax.gov)
2

ورود اطلاعات هویتی

3 تایید پیش ثبت نام
4 خاتمه پیش ثبت نام و دریافت کد رهگیری

مزایای سامانه مودیان مالیاتی

با توجه به این‌که کشور از نظر اقتصادی در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد و از طرف دیگر فرار مالیاتی و درآمدهای پنهان زیادی در کشور وجود دارد، اگر یک نظام مالیاتی کارآمد در کشور پیاده شود، می‌توان منجر به حل مشکلات اقتصادی کشور شود.

طراحی و اجرای سامانه مودیان مالیاتی یکی از روش‌های پیاده سازی نظام مالیاتی کارآمد است. به طور کلی پیاده سازی و اجرای صحیح سامانه الکترونیکی مودیان مالیاتی کشور مزایای ذکر شده در تصویر زیر را در پی خواهد داشت.

مزایای سامانه مودیان مالیاتی

مزایای سامانه مودیان مالیاتی

ارسال صورتحساب های شما رایگان شد!

شرکت نرم‌افزاری فرداد راهکاری ویژه جهت ارسال صورت حساب های صاحبان مشاغل ارائه نموده است. با استفاده از سامانه مودیان مالیاتی رایگان فرداد سازمان ها می‌توانند صورتحساب های خودشان را به صورت رایگان ارسال کنند. یعنی بدون دریافت کمک از شرکت های معتمد مالیاتی مدیران به صورت مستقیم و کاملا رایگان، صورتحساب های مالیاتی را ارسال می کنند.
ارسال مستقیم صورتحساب های مالیاتی توسط مدیران و یا کارشناسان مربوط در داخل خود سازمان، موجب می‌شود مدیران نظارت کافی بر ارسال صورتحساب ها را داشته باشند و در صورت بروز مشکل در هریک از صورتحساب ها، اقدامات و اصلاحات مورد نیاز به منظور جلوگیری از جرایم مالیاتی را انجام دهند.

ارسال صورتحساب سامانه پایانه های فروشگاهی

مزایای سامانه ارسال صورتحساب مالیاتی فرداد

برای ارسال صورتحساب های مالیاتی در سامانه پایانه های فروشگاهی فرداد از توکن نرم افزاری استفاده می‌شود. توکن نرم افزاری امنیت اطلاعات شما را افزایش داده و شما از بابت عدم افشای اطلاعات مالی خود مطمئن خواهید بود.

ازطریق سامانه پایانه های فروشگاه فرداد، شما به صورت مستقیم می‌توانید صورت حساب ها را ارسال کنید. بنابراین هیچ واسطه ای بین شما و نرم افزار وجود نداشته و نیازی به پرداخت هزینه های هنگفت جهت دریافت خدمات از معتمدین مالیاتی نخواهید داشت.

اگر بخواهیم در قالب چند مورد مزایای سامانه پایانه های فروشگاهی فرداد را به شما معرفی نماییم، این مزایا شامل موارد زیر هستند.

  • عدم نیاز به دریافت خدمات از شرکت های معتمد مالیاتی
  • ارسال اطلاعات از طریق توکن نرم افزاری
  • کاهش هزینه های سازمان شما
  • ارسال کاملا رایگان و بدون محدودیت صورتحساب ها
  • امکان نظارت مستقیم مدیان بر صورتحساب های ارسالی

چطور از سامانه رایگان استفاده کنم؟

استفاده از نرم افزار ارسال صورتحساب های مالیاتی فرداد، فقط کافیست 5 دقیقه وقت بگذارید. ابتدا وارد سایت سامانه ارسال صورتحساب های مالیاتی فرداد شده و ثبت نام کنید.

سپس در کمتر از یک دقیقه نام‌ کاربری، کلمه عبور و لینک ورود به سامانه پایانه های فروشگاهی فرداد برای شما پیامک می‌شود. وارد لینکی که برایتان پیامک شده است شده و از طریق نام کاربری و رمز عبوری که در پیامک دریافت کرده اید وارد پنل کاربری خود شوید.

پس از ورود به پنل می‌توانید اطلاعات کالاها و فاکتورها را ثبت نموده و صورتحساب را برای سامانه فروشگاهی مودیان مالیاتی ارسال نمایید. قطعا حتی اگر یک بار برای تست هم از این سامانه استفاده کنید، متوجه مزایای ویژه سرویس سامانه مودیان مالیاتی رایگان فرداد می‌شوید.

برای ارسال صورتحساب های خود به صورت رایگان از طریق سامانه پایانه های فروشگاهی فرداد روی دکمه زیر کلیک کنید.

# آموزش گام به گام ارسال صورتحساب

سامانه ارسال صورتحساب مالیاتی رایگان یکی از اقدامات شگفت انگیز و شاید آرزوی بسیای از شرکت ها و سازمان های مشمول ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی فرداد بوده است. باتوجه به امکان استفاده رایگان از سرویس ارسال صورتحساب فرداد توسط همه سازمان ها، آموزش سامانه مودیان فرداد را برایتان آورده ایم.

1- آموزش ثبت نام سامانه مودیان فرداد

برای ثبت نام در سامانه مودیان فرداد لازم است، به صفحه ارسال صورتحساب مالیاتی فرداد مراجعه کنید. در بخش مربوط به ثبت نام در سامانه رایگان اطلاعات خواسته شده را وارد نمود و روی دکمه ثبت نام سامانه پایانه فروشگاهی کلیک کنید. چند ثانیه پس از ثبت نام، نام کاربری و کلمه عبور همراه با لینک ورود به سامانه پایانه های فروشگاهی فرداد برای شما (به شماره موبایلی که در همین فرم وارد کرده اید) پیامک می‌شود.

پس از دریافت پیامک حاوی نام کاربری، رمز عبور و لینک ورود به سامانه مودیان فرداد، فقط کافی است وارد لینک شده  و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، وارد پنل خود در سامانه مودیان مالیاتی فرداد شوید. پس از ورود به پنل می‌توانید اطلاعات کالاها، فاکتورهای فروش و… را ثبت و درنهایت ارسال صورتحساب ها را انجام بدهید.

2- تنظیمات پروفایل شرکت

برای تنظیمات پروفایل شرکت خود، لازم است که ابتدا وارد پنل خود در سامانه مودیان فرداد بشوید. سپس از قسمت نوار بالای نرم افزار  گزینه پروفایل شرکت را انتخاب کنید. در فرمی که برایتان باز می‌شود، اطلاعات مورد نیاز که مربوط به شرکت شما هست را وارد نمایید، سپس از قسمت بالای صفحه بر روی گزینه ذخیره کلیک کنید. آموزش ویدیوی تنظیم پروفایل شرکت را در این بخش مشاهده می‌کنید.

3- تعریف کالا و ویژگی های کالا

برای تعریف کالاها، بعد از ورود به پنل خود از قسمت نوار بالای صفحه نرم افزار، روی دکمه کالا و خدمات کلیک کنید، در فرمی که باز می‌شود، بر روی گزینه جدید کلیک کنید، سپس اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید.

درصورتی که گروه کالا و خدمات شما در لیست قابل انتخاب وجود نداشت یا قصد تغییر نحوه قیمت گذاری و یا غیر فعالسازی و حذف موارد را داشتید، می‌توانید در ویدیو زیر، نحوه تعریف گروه کالا و خدمات و تنظیمات و ویرایشات گروه های کالا و خدمات را مشاهده کنید.

4- فاکتور فروش و برگشت از فروش

برای ثبت فاکتور فروش در سامانه مودیان فرداد و ثبت فاکتور برگشت از فروش در سامانه مودیان فرداد، از قسمت نوار بالای صفحه گزینه فاکتور فروش را انتخاب کنید. در پنجره ای که برای شما باز می‌شود، اطلاعات خواسته شده برای ثبت فاکتور فروش در سامانه مودیان را وارد نمایید. درآخر روی گزینه ذخیره از قسمت بالای صفحه کلیک کنید.

در ویدیوی زیر یک نمونه ثبت فاکتور فروش در سامانه مودیان فرداد همراه با جزئیات کامل، نحوه مشاهده فاکتورهای ثبت شده در لیست اسناد، نحوه صدور فاکتور فروش که با مرجع برگشت از فروش صادر می‌شود و… را برایتان آورده ایم.

5- تنظیمات توکن

برای انجام تنظیمات توکن در سامانه مودیان فرداد، ابتدا از سمت راست صفحه گزینه سامانه مودیان مالیاتی را انتخاب کنید. سپس گزینه عملیات و بعد گزینه تنظیمات سامانه مودیان را انتخاب نمایید. در فرمی که برای شما باز می‌شود، شماره منحصر به فرد مالیاتی که از کارپوشه خود دریافت کرده اید را وارد کنید، پس از ثبت شماره اقتصادی، در بخش نام سازمان خود را به انگلیسی وارد کنید و ذخیره کنید. سپس گزینه صدور گواهی نامه را انتخاب کنید.

برای دریافت شناسه یکتای مالیاتی، گزینه دانلود کلید عمومی را انتخاب کنید. میبینید که یک فایل با پسوند txt دانلود می شود، این در مسیر دانلود های سیستم شما قرار گرفته شده است. فایل txt  را در کارپوشه خود در بخش شناسه یکتای حافظه مالیاتی بارگذاری کنید.

6- ارسال صورتحساب الکترونیکی

نحوه ثبت فاکتور در سامانه مودیان فرداد و ارسال صورتحساب ها به این صورت است، که باید از منوی بالای صفحه گزینه ارسال صورتحساب را انتخاب کنید. در فرمی که برایتان باز می‌شود فاکتور های صادر شده را مشاهده می‌کنید، فاکتورهای مورد نظرتان را انتخاب و برای سامانه مودیان ارسال نمایید.

واحد اندازه گیری کالا و خدمات

باتوجه به تغییرات سامانه مودیان از سوی سازمان امور مالیاتی کشور، درج واحد اندازه گیری کالا و خدمات در فاکتورها اجباری می‌باشد. به همین جهت ما فایل واحد اندازه گیری کالا و خدمات را جهت درج در فاکتورها برای شما آورده ایم. از طریق باکس زیر می توانید فایل pdf لیست واحد اندازه گیری کالا و خدمات را دانلود نمایید.

دانلود فایل
اطلاعات فایل: فایل بدون نیاز به پسورد می‌باشد.

نتیجه گیری

باتوجه به ضرورت استفاده از سامانه مودیان مالیاتی برای ارسال صورتحساب ها توسط مودیان مالیاتی و صاحبان مشاغل، به تعویق انداختن ثبت نام در سامانه مودیان امور مالیاتی غیر ممکن می‌باشد. مودیان باید خود به صورت مستقیم و یا با دریافت کمک از معتمد مالیاتی صورتحساب های خود را در این سامانه ارسال کنند. برای وارد کردن اطلاعات حساب‌ها و برنامه مالی کسب و کارتان می‌توانید از نرم افزار حسابداری خدماتی، بازرگانی، شرکتی، تولیدی و … استفاده کنید.
نگرانی مدیران برای ثبت فاکتورها در سامانه مودیان مالیاتی کشور، موجب شد تا شرکت نرم افزاری فرداد راهکاری ویژه برای ارسال صورتحساب مالیاتی توسط مودیان ارائه دهد. سرویس مودیان مالیاتی فرداد به منظور ثبت فاکتورها و ارسال صورتحساب ها به صورت مستقیم برای سامانه جدید مودیان مالیاتی طراحی شده است. حتما نظر خود درباره این مقاله (سامانه مودیان مالیات) و یا سوالات خود درباره ورود به سامانه مودیان مالیاتی رایگان را به عنوان دیدگاه در این مقاله ثبت کنید. ما در اسرع وقت پاسخ سوالات شما می‌دهیم.

اگر علاقه مند به امور مالیاتی هستید، توصیه می‌کنیم مقاله گروه‌های معاف از مالیات را بخوانید.

دسترسی به مقالات مرتبط:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram
{ "@context": "https://schema.org", "@type": "FAQPage", "mainEntity": [{ "@type": "Question", "name": "سامانه مودیان مالیاتی چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "برای حل مشکلات ناشی از فرار مالیاتی و اختلاف‌های به وجود آمده میان اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول مالیات با اداره دارایی، سامانه‌ای جدید به نام سامانه امور مالياتي موديان یا سامانه مودیان مالیاتی ایجاد شده است، که تمامی افراد مشمول باید مطابق فراخوان‌های اعلام شده و مطابق قانون در سامانه مودیان مالیاتی کشور ثبت نام نمایند." } },{ "@type": "Question", "name": "جریمه عدم ارسال صورتحساب الکترونیکی با توجه به سامانه چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "این اشخاص مشمول جریمه‌ای معادل ۱۰ درصد مجموع مبلغ فروش انجام‌شده، بدون صدور صورتحساب الکترونیکی یا بیست میلیون ریال، هر کدام که بیشتر باشد، می‌شوند." } },{ "@type": "Question", "name": "یکی از معایب سامانه مودیان مالیاتی چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "به علت عدم پیش بینی‌های دقیق در خصوص فرارهای مالیاتی، با اجرای این طرح در مشاغل مختلف افراد سعی بر استفاده از روش‌های جدید فرار مالیاتی و عدم استفاده از دستگاه‌های کارت‌خوان و … را خواهند داشت." } },{ "@type": "Question", "name": "کارپوشه چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "کارپوشه یک پنل کاربری منحصر به فرد در سامانه مودیان مالیاتی است که به عنوان تنها راه ارتباطی مودی با سازمان مالیاتی شناخته می­‌شود." } },{ "@type": "Question", "name": "زمان ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی چه زمانی است؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "مطابق دستورالعمل ابلاغی هر گروه تا مدت معینی فرصت مراجعه به سایت ثبت نام مودیان مالیاتی و ثبت نام در این سامانه را دارند. گروه اول تا ۱ آبان- گروه دوم تا ۱ آذر-گروه سوم تا 25 اسفند" } }] }
نرم افزار حسابداری ابری

تماس

قیمت

دمو

کاتالوگ

×

ما منتظر تماس شما هستیم تا ...

تماس با مشاوران تماس با فرداد

  • شرایـط کاری و نیـازهای ویـژه سـازمان شما را بشنویم.
  • به سوالهای شما در مورد ارزش آفرینی نرم افزار پاسخ دهیم.
  • بر اساس تجربه موفق نرم افزار فرداد در صنایع مختلف بهترین پیشنهاد را برای افزایش بهره وری سازمان به شما ارائه دهیم.
  • با توجه به نیازهای اختصاصی شما، به شما در انتخاب بهترین راهکارها کمک کنیم.