صدور صورتحساب الکترونیکی

امروزه بسیاری از افراد به طور کامل می‌دانند که سرمایه گذاری چیست؟ در واقع سرمایه گذاری یعنی اختصاص دادن مبلغی پول در عرصه پولساز و انتظار سود و منفعت بردن به میزان پولی که سرمایه گذاری کرده‌اند. اما هنوز برخی نمی‌دانند که سرمایه گذاری روش‌های مختلفی دارد و در هر کشور به صورت متفاوت انجام می‌شود. حتی برخی هنوز از اهمیت بالای برنامه حسابداری غافل هستند.

در این مقاله قصد داریم بگوییم که سرمایه گذاری چیست و روش آن در کشور ایران و دیگر کشورها را بررسی کنیم. همچنین نحوه صحیح سرمایه گذاری را نیز آموزش دهیم تا در زمان سرمایه گذاری دچار اشتباه و زیان نشوید. به خاطر داشته باشید که سرمایه گذاری، یک رکن اصلی و مهم برای افزایش سرمایه می‌باشد. 

خواندن مقاله سرمایه گذاری چیست به چه کسانی پیشنهاد می کنیم؟

تمامی افراد جامعه
سرمایه گذاران
سهامداران بورسی و غیر بورسی
علاقمندان به سرمایه گذاری

سرمایه گذاری چیست؟

سرمایه گذاری چیست؟ در علم سرمایه گذاری، چه تعاریفی را برای این واژه در نظر گرفته‌اند؟ یکی از تعاریفی که در علم سرمایه‌گذاری بیان شده است این می‌باشد که سرمایه گذاری اختصاص دادن مبلغی پول در یک صنعت است که احتمال سودآوری و منفعت بردن از آن وجود دارد.

ممکن است سرمایه گذاری، سپردن پول یا خرید کالاها و اوراقی باشد که فرد با آنان آشنا است. به عبارت دیگر سرمایه گذاری به این شکل است که فرد یک دارایی مانند اوراق بهادار، سهام و… را خریداری می‌کند و احتمال می‌دهد که این خرید در سال‌های آینده سودآور است.

تعریف سرمایه و تفاوت آن با سرمایه گذاری

در مباحث پیشین، به تعاریف مختلف سرمایه گذاری چیست پرداختیم و دانستیم که هر نوع دارایی مانند وجه نقد، ماشین آلات، ساختمان، اسناد و… که در تولید در اختیار مدیران و کارکنان می‌باشد را سرمایه می‌گوییم. به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم که سرمایه چیست به این شکل بیان می‌کنیم که هر منبع مالی که قابلیت تبدیل پول داشته باشد را سرمایه می‌دانیم.

تفاوت آن با سرمایه گذاری چیست؟ سرمایه گذاری یک نوع تعهد سودآور می‌باشد، البته همیشه نیز سودآور نیست. پس تفاوت سرمایه و سرمایه گذاری در این است که سرمایه، دارایی‌های یک فرد می‌باشد اما سرمایه گذاری یک روش درست است که موجب افزایش سرمایه می‌گردد. تمام این موارد باید ثبت و مستند سازی شوند. بهترین راه برای کارگاه های تولیدی استفاده از نرم افزار حسابداری کارگاه تولیدی هست.

اهداف و اهمیت سرمایه گذاری

در مباحث فوق کاملا توضیح دادیم که سرمایه گذاری چیست؟ اکنون می‌خواهیم در مورد اهمیت و اهداف آن نیز سخن بگوییم. سرمایه گذاری میان افراد دارای اهمیت و اهدافی است که به خوبی نشان می‌دهد، که سرمایه گذاری بسیار حساس و مهم است.

اهمیت سرمایه گذاری به این دلیل است که کمک می‌کند فرد سرمایه خود را افزایش دهد. اهدافی که می‌توان برای سرمایه گذاری نام برد شامل موارد ذکر شده در تصویر است:

اهداف و اهمیت سرمایه گذاری

اهمیت و اهداف سرمایه گذاری

مزایای سرمایه گذاری

سرمایه گذاری چه مزایایی دارد؟ طبیعتا هر قدمی که در دنیای واقعی و تجاری بر‌می‌داریم دارای مزایایی می‌باشد که ما را مجاب به استفاده و اجرای آن قدم می‌کند.

در این مبحث سوالی که قصد پاسخگویی به آن را داریم این است که در مورد سرمایه گذاری بگوییم و مطرح کنیم که سرمایه گذاری چه مزایایی دارد! مزایای سرمایه گذاری شامل موارد زیر است:

  • سرمایه گذاری باعث می‌شود تورم تاثیری بر کسب و کار شما نگذارد، یعنی به گونه‌ای از شما در برابر تورم محافظت خواهد نمود.
  • سرمایه گذاری درست که با آگاهی و شناخت بازار انجام شده باشد، باعث آرامش شما خواهد شد.
  • سومین و آخرین مزیتی که سرمایه گذاری دارد این است که موجب می‌گردد شما به اهدافتان برسید.

مدل‌های سرمایه گذاری

پس از بررسی فاکتورهای مهم برای سرمایه گذاری، به مدل‌های سرمایه گذاری رسیدیم که تمامی آن‌ها به میزان دانش سرمایه گذار، بازدهی، زمان سرمایه گذاری و پارامترهای دیگر بستگی دارد.

پس نمی‌توان قاطعانه گفت که کدام مدل سرمایه گذاری بهتر است. مدل‌های سرمایه‌گذاری با توجه به فاکتورهای مهم برای سرمایه گذاری به 2 گروه تقسیم می‌شود که شامل:

سرمایه گذاری مستقیم: این مدل از سرمایه گذاری چیست؟ در سرمایه گذاری مستقیم شما شخصا مدیریت سرمایه گذاری خود را بر عهده می‌گیرید. ریسک انجام کارها، در این مدل بسیار بالا می‌باشد.

آموزشگاه حسابداری فرداد

سرمایه گذاری غیرمستقیم: یکی دیگر از مدل‌های سرمایه گذاری غیرمستقیم است. شما در این مدل مبلغ سرمایه گذاری را به شخص دیگری واگذار می‌کنید و در مدت مشخص سود خود را دریافت می‌کنید. ریسک در این مدل کم‌تر از مدل مستقیم است، اما در این مدل بازدهی و سود نیز کم‌تر می‌باشد.

انواع سرمایه گذاری

انواع سرمایه گذاری چیست؟ با توجه به اهداف و اهمیت سرمایه گذاری، برای طبقه بندی و سرمایه گذاری مفید، آن را به گروه‌های جزئی‌تر تقسیم کرده‌اند. سرمایه گذاری ابتدا به 3 گروه کلی طبقه بندی می‌شود و سپس هر کدام به گروه‌های جزئی‌تر تقسیم می‌شوند. 

ردیف 3 گروه کلی طبقه بندی سرمایه گذاری
1 انواع سرمایه گذاری با توجه به نقطه تماس با سرمایه
2 انواع سرمایه گذاری با توجه به زمان
3 انواع سرمایه گذاری های اقتصادی

انواع سرمایه گذاری با توجه به زمان

یکی از گروه‌های تقسیم بندی که بیان کردیم با توجه به زمان بود. به نظر شما این سرمایه گذاری چیست؟ و شامل کدام سرمایه گذاری‌ها می‌باشد؟ انواع سرمایه گذاری با توجه به زمان شامل موارد زیر است:

  • سرمایه گذاری کوتاه مدت: اولین نوع سرمایه گذاری، سرمایه گذاری کوتاه مدت است. در این سرمایه گذاری شخص در کوتاه مدت بازدهی به دست می‌آورد و همچنین دارای ریسک بالایی است. مانند: خرید و فروش سهام، ملک و…
  • سرمایه گذاری میان مدت: در این سرمایه گذاری، کسب بازدهی چند ماهه تا 2 سال می‌باشد. ریسک کم‌تری نسبت به سرمایه گذاری کوتاه مدت دارد. مانند: حساب‌های بانکی، خرید سهام میان مدت.
  • سرمایه گذاری بلند مدت: در این سرمایه گذاری کسب سود در بلند مدت است و باید برای بازدهی صبور باشید و نوسانات بازار را نادیده بگیرید و تحمل کنید.

سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلند مدت

برای این که سرمایه گذاری انجام شود، از ابتدا باید فروش وجود داشته باشد تا بتوان سرمایه گذاری هم کرد. برای بررسی میزان فروش می‌توان از نرم افزار فروش استفاده کرد. مفهوم کوتاه مدت و بلند مدت در سرمایه گذاری چیست؟ سرمایه گذاری کوتاه مدت، همانطور که از نامشان مشخص است، شامل دارایی‌هایی می‌باشد که بازدهی آن‌ها کمتر از یک سال است و مهم‌ترین حسن و مزیت آن‌ها قابلیت نقدشوندگی سریع می‌باشد. مانند سهام و خرید ارز دیجیتال.

سرمایه گذاری بلند مدت شامل دارایی‌هایی می‌باشد که بازدهی آن‌ها بیش از یک سال است و باید در این سرمایه گذاری، تحمل ریسک پذیری را داشته باشید.

رایج ترین نوع سرمایه گذاری بلند مدت املاک و مستغلات می‌باشد که میان افراد بسیار انجام می‌شود. این سرمایه گذاری قابلیت نقدشوندگی بسیار پایینی دارد مانند اوراق قرضه، املاک و مستغلات

روش‌های سرمایه گذاری کدامند؟

سرمایه گذاری دارای روش‌هایی می‌باشد که برای آن که بتوانید بازدهی مثبتی داشته باشید و دچار ضرر و زیان نشوید باید با آگاهی کامل و شناخت بازار قدم بردارید. هرگاه به هر دلیلی تصمیم به هزینه کردن گرفتید، باید با ماهیت هزینه در حسابداری آشنا باشید تا بتوانید در سندهای حسابداری خود به درستی ثبت کنید. روش‌های سرمایه گذاری شامل:

  • زمین و املاک
  • کالاهای فیزیکی
  • سهام و بورس
  • سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
  • اورق بدهی و سپرده بانکی
  • صندوق‌های سرمایه گذاری

به نظر شما بهترین روش سرمایه گذاری چیست؟ مسلما قاطعانه نمی‌توانیم بگوییم که بهترین روش سرمایه گذاری کدام است و در کدام سرمایه گذاری کنید. زیرا این اقدام نیازمند دانش فراوان و کسب اطلاعات فوق العاده می‌باشد که با آگاهی مطلق وارد این مسیر شوید، در غیر این صورت دچار ضرر و زیان انبوه خواهید شد.

زمین و مسکن

اولین روش سرمایه گذاری، زمین و مسکن می‌باشد. سرمایه گذاری در زمین و مسکن نیاز به سرمایه‌های کلان چند صد میلیونی و میلیاردی دارد و در عین حال قابلیت نقد شوندگی بسیار پایینی نیز دارند. در هر نوع سرمایه گذاری که انجام می‌دهید باید به مالیات آن ها نیز دقت کنید. سعی کنید حتما با صفر تا صد حسابداری مالیاتی آشنا شوید.

یکی از مزیت‌های زمین و مسکن این است که می‌توانید کسب درآمد ماهیانه داشته باشید. به عبارت ساده‌تر با خرید مسکن سرمایه گذاری می‌کنید و با اجاره دادن آن هم اصل سرمایه را حفظ خواهید کرد و هم درآمد خواهید داشت. برای سرمایه گذاری در برخی موارد و فضاها باید با اتحادیه های آن ها نیز هماهنگ بود تا از اتخاذ تصمیم های نادرست پرهیز بشه.

کالاهای فیزیکی

کالاهای فیزیکی مانند طلا، خودرو و دلار می‌باشد که سرمایه گذاری در هر کدام شیوه و روش خاص خود را دارد. سرمایه گذاری با طلا مزیتی که دارد سرعت نقد شوندگی آن می‌باشد و مانند زمین و املاک نیاز به سرمایه کلان نیز ندارد.

سرمایه گذاری در بازار ارز یکی از روش‌های سرمایه گذاری پرریسک و پر نوسان است. و در بازه‌های زمانی مختلف ممکن است دچار نوسان زیادی شود. سرمایه گذاری با خودرو نیز شامل استهلاک، حمل و نقل آن می‌باشد و نقد شوندگی نسبتا پایینی دارد.
اگر مایل هستید اطلاعات بیشتری در حوزه استهلاک و هزینه استهلاک داشته باشید می‌توانید به مقاله هرینه استهلاک مراجعه نمایید.

سرمایه گذاری با کالاهای فیزیکی

سرمایه گذاری با کالاهای فیزیکی

سهام و بورس

سرمایه گذاری در بورس یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری شناخته شده است و همچنین دارای تنوع زیادی می‌باشد تا امکان تحلیل را با خبرگان بورس فراهم کند.

دومین مزیتی که سرمایه گذاری در بورس دارد این است که در سرمایه گذاری سهام و بورس با سرمایه کم نیز می‌‎توانید فعالیت کنید و نقدشوندگی مناسبی نیز نسبت به دیگر سرمایه گذاری‌ها دارد. می‌توانید ریسک را مدیریت کنید و تمام این امور را به صورت غیر حضوری نیز انجام دهید.

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال به چه صورت است؟ سرمایه گذاری در ارز دیجیتال به تازگی میان افراد رواج یافته است، اما باید بدانید که این بازار برای سرمایه گذاری کردن نیازمند دانش و اطلاعات بسیار است.

نمی‌توانید بدون تحقیق کردن و شناخت کافی وارد این بازار شوید و انتظار بازدهی و سود داشته باشید. همچنین یکی از پرریسک‌‌ترین بازارهای سرمایه گذاری به شمار می‌آید.

اوراق بدهی و سپرده بانکی

یکی دیگر از روش‌های سرمایه گذاری اوراق بدهی و سپرده بانکی است که تقاضای بالایی نیز داشتند. اما در چند سال گذشته که نرخ تورم به سرعت افزایش یافت؛ سود بانکی نتوانست با نرخ تورم رقابت کند و برای بازدهی کافی نبود.

این سرمایه گذاری کم ریسک‌‌ترین نوع سرمایه گذاری می‌باشد اما در عین حال سود کمی را نیز پرداخت می‌‎کند. در برخی از موارد توسط بانک یا سازمان ارائه دهنده اوراق میزان معایت مالیاتی حاصل از سرمایه گذاری نیز گفته می‌شود. در بسیاری از موارد اوراق معاف از مالیات هستند.

صندوق‌های سرمایه گذاری

آخرین روش سرمایه گذاری که قصد معرفی آن را داریم، صندوق‌‎های سرمایه گذاری می‌باشد. صندوق‌های سرمایه گذاری تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار است. 

اوراق بهادار قابل نقل و انتقال است و همچنین در معاملات بورسی از آن استفاده می‌شود، در صورتی که علاقمند هستید اطلاعات بیشتری در این حوزه داشته باشید، مقاله  اوراق بهادار چیست را مطالعه کنید.

روش سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه گذاری به این صورت است که دارایی خود را در صندوق قرار می‌دهید و سود خود را دریافت می‌کنید. البته ناگفته نماند که ریسک کم‌تری نیز دارد، سرمایه گذاری در صندوق مناسب افرادی است که زمان و تخصص کافی برای سرمایه گذاری را ندارند.

نحوه سرمایه گذاری در ایران

روش‌های سرمایه گذاری در ایران کدامند؟ تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که پیشتر توضیح دادیم در ایران قابلیت سرمایه گذاری کردن را دارند اما باید با توجه به میزان ریسک و بازدهی که در توضیحات هر کدام بیان کردیم، انتخاب کنید. روش‌های سرمایه گذاری در ایران با مشکلاتی مانند عدم وجود مرجع برای نظارت بر معاملات، عدم توانایی قابلیت سرمایه گذاری با پول کم و… روبه رو است. 

سرمایه گذاری در کشورهای خارجی

سرمایه گذاری در کشورهای خارجی

نحوه سرمایه گذاری در کشورهای خارجی

اکنون دیگر می‌دانیم که سرمایه گذاری چیست و با روش‌های آن آشنا شدیم. حال می‌خواهیم روش سرمایه گذاری در کشورهای خارجی را توضیح دهیم و میزان ریسک در هر کشور را نیز بیان کنیم.

روش سرمایه گذاری در کشورهای خارجی به چه شکل است؟ سرمایه گذاری خارجی در هر کشور توسعه یافته و در حال توسعه متفاوت است. به همین خاطر قصد داریم روش سرمایه گذاری در چند کشور مانند: کانادا، آمریکا، ترکیه، آلمان و سنگاپور را توضیح دهیم.

سرمایه گذاری در آمریکا

حال که می‌دانیم سرمایه گذاری چیست و با مزایای آن نیز آشنا هستیم، مناسب است که در مورد سرمایه گذاری در کشورهای خارجی نیز صحبت کنیم.

طبق تحقیقات منتشر شده بین سال‌های 2012 تا 2022 سرمایه گذاری در کشور آمریکا افزایش فوق العاده‌ای داشته است. به طوری که در سال 2020 سرمایه گذاری در زمین و املاک 35%، بورس 21%، طلا با 16% در رده‌های اولیه برای سرمایه گذاری در آمریکا قرار گرفتند.

سرمایه گذاری در آلمان

در سال 2020 تحقیقاتی در کشور آلمان نیز صورت گرفت. در این تحقیق از 1036 فرد آلمانی در مورد سرمایه گذاری در کشور سوال پرسیده شد که نتیجه این تحقیقات به این شکل می‌باشد که سرمایه گذاری در کشور آلمان، 50 درصد به بازار بورس و 50 درصد سپرده‌های بانکی اختصاص دارد.

این دو مورد از پرتقاضاترین و بهترین روش‌های سرمایه گذاری در آلمان می‌باشد و در رده‌های بعدی به ترتیب زمین، اوراق بهادار، تجارت کالا و… قرار دارد.

سرمایه گذاری در سنگاپور

سازمان ملل متحد، تحقیقاتی را در خصوص سرمایه گذاری در کشور سنگاپور که یکی از کشورهای در حال توسعه می‌باشد انجام داد. نتایج این تحقیقات بدین شرح می‌باشد:

بازار بورس 52 درصد، زمین و مسکن 34 درصد، اوراق بهادار 31 درصد است. این موارد جزء پرتقاضا ترین و پرطرفدارترین بازارهای سرمایه گذاری در کشور سنگاپور است.

بهترین سرمایه گذاری را چطور انجام بدم؟

به نظر شما بهترین سرمایه گذاری چیست؟ با توجه به مطالب و میزان ریسک‌هایی که از هر کدام از روش‌های سرمایه گذاری بیان کردیم. بهترین سرمایه گذاری در ایران، سرمایه گذاری در بورس است.

اما چگونه می‌توانیم بهترین سرمایه گذاری را انجام دهیم؟ برای آن که بتوانید متوجه شوید که بهترین سرمایه گذاری چیست؟ باید به بازدهی و نرخ تورم نگاهی بیندازیم و سپس با شناخت بازار می‌توانید بهترین روش را انتخاب کنید.

مراحل سرمایه گذاری موفق

برای آن که بتوانید سرمایه گذاری موفقی داشته باشید باید با چهارچوب و استانداردهای سرمایه گذاری قدم بردارید تا دچار ضرر و زیان نشوید. در ادامه مراحلی معرفی خواهیم نمود تا بهتر بتوانید سرمایه گذاری کنید. مراحل سرمایه گذاری موفق شامل:

  •  بدانید هدفتان از سرمایه گذاری چیست؟
  • متوجه شوید آیا تحمل ریسک کردن را دارید یا خیر؟
  • اکنون اهدافتان را اولویت و بودجه بندی کنید.
  • روش‌های سرمایه گذاری را مورد بررسی قرار دهید.
  • اکنون با شناخت بازار و استراتژی خود سرمایه گذاری را آغاز کنید.

بهترین سرمایه گذاری با پول کم

آیا امروزه سرمایه گذاری با پول کم نیز امکان پذیر است؟ به طور حتم با سرمایه‌ی کم نیز می‌توانید سرمایه گذاری کنید. اما نباید انتظار بازدهی و سود فراوان داشته باشید.

سرمایه گذاری با پول کم، همانطور که مشخص است؛ هم دارای ریسک پایین و هم بازدهی کم می‌‎باشد. راه‌‎های سرمایه گذاری با پول کم چیست؟ راه‌های سرمایه گذاری با پول کم، بسیار محدود و فاقد تنوع است و در دو گروه سپرده بانکی و فعالیت مستقیم در بورس خلاصه می‌شود.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری چیست؟ ارزهای دیجیتال که گفتیم امروزه به شهرت فراوانی رسیده‌اند؛ نیاز به دانش و اطلاعات فراوان دارد و یکی از پرریسک‌ترین فعالیت‌های سرمایه گذاری می‌باشد. در ادامه قصد داریم چند مورد از بهترین ارزهای دیجیتال را به شما معرفی کنیم تا بهترین بتوانید سرمایه گذاری کنید.

بهترین ارزهای دیجیتال

بهترین ارزهای دیجیتال

بهترین صندوق سرمایه گذاری

بهترین صندوق سرمایه گذاری کدام است؟ تا اینجای مقاله دانستیم که سرمایه گذاری چیست و حال می‌خواهیم درباره بهترین صندوق سرمایه گذاری صحبت کنیم.

برای آن که بدانیم صندوقی برای سرمایه گذاری مناسب است یا خیر باید به ویژگی‌های صندوق توجه کنید. ویژگی‌هایی مانند ضریب بتا و آلفا، عملکرد صندوق و… که بسیار مهم و حیاتی است.

سرمایه گذاری در شرکت‌ها

برخی از افراد به جای سرمایه گذاری در بورس، املاک و هر نوعی که تا کنون معرفی کردیم؛ در شرکت‌ها سرمایه گذاری می‌کنند. شرکت‌های سرمایه گذاری تا حد زیادی شبیه به صندوق‌های سرمایه گذاری هستند با چند تفاوت جزئی.

شرکت‌های سرمایه گذاری فعالیت خرید و فروش سهام شرکت‌های بورسی و غیر بورسی را انجام می‌دهند.

 نتیجه گیری

در مفهوم سرمایه گذاری چیست می‌توان گفت، سرمایه گذاری اختصاص دادن مبلغی پول در یک صنعت که احتمال سودآوری و منفعت بردن از آن وجود دارد می‌باشد. ممکن است سرمایه گذاری، سپردن پول یا خرید کالاها و اوراقی باشد که فرد با آنان آشنا است. سرمایه گذاری دارای روش‌ها و انواع مختلفی می‌باشد.

سرمایه گذاری کوتاه مدت، همانطور که از نامشان مشخص است. شامل دارایی‌هایی می‌باشد که بازدهی آن‌ها کمتر از یک سال است و مهم‌ترین حسن و مزیت آن‌ها قابلیت نقدشوندگی سریع می‌باشد. سرمایه گذاری بلند مدت شامل دارایی‌هایی می‌باشد که بازدهی آن‌ها بیش از یک سال است و باید در چنین سرمایه گذاری، تحمل ریسک پذیری را داشته باشید. 

آموزش حسابداری 0 تا 100

دسترسی به مقالات مرتبط:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram
{ "@context": "https://schema.org", "@type": "FAQPage", "mainEntity": [{ "@type": "Question", "name": "سرمایه گذاری چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "در علم سرمایه گذاری، چه تعاریفی را برای این واژه در نظر گرفته‌اند؟ یکی از تعاریفی که در علم سرمایه‌گذاری بیان شده است این می‌باشد که سرمایه گذاری اختصاص دادن مبلغی پول در یک صنعت است که احتمال سودآوری و منفعت بردن از آن وجود دارد." } },{ "@type": "Question", "name": "تفاوت سرمایه با سرمایه گذاری چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "سرمایه گذاری یک نوع تعهد سودآور می‌باشد، البته همیشه نیز سودآور نیست. پس تفاوت سرمایه و سرمایه گذاری در این است که سرمایه، دارایی‌های یک فرد می‌باشد اما سرمایه گذاری یک روش درست است که موجب افزایش سرمایه می‌گردد." } },{ "@type": "Question", "name": "مفهوم کوتاه مدت و بلند مدت در سرمایه گذاری چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "سرمایه گذاری کوتاه مدت، همانطور که از نامشان مشخص است، شامل دارایی‌هایی می‌باشد که بازدهی آن‌ها کمتر از یک سال است و مهم‌ترین حسن و مزیت آن‌ها قابلیت نقدشوندگی سریع می‌باشد. مانند سهام و خرید ارز دیجیتال. سرمایه گذاری بلند مدت شامل دارایی‌هایی می‌باشد که بازدهی آن‌ها بیش از یک سال است و باید در این سرمایه گذاری، تحمل ریسک پذیری را داشته باشید." } },{ "@type": "Question", "name": "سرمایه گذاری کالا فیزیکی چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "کالاهای فیزیکی مانند طلا، خودرو و دلار می‌باشد که سرمایه گذاری در هر کدام شیوه و روش خاص خود را دارد. سرمایه گذاری با طلا مزیتی که دارد سرعت نقد شوندگی آن می‌باشد و مانند زمین و املاک نیاز به سرمایه کلان نیز ندارد." } },{ "@type": "Question", "name": "سرمایه گذاری در شرکت‌ها چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "برخی از افراد به جای سرمایه گذاری در بورس، املاک و هر نوعی که تا کنون معرفی کردیم؛ در شرکت‌ها سرمایه گذاری می‌کنند. شرکت‌های سرمایه گذاری تا حد زیادی شبیه به صندوق‌های سرمایه گذاری هستند با چند تفاوت جزئی. شرکت‌های سرمایه گذاری فعالیت خرید و فروش سهام شرکت‌های بورسی و غیر بورسی را انجام می‌دهند." } }] }
نرم افزار حسابداری ابری

تماس

قیمت

دمو

کاتالوگ

×

ما منتظر تماس شما هستیم تا ...

تماس با مشاوران تماس با فرداد

  • شرایـط کاری و نیـازهای ویـژه سـازمان شما را بشنویم.
  • به سوالهای شما در مورد ارزش آفرینی نرم افزار پاسخ دهیم.
  • بر اساس تجربه موفق نرم افزار فرداد در صنایع مختلف بهترین پیشنهاد را برای افزایش بهره وری سازمان به شما ارائه دهیم.
  • با توجه به نیازهای اختصاصی شما، به شما در انتخاب بهترین راهکارها کمک کنیم.