بسیاری از افراد و شرکت ها به دلیل مواجهه با مشکلاتی نظیر حجم بالای عملیات حسابداری ، عدم تخصص کافی در مدیریت امور مالی و یا ایجاد سهولت در کارها به دنبال راهکار مناسبی هستند و از این میان، به سمت شرکت حسابداری و خدمات مالی روی می آورند. اما آیا شما دقیقا میدانید که شرکت حسابداری چیست؟

شرکت‌های حسابداری به افراد و شرکت ها، در هر آنچه که ارائه خدمات مالی نامیده می شود کمک می نمایند. در این مقاله به معرفی شرکت حسابداری، پاسخ به پرسش شرکت حسابداری چیست؟ وظایف شرکت حسابداری، انواع شرکت حسابداری، شرکت‌های خدمات مالی و پاسخ تعدادی از مهمترین سوالات شما خواهیم پرداخت.

خواندن مقاله شرکت حسابداری را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم؟

مدیران کسب و کارها
مدیران اصناف و اتحادیه
مدیران مالی شرکت ها
علاقمندان به خدمات شرکت‌های حسابداری

شرکت حسابداری چیست؟

یک شرکت تجاری که دارای مراودات مالی است نیاز به انجام امور حسابداری خود دارد. نحوه انجام امور مالی شرکت ها با توجه به متغیر های زیادی می تواند یکی از دو حالت زیر باشد: استخدام نیروی حسابداری و یا درخواست از شرکت‌های حسابداری

این موضوع که هر یک از انتخاب های فوق چه ویژگی هایی دارند و چه زمانی می توانیم از شرکت‌های حسابداری استفاده نماییم مواردی است که در پیش رو به آنها خواهیم پرداخت.

در بسیاری از شرکت ها به خصوص شرکت‌های تازه تاسیس این سوال توسط مدیران مطرح می شود که حال چگونه به امور حسابداری خود رسیدگی نماییم؟ تنها با یک نرم افزار حسابداری ابری و یا تحت ویندوز می‌توان امور حسابداری را انجام داد؟

شرکت ها خواه تازه تاسیس، کوچک یا بزرگ باشند همگی نیاز به انجام امور حسابداری خود دارند. یک راهکار مناسب برای انجام امور مالی و حسابداری خود، استفاده از شرکت خدمات مالی و حسابداری می باشد. شرکت حسابداری، شرکتی است که به انجام تمام امور حسابداری شرکت‌های دیگر پرداخته و تمام خدمات مالی و حسابداری را ارائه می نماید. این شرکت ها به طور تخصصی به ارائه خدمات مالی پرداخته و شما می توانید انجام امور حسابداری خود را به طور کامل به آنها بسپارید.

از مزایای دیگر استفاده از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مالی و حسابداری، مسئولیت آنها می باشد. مسئولیت محاسبات و پذیرش تمام اسناد مالی بر عهده این شرکت ها بوده و عواقب اشتباه در آنها را بر عهده می گیرند. این در حالی است که اگر شرکتی از نیروی حسابدار اختصاصی خود استفاده نماید باید خود، پاسخگوی تمام نهادهای مالی و نظارتی باشد.

شرکت‌های بزرگ اغلب به دلیل حجم معاملات مالی بالا و شرکت‌های کوچک به دلیل صرفه جویی در هزینه های جذب نیروی تمام وقت، از شرکت خدمات مالی و حسابداری استفاده می نمایند.

مسئولیت شرکت های خدمات مالی

مسئولیت محاسبات و پذیرش تمام اسناد مالی بر عهده شرکت‌های مالی است.

وظایف شرکت حسابداری چیست؟

با اینکه شرکت‌های حسابداری را با حسابدار داخلی شرکت مقایسه می کنند اما باید بدانید که وظایف شرکت حسابداری می تواند بیشتر از وظایف حسابدار در شرکت باشد.

از جمله وظایف شرکت‌های حسابداری عبارتند از:

  • انجام تمام امور حسابداری شرکت ها و بررسی حساب و اسناد مالی
  • خدمات مشاوره مالیاتی و انتقال دانش و تجربیات مالیاتی
  • ارائه خدمات مالیاتی و رسیدگی به امور مالیاتی شرکت ها
  • نصب و راه اندازی نرم‌افزار های حسابداری
  • آموزش حسابداری به افراد و شرکت ها (در صورتی که به یادگیری مباحث حسابداری علاقمند هستید و هیچ اطلاعاتی از حسابداری ندارید، می‌توانید همین الان در دوره رایگان و غیر حضوری آشنایی با حسابداری شرکت کنید)

ارائه خدمات شرکت حسابداری و مالی بنا بر توافق بین کارفرما و شرکت صورت می گیرد و شما می توانید بنا بر تفاهم دو طرفه، موارد مورد نیاز خود را در قرارداد بگنجانید. لازم به ذکر است، به صورت کلی وظایف شرکت حسابداری را می توان به سه دسته مشاوره، اجرا و نظارت تقسیم بندی نمود.

وظایف شرکت خدمات مالی

وظایف شرکت خدمات مالی

انواع شرکت ‌های حسابداری

شرکت ‌های حسابداری بر حسب کارهایی که ارائه می نمایند به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. همانطور که پیش‌تر بیان شد خدمات حسابداری به سه دسته کلی مشاوره، نظارت و اجرا تقسیم بندی می گردند. بر پایه این تقسیمات می توان گفت که انواع شرکت های حسابداری عبارتند از:

شرکت‌ های حسابداری جهت ارائه مشاوره

این شرکت ها، تنها به ارائه مشاوره در زمینه های مختلف حسابداری می پردازند. مشتریان بنا بر نیاز خود به صورت موردی به آنها مراجعه کرده و درباره مسائل کاری مشاوره خدمات مالی دریافت می نمایند. مواردی چون مشاوره حسابداری مالی داخلی، مشاوره خدمات مالی و مالیاتی، انتخاب نرم‌افزار حسابداری و … از کارهای شرکت حسابداری مشاوره ای می باشد. سازمان هایی از این نوع خدمات استفاده می کنند که خود، دارای نیروی حسابداری بوده اما برای کسب اطمینان و یا خلأ دانش از مشاوره بهره می گیرند.

استفاده کنندگان از خدمات مشاوره ای اغلب قرارداد موقت و موردی برای موضوعات خاص مالی با شرکت حسابداری عقد می نمایند.

شرکت های حسابداری جهت ارائه مشاوره

شرکت‌های حسابداری جهت ارائه مشاوره

شرکت‌ های حسابداری جهت نظارت مستمر

این نوع شرکت حسابداری به نظارت مداوم بر روند های حسابداری مالی شرکت ها می پردازد. بررسی اسناد مالی، تهیه گزارشات دوره ای، چک صورت های مالی و … توسط این شرکت ها انجام می گردد. آنها امکان ارائه خدمات مشاوره نیز دارند. قرارداد این نوع شرکت ها اغلب به صورت سالیانه می باشد.

شرکت ‌های حسابداری جهت ارائه خدمات

شرکت‌ های حسابداری ارائه دهنده خدمات، به صورت کامل تمام خدمات اجرایی حسابداری را بر عهده می گیرند. امکان انجام تمام امور مالی در این شرکت ها وجود دارد، اما برطبق قرارداد می توانید از شرکت درخواست رسیدگی به تمام یا بخشی از حسابداری خود را داشته باشید. شرکت ها یک یا چند نیرو را اعزام کرده و به صورت موقت یا تمام وقت به بررسی و انجام امور حسابداری سازمان ها می پردازند.

در صورتی که از خدمات این نوع شرکت ها استفاده می نمایید می توانید با خیال آسوده تمام خدمات مالی خود را به آنها سپرده و نگران انجام نشدن آنها نباشید. قرارداد این شرکت ها نیز اغلب به صورت یک یا چند ساله می باشد. اگر می خواهید کار خود را به شرکت های خدمات حسابداری بسپارید، بهتر است شرکتی را انتخاب کنید که از بهترین نرم افزار حسابداری خدماتی استفاده می کند.

خدمات شرکت حسابداری چیست

هر کاربری که بخواهد از خدمات شرکت‌ های حسابداری استفاده نماید ناخودآگاه با این سوال روبرو می شود، که چه خدماتی را می تواند از این شرکت ها دریافت نماید.

تمام خدمات ارائه شده در شرکت‌های حسابداری زیر مجموعه دو نوع خدمت اصلی می باشند:

  • خدمات حسابداری
  • خدمات حسابرسی

موضوع فعالیت شرکت‌های حسابداری و مجوز های اخذ شده، به آنها این اجازه را می دهد که در یکی یا هر دو موارد فوق فعالیت نمایند. شرکت حسابداری و حسابرسی نوع کاملی از ارائه دهندگان خدمات مالی است که امکان ارائه هر دو نوع خدمات اصلی را خواهد داشت.

خدمات شرکت های حسابداری

خدمات حسابداری و حسابرسی توسط شرکت‌های حسابداری قابل ارائه است.

خدمات حسابداری

خدمات حسابداری به طور کلی شامل تمام امور مالی شرکت ها می باشد. مواردی نظیر کدینگ حسابها، ثبت معاملات، راه اندازی نرم افزار حسابداری، بستن حسابها، تهیه تراز های مالی، تهیه دفاتر قانونی مالیاتی، مشاوره مالی و… از این دست خدمات می باشند.

خدمات حسابرسی

خدمات حسابرسی شامل وظایف نظارتی و ارزیابی امور انجام گرفته در حسابداری می شود. یک سازمان برای بررسی صحت تراکنش های مالی خود نیاز به رویدادی به نام حسابرسی دارد. بررسی حسابها، بازنگری دفاتر و اعتبار سنجی تمامی اتفاقات مالی شرکت ها در خدمات حسابرسی بررسی می گردد. برای مطالعه بیشتر درباره حسابرسی می توانید به مقاله حسابرسی چیست مراجعه نمایید. شرکت حسابداری که مجوز های لازم را اخذ نموده باشد می تواند به حسابرسی مالی نیز اقدام نماید.

نمونه اساسنامه شرکت خدمات حسابداری

اساسنامه شرکت حسابداری که نشان دهنده شاکله آن می باشد، مشتمل بر چندین بخش بوده که در این مجال به بیان مختصری از آن می پردازیم. نمونه اساسنامه شرکت خدمات حسابداری که به صورت خام نمایش داده شده است را می توانید در تصویر زیر مشاهده نمایید:

نمونه اساسنامه شرکت خدمات حسابداری

نمونه اساسنامه شرکت خدمات حسابداری

بخش های مختلف اساسنامه عبارتند از:

بخش اول: تعاریف

در این بخش به تعریف مهمترین عبارات کاربردی در حیطه فعالیت پرداخته می شود.

بخش دوم: تشکیل شرکت، نام، موضوع، مدت، چارچوب فعالیت شرکت و مرکز اصلی و…

در این بخش به ارائه اطلاعاتی درباره شرکتی که در حال تشکیل است از قبیل نام، مدت، تابعیت، چارچوب فعالیت و… ارائه می گردد.

موضوع فعالیت های شرکت در این بخش ثبت می گردد.

آموزشگاه حسابداری فرداد

بخش سوم: سرمایه و سهام

در این بخش به میزان سرمایه اصلی و مالکیت هر یک از سهامداران می پردازیم.

بخش چهارم: تغییرات سرمایه شرکت

بخش پنجم: مجامع عمومی

و بخش ششم مربوط به هیئت مدیره

بخش های دیگر دارای توضیحات بازرس، حساب‌های شرکت، انحلال و تصفیه و … می باشد.

دقت داشته باشید که چارچوب اساسنامه شرکت حسابداری مشابه اساسنامه سایر شرکت ها می باشد. اما جزئیات هریک متفاوت است.

نمونه موضوع فعالیت شرکت حسابداری

بخش موضوع فعالیت شرکت‌های حسابداری، مهمترین بخش اساسنامه بوده که با سایر شرکت ها متفاوت است. شرکت در این بخش مشخص می نماید که اقدام به تعریف حیطه فعالیت های کاری خود می نماید.

در عکس زیر یک نمونه موضوع فعالیت شرکت حسابداری آورده شده است:

نمونه موضوع فعالیت شرکت حسابداری

نمونه موضوع فعالیت در شرکت حسابداری چیست

شرکت خدمات مالی چیست؟

شرکت خدمات مالی چیست؟ احتمالا این پرسش شما هم باشد. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شرکت خدمات مالی نام کامل تری برای شرکت هایی می باشد، که به ارائه خدمات مالی و پولی می پردازند. یکی از انواع این شرکت ها، شرکت‌های حسابداری هستند. اما موسسات دیگر نیز در این دسته به حساب می آیند. (بیشتر بدانید: ماهیت حسابها)

از این میان به طور مثال بانک ها، موسسات مالی و اعتباری، شرکت‌های کارگزاری بورس، شرکت‌های بیمه ای و سرمایه گذاران دولتی نیز شرکت خدمات مالی محسوب می گردند. وجه اشتراک تمام این شرکت ها ارائه خدمات مالی می باشد به نحوی که مدیریت پول و سرمایه مشتریان را برعهده می گیرند.

بعضی از این شرکت ها مانند کارگزاری های بورسی به سرمایه گذاری و افزایش سود مشتریان پرداخته و برخی دیگر مانند شرکت‌های بیمه ای و بانکی به نگهداری و تضمین سرمایه مشتریان همت می گمارند.

امروزه با توجه به سودآوری مناسب این موسسات و لزوم فعالیت های مالی چند جانبه، اقبال مردم به استفاده از انواع موسسات مالی بیشتر شده است. به همین علت مسئولیت شرکت خدمات مالی نیز روز به روز در حال افزایش می باشد. موضوع فعالیت شرکت‌های خدمات مالی ایجاب می نماید تا آنها نسبت به رشته فعالیت خود، به ارائه مشاوره خدمات مالی تا اجرا و نظارت بر هر یک از خدمات مورد نیاز مشتریان بپردازند.

خدمات مالی چیست؟

همانطور که شرکت‌های خدمات مالی، دارای انواع مختلفی بوده و هریک فعالیت ویژه ای انجام می دهند، طیف خدمات مالی نیز بسیار گسترده می باشد. موضوع فعالیت شرکت‌های خدمات مالی تعیین کننده این است که کدام و چقدر از خدمات زیر را انجام می دهند.

خدمات مالی چیست؟

خدمات مالی چیست؟

گزینه های زیر لیست خدمات شرکتهای حسابداری و مالی می باشد:

  • انجام امور حسابداری و مالی
  • انجام فعالیت های مالیاتی و بیمه
  • تهیه و ارسال لیست بیمه و مالیات حقوق پرسنل (👈معرفی بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد)
  • ثبت نام کد اقتصادی و اخذ گواهی مالیات بر ارزش افزوده (جهت دریافت اطلاعات بیشتر در حوزه کد اقتصادی می‌توانید به مقاله دریافت کد اقتصادی مراجعه نمایید)
  • بررسی فاکتورهای معاملات
  • مطالعه و ارائه روش هایی مدیریت قیمت گذاری
  • تهیه و ارائه اظهارنامه مالیات
  • تهیه گزارشات مالی بر طبق داده های قبلی
  • بررسی صحت و اعتبار سنجی داده‌های مالی
  • بررسی وضعیت مالی شرکت ها
  • تهیه صورت های مالی
  • مدیریت مالی شرکت
  • مدیریت و برنامه ریزی واحد مالی شرکت ها
  • انجام امور جاری برای ثبت دفاتر و مدارک حسابداری
  • اظهارنظر درباره وضعیت اقتصادی شرکت و صورت های مالی به دست امده
  • و…

وظایف شرکت خدمات مالی چیست؟

آن دسته از شرکت‌های خدمات مالی که به امور حسابداری نیز می پردازندT دارای مسئولیت های مهم مالی می باشند. امروزه با توجه به حجم تراکنش ها شرکت ها نیاز به دقت و صحت خدمات و همچنین سرعت بالا دارند. شرکت‌های خدمات مالی و حسابداری باید بتوانند وظایف خود را در قالب مورد نیاز مشتریان ارائه نمایند.

وظایف شرکت خدمات مالی

وظایف شرکت خدمات مالی

5 وظیفه عمده شرکت‌های خدمات مالی عبارتند از:

  1. انجام کامل خدمات حسابداری داخلی شرکت ها
  2. ارائه خدمات حسابداری مالیاتی
  3. مشاوره در زمینه های مالی و مالیاتی، معاملات و قیمت گذاری و …
  4. ارائه و انتخاب نرم‌افزار حسابداری متناسب با فعالیت شرکت
  5. آموزش حسابداری و امور مالی

مدارک لازم جهت ثبت شرکت حسابداری

هنگامی که بخواهید اقدام به ثبت یک شرکت حسابداری نموده تا خدمات مالی و حسابداری را به مشتریان ارائه دهید باید بدانید که شرایط تأسیس شرکت حسابداری چیست؟

جهت ثبت شرکت حسابداری مانند سایر شرکت ها باید مراحل قانونی آن نظیر مراجعه به اداره ثبت شرکت ها زیر نظر قوه محترم قضائیه را طی نمایید. توجه داشته باشید که برای فعالیت شرکت در زمینه های کاری مرتبط با جامعه حسابداران ایران، اخذ مجوز از جامعه حسابداران الزامی می باشد. شما می توانید شرکت خود را به صورت سهامی خاص و یا شرکت با مسئولیت محدود ثبت نمایید. در زیر به توضیح مدارک مورد نیاز هریک خواهیم پرداخت:

شرکت سهامی خاص

بر طبق شرایط تاسیس شرکت حسابداری به صورت سهامی خاص لازم است که حداقل 5 نفر شامل سه نفر عضو و دو نفر بازرس در شرکت حضور داشته باشند.

حداقل سرمایه صد هزار تومان (یک میلیون ریال) در نظر گرفته شده که لازم است 35 درصد آن نقداً پرداخت گردد.

مدارک مورد نیاز شرکت حسابداری سهامی خاص:

  • تصویر کارت ملی و شناسنامه کلیه اعضا
  • اخذ گواهی عدم سوءپیشینه
  • دریافت مجوزهای لازم نظیر مجوز جامعه رسمی حسابداران
  • امضاء وکالتنامه
  • تهیه اساسنامه و اظهارنامه
  • صورتجلسه های مجمع عمومی و هیات مدیره

شرکت با مسئولیت محدود

برای تاسیس شرکت حسابداری با مسئولیت محدود نیاز به حداقل دو نفر عضو با پرداخت حداقل سرمایه صد هزار تومان می باشد.

مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • فتوکپی مدراک شناسایی کلیه اعضا
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • اخذ مجوز های مربوطه
  • تقاضا نامه تاسیس شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت نامه و اساسنامه

برای آشنایی بیشتر با شرکت های مسئولیت محدود و همچنین نکاتی که باید برای تاسیس این شرکت ها رعایت نمایید، حتما مقاله شرکت با مسئولیت محدود را مطالعه نمایید.

پرسش های مهم شرکت حسابداری

هنگامی که آغاز به استفاده از خدمات شرکت ‌های حسابداری و خدمات مالی می نمایید با پرسش هایی در این زمینه مواجه می شوید. در زیر به توضیح چند پرسش مهم می پردازیم.

پرسش های مهم شرکت حسابداری

پرسش های مهم شرکت حسابداری چیست

شرکت حسابداری با موسسه حسابداری چه شباهتی دارد؟

شباهت شرکت حسابداری با موسسه حسابداری در عملکرد آنها می باشد. در حقیقت بر طبق اساسنامه و موضوع فعالیت شرکت و موسسات حسابداری می توانند فعالیت مشابهی داشته باشند. کارهای شرکت حسابداری و موسسه حسابداری شامل تمام خدمات مالی که پیش تر ذکر شد هستند. به طور خلاصه، هر دو می توانند شامل خدمات حسابداری، مالیاتی، بیمه، مشاوره مالی و … را انجام دهند.

نکته مهم

شباهت شرکت حسابداری با موسسه حسابداری در عملکرد آنها می باشد. از لحاظ نوع عملکرد هریک از آنها می توانند کاملا با دیگری مشابه باشند.

شرکت حسابداری چه تفاوتی با موسسه حسابداری دارد؟

با توجه به اینکه تفاوت چندانی در عملکرد شرکت و موسسات حسابداری وجود ندارد، متوجه می شویم که تفاوت موسسه حسابداری با شرکت حسابداری در نوع ثبت آنها می باشد. اهداف فعالیت، نوع و شیوه کار از تفاوت های این دو می باشد. به عبارت دیگر، تفاوت موسسه حسابداری با شرکت حسابداری در نوع ثبت، اساسنامه، ساختار سرمایه و مجوز های لازم می باشد.

هر دو نوع شرکت و موسسات می توانند دارای ساختار انتفاعی باشند، اما شرکت حسابداری دارای ساختار تجاری است یعنی هدف از فعالیت آن عمدتا، در کسب سود خلاصه می گردد.

در عین حال موسسه خدمات مالی و حسابداری نیز می تواند علاوه بر کسب سود به فعالیت های آموزشی، خدمات، خیریه و … بپردازد.

شرکت ها چارچوب تجاری و موسسات چارچوب غیرتجاری دارند.

در ثبت موسسه خدمات مالی و حسابداری نیازی به ارائه گواهی عدم سوءپیشینه نمی باشد.

شرکت حسابداری بر حسب سهامی خاص و یا مسئولیت محدود بودن باید به ترتیب، حداقل 5 یا 2 نفر عضو داشته باشند اما موسسات حسابداری می توانند فقط با یک نفر مجوز دریافت نمایند.

بهترین شرکت حسابداری چیست؟

در پاسخ به پرسش بهترین شرکت حسابداری چیست باید بدانید که استفاده از شرکت‌های حسابداری باعث تخصصی شدن کارها می شود. این که به یک شرکت که در زمینه حسابداری متخصص باشد اطمینان کرده و امور مالی خود را به آن می سپارید باعث افزایش ضریب اطمینان، سرعت و کیفیت کار می شود. اما چه شرکتی می تواند بهترین انتخاب باشد؟

پرسش های مهم شرکت حسابداری

پرسش های مهم شرکت حسابداری

شرکت خدمات مالی و حسابداری مناسب باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • پیشینه مناسبی داشته باشد.
  • به قوانین حسابداری، بیمه، مالیات، قانون کار و اشراف کامل داشته باشد.
  • به حسابداری در صنعت های مختلف، نظیر حسابداری بازرگانی، تولیدی، خدماتی و … مسلط باشد.
  • پاسخگوی تمام نیاز های شرکت ها باشد.
  • اطلاعات شرکت ها را محرمانه نگاه دارد.
  • با انواع نرم‌افزارهای حسابداری آشنا باشد.
  • تمایل به تداوم همکاری با شرکت ها داشته و عقد قرارداد صرفا به یک دوره کوتاه منتهی نشود.
  • دارای کمترین میزان رد دفاتر مالیاتی باشد.
  • مکانیزه بودن روندهای حسابداری در آن مهم است.
  • تجارب خوب، آشنایی با مدیریت امور و حل نیاز های هیات مدیره قابل توجه خواهد بود.
  • همچنین دارای مجوز های به روز از مراجع حسابداری باشد.

چرا برخی استفاده از خدمات شرکت ‌های حسابداری را ترجیح می دهند؟

ترجیح استفاده از شرکت حسابداری بر به کار گیری حسابدار شخصی ریشه در مزایای بالای آن و کم بودن مشکلات شرکت حسابداری دارد.

مزایای زیر یعنی داشتن تجربه کافی شرکت ها در امور مختلف مالی، سرعت بالا، دقت کافی، پذیرش مسئولیت حسابداری، و همچنین یکی از مهمترین مزایای آن، یعنی دوری از سختی های استخدام نیروی انسانی حسابدار دلیل ترجیح شرکت‌های حسابداری بر استخدام مستقیم حسابدار می باشد. استخدام شرکت نرم افزاری و حسابداری برای کاهش هزینه ها نیز بنا بر شرکت هدف و موسسه مورد قرارداد، می تواند از اهداف استفاده از شرکت حسابداری باشد.

نکته: شرکت یا موسسه خدمات مالی و حسابداری به دلیل دارا بودن تیم مدیریتی و تعدادی از نیرو های متخصص از عقل جمعی بهره می برند و این امر باعث می شود خطا ها کاهش یافته و به خوبی از عهده اتفاقات پیش بینی نشده مالی بر می آیند.

گروه خدمات مالی چه اموری را بر عهده دارد؟

گروه خدمات مالی عمدتا تمرکز خود را بر ارائه بهتر خدمات در زمینه حسابداری، مالی و مالیاتی قرار می دهد تا با کاهش هزینه، رازداری، مکانیزه سازی به پیشبرد امور مالی شرکت ها کمک نمایند. گروه های خدمات مالی سعی دارند که پاسخگوی تمام نیاز های مالی شرکت ها و موسسات بوده و آنها را در حل و فصل مسائل خود کمک نمایند.

نتیجه گیری

شرکت ‌های حسابداری و شرکت های خدمات مالی با هدف آسان کردن امور مالی سازمان ها فعالیت می کنند. امروزه با تخصصی شدن امور، بعید به نظر می آید که یک واحد تجاری بتواند در چند زمینه مختلف دارای تجربه و تخصص باشد. شرکت ها انتخاب می نمایند که تمرکز خود را بر فعالیت تجاری خود متمرکز نموده و در سایر موارد مانند خدمات مالی و مالیاتی از متخصصین آن استعانت بگیرند.

در این مقاله توانستم به موارد مهمی چون معرفی شرکت حسابداری، بیان وظایف آن، انواع موسسات حسابداری، شباهت و تفاوت موسسه با شرکت حسابداری و شرکت خدمات مالی پرداختیم. در صورتی که هر سوالی در این مورد در ذهن مخاطبان گروه فرداد نقش بست می توانند از طریق ثبت دیدگاه خود با ما در ارتباط بوده تا جواب خود را دریافت نمایند.

آموزش حسابداری 0 تا 100

دسترسی به مقالات مرتبط:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram
نرم افزار حسابداری ابری

تماس

قیمت

دمو

کاتالوگ

×

ما منتظر تماس شما هستیم تا ...

تماس با مشاوران تماس با فرداد

  • شرایـط کاری و نیـازهای ویـژه سـازمان شما را بشنویم.
  • به سوالهای شما در مورد ارزش آفرینی نرم افزار پاسخ دهیم.
  • بر اساس تجربه موفق نرم افزار فرداد در صنایع مختلف بهترین پیشنهاد را برای افزایش بهره وری سازمان به شما ارائه دهیم.
  • با توجه به نیازهای اختصاصی شما، به شما در انتخاب بهترین راهکارها کمک کنیم.