آخرین مرحله از فرآیند تولید، توزیع و رساندن محصول به دست مشتریان می‌باشد، که در دنیای تجارت یکی از روش‌های آن پخش و توزیع مویرگی است. توزیع مویرگی چیست؟ چرا افراد باید با برنامه حسابداری بازرگانی آشنا باشند؟ افراد برای انجام پخش و توزیع مویرگی، باید استراتژی‌هایی را تهیه و تنظیم کنند، که مانند برنامه مالی برای سازمان بسیار مهم و حیاتی است.

در این مقاله قصد داریم توزیع مویرگی، شرکت‌های پخش مویرگی، نکات و سوالات پخش مویرگی که حائز اهمیت می‌باشد را توضیح دهیم. البته قبل از بیان هر حرفی باید بدانید که توزیع مویرگی کمک بسیاری به شرکت‌ها و البته ویزیتورها می‌کند.

خواندن مقاله توزیع مویرگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مدیران شرکت‌ها
ویزیتورها
سوپروایزرها
ماموران پخش

توزیع چیست؟

ابتدایی‌ترین سوالی که می‌توان در همین خصوص مطرح نمود، چنین است که توزیع مویرگی چیست؟ با پاسخ دادن به همین سوال قصد داریم شما را با مفاهیم آن بیشتر آشنا کنیم.

توزیع مویرگی فرآیند و اقداماتی می‌باشد، که شرکت‌های تولیدی برای رساندن محصول به مشتری انجام می‌دهند. به عبارت دیگر پخش مویرگی یک مسیر کوتاه پس از تولید تا زمان تحویل محصول به مشتری می‌باشد.
این مسیر بدون واسطه می‌باشد و صنف و شرکت تولید کننده مستقیما به دست مشتری می‌دهد که به آن Distribution نیز گفته می‌شود.
به طور خلاصه اگر بخواهیم بگوییم که توزیع مویرگی چیست باید گفت برخی از شرکت‌های تولیدکننده، سعی دارند محصولات را بدون واسطه و پرداخت هزینه‌ی اضافی به دست مشتریان برسانند، به همین اقدام که شرکت‌ها انجام می‌دهند توزیع گفته می‌شود.

کانال توزیع

تا اینجا مفهوم توزیع مویرگی چیست را توضیح دادیم. حال سوال است شبکه توزیع مویرگی چیست؟ ماهیت حسابها در حسابداری چیست؟ در همین قسمت می‌خواهیم در مورد انواع کانال‌های توزیع صحبت کنیم. کانال توزیع یک زنجیره‌ی کوتاه و گاهی بلند از واسطه‌ها می‌باشد تا زمانی که محصول به مشتریان برسد.

به بیان ساده تر زمانی که محصول به تولید نهایی رسید، یک مسیری را طی می‌کند تا به دست مشتریان برسد. مانند خرده فروشان، عمده فروشان و حتی امروزه فضای مجازی نیز به همین موارد اضافه شده است.
در شبکه توزیع مویرگی، کانال‌ها به دو دسته مستقیم و غیرمستقیم طبقه بندی شده‌اند. البته ناگفته نماند که مراحل طراحی کانال توزیع، دارای 4 عامل اصلی می‌‎باشد که در تصویر آمده است:

مراحل طراحی کانال توزیع

عوامل مهم در طراحی کانال توزیع

پخش مویرگی چیست؟

آموزش پخش مویرگی به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید با توزیع مویرگی آشنا شوید. پخش مویرگی به چه معناست؟ اگر ویزیتور هستید باید اقدامات منسجم‌تر و راهبردی‌تری انجام دهید.

طبق مطالبی که در آموزش پخش مویرگی دانستیم، این پخش مسیری از ارائه خدمات و محصولات به مشتریان است که اغلب واسطه‌ای ندارد و همین موجب صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود.
به عبارت دیگر عمده فروش، خرده فروش و دیگر افراد در این پخش دخیل نیستند و شرکت هزینه‌ایی در این خصوص پرداخت نمی‌کند. شرکت محصول را به صورت مستقیم به مشتریان می‌رساند.

هدف پخش مویرگی

هدف از توزیع مویرگی چیست؟ چه دلایلی موجب می‌شود که شرکت‌های توزیع کننده بدون حضور واسطه، محصولات و خدمات را به مشتریان ارائه دهند؟

دلایلی وجود دارد که مدیران شرکت‌های توزیع و پخش را قانع به انجام توزیع مویرگی می‌کنند و آن دلیل این است که شرکت‌های توزیع، می‌خواهند که به مکان‌های فروش دسترسی داشته باشند و برای معامله با آنان نیاز به شخص سومی نباشد. در این صورت می‌توانند محصولات را هر چه زودتر به مشتریان برسانند.

وظایف اصلی یک سیستم پخش مویرگی

سیستم توزیع مویرگی که شرکت‌های تولیدکننده اغلب از این سیستم استفاده می‌کنند، دارای وظایفی می‌باشند. وظایفی حیاتی و اصلی که می‌تواند سبب ادامه مسیر و حیات تجاری شرکت شود.
وظایف اصلی یک سیستم توزیع مویرگی در تصویر زیر آمده است:

وظایف اصلی یک سیستم توزیع مویرگی

وظایف اصلی یک سیستم توزیع مویرگی چیست

بازاریابی مویرگی چیست؟

بازاریابی مویرگی چیست؟ در توزیع مویرگی شغل بازاریابی چه فایده و نتایجی دارد؟ این‌ها سوالاتی هستند که قصد داریم در همین بخش از مقاله به طور واضح آن‌ها را توضیح دهیم.
زمانی که بازاریاب محصولی را در بازار برای خرید مشتریان توزیع و عرضه می‌کند، می‌گوییم که همین شخص فرآیند بازاریابی مویرگی را اجرا نموده است. بازاریابی مویرگی برای فروش شرکت‌ها بسیار مهم و اساسی می‌باشد.
در حقیقت بازاریاب مویرگی، شخصی است که محصول را از شرکت گرفته و به صورت حضوری به فروشگاه‌ها نشان می‌دهد تا ثبت سفارش کند. فرآیند بازاریابی مویرگی شامل حمل و نقل، بسته بندی و… می‌باشد. اکنون به خوبی می‌دانیم که بازاریابی مویرگی چیست؟ و چه اهمیتی در فروش شرکت‌ها دارد.

فرآیند فروش مویرگی

فروش مویرگی چیست؟ در قسمت‌های قبلی گفتیم که توزیع مویرگی به معنای انتقال محصول از انبار و تحویل آن به مشتریان بدون حضور هیچ واسطه‌ای می‌باشد.

فروش مویرگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا موجب می‌شود کالاها در کوتاه مدت با عملکرد و کیفیت بهتری به دست مشتریان برسند. به بیان دیگر فروش مویرگی مسیر نظارت از انبار تا زمان تحویل محصول می‌باشد که به دلیل نبود واسطه در زمان کوتاه‌تری نسبت به روش‌های دیگر انجام می‌شود.
به نظر شما در مراحل، چه فرآیندهایی دخیل هستند و آیا شامل معافیت مالیاتی می‌شوند؟ فرآیند فروش مویرگی شامل موارد زیر می‌شود:

  • حمل و نقل
  • بسته بندی
  • انبارداری
  • تحویل کالا

آموزشگاه حسابداری فرداد

سه کانال اصلی توزیع مویرگی

آیا می‌دانید 3 کانال اصلی توزیع مویرگی چیست؟ مسیر تحویل کالا از انبار به مشتریان ترکیبی از تولیدکننده، عمده فروش، خرده فروش و مصرف کننده است. در توزیع مویرگی، هر کدام از موارد ذکر شده در کانال‌های توزیع مویرگی قرار دارند.
کالاهای توزیع مویرگی به 3 دسته تقسیم می‌شوند که هر کدام واسطه‌های منحصر به خود را دارند. کانال‌های توزیع مویرگی شامل:

1. اولین کانال توزیع مویرگی: همین کانال به طولانی‌ترین کانال توزیع معروف است. همین کانال متشکل از شرکت تولیدکننده، عمده فروش، خرده فروش و مصرف کننده می‌باشد. اینجا وجود یک نرم افزار حسابداری کارگاه تولیدی بسیار کمک کننده می‌تواند باشد.

به عبارتی طولانی‌ترین و بیشترین واسطه را همین کانال توزیع دارد. مسیر حرکت در همین کانال به این صورت است که شرکت تولید کننده، کالا را به عمده فروش می‌دهد و همین شخص محصول را به خرده فروش رسانده و در انتها پس از خرده فروش به مصرف کننده نهایی می‌رسد.

2. کانال دوم توزیع مویرگی: به طولانی کانال قبلی نیست. در کانال دوم، شرکت تولید کننده محصول را مستقیم به خرده فروش می‌رساند، یعنی در همین کانال، عمده فروش حذف می‌شود و سپس خرده فروش محصول را به دست مصرف کننده می‌رساند.

3. کانال سوم توزیع مویرگی: در همین کانال محصول به صورت مستقیم به مصرف کننده می‌رسد. به عبارت ساده‌تر، کانال سوم توزیع مویرگی به دلیل نداشتن واسطه به مهم‌ترین و نهایی‌ترین کانال توزیع شناخته شده است. البته در نهایت باید یک نرم افزار کنترل موجودی خوب هم داشت و از امکانات آن استفاده کرد.

کاربرد تکنولوژی‌های مختلف در سیستم پخش مویرگی

می‌خواهیم طبق بررسی‌های انجام شده نشان دهیم که تکنولوژی‌های مختلف چه تاثیر و کاربردی بر سیستم توزیع مویرگی دارند. توزیع مویرگی برای اجرای بی نقص، نیاز به تکنولوژی و ابزارهای مناسب کار خود دارد.

به خاطر این گزینه اغلب شرکت‌ها از نرم افزارهای ERP و دیگر نرم افزارهای مالی استفاده می‌کنند. البته ناگفته نماند که نرم افزارهای ERP مدیریت منابع سازمانی، به تنهایی نمی‌توانند به شرکت کمک کنند و نیازمند سنسورهای فوق العاده هستند.

اگر شرکت‌ها از چنین سنسورهایی استفاده نکنند، نمی‌توانند اقدامات لازم جهت توزیع مویرگی را به درستی انجام دهند. سنسورهای کاربردی که می‌توانند در توزیع مویرگی به شرکت‌ها کمک کنند، در تصویر زیر آمده اند:

سنسورهای کاربردی در توزیع مویرگی

سنسورهای کاربردی در پخش مویرگی

مدیریت لجستیک

مدیریت لجستیک یا همان Logistics در زبان فارسی به معنای فرآیند برنامه‌ریزی جهت اجرا و نظارت کامل بر اقدامات حمل و نقل می‌باشد. هدف شرکت‌ها از این فرآیند، تامین نیازهای مشتریان است.

البته ناگفته نماند که به دلیل نظارتی که بر حمل و نقل و نگهداری محصولات از مبدا تا زمان تحویل کالا به مشتریان وجود دارد در کشور ایران به عنوان آماد و پشتیبانی نیز نام برده می‌شود. مدیریت لجستیک دارای دو کاربرد سازمانی و نظامی می‌باشد.
مدیریت لجستیک شامل 5 فرآیند اصلی است. اگر میخواهید با مدیریت لجستیک و 5 فرآیند اصلی آن بیشتر آشنا شوید به مقاله مدیریت زنجیره تامین مراجعه نمایید.

نقش مدیریت لجستیک در پخش مویرگی

دانستیم که مدیریت لجستیک به معنای نظارت کامل از مبدا تا مقصد برای حمل و نقل محصولات و خدمات شرکت‌ها است. اکنون می‌خواهیم بررسی نماییم که نقش مدیریت لجستیک در پخش مویرگی چیست؟

مدیریت لجستیک به خاطر نظارت و کنترلی که بر انبارداری، حمل و نقل، پخش و بهره برداری شرکت دارد، باعث افزایش کارایی شبکه‌های توزیع مویرگی می‌گردد. به همین خاطر مدیریت لجستیک در توزیع مویرگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

به عبارت دیگر در صنعت پخش ” ارتباط سریع” و “برطرف نمودن نیاز مشتریان” از مهم‌ترین دغدغه‌های شرکت‌های تولید و توزیع می‌باشد که با کمک لجستیک، می‌توانند، اقدامات را سریع تر انجام دهند.

شرکت پخش مویرگی

شرکت‌ های پخش مویرگی، چه نوع شرکت‌هایی هستند؟ شرکت‌ های پخش مویرگی در واقع شرکت‌هایی هستند که توزیع و پخش محصولات را تا پایین‌ترین سطح واسطه (یعنی مرحله خرده فروش) توزیع می‌نمایند.

شرکت‌ پخش مویرگی به دلیل اقداماتی که انجام می‌دهند از اهمیت بالایی برخوردارند و دارای ویژگی‌هایی می‌باشند که در ادامه به هر کدام از آن ویژگی‌ها خواهیم پرداخت. این نکته را هم باید بدانید که شرکت‌ های پخش مویرگی، اصولا کالاهای تند مصرف مثل مواد غذایی را برای فروش عرضه می‌کنند.

ویژگی‌های شرکت‌ های پخش و سیستم فروش مویرگی

با شرکت‌ های پخش مویرگی در بخش قبل آشنا شدیم و اشاره نمودیم که این شرکت‌ها دارای ویژگی‌هایی می‌باشند. اکنون می‌خواهیم با جزئیات بیشتری به آن ویژگی‌ها بپردازیم.

  • این شرکت‌ها با واسطه عمده فروش ارتباطی ندارند و توزیع محصول خود را با پایین ترین سطح واسطه یا همان خرده فروش‌ها انجام می‌دهند.
  • دومین ویژگی این است که این شرکت‌ها هر محصولی را عرضه نمی‌کنند و اغلب کالاهای تند مصرف را توزیع می‌کنند.
نکته مهم

نکته‌ای که باید در این مبحث گفته شود این است که کالاهای تندمصرف، کالاهایی هستند که ویزیتورها و یا شرکت‌ها بتوانند در کوتاه‌ترین زمان و با سرعت آن‌ها را به فروش برسانند.

انواع شرکت های پخش مویرگی

شرکت‌‌های پخش مویرگی از نظر ساختار، نوع فعالیت و اندازه به دسته‌های متفاوتی طبقه بندی می‌شوند که هر کدام بنا بر ویژگی‌ها و خصوصیاتی که دارند از اهمیت بالایی برخوردارند.
شرکت‌‌های توزیع مویرگی از نظر ساختار به دو شرکت تقسیم می‌گردند که در تصویر آمده اند:

شرکت‌های توزیع مویرگی از نظر ساختار

2 نوع شرکت توزیع مویرگی از نظر ساختار

    شرکت‌های توزیع مویرگی از نظر اندازه به 3 طبقه تقسیم می‌شوند:

    • شرکت‌های محلی
    • شرکت‌های متوسط
    • شرکت‌های پخش سراسری

    گزارش‌های یک شرکت پخش مویرگی

    گزارش‌های شرکت توزیع مویرگی به چه شکل است؟ مدیران شرکت‌‌های پخش مویرگی، باید از تمام اطلاعات تولید شرکت خود اطلاع داشته باشند تا بتوانند در صورت نیاز جهت تجزیه و تحلیل به آسانی به مدارک و اسناد شرکت‌، دسترسی داشته باشند.

    گزارش‌هایی که در شرکت‌‌های پخش مویرگی ارائه می‌شوند، شامل گزارش‌های زیر می‌باشند:

    • سود و زیان با توجه به کد شعبه و منطقه
    • تجزیه سنی بدهکاران
    • دریافتی پرسنل
    • حاشیه سود

    مشاغل مرتبط با پخش مویرگی

    مشاغلی در توزیع مویرگی نقش دارند، که در مسیر پخش دخیل هستند و به وظایف خود عمل می‌کنند.

    • ویزیتور و بازاریاب: دو تا از مشاغلی که در شرکت‌‌های پخش مویرگی فعالیت می‌کنند، ویزیتور و بازاریاب هستند. ویزیتور سفارش را دریافت و ثبت می‌کند و بازاریاب محصول را به دست مشتریان می‌رساند.
    • سرپرست ویزیتور: سرپرست ویزیتور، شخصی است که باید به تمام ویزیتورها آموزش دهد. نظارت بر عملکرد ویزیتورها با سرپرست آنان است.
    • سرپرست فروش: مدیر فروش و یا سرپرست فروش، یکی دیگر از شغل‌های مرتبط با پخش مویرگی می‌باشد. وظایف مدیر فروش مویرگی چیست؟ مدیر فروش در شرکت‌های توزیع، باید مسیربندی مشتریان را مشخص نماید. یکی دیگر از وظایف مدیرفروش مویرگی، فرستادن ویزیتور به مناطق مختلف برای ثبت سفارش، بودجه بندی و… می‌باشد که باید به همگی آن‌ها رسیدگی شود.
    • موزع: موزع شخصی است که اصولا محصولات را از انبار دریافت و به دست مشتری می‌رساند. این شخص را به نام توزیع کننده نیز می‌شناسیم.
    • سرپرست منطقه: شخصی می‌باشد که وظیفه استخدام و عزل سرپرست فروش، هماهنگی و… با ایشان است.
    • سرپرست توزیع: آخرین شغلی که با توزیع مویرگی مرتبط است، سرپرست توزیع می‌باشد. همین شخص وظیفه دارد کمبود محصولات را به مدیران اعلام کند و برای توزیع محصولات زمان بندی داشته باشد.

    مزایا و معایب شرکت پخش مویرگی

    سیستم توزیع مویرگی، مانند هر سیستم دیگری دارای مزایا و معایبی می‌باشد که باید از تمامی آن‌ها آگاه باشید. مزایا و معایب شرکت‌ های پخش مویرگی را در تصویر زیر ذکر نموده ایم.

    مزایا و معایب شرکت پخش مویرگی

    مزایا و معایب شرکت‌‌‌های پخش مویرگی

    چارت سازمانی شرکت پخش مویرگی

    چارت سازمانی شرکت‌ های پخش مویرگی به چه معناست؟ چارت سازمانی شرکت پخش مویرگی، نموداری می‌باشد که ساختار داخلی شرکت را با جزئیات تمام اعم از نقش‌ها، ارتباط بین افراد و مسئولیت هر یک از افراد را نمایش می‌دهد.
    چارت سازمانی با عناوین نمودار سازمانی، نمودار سازمان‌ها و… نیز نام برده می‌شود. نمودار سازمانی یا همان چارت سازمانی انواع مختلفی دارد که می‌توانیم به دو مدل ماتریسی و تقسیمی آن اشاره کنیم.

    پرسش و پاسخ‌های مهم در توزیع مویرگی

    تا اینجای مقاله درباره توزیع مویرگی و شرکت‌‌های پخش مویرگی توضیح دادیم تا بتوانیم شما را با موضوعات توزیع و پخش آشنا کنیم. اکنون قصد داریم به چند سوال مهم نیز در همین خصوص پاسخ دهیم تا اطلاعات شما را در این زمینه افزایش دهیم.

    هر چه آگاهی شما در زمینه توزیع مویرگی افزایش یابد، اقداماتی که انجام می‌دهید منسجم‌تر و اصولی‌تر خواهند بود.

    جایگاه شرکت‌ های پخش در کانال توزیع چگونه است؟

    در شرکت‌ها، مسائل بسیار مهمی وجود دارد که مدیران با آن‌ها سرو کار دارند. یکی از همین مسائل تصمیم گیری در مورد توزیع کالا است تا بتوانند به آسانی نیازهای مصرف کنندگان را برطرف نمایند.

    شرکت‌ها در این خصوص به دو دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:
    دسته اول: شرکت‌هایی هستند که به کانال‌های توزیع توجهی ندارند، همین باعث ایجاد مشکلات و شکست از رقبا را فراهم می‌کند.

    دسته دوم: شرکت‌هایی هستند که از کانال‌های توزیع به درستی استفاده می‌کنند که نتیجه آن برای شرکت بسیار خوشایند است و باعث رقابت پیروزمندانه در برابر رقبا می‌شود.

    یکپارچگی شرکت‌ های پخش مویرگی با نرم افزار حسابداری یکپارچه چگونه است؟

    دنیای تجارت امروز پر از رقابت‌های ریز و درشت است و مدیران شرکت‌‌های پخش مویرگی برای پیروزی در چنین رقابت‌هایی به دنبال مزیت‌های رقابتی با سود بالا هستند. برای حل مسئله می‌توانند از کانال‌های توزیع مویرگی کمک بگیرند.

    زیرا با استفاده از توزیع مویرگی که بدون واسطه است در هزینه خرده فروش و عمده فروش صرفه جویی می‌شود. در توزیع مویرگی، بسیار مهم است که سیستم تولید و توزیع هماهنگی خود را حفظ و به صورت یکپارچه فعالیت کند.

    برای انجام امور به صورت یکپارچه نیز می‌توانند از نرم افزارهای یکپارچه توزیع مویرگی و دیگر نرم افزاهای حسابداری استفاده نمایند. در صورت نیاز هم آموزش نرم افزار حسابداری را مشاهده کنید.

    انواع روش‌های توزیع محصولات در فروش مویرگی

    توزیع محصولات در فروش مویرگی به چند روش انجام می‌شود

    انواع روش‌های توزیع محصولات در فروش مویرگی

    در تعریف و بررسی توزیع مویرگی دانستیم که شرکت‌های توزیع، به طور مستقیم کالاها و محصولات را از شرکت‌های تولید کننده خریداری و به دست مصرف کنندگان می‌رسانند.
    همچنین در تعریف و بررسی توزیع مویرگی، بیان شد که توزیع پخش محصولات انواع مختلفی دارد که با توجه به آنان فرآیند پخش انجام می‌شود. انواع روش‌های پخش محصولات در فروش مویرگی شامل:

    روش پخش محصول  توضیحات
    پخش  گرم در چنین فرآیندی ویزیتور، محصولات را به صورت حضوری به فروشگاه‌ها نشان می‌دهد و سفارش‌گیری می‌کند.
    پخش سرد در چنین فرآیندی ابتدا ویزیتور به فروشگاه‌ها می‌رود و از طریق عکس، کاتالوگ، بروشور و… سفارش گیری می‌کنند. و پس از ثبت سفارش مامور توزیع محصولات را به دست مشتریان می‌رساند.

    حسابداری پخش مویرگی چگونه است؟

    حسابداری پخش مویرگی به چه صورت است؟ کدینگ حسابداری پخش مویرگی چیست؟ حسابداری پخش مویرگی تحت حسابداری بازرگانی است، یعنی بنا بر نکات حسابداری بازرگانی، ثبت و نگهداری می‌گردد.

    همچنین کدینگ حسابداری پخش مویرگی با توجه به حسابداری بازرگانی، طراحی و استفاده می‌شود. چند نکته هم وجود دارد که الزامیست با آن‌ها آشنا شوید.

    • عملیات پخش مویرگی توسط مامور توزیع انجام می‌گردد و مبلغ به دست آمده نیز به همان شخص پرداخت می‌شود.
    • عملیات توزیع بر عهده فروشندگان و نمایندگان شرکت‌ها است.

    نکته دیگری که در مورد حسابداری پخش مویرگی باید بدانید آن است که تسویه حساب معاملات توسط نماینده شرکت یا فروشنده شرکت باید انجام شود.

    نتیجه گیری

    یک مسیر کوتاه، پس از تولید تا زمان تحویل محصول به مشتری می‌باشد که این مسیر بدون واسطه می‌باشد و شرکت تولید کننده مستقیما به دست مشتری می‌دهد که به آن Distribution نیز گفته می‌شود.

    حسابداری پخش مویرگی تحت حسابداری بازرگانی است، یعنی بنا بر نکات حسابداری بازرگانی، ثبت و نگهداری می‌گردد. همچنین کدینگ حسابداری پخش مویرگی با توجه به حسابداری بازرگانی، طراحی و استفاده می‌شود و تسویه حساب معاملات توسط نماینده شرکت یا فروشنده شرکت باید انجام شود.
    آموزش حسابداری 0 تا 100

    دسترسی به مقالات مرتبط:

    Share on facebook
    Share on linkedin
    Share on twitter
    Share on whatsapp
    Share on telegram
    { "@context": "https://schema.org", "@type": "FAQPage", "mainEntity": [{ "@type": "Question", "name": "توزیع چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "توزیع مویرگی، فرآیند و اقداماتی می‌باشد که شرکت‌های تولیدی، برای رساندن محصول به دست مشتری انجام می‌دهند. به عبارت دیگر یک مسیر کوتاه، پس از تولید تا زمان تحویل محصول به مشتری می‌باشد. این مسیر بدون واسطه می‌باشد و شرکت تولید کننده مستقیما به دست مشتری می‌دهد که به آن Distribution نیز گفته می‌شود." } },{ "@type": "Question", "name": "پخش مویرگی چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "این پخش مسیری از ارائه خدمات و محصولات به مشتریان است که اغلب واسطه‌ای ندارد و همین موجب صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود. به عبارت دیگر عمده فروش، خرده فروش و دیگر افراد در این پخش دخیل نیستند و شرکت هزینه‌ایی در این خصوص پرداخت نمی‌کند. شرکت محصول را به صورت مستقیم به مشتریان می‌رساند." } },{ "@type": "Question", "name": "بازاریابی مویرگی چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "زمانی که بازاریاب محصولی را در بازار برای خرید مشتریان توزیع و عرضه می‌کند، می‌گوییم که همین شخص فرآیند بازاریابی مویرگی را اجرا نموده است. بازاریابی مویرگی برای فروش شرکت‌ها بسیار مهم و اساسی می‌باشد." } },{ "@type": "Question", "name": "بازاریاب مویرگی کیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "در حقیقت بازاریاب مویرگی، شخصی است که محصول را از شرکت گرفته و به صورت حضوری به فروشگاه‌ها نشان می‌دهد تا ثبت سفارش کند. فرآیند بازاریابی مویرگی شامل حمل و نقل، بسته بندی و… می‌باشد." } },{ "@type": "Question", "name": "شرکت‌های پخش مویرگی، چه نوع شرکت‌هایی هستند؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "شرکت‌های پخش مویرگی در واقع شرکت‌هایی هستند که توزیع و پخش محصولات را تا پایین‌ترین سطح واسطه (یعنی مرحله خرده فروش) توزیع می‌نمایند." } }] }
    نرم افزار حسابداری ابری

    تماس

    قیمت

    دمو

    کاتالوگ

    ×

    ما منتظر تماس شما هستیم تا ...

    تماس با مشاوران تماس با فرداد

    • شرایـط کاری و نیـازهای ویـژه سـازمان شما را بشنویم.
    • به سوالهای شما در مورد ارزش آفرینی نرم افزار پاسخ دهیم.
    • بر اساس تجربه موفق نرم افزار فرداد در صنایع مختلف بهترین پیشنهاد را برای افزایش بهره وری سازمان به شما ارائه دهیم.
    • با توجه به نیازهای اختصاصی شما، به شما در انتخاب بهترین راهکارها کمک کنیم.