خدمات بازرگانی چیست؟ در جوامع مختلف، افراد برای تامین نیازهای روزانه به اجبار با یکدیگر در تعامل هستند، نتیجه حاصله انجام معامله و تبادل کالاست. هر چند در گذشته تبادل و یا مبادله کالا به کالا رونق زیادی داشته است، اما به علت مشکلات این روش امروزه مبادلات محصولات یا خدمات، بیشتر در قبال وجه نقد صورت می­‌گیرد. نمونه ای از این اتفاقات استفاده از برنامه مالی می‌باشد.

برای آشنایی با انواع خدمات بازرگانی در مقاله به پرسش خدمات بازرگانی چیست؟ پاسخ داده شده و خدمات شرکت­‌های بازرگانی، خدمات مشاوره گمرکی، خدمات ترخیص کالا و همچنین مشکلات صادرات و واردات که افراد با آن روبه‌رو هستند را به صورت خلاصه شرح داده‌ایم.

خواندن مقاله خدمات بازرگانی چیست به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مدیران کسب و کارها
مدیران مالی شرکت ها
حسابداران
دانشجویان رشته حسابداری

خدمات بازرگانی چیست؟

در پاسخ به پرسش خدمات بازرگانی چیست می­‌توان گفت که کلیه خدماتی است که با توجه به قوانین اتحادیه، فعالان حوزه تجارت برای صادرات و واردات خود، از شرکت­‌های متخصص دریافت می‌­کنند. در رابطه میان تجارت داخلی و خارجی تفاوتی وجود ندارد، زیرا در هر صورت هر دو نوع تجارت نیاز به دریافت خدمات بازرگانی دارند.

شرکت بازرگانی، شرکتی می‌باشد که تحت عنوان یکی از انواع شرکت­‌های بازرگانی ذکر شده در قانون تجارت، با مشارکت دو یا چند نفر با نام مشخص ثبت و فعالیت می­‌کنند. شناخت دقیق از قوانین کشورها در حوزه­ تجاری، شناخت کافی از امور گمرک، چگونگی ترخیص کالا و… از جمله خدمات ارائه شده توسط انواع شرکت­‌های بازرگانی می‌باشد.

نکته مهم

مزایای استفاده از خدمات شرکت‌­های بازرگانی

  • کاهش ضرر و زیان
  • کاش هزینه عملیاتی
  • کاهش ریسک فعالیت شرکت­‌های واردات و صادرات

خدمات بازرگانی بین الملل

کشورها برای تامین نیازهای خود باید با کشورهای دیگر در ارتباط بوده و نسبت به صادرات و واردات اقدام نمایند. به صادرات و واردات میان دو کشور یا به عبارت ساده­‌تر، روابط تجاری میان دو کشور را بازرگانی خارجی یا بازرگانی بین الملل می‌­گویند. خدماتی که به شرکت­‌های واردات و صادرات ارائه می‌­شود، خدمات بازرگانی بین الملل می‌­گویند. این شرکت ها می‌توانند با انتخاب نرم افزار حسابداری بازرگانی خارجی فرداد نسبت به انجام فعالیت های بازرگانی خارجی خود اقدام کنند.

انواع خدمات بازرگانی

افراد زیادی به صادرات و واردات کالا یا خدمات مشغول هستند. بسیاری از این افراد اطلاعات کاملی در رابطه با خدمات مورد نیاز خود ندارند و یا آگاهی آن­‌ها محدود بوده و نحوه صحیح انجام خدمات را نمی­‌دانند. با توجه به تعریف خدمات بازرگانی چیست؟ برای شناخت بیشتر در ادامه انواع خدمات بازرگانی ارائه گردیده.

انواع خدمات بازرگانی

آشنایی با انواع خدمات بازرگانی

  1. خدمات آموزش بازرگانی: اگر افراد فعال در حوزه بازرگانی درک درستی از حمل، بیمه، گمرک، ثبت سفارش، زبان تجارت، مذاکره، هزینه‌های ترخیص کالا از گمرک، اصطلاحات ترخیص کالا و… نداشته باشند، نمی­‌توانند عملکرد مناسبی در حوزه خدمات بازرگانی داشته باشند، به همین علت آموزش بازرگانی، یکی از مهم­ترین خدمات بازرگانی است.
  2. خدمات کارت بازرگانی: ثبت نام و تمدید کارت بازرگانی از جمله خدمات کارت بازرگانی است. برای ثبت نام و یا تمدید کارت متقاضی باید از سامانه یکپارچه کارت بازرگانی و یا با مراجعه حضوری به اتاق بازرگانی اقدام نماید. شرکت‌­هایی با عنوان شرکت‌­های “خدمات ثبت شرکت” نسبت به تمدید و یا اخذ کارت بازرگانی اقدام می­‌نمایند.
  3. خدمات حمل و نقل بین المللی: خدمات حمل و نقل بین المللی با پیچیدگی­‌هایی که دارد، توسط شرکت‌­های متخصص در زمینه بازرگانی صورت می­‌گیرد. به علت تنوع شرکت­‌های ارائه دهنده خدمات، قیمت خدمات ارائه شده با یکدیگر متفاوت است. برای جلوگیری از ضرر و زیان بدون توجه به قیمت ارائه خدمات باید به کیفیت خدمات آن‌­ها توجه شود.
  4. خدمات بازرسی فنی: کالای انتخاب شده جهت صادرات یا واردات باید توسط تیم فنی متخصص، بررسی و نتیجه بررسی صورت گرفته به صورت یک گزارش قابل اتکا به وارد کننده یا صادر کننده تحویل داده شود. برای همین امر شرکت‌­هایی با عنوان شرکت خدمات بازرسی فنی ثبت شده و فعال هستند که انواع آن شرکت‌ها را در تصویر زیر نام برده‌ایم.
خدمات بازرسی فنی

انواع شرکت‌های خدمات بازرسی فنی

خدمات شرکت های بازرگانی

در پاسخ به پرسش خدمات بازرگانی چیست گفته شد، شرکت­‌هایی که با هدف خرید و فروش کالا یا خدمات و در نهایت کسب درآمد و سود، تاسیس می­‌شوند، به عنوان شرکت خدمات بازرگانی از آن‌­ها نام برده می‌­شود. موضوع خدمات شرکت‌­های بازرگانی انجام امور تجاری، صادرات و واردات می‌باشد.

فعالیت های شرکت خدمات بازرگانی

موضوع فعالیت‌­های شرکت­ بازرگانی در زمان ثبت آن­‌ها باید مطابق اساسنامه شرکت بازرگانی صادرات و واردات مشخص شود. معمولا زمینه شرکت‌­های بازرگانی در یک یا چند زمینه مشخص مانند: خرید، فروش، صادرات و واردات و… می­‌باشد. به طور کلی فعالیت شرکت‌ها به شرح زیر است:

  • ترخیص کالا از گمرک کشور
  • بازاریابی قانونی
  • مشارکت در مزایده و مناقصه
  • سرمایه گذاری

2 روش ثبت فعالیت شرکت بازرگانی

دو یا چند شخص حقیقی یا حقوقی برای راه اندازی کسب و کاری مشخص با یکدیگر توافق کرده و مطابق قانون یک شرکت را تشکیل می­‌دهند. برای فعالیت شرکت تشکیل شده به صورت قانونی و بهره مندی از مزایای حاصله، باید نسبت به ثبت شرکت اقدام شود. ثبت شرکت نیاز به انجام مراحل اداری و ارائه مدارک مشخصی دارد.

با پاسخ به پرسش خدمات بازرگانی چیست (What are business services) تمامی تعاریفی که در این خصوص وجود داشت، را شرح دادیم، اکنون در تصویر زیر 2 روش از روش‌های ثبت فعالیت شرکت بازرگانی را بیان کردیم.

2 روش ثبت فعالیت شرکت بازرگانی

روش‌های ثبت فعالیت یک شرکت بازرگانی

انواع شرکت‌های بازرگانی

شرکت‌­های بازرگانی بر اساس حیطه فعالیت در داخل کشور و یا در حوزه بین الملل فعال هستند. برابر قانون تجارت ایران، انواع شرکت‌های بازرگانی شامل:

  • شرکت سهامی عام
  • سهامی خاص
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • تضامنی
  • نسبی
  • مختلط غیر سهامی
  • مختلط سهامی
  • شرکت‌های تعاونی

 شرکت بازرگانی صادرات واردات

صادرات و واردات موضوع فعالیت شرکت‌های بازرگانی است، یعنی با هدف صادرات و واردات کالا شرکت‌های خود را ثبت و فعالیت می‌کنند. از نکات مهم در خصوص ثبت شرکت‌­های واردات و صادرات رعایت حداقل تعداد اعضا و حداقل مبلغ سرمایه اولیه شرکت مطابق قانون تجارت است.

خدمات مشاوره گمرکی

مفهوم و توضیحات خدمات مشاوره گمرکی

خدمات مشاوره گمرکی

ترخیص کالا از گمرک برای افراد فعال در این حوزه از اهمیت زیادی برخوردار است. داشتن اطلاعات و دانش کاملی از امور گمرکی از نیازهای اساسی فعالان حوزه بازرگانی می‌باشد. به همین منظور شرکت­‌هایی تحت عنوان مشاوره امور گمرکی تاسیس شده‌­اند. اگر شرایط ترخیص کالا از گمرک را نمی‌دانید، توصیه می‌کنیم مقاله تهدیدهای عدم آشنایی قوانین ترخیص کالا گمرک را مطالعه کنید.

مشاوره بازرگانی بین المللی

در رابطه با مشاوره بازرگانی بین المللی باید توجه داشت که واردات و صادرات کالا و ارائه مشاوره بازرگانی خارجی، کاری کاملا تخصصی است. مشاور بازرگانی بین المللی به عنوان تسریع کننده در واردات و صادرات کالا، راهنمای صاحبان مشاغل در جهت یافتن مسیر مناسب‌­تر و… نقشی اساسی دارد.

مشاوره واردات کالا

یکی از اصلی­‌ترین حوزه­‌های بازرگانی، واردات کالاست. بازار، تولید و حتی خدمات داخلی وابسته به واردات کالا از سایر کشورهاست. به همین علت شرکت­‌های زیادی در این حوزه فعال شده‌­اند که با آشنایی کامل از تجارت و قوانین بین المللی وظیفه آن­‌ها ارائه خدمات مشاوره واردات کالاست.

خدمات مذاکرات و مکاتبات بازرگانی

مذاکره عبارت از تشخیص اولویت­‌ها، طبقه بندی آن‌­ها، برنامه‌ریزی، بحث بر روی برنامه­‌ها و توافق آن­‌هاست. تجارت بین المللی مستلزم برقراری ارتباط در سطوح مختلف است که یکی از راه­‌های برقراری ارتباط مکاتبه است. در رابطه با تجارت به مکاتبه ایجاد شده مکاتبات بازرگانی گفته می‌­شود.

خدمات مذاکرات و مکاتبات بازرگانی

آشنایی با خدمات مذاکرات و مکاتبات بازرگانی

مذاکره و مکاتبات بازرگانی از الزامات تجارت بوده و نیازمند تخصص­ ویژه‌­ای است. افراد فعال در حوزه واردات و صادرات، نیازمند دریافت خدمات مذکور هستند. به همین علت شرکت­‌هایی با هدف ارائه خدمات مذاکره و مکاتبات تجاری در بازار تجارت فعال شده‌­اند.

خدمات بازرگانی بین المللی

در پاسخ به پرسش خدمات بازرگانی چیست؟ روشن شد که شرکت­‌های بازرگانی در حوزه خرید و فروش کالا یا خدمات فعالیت می‌کنند. بعضی از شرکت­‌های بازرگانی به صورت فرامرزی فعالیت دارند، این شرکت­‌ها نیازمند دریافت خدماتی هستند که توسط شرکت‌­های متخصص امر به آن­ها ارائه می‌­شود.

خدمات تهیه و تنظیم قراردادهای بین المللی

قراردادی که میان یک کشور با کشورهای دیگر یا میان تجار و شرکت‌­های تجاری برای انجام فعالیت­‌های بازرگانی از جمله: داد و ستد کالا، خدمات، نقل و انتقال پولی و… منعقد می­‌گردد، قرارداد بین المللی گفته می­‌شود. شرکت­‌ها برای شفاف سازی توافق ایجاد شده اقدام به تهیه و تنظیم قراردادهای بین المللی می‌­کنند.

خدمات پرداخت‌های بین المللی

در قراردادهای بین المللی تعیین روش پرداخت از مباحث مهم در تنظیم قرارداد است. روش‌­های پرداخت بین المللی به شرح زیر است:

  • پرداخت نقدی یا پیش پرداخت
  • روش حساب باز
  • روش اعتبار اسنادی
  • روش وصول اسنادی

انتخاب بهترین روش پرداخت به شرایط سیاسی، وضعیت اقتصادی، سابقه کشورها و… بستگی دارد. برای راحتی فعالان حوزه تجارت، شرکت­‌هایی با هدف راهنمایی آن­‌ها به صورت تخصصی، نسبت به ارائه خدمات پرداخت‌­های بین المللی می‌پردازند.

آموزشگاه حسابداری فرداد

خدمات بیمه باربری بین المللی

هدف شرکت‌­هایی که خدمات بیمه باربری بین المللی ارائه می­‌دهند، جبران خسارت احتمالی وارده به کالای خریداری شده است، زیرا هر چقدر هم در حمل و نقل احتیاط لازم به کار برده شود احتمال آسیب دیدن کالا، افراد، وسیله حمل و نقل در طی فرایند حمل و نقل وجود دارد.

خدمات ضمانت نامه های صادراتی

ضمانت ­نامه­‌های صادراتی، ضمانت ­نامه­‌هایی هستند كه به درخواست طرفین ایرانی و به نفع طرفین خارجی صادر می­‌شود. ضمانت نامه‌ ­های صادراتی به چهار دسته تقسیم می‌شود که در تصویر زیر آن‌ها را نام برده‌ایم.

خدمات ضمانت نامه های صادراتی

خدمات ضمانت نامه های صادراتی

خدمات ثبت سفارش واردات و دور اظهاری گمرکی

اخذ مجوز ثبت سفارش کالا از سازمان توسعه و تجارت از نیازهای اصلی اشخاص حقیقی یا حقوقی است که تمایل دارند خدمات بازرگانی انجام دهند. در خصوص خدمات بازرگانی توضیحات لازم در مطالب قبل از جمله خدمات بازرگانی چیست ارائه گردید. می­‌توان در سامانه ثبت سفارش نسبت به ثبت سفارش کالا، پیگیری، ویرایش و پرداخت هزینه­‌های ترخیص کالا اقدام نمود.

این سامانه با سامانه‌­های مربوط به بانک مرکزی، اداره دارایی، گمرک و… ارتباط داشته و روند ترخیص کالا و هزینه ترخیص کالا از گمرک را کاهش می­‌دهد. اگر قصد دارید برام انجام امور بازرگانی وام دریافت کنید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله وام مضاربه‌ای را حتما پیش از اقدام به دریافت وام مطالعه کنید.

خدمات ترخیص گمرکی کالا

ترخیص کالا از گمرک دارای فرآیندی خاص و تخصصی است. برای ترخیص آسان­‌تر محصولات، اشخاص وارد کننده به سراغ شرکت‌­هایی می‌­روند که خدمات ترخیص گمرکی کالا را انجام می‌­دهند. این شرکت­‌ها با امانتداری، صداقت، سرعت و دقت در عملیات اجرایی، تحویل و ترخیص در حداقل زمان ممکن و… تجار را یاری می‌کنند. البته گاهی اوقات کارمندان علاقه دارند بدانند که آیا کاری که انجام می‌دهند جزو مشاغل سخت و زیان آور هست یا نه.

هزینه های ترخیص کالا از گمرک

هزینه ترخیص کالا از گمرک شامل هزینه­‌های مختلفی است که در پروسه عملیات گمرکی از وارد کننده کالا اخذ می‌­گردد. از جمله این هزینه­‌ها شامل: هزینه باربری، انبارداری، بیمه، تعرفه آزمایشگاهی و… است. عدم آشنایی با هزینه­‌ها موجب ماندن طولانی مدت کالا در گمرک شده که همین امر باعث زیاد شدن هزینه گمرکی می‌­شود.

اصطلاحات ترخیص کالا

یکی از ضروریات مورد نیاز فعالان در عرصه بازرگانی بین المللی آشنایی با اصطلاحات گمرکی است. آشنایی با آن­‌ها موجب برقراری ارتباط راحت­‌تر با سایر تجار شده و معامله بهتری صورت خواهد گرفت. در ادامه چند مورد از اصطلاحات رایج ترخیص کالا آورده شده است:

ردیف  اصطلاحات ترخیص کالا 
1 پروفرما یا پیش فاکتور
2 سود بازرگانی
3 کابوتاژ
4 کالای ضبط شده
5 کالای متروکه
6 بارنامه
7 بیجک گمرکی
8 پکینگ لیست
9 مانیفست

شرکت‌­های ترخیص کار

ترخیص‌کار گمرک یا حق العمل کار، شخصی است حقیقی یا حقوقی که دارای پروانه حق العمل کاری بوده و از صاحب کالا وکالت دریافت می­‌کند تا نسبت به انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالای وارد شده به گمرک اقدام نماید. یک ترخیص‌کار گمرک علاوه بر داشتن تخصص و تجربه و مجوز باید امانتدار و قابل اعتماد باشد.

دیگر خدمات بازرگانی

با گسترش ارتباط میان کشورهای مختلف حق انتخاب مصرف کنندگان، افزایش یافته و تولید کنندگان و ارائه دهندگان خدمات نیز تنوع بیشتری یافته‌­اند. در پاسخ به خدمات بازرگانی چیست و سایر مطالب نیز گفته شد که شرکت‌­های بازرگانی در جهت برآورد نیازهای افراد و جامعه تلاش می­‌کنند. در رابطه با خدمات بازرگانی، معمولا شرکت ها و سازمان ها به دنبال راهی هستند تا بدانند جزو گروههای معاف از مالیات هستند یا خیر. برای آشنایی بیشتر در ادامه، دیگر خدمات بازرگانی آورده شده است.

خدمات شرکت های مدیریت صادرات

از جمله خدمات این شرکت‌­ها به تحقیقات امکان سنجی، بازار شناسی و تحقیقات بازار در کشورهای هدف، تدوین طرح بازاریابی و تعیین ویژگی­‌های کمی یا کیفی کالا، ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ شبکه­‌های توزیع، پیگیری اخذ مجوز قانونی مورد نیاز، ایجاد زیر ساخت‌­های مورد نیاز جهت بازاریابی و… می‌­توان اشاره کرد.

خدمات اتاق‌­های مشترک بازرگانی

اتاق بازرگانی برای ایجاد هماهنگی و همکاری میان صاحبان صنایع و معادن و تجار مطابق قانون به وجود می­‌آید. اتاق بازرگانی دارای شخصیتی حقوقی بوده و استقلال مالی دارد، در واقع موسسه­‌ای غیر انتفاعی است. با توضیحات ارائه شده پرسشی که ایجاد می‌شود، این است که خدمات اتاق بازرگانی چیست؟ در تصویر زیر به چند مورد از آن‌ها اشاره نموده‌ایم.

خدمات اتاق­ های مشترک بازرگانی

خدماتی که اتاق‌های مشترک بازرگانی ارائه می‌دهند

خدمات اتاق بازرگانی تهران و شهرستان ها

تمامی استان‌­ها دارای اتاق بازرگانی بوده و افراد در هر استان برای انجام کارها و دریافت مجوزهای مورد نیاز می­‌توانند به اتاق بازرگانی استان خود مراجعه نمایند. از جمله خدمات اتاق بازرگانی تهران و شهرستان­‌ها عبارت است از:

  • همکاری با دستگاه‌های اجرایی و ارائه نظرات مشورتی به قوای سه گانه
  • ایجاد هماهنگی و همکاری میان بازرگانان و صاحبان صنایع، معادن و کشاورزی
  • برقراری ارتباط با اتاق‌های بازرگانی سایر کشورها
  • تشکیل نمایشگاه‌های داخلی و خارجی
  • شناسایی بازار هدف جهت کالاهای صادراتی
  • تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاری داخلی
  • ایجاد و اداره مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی
  • صدور کارت عضویت و کارت بازرگانی برای فعالان اقتصادی
  • ساماندهی اتحادیه‌های صادراتی و وارداتی
  • برگزاری دوره‌های کاربردی متناسب
  • تشکیل اتاق‌های مشترک با کشورهای مختلف
  • بررسی و حکمیت در خصوص مسایل بازرگانی داخلی و خارجی
  • تایید اعتبار گواهی مبدأ

خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت

سازمان توسعه و تجارت با هدف افزایش حجم صادارت و رشد اقتصادی تشکیل شده است. از جمله استراتژی‌­های این سازمان به ارتقا صادرات و توسعه تجارت خارجی ایران، ارتقا دانش و فرهنگ صادراتی و تجارت خارجی، تقویت و توسعه ظرفیت­‌های تجاری در سطح کشور و… می­‌توان اشاره کرد. خدمات بازرگانی سازمان توسعه و تجارت شامل:

  • مطالعه و بررسی بازار جهانی
  • مطالعه و بررسی کالاها و خدمات با قابلیت صادرات
  • اطلاع رسانی به موقع
  • ارایه خدمات مشاوره‌­ای، بازریابی و آموزش
  • برگزاری سمینارها و کارگاه‌های آموزشی
  • حمایت و هدایت تجار داخلی و خارجی
  • بررسی مناقصات بازار داخلی و بین المللی
  • همکاری‌ لازم و ارایه مشاوره به بنگاه‌های صادراتی
  • دعوت از بازرگانان و نمایندگان تجاری کشورهای خارجی
  • توسعه و تقویت اتحادیه‌ها و تشکل‌های تجاری کشور و ساماندهی آن‌ها
  • بستر سازی به منظور توسعه صادرات

خدمات بازرگانی سازمان صنایع کوچک

سازمان صنایع کوچک سازمانی دولتی، وابسته به وزارت صنعت معدن و تجارت (صمت) است. وظایف این سازمان حمایت و توسعه صنایع کوچک، مطالعه و سازماندهی احداث شهرک‌ها و ناحیه‌­های صنعتی است. یکی از ماژول هایی که شرکت ها و سازمان ها در کنار نرم افزار حسابداری خود باید داشته باشند، ماژول نرم افزار کنترل موجودی می‌باشد. این ماژول دلیل ضرورت این نرم افزار این است که انبار و انباردارها باید بصورت یکپارچه در نرم افزار حسابداری خود میزان موجودی را داشته باشند تا بتوانند ارائه خدمات خود را بدون مشکل انجام بدهند. خدمات بازرگانی سازمان صنایع کوچک را در تصویر زیر شرح داده‌ایم.

خدمات بازرگانی سازمان صنایع کوچک

خدمات بازرگانی ارائه شده در سازمان‌های کوچک

5 مشکل رایج خدمات صادرات و واردات

مشکلات صادرات و واردات از زمان‌های گذشته برای واردکنندگان و صادرکنندگان به وجود می‌آمد، اما افراد سعی دارند، مشکلات صادرات و واردات را به حداقل رسانده تا دچار ضرر و زیان زیادی نشوند. مشکلات صادرات و واردات به خاطر وجود عوامل مهمی بوجود می‌آید که افراد برای حل آن باید این عوامل را حل کنند.

افرادی که به تجارت مشغول هستند، به علت اطلاعات پایین و دانش تخصصی کم حتی با استفاده از خدمات شرکت­‌های بازرگانی گاهی در انجام امور صادرات و واردات دچار مشکل می­‌شوند. اگر قصد دارید در مورد شرکت‌های بازرگانی بیشتر بدانید، می‌توانید مقاله چرخه حسابداری موسسه بازرگانی را مطالعه کنید. از جمله مشکلات رایج خدمات صادرات و واردات به موارد زیر می­‌توان اشاره کرد:

1. نداشتن اطلاعات کافی

نداشتن اطلاعات کافی در رابطه با صادرات و واردات، انواع شرکت­‌های بازرگانی و عدم اطلاع از هزینه­‌های گمرکی از جمله هزینه‌های ترخیص کالا و… موجب می‌­شود تا افراد در انتخاب شرکت خدمات بازرگانی دچار مشکل شوند. از طرفی امکان دارد با انتخاب شرکت بازرگانی مناسب نتواند مفاهیم را به درستی درک کند. نتیجه این ناآگاهی شکست در تجارت خواهد بود.

2. عدم شفافیت

صادرات و واردات خدمات و محصولات امری تخصصی و پیچیده است. از طرفی عدم شفافیت اطلاعات برای باقی ماندن در بازار رقابت و کسب درآمد بیشتر در میان افراد روز به روز در حال گسترش است. نتجه عدم شفافیت و پیچیدگی کار می­‌تواند منجر به شکست افراد ناآگاه در بازار تجارت شود.

3. عدم اندازه گیری سطح تخصص

با توجه به اینکه افراد با اخذ مجوز نسبت به ایجاد شرکت­‌های خدمات بازرگانی اقدام می­‌نمایند، در موارد متعدد دیده شده که این افراد از تجربه کافی برخوردار نبوده و نسبت به آموزش و کسب تجربه و یا استفاده از تجربیات دیگران اقدام نمی‌­کنند.

4. به روز شدن قوانین داخلی کشوری و بین المللی

قوانین داخلی به علت سیاست‌­های داخلی و خارجی و مشکلات ناشی از تحریم در بازه­‌های زمانی کوتاه در حال تغییر است. در صورتی که تاجری مشکلات اول، دوم و سوم را داشته باشد با تغییر قوانین، مشکلات او چند برابر خواهد شد. لذا این افراد باید ابتدا سعی در حل مشکلات قبل داشته باشند، تا با انتخاب شرکت خدمات بازرگانی مناسب، این مشکل نیز بر طرف شود.

5. نداشتن استراتژی

به خلاصه‌­ای از اقدامات و تصمیم­‌هایی که یک تاجر برای رسیدن به اهداف تجاری خود می­‌گیرد، استراتژی می­‌گویند. داشتن استراتژی برای فعالان حوزه تجارت در سطوح مختلف امری حیاتی است، زیرا موفقیت او در گرو تاثیرپذیری از استراتژی تدوین شده است. حال اگر فردی فاقد استراتژی باشد، نمی­‌تواند آینده نگری و برنامه ریزی صحیحی داشته باشد.

نتیجه گیری

بیان کردیم که خدمات بازرگانی چیست و دانستیم که تجارت بین المللی روز به روز در حال گسترش است. با توجه به موانع و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، ریسک تجارت را افزایش داده است. افراد فعال در این زمینه می‌­توانند با کسب آموزش و انتخاب شرکت خدمات بازرگانی مناسب، موفق شوند.

اهمیت مسئله موجب گردید تا در این مقاله ابتدا به پرسش‌های مهم در حوزه خدمات بازرگانی پاسخ دهیم و سپس نسبت به شرح مختصری در رابطه با خدمات شرکت‌های بازرگانی، خدمات مشاوره گمرکی، خدمات بازرگانی بین المللی، خدمات ترخیص گمرکی و… اقدام کنیم. لطفا نظرات و سوالات خود را در قسمت دیدگاه برایمان بنویسید.

آموزش حسابداری 0 تا 100

دسترسی به مقالات مرتبط:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram
{ "@context": "https://schema.org", "@type": "FAQPage", "mainEntity": [{ "@type": "Question", "name": "شرکت بازرگانی چگونه شرکتی است؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "شرکت بازرگانی، شرکتی است که تحت عنوان یکی از انواع شرکت­‌های بازرگانی ذکر شده در قانون تجارت، با مشارکت دو یا چند نفر با نام مشخص ثبت و فعالیت می­‌کنند." } },{ "@type": "Question", "name": "خدمات شرکت‌های بازرگانی چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "شرکت­‌هایی که با هدف خرید و فروش کالا یا خدمات و در نهایت کسب درآمد و سود، تاسیس می­‌شوند، به عنوان شرکت خدمات بازرگانی از آن­ها نام برده می‌­شود. موضوع خدمات شرکت‌­های بازرگانی انجام امور تجاری، داد و ستد کالا است." } },{ "@type": "Question", "name": "مذاکره و مکاتبات بازرگانی چه کمکی به موسسات می‌کند؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "مذاکره و مکاتبات بازرگانی از الزامات تجارت بوده و نیازمند تخصص­ ویژه‌­ای است. افراد فعال در حوزه واردات و صادرات، نیازمند دریافت خدمات مذکور هستند. به همین علت شرکت­‌هایی با هدف ارائه خدمات مذاکره و مکاتبات تجاری در بازار تجارت فعال شده‌­اند." } },{ "@type": "Question", "name": "هدف خدمات بیمه باربری بین المللی چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "هدف شرکت‌­هایی که خدمات بیمه باربری بین المللی ارائه می­‌دهند، جبران خسارت احتمالی وارده به کالای خریداری شده است، زیرا هر چقدر هم در حمل و نقل احتیاط لازم به کار برده شود احتمال آسیب دیدن کالا، افراد، وسیله حمل و نقل در طی فرایند حمل و نقل وجود دارد." } },{ "@type": "Question", "name": "خدمات ضمانتنامه‌های صادراتی به چند دسته تقسیم می‌شود؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "ضمانت ­نامه­‌های صادراتی، ضمانت ­نامه­‌هایی هستند كه به درخواست طرفین ایرانی و به نفع طرفین خارجی صادر می­‌شود و به چهار دسته تولیدی، فنی، داخلی و سایر ضمانتنامه‌های ارزی تقسیم می‌شود." } }] }
نرم افزار حسابداری ابری

تماس

قیمت

دمو

کاتالوگ

×

ما منتظر تماس شما هستیم تا ...

تماس با مشاوران تماس با فرداد

  • شرایـط کاری و نیـازهای ویـژه سـازمان شما را بشنویم.
  • به سوالهای شما در مورد ارزش آفرینی نرم افزار پاسخ دهیم.
  • بر اساس تجربه موفق نرم افزار فرداد در صنایع مختلف بهترین پیشنهاد را برای افزایش بهره وری سازمان به شما ارائه دهیم.
  • با توجه به نیازهای اختصاصی شما، به شما در انتخاب بهترین راهکارها کمک کنیم.