آیا می دانید بدون ثبت سفارش کالا امکان واردات کالا به گمرک کشور وجود ندارد! واردات کالاها به کشور، یک تجارت الزامی می‌باشد و نمی توان آن را نادیده گرفت، اما واردات دارای قوانین مشخصی می باشد، که بازرگانان باید آن ها را رعایت نمایند.

تمام بازرگانان برای این که بتوانند کالاها و مواد اولیه را از سایر کشورها وارد کشور ایران نمایند، باید ابتدا ثبت سفارش کالا انجام دهند و پس از آن به گمرک مراجعه نموده و اجناس وارد شده به گمرک را پس از طی کردن مراحل لازم دریافت نمایند.

در این مقاله به ثبت سفارش کالا چیست؟ انواع، مجوز، مراحل، نمونه فرم و پرسش و پاسخ های مهم درباره ثبت سفارش کالا و … می پردازیم.

خواندن مقاله ثبت سفارش کالا را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم؟

مدیران کسب و کارها
صادرکنندگان محصولات و کالا ها به سایر کشور ها
واردکنندگان محصولات و کالا ها به داخل کشور
علاقه مندان به فرایند ثبت سفارش کالا

ثبت سفارش کالا چیست؟

تمام اشخاص حقیقی و حقوقی برای این که بتوانند از سایر کشور ها کالایی را وارد کشور ایران نمایند، موظف به ثبت سفارش کالا هستند. مجوز ثبت سفارش توسط سازمان توسعه و تجارت صادر شده و وارد کنندگان پس از دریافت مجوز ثبت سفارش می توانند برای واردات کالاهای مورد نظر خود به داخل کشور اقدام نمایند. لازم به ذکر می باشد که مجوز ثبت سفارش یک کد 8 رقمی می‌باشد.

سفارش کالا

همانگونه که در پاراگراف قبل ذکر شد، تمام کالا هایی که قرار است از سایر کشور ها به کشور ایران وارد شوند، ابتدا باید توسط وارد کننده در سامانه ثبت سفارش کالا ثبت گردند و مجوز واردات آن ها صادر شود. سپس وارد کننده می تواند با استفاده از مجوز ثبت سفارش خود که دارای یک کد 8 رقمی می‌باشد، کالای مورد نظر خود را وارد کشور نموده و سپس مراحل ترخیص کالا از گمرک را طی نماید.

ثبت سفارش کالا

برای واردات کالا به داخل کشور باید ثبت سفارش انجام شود.

مجوز ثبت های سفارش کالا

مجوز ثبت سفارش کالا یک فایل است که توسط سازمان توسعه تجارت ایران صادر می گردد. این مجوز دارای یک کد 8 رقمی، تاریخ ثبت، شماره ثبت، تاریخ پروفرما و نام شرکت متقاضی ثبت سفارش می‌باشد. این اطلاعات را می‌توانید در نرم افزار حسابداری خود ثبت کنید.

اگر تعداد کالا های ثبت شده به منظور ثبت سفارش زیاد باشد، اسامی آن ها در برگه های جداگانه ثبت شده و به مجوز ثبت سفارش ضمیمه می شود. در هنگام ثبت سفارش باید حق ثبت سفارش نیز پرداخت گردد، مبلغ حق ثبت سفارش هرسال با توجه به قانون بودجه تعیین شده و برای برخی از کالا هایی که به کشور وارد می شوند (بدون توجه به این که در سیستم بانکی و یا خارج از آن ثبت شده اند) باید پرداخت شود.

می ‌وان گفت دولت با استفاده از سیستم ثبت سفارش ضوابط فنی برای کالاهایی که به کشور وارد می شوند را کنترل نموده و همچنین کالا های وارداتی را به صورت آماری ثبت می نماید. این کار دولت را در اجرای بهتر قانون جدید سامانه مودیان یاری کرده است.

نکته: مجوز ثبت سفارش کالا فقط تا مدت زمان 3 تا 6 ماه پس از دریافت قابل استفاده می‌باشد و اگر در این مدت زمان از آن استفاده نشود باید تمدید گردد. توصیه می‌گردد روند سفارش کالای خود را در نرم افزار erp بازرگانی خود ثبت کند که روند همه سفارش ها مشخص و به موقع انجام گردد.

لیست کالاهای ممنوع ثبت سفارش

در حال حاضر کالا هایی که ثبت سفارش آن‌ها ممنوع است، 1400 کالا می‌باشد. برای دریافت اسامی کامل تمام کالاهای ممنوع ثبت سفارش می توانید فایل pdf لیست این کالاهای ممنوع ثبت سفارش را که در ادامه قرارداده ایم دانلود نمایید.

انواع ثبت سفارش کالا

برای ثبت سفارش کالا روش های مختلفی وجود دارد و در ادامه به معرفی هریک از روش های ثبت سفارش می پردازیم.

ثبت سفارش کالا

ثبت های سفارش کالا

انواع ثبت سفارش بر اساس روش پرداخت

ثبت سفارش کالا بر اساس روش پرداخت به دو دسته ارز بانکی و غیر بانکی تقسیم می شود. ثبت سفاش به روش پرداخت ارز بانکی دارای چند نوع می باشد که عبارتند از: نقدی، مدت دار، برات وصولی و حواله بانکی

ثبت سفارش به روش پرداخت غیر بانکی دارای چند نوع است، که این انواع عبارتند از: بدون انتقال ارز، واردات در مقابل صادرات و ارز متقاضی منشا ارز خارجی

لازم به ذکر می‌باشد که اگر برای کالایی استاندارد اجباری تعریف شده باشد، در هنگام ثبت سفارش نیز باید در اسناد شماره استاندارد هم درج شود.

ثبت سفارش کالا بر اساس روش پرداخت

دونوع روش پرداخت برای ثبت سفارش کالاها وجود دارد.

انواع ثبت سفارش براساس درخواست متقاضی

ثبت سفارش با توجه به درخواست متقاضی دارای چند نوع می‌باشد و در این بخش به معرفی هریک از این انواع می پردازیم. انواع ثبت سفارش مواردی هست که در دوره آشنایی با حسابداری فرداد معرفی می‌گردند.

ثبت سفارش واردات در قبال صادرات

در این نوع از ثبت سفارش، واردات کالا با استفاده از پروانه صادراتی معتبر انجام شده و به ارزای ارزش صادراتی و همچنین ممهور مهر گمرک خروجی از کشور انجام می شود. اعتبار مورد قبول گمرک از تاریخ پروانه صادراتی با کوتاژ وارداتی یکسان است.

ثبت سفارش بدون انتقال ارز

برای دو گروه از کالا ها می تواند ثبت سفارش را به صورت بدون انتقال ارز انجام داد. گروه اول مربوط به 18 قلم کالای اعلام شده شامل پوشاک، پارچ، سیگار، قطعات کامپیوتر، قطعات خودرو و …. می‌باشد. گروه دوم نیز شامل اجزاء و قطعات منفصله مورد نیاز واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری از وزارت صنایع است.

به نظر شما منظور از پروانه بهره برداری چیست؟ تفاوت آن با پروانه کسب چیست؟ اگر علاقمند هستید اطلاعات بیشتری درباره پروانه کسب و نحوه دریافت آن داشته باشید، می‌توانید به مقاله پروانه کسب مراجعه نمایید.

ثبت سفارش اعتبار اسنادی یوزانس

در اعتبار اسنادی یوزانس، مطابق عرف دو کشور برای پرداخت وجه برات ارزی مهلتی را مشخص می‌نمایند.

ثبت سفارش کالا بر اساس اعتبار اسنادی یوزانس

ثبت سفارش اعتبار اسنادی یوزانس

ثبت سفارش اعتبار اسنادی مدت دار

در اعتبار اسنادی مدت دار، هنگامی که ذینفع اسناد مورد نیاز را ارائه نماید امکان پرداخت وجه اعتبار وجود ندارد و وجه اعتبار فقط در تاریخی که از قبل تعین شده است پرداخت می شود.

ثبت سفارش اعتبار اسنادی دیداری

در اعتبار اسنادی دیداری، هنگامی که بانک ابلاغ کننده اسنادی را که ذینفع ارائه نموده است را دریافت می نماید و در صورتی که تمام شرایط و ضوابط اعتبار برقرار رعایت شده باشد، در همان زمان وجه اعتبار را پرداخت می نماید.

آموزشگاه حسابداری فرداد

مدارک مورد نیاز برای ثبت سفارش

برای ثبت سفارش کالا لازم است که متقاضی مدارکی را ارائه نماید. مدارک مورد نیاز برای ثبت سفارش عبارتند از:

  • کارت بازرگانی معتبر متقاضی
  • کارت عضویت وزارت بازرگانی متقاضی
  • دریافت مجوزهای قانونی
  • اصل و فتوکپی پروفرما
  • برای برخی از کالا ها باید کاتالوگ و یا بروشور کالا ارائه شود.
  • اگر پروفرما به زبان غیر فارسی باشد، باید ترجمه رسمی آن ارائه شود.
  • ارائه کاتالوگ ماشین آلات، بروش برخی از کالا های مصرفی و انالیز برخی از مواد شیمیایی که مشخصات ان ها در پروفرما ذکر نشده باشد.

مواردی که درج آن ها در پروفرما الزامی است، عبارتند از:

  • نام، آدرس کامل، شماره تلفن و فکس فروشنده
  • نام، آدرس کامل، شماره تلفن و فکس خریدار
  • قیمت واحد کالا، قیمت FOB و مبلغ کرایه حمل
  • مقدار، وزن، تعداد و نوع بسته بندی های کالا
  • نام مرز ورودی و گمرک مقصد
  • شماره و تاریخ صدور، تاریخ انقضای پروفرما و امضای آن
  • درصورتی که کالا مشمول فهرست استاندارد های وارداتی اعلام شده است، باید شماره استاندارد آن درج شده و همچنین انظباق کالا با استاندارد مورد نظر اعلام شود.

اگر شما محصولات خود را در انبار نگهداری می‌کنید، جهت ثبت سفارش باید از موجودی کالاها اطلاع داشته باشید. همچنین علاوه بر موجودی هر انبار شامل چالش ها و مشکلاتی هست. برای اطلاع از این مشکلات و حل آن ها می‌توانید به مقاله مدیریت انبار مراجعه نمایید.

هزینه ثبت های سفارش کالا

برای محاسبه کارمزد ثبت سفارش کالا باید ارزش کل پرفورما را در نرخ ارز ضرب نماید، سپس عدد بدست آمده را بر عدد 2000 تقسیم نماید. فرمول نحوه محاسبه هزینه یا کارمزد ثبت سفارش به شرح زیر می‌باشد.

2000 / نرخ ارز * ارزش کل پرفورما = کارمزد

معمولا این مقدار به صورت پیش‌فرض در نرم افزار حسابداری قابل محاسبه هست. ازان جایی که محاسبان پیش فرض در حسابداری مهم است، قبل از خرید نرم افزار حسابداری از داشتن محاسبات پیش فرض مانند محاسبه اضافه کاری اطمینان حاصل نمایید.

نحوه و مراحل ثبت سفارش

در این بخش ابتدا به معرفی نحوه تکمیل اوراق ثبت سفارش، انواع روش های واردات کالا از طریق ثبت سفارش و آموزش ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت، مراحل ثبت سفارش و تمدید آن می پردازیم.

نحوه و مراحل ثبت سفارش کالا

طی کردن مراحل ثبت سفارش

نحوه تكمیل اوراق ثبت سفارش

اوراق ثبت سفارش از چند بخش تشکیل شده اند که برای تکمیل هریک از آن ها باید نکاتی را مد نظر داشته باشید، که این نکات به شرح زیر می باشند:

  • برای تکمیل بخش مشخصات متقاضی باید با توجه به مندرجات کارت بازرگانی اطلاعات را وارد نموده و در بخش مربوط به شماره ثبت نام، شماره کارت عضویت وزارت بازرگانی ثبت گردد.
  • برای تکمیل بخش مشخصات فروشنده باید اطلاعات با توجه به مندرجات پروفرما ثبت شود.
  • برای تکمیل بخش شرایط قرارداد باید اطلاعات براساس نوع و شرایطی که بین خریدار و فروشنده در پروفرم درج شده است ثبت شود.
  • برای تکمیل بخش مشخصات حمل، اگر خرید FOB باشد، نباید این قسمت تکمیل گردد اما برای سایر خریدها باید اطلاعات این بخش ثبت شود، برای ثبت های سفارش حمل جداگانه علاوه بر تکمیل اطلاعات این قسمت باید ثبت سفارش حمل جداگانه نیز انجام شود.
  • برای تکمیل بخش مشخصات کالا، باید اطلاعات را با توجه به پروفرما، تعرفه کالا و کتاب قانون مقررات صادرات و واردات ثبت نمود.
  • برای تکمیل بخش محل تخصیص ارز، اگر سهمیه ارزی توسط وزارتخانه / سازمان مربوطه ثبت شود.
  • متقاضی باید در محل مربوطه اوراق را مهر و امضاء نماید.

درصورتی که به کسب اطلاعات درباره نحوه صدور و تمدید کارت بازرگانی علاقه دارید، مقاله کارت بازرگانی را مطالعه کنید.

اگر از نرم‌افزارهای حسابداری برای خرید و فروش کالاهای خود استفاده می‌کنید، باید هر چند مدت یک بار موجودی کالاها در نرم افزار را با موجودی واقعی کالا مقایسه کرده تا از اشتباهات ثبت سفارش کالا، بیشتر از موجودی واقعی کالا جلوگیری نمایید؛ به این کار انبارگردانی گفته می‌شود. جهت اطلاعات بیشتر در حوزه انبارگردانی به مقاله انبارگردانی مراجعه نمایید.

انواع روش های واردات كالا از طریق ثبت سفارش

برای واردات کالا از طریق ثبت سفارش چند روش وجود دارد که این روش ها عبارتند از:

  • واردات کالا به صورت بدون انتقال ارز از محل مصوبات کمیسیون چهار نفره مستقر در دفتر ثبت سفارشات
  • واردات کالا به شکل بدون انتقال ارز از محل سرمایه گذاری خارجی پس از تایید سازمان سرمایه گذاری وزارت امور اقتصادی و دارایی
  • واردات کالا در مقابل صادرات به نام شخص صادر کننده از مبداء تمام شرکت ها
  • واردات کالا در مقابل صادرات به کشورهای آسیای میانه و آفریقا به نام صادرکننده یا به نام دیگری با واگذاری رسمی از طریق دفاتر اسناد رسمی از مبدا همان کشورها
  • واردات کالا به شکل بدون انتقال ارز ماشین آلات، تجهیزات تولیدی، قطعات یدکی و مواد اولیه و واسطه ای واحدهای صنعتی و معدنی دارای پروانه بهره برداری و ابزارآلات از محل ماده قانون تسهیل نوسازی صنایع کشور
  • واردات کالا به شکل بدون انتقال ارز از محل فهرست اقلام مجاز اعلام شده (بند 9 ماده 38)
  • واردات کالا با استفاده از ارز آزاد برای گشایش اعتبارات اسنادی در بانک
نکته مهم

وارد کنندگان برای واردات کالا با استفاده از ارز آزاد، باید به بانک مراجعه نموده و گشایش اعتبارات اسنادی را انجام دهند. اگر میخواهید درباره نحوه گشایش اعتبارات اسنادی اطلاعات کاملی بدست آورید، مقاله حسابداری اعتبارات اسنادی را مطالعه نمایید.

آموزش ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت

برای ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت متقاضی باید ابتدا باید وارد سایت https://www.ntsw.ir شود. سپس اقدام به ثبت نام نمایید. اگ قبلا در این سامانه ثبت نام کرده باشید باشید باید گزینه در سامانه ثبت سفارش عضویت دارم را انتخاب نموده و سپس اطلاعات شخصی خود را مانند نام و نام خانوادگی، نام پدر و … وارد نمایید.

توجه داشته باشید که پس از ثبت نام در این سامانه نام کاربری شما کد ملی و رمز عبور هم همان رمز عبوری که موقع ثبت نام وارد نموده اید می‌باشد.

پس از این که اطلاعات را وارد نمودید یک پیام تایید اطلاعات برای شما نمایش داده می شود. هنگامی که شما وارد سیستم می شوید به مدت 30 دقیقه زمان دارید که فایل های مورد نیاز را بارگذاری نموده و عملیات لازم به منظور ثبت سفارش را انجام دهید.

مرحله اول ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت

مرحله اول ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت

در داخل سامانه در بخش عملیات پایه، گزینه بارگذاری صلاحیت ها را انتخاب نمایید.

مرحله دوم ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت

مرحله دوم ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت

در بخش بارگذاری صلاحیت ها، اطلاعات مرتبط با کارت بازرگانی، باید مجوز های فعالیت و مجوز های موردی خود را وارد نمایید. در بخش استعلام کارت بازرگانی اطلاعات مورد نیاز را وارد نمایید. سپس بر روی گزینه استعلام کارت بازرگانی را انتخاب نمایید.

مرحله سوم ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت

مرحله سوم ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت

در بخش استعلام مجوز فعالیت مناطق آزاد ویژه، اگر اطلاعاتی را در اختیار دارید، اطلاعات را وارد نموده و بر روی دکمه استعلام مجوز منطقه آزاد ویژه کلیک نمایید.

مرحله چهارم ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت

مرحله چهارم ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت

اگر از مجوز موردی برخوردار هستید اطلاعات مربوط به این بخش را تکمیل نموده و سپس بر روی دکه استعلام مجوز موردی کلیک نمایید.

مرحله پنجم ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت

مرحله پنجم ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت

بخش بعدی که شما باید در سامانه جامع تجارت ایران وارد نمایید، بخش معرفی شرکت می باشد. در این قسمت باید اطلاعات شرکتی که در حال حاضر با اطلاعات مدیرعامل آن در سامانه ثبت نام شده است وارد گردد. در این بخش استعلام به صورت آنلاین انجام می شود، که مغایرتی در اطلاعات وجود نداشته باشد.

مرحله ششم ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت

مرحله ششم ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت

در بخش استعلام شناسه ملی اطلاعات مورد نیاز را وارد نمایید. (اطلاعاتی ازقبیل شناسه ملی، شماره ثبت شرکت، تلفن و …)

لازم به ذکر می باشد که اگر شناسه ملی ندارید می توانید از طریق سایت www.ilenc.ir و اگر شماره ثبت شرکت را ندارید می توانید از طریق سایت روزنامه رسمی قوه قضاییه آن را دریافت نمایید.

مرحله هفتم ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت

مرحله هفتم ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت

درصورتی که می خواهید ارز حاصل از صادرات را بفروشید باید در بخش مدیریت ارز حاصل از صادرات، در قسمت عرضه ها، اطلاعات مورد نیاز را وارد نمایید.

مرحله هشتم ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت

مرحله هشتم ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت

در بخش مدیریت حساب کاربری اطلاعات شخصی که از شما استعلام گرفته شده است مانند محل زندگی، شماره ملی، شماره شناسنامه و …. نمایش داده می شود.

مرحله نهم ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت

مرحله نهم ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت

مراحل ثبت های سفارش کالای وارداتی

برای ثبت سفارش کالای وارداتی باید چند مرحله طی گردد، که هر یک از مراحل به شرح زیر می‌باشد.

  • در مرحله اول ابتدا باید متقاضی از تعرفه کالای مورد ثبت سفارش آگاهی پیدا نماید.
  • در مرحله دوم متقاضی باید از فروشنده کالا پروفرما دریافت نماید.
  • در مرحله سوم متقاضی باید به معاونت بازرگانی خارجی مراجعه نموده و فرم ثبت سفارش را تکمیل نماید.
  • در مرحله چهارم باید براساس جدول مقررات صادرات و ودارات از سازمان های ذی ربط مجوز ورود کالا دریافت شود.
  • در مرحله پنجم متقاضی باید به شرکت بیمه مراجعه نموده و بیمه نامه دریافت نماید.
  • در مرحله ششم متقاضی باید ثبت سفارش خود را در بانک واسطه معامله انجام دهد.

انجام ثبت سفارش یک روزه

تمام بازرگانان می توانند با مراجعه به سامانه جامع تجارت و ثبت نام در این سامانه اقدام به ثبت سفارش کالاهای مورد نظر خود نمایند، اما در صورتی که به هر دلیل بازرگانان نتوانند خود اقدام ثبت سفارش کالای موردنظر خود نمایند، می توانند با مراجعه به شرکت هایی که این کار را انجام میدهند، کار ثبت سفارش محصولات خود را به این شرکت ها بسپارند.

تمدید ثبت های سفارش کالا

برای تمدید سفارش کالا باید ابتدا فرم درخواست تمدید ثبت سفارش تکمیل گردد. سپس اصل و یک سری فتوکپی از اوراق ثبت سفارش و پروفرمای اولیه ارائه گردد. توجه داشته باشید که برای ابطال ثبت سفارشات ابتدا باید یک درخواست برای ابطال ثبت سفارش ارائه گردد، سپس اصل پروفرما، اوراق ثبت سفارش و ضمائم مربوطه ارائه شود

احتمالا شما هم جزء افراد فعال درحوزه مدیریت بازرگانی هستید و قصد انجام واردات کالا را دارید، پیشنهاد ما به شما مطالعه سایر مقالات مرتبط با مدیریت بازرگانی می باشد.

فرم ثبت سفارش کالا

در این بخش دو نمونه فرم ثبت سفارش را به منظور آشنایی بیشتر شما آورده ایم.

نمونه فرم ثبت سفارش

یک نمونه فرم ثبت سفارش به شرح زیر می ‌باشد.

نمونه فرم ثبت سفارش کالا

نمونه فرم ثبت سفارش کالا

نمونه فرم ثبت سفارش وزارت بازرگانی

یک نمونه فرم ثبت سفارش کالا به شرح زیر می‌باشد.

نمونه فرم ثبت سفارش کالا

نمونه فرم ثبت سفارش کالا

 پرسش و پاسخ های مهم ثبت سفارش

ما سعی نمودیم تا این بخش به صورت کامل مبحث ثبت سفارش کالا را شرح بدهیم، ممکن است، همچنان سوالاتی درباره نحوه ثبت سفارش در ذهن شما وجود داشته باشد. در این بخش به بررسی چند پرسش و پاسخ درباره ثبت سفارش می پردازیم.

 پرسش و پاسخ های مهم ثبت سفارش کالا

پرسش و پاسخ های مهم ثبت سفارش کالا

آیا قبل از ثبت سفارش استعلام گرفته می شود؟

در هنگامی که متقاضی در سامانه جامع تجارت ثبت نام می نماید، پس از ثبت اطلاعاتی نظیر کارت بازرگانی، مجوز موردی و … به صورت آنلاین از اطلاعات استعلام گرفته می شود، بدین طریق از ایجاد مغایرت ها جلوگیری خواهد شد. اگر اطلاعات متقاضی صحیح باشد اطلاعات وی ثبت شده و امکان ثبت سفارش برای متقاضی فراهم می شود.

چه کالاهائی بدون ثبت سفارش قابل ترخیص می باشد؟

  • کالاهایی که بر اساس آیین نامه مقررات واردات و صادرات توسط خانواده های مرزنشین و شرکت های تعاونی، ملوان ها و کارکنان شناورها استفاده می شوند.
  • کالاهای خاص نظامی که توسط وزیر دفاع تایید می شوند.
  • کالاهای خاص سازمان انرژی اتمی که توسط سازمان انرژی اتمی تایید می شوند.
  • کالاهایی که توسط پست وارد می شوند با توجه به آئین نامه مقررات صادرات و واردات
  • کالاهایی که مسافران با خود به همراه دارند با توجه به آیین نامه مقررات صادرات و واردات و براساس فهرست وزارت صنعت و معدن و تجارت
  • نمونه تجاری و تولیدی با توجه به آئین نامه مقررات صادرات و واردات
  • نمونه کالاهایی که به منظور عرضه در تمام نمایشگاه های بین المللی تخصصی به کشور وارد می گردند.

ثبت سفارشهای کالا در سایر کشورها چگونه است؟

  • برای ثبت سفارش کالاها در ایالات متحده آمریکا متقاضیان باید از سامانه اظهارنامه خودکار یا AMS استفاده می شود.
  • برای ثبت سفارش کالاها در اتحادیه اروپا، از سامانه کنترل واردات استفاده می شود.
  • برای ثبت سفارش کالاها در کانادا از سامانه اطلاعات تجاری پیش از ورود یا ACIS استفاده می شود.

نتیجه گیری

برای واردات کالا و یا محصولات به کشور ایران باید عملیات ثبت سفارش کالا انجام شود. در واقع با ثبت های سفارش کالا یک مجوز به واردکننده محصولات داده شده و با استفاده  از این مجوز وارد کننده می تواند محصولات مورد نظر خود را به کشور ایران وارد نماید.

ثبت های سفارش کالا دارای شرایط و مراحلی می‌باشد و ما در این مقاله سعی نمودیم به صورت کامل به تمام مباحث مرتبط با ثبت های سفارش کالا بپردازیم. اگر شما پیشنهاد، سوال و یا نظری درباره این مقاله دارید لطفا برای ما کامنت بگذارید.

دانلود فایل pdf لیست کالاهای ممنوع ثبت سفارش
اطلاعات فایل: فایل بدون نیاز به پسورد میباشد.
آموزش حسابداری 0 تا 100

دسترسی به مقالات مرتبط:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram
{ "@context": "https://schema.org", "@type": "FAQPage", "mainEntity": [{ "@type": "Question", "name": "مجوز ثبت سفارش کالا چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "مجوز ثبت سفارش کالا یک فایل می باشد که توسط سازمان توسعه تجارت ایران صادر می گردد. این مجوز دارای یک کد 8 رقمی، تاریخ ثبت، شماره ثبت، تاریخ پروفرما و نام شرکت متقاضی ثبت سفارش می باشد." } },{ "@type": "Question", "name": "هزینه ثبت سفارش کالا چقدر است؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "برای محاسبه کارمزد ثبت سفارش کالا باید ارزش کل پرفورما را در نرخ ارز ضرب نماید، سپس عدد بدست آمده را بر عدد 2000 تقسیم نماید. فرمول نحوه محاسبه هزینه یا کارمزد ثبت سفارش به شرح زیر می باشد." } },{ "@type": "Question", "name": "ثبت سفارش اعتبار اسنادی مدت دار چگونه است؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "در اعتبار اسنادی مدت دار، هنگامی که ذینفع اسناد مورد نیاز را ارائه نماید امکان پرداخت وجه اعتبار وجود ندارد و وجه اعتبار فقط در تاریخی که از قبل تعین شده است پرداخت می شود." } }] }
نرم افزار حسابداری ابری

تماس

قیمت

دمو

کاتالوگ

×

ما منتظر تماس شما هستیم تا ...

تماس با مشاوران تماس با فرداد

  • شرایـط کاری و نیـازهای ویـژه سـازمان شما را بشنویم.
  • به سوالهای شما در مورد ارزش آفرینی نرم افزار پاسخ دهیم.
  • بر اساس تجربه موفق نرم افزار فرداد در صنایع مختلف بهترین پیشنهاد را برای افزایش بهره وری سازمان به شما ارائه دهیم.
  • با توجه به نیازهای اختصاصی شما، به شما در انتخاب بهترین راهکارها کمک کنیم.