صدور صورتحساب الکترونیکی

روش­‌های ثبت عملیات حسابداری نیز همپای رشد فناوری به سرعت رشد و توسعه یافته است. به گونه‌­ای که از روش‌­های ثبت سنتی شروع و در ادامه به سمت نرم افزار حسابداری با قابلیت­‌های مختلف از جمله اتصال نرم افزار حسابداری به سایت پیش رفته است.

با توجه به اهمیت نرم افزار حسابداری متصل به سایت در این مقاله در خصوص اتصال نرم افزار حسابداری به سایت، مزایا و دلایل اتصال نرم افزار حسابداری به سایت، پیش نیاز اتصال نرم افزار حسابداری به سایت، بهترین نرم افزار حسابداری برای فروشگاه اینترنتی و … توضیحاتی ارائه شده است.

خواندن مقاله نرم‌افزار حسابداری و سایت به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

طراحان سایت
دانشجویان کامپیوتر و فناوری اطلاعات
علاقمندان حوزه تکنولوژی
حسابداران و دانش پذیران دوره حسابداری

اتصال نرم افزار حسابداری به سایت یعنی چه؟

امروزه خرید و فروش اینترنتی بیشتر در میان جوامع بزرگ و کوچک گسترش یافته و در واقع می­‌توان گفت تجارت الکترونیک واقعیت جهان امروزی است.

با توجه به رشد فزاینده خرید و فروش‌های اینترنتی و توسعه فروشگاه­‌های اینترنتی، یک نرم افزار حسابداری متصل به فروشگاه اینترنتی و یا اتصال نرم افزار حسابداری به سایت بیش از بیش مورد نیاز است.

اتصال نرم افزار حسابداری به سایت به این مفهوم است که ارسال و دریافت اطلاعات حسابداری مورد نیاز به نرم افزار توسط سایت صورت می­‌گیرد. برای برقراری این ارتباط به API مخصوص قابلیت اتصال به سایت فروشگاهی نیاز است.

API چیست

API چیست

به طور کلی اتصال نرم افزار حسابداری به سایت دسترسی سریع به اطلاعات را برای کاربران فراهم کرده که این امر موجب رشد و پیشرفت سریع کسب و کار می‌­شود.

API چیست؟

در پاسخ به سوال API چیست می­‌توان گفت (Application Programming Interface) API مخفف واژه رابط برنامه‌نویسی نرم افزار عبارت است از سرور ریموت که درخواست‌­ها را دریافت و پاسخ­‌ها را ارسال می­‌کند.

به عبارت دیگر API فصل مشترکی میان دو نرم‌افزار یا اپلیکیشن است در واقع APIها روشی برای عرضه خدمات به مشتریان است.

نرم افزار حسابداری متصل به فروشگاه اینترنتی

اگر یک کسب و کار اینترنتی بخواهد انواع سفارش‌­ها و داده‌­های مالی خود را کنترل نماید و این کنترل با دقت بسیار زیاد صورت بگیرد به گونه­‌ای که هم رضایت مشتریان کسب شود و هم افزایش فروش در طی یک دوره نصیب فروشنده گردد، می­‌تواند از نرم افزار حسابداری متصل به فروشگاه اینترنتی استفاده نماید.

در واقع با اتصال نرم افزار حسابداری به سایت (Connecting The Accounting Software To The Site) امکان تعیین سطح دسترسی پرسنل، کنترل پرسنل با خلاصه پرونده پرسنلی، اخذ گزارش‌­های جامع مالی و در نهایت مدیریت امور مالی واحد اقتصادی امکان پذیر خواهد شد.

مزایای اتصال نرم افزار حسابداری به سایت فروشگاهی

هر تکنولوژی در هنگام پیدایش برای گسترش باید دارای مزایایی باشد. نرم افزار حسابداری متصل به سایت فروشگاهی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دارای مزایا و معایبی می­‌باشد. از جمله مزیت نرم افزار حسابداری متصل به سایت می‌توان به موارد ذکر شده در تصویر اشاره کرد:

مزایای اتصال نرم افزار حسابداری به سایت

چند مورد از مزایای اتصال نرم افزار حسابداری به سایت

مزایای نرم افزار حسابداری متصل به فروشگاه اینترنتی

از جمله مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری متصل به فروشگاه اینترنتی موارد زیر قابل ذکر می­‌باشد:

  • امکان ایجاد ارتباط بین نرم افزار حسابداری و سایت فروشگاه اینترنتی به صورت پایدار و یکپارچه
  • مشاهده سوابق خرید و صورت‌حساب‌‌ها
  • قابلیت فروش اعتباری با اتصال نرم افزار حسابداری به سایت
  • به روزرسانی خودکار موجودی کالا و امکان اضافه محصول جدید به صورت خودکار
  • عدم نیاز به داشتن دانش تخصصی و خاص در زمینه حسابداری
  • امکان ثبت کردن اتوماتیک فاکتور فروش در نرم افزار
  • فراهم بودن امکان راه اندازی با کمترین هزینه و به طور ساده

به طور کلی وظیفه نرم افزار حسابداری متصل به سایت به شرح زیر است:

  • بررسی وضعیت کلی
  • مدیریت دریافت‌­ها
  • مدیریت پرداخت­‌ها
  • حقوق و دستمزد (حقوق اداره کار در سال 1402 چقدر است؟)
  • گزارش گیری جامع

پیش نیازهای اتصال نرم افزار حسابداری به سایت

برقراری ارتباط نرم افزار حسابداری به سایت فروشگاه آنلاین با ایجاد بستری مناسب و تهیه پیش نیازهای ضروری امکان‌پذیر خواهد بود. با توجه به این­که سایت فروشگاهی در بستر وب واقع شده است، نرم افزارهای حسابداری ابتدا باید قابلیت اتصال به اینترنت و سپس وب سایت­‌ها را داشته باشند.

علاوه بر این برای اتصال نرم افزار حسابداری به سایت داشتن آی پی اختصاصی از جمله ضروریات به شمار می­‌رود. نرم افزار حسابداری متصل به سایت نقش موثری در جهت پیشبرد اهداف کسب و کارها می­‌تواند ایفا نماید.

آموزشگاه حسابداری فرداد

در واقع با انجام عملیات فروش آنلاین تمامی فرآیندهای فروش مانند فاکتور فروش، سند حسابداری صادره و کسر از موجودی کالا در انبار به صورت خودکار و آنی در نرم افزار حسابداری متصل به سایت قرار گرفته و نیازی به ثبت دستی اطلاعات نخواهد بود.

تأثیر نرم افزار حسابداری متصل به سایت کاهش خطای انسانی، افزایش سرعت و دقت در فرآیند فروش می‌­باشد.

اگر شما مدیر شرکت یا کسب و کاری هستید، معرفی خدمات و افزایش فروش از طریق راهکارهای جدید و آشنایی با تکنیک های سئو سایت، از مهمترین چالش های شما خواهد بود. برای اطلاع بیشتر در حوزه سئو به مقاله سئو چیست مراجعه نمایید.

روش اتصال نرم افزار حسابداری به فروشگاه اینترنتی

استفاده از APIهای مخصوص یکی از مهم­ترین و پرکاربردترین روش‌­های اتصال نرم افزار حسابداری به سایت می­‌باشد. به کمک API هنگامی که مشتری درخواست خریدی ارائه می­‌دهد، درخواست خرید او بر روی سایت قرار گرفته و سپس در نرم افزار حسابداری متصل به سایت ثبت می­‌گردد.

بعد از این مرحله فاکتور به صورت خودکار در نرم افزار حسابداری صادر می­‌شود و در نهایت فاکتور صادره در اختیار واحد مالی و خریدار قرار می­‌گیرد.
در صورتی که علاقمند هستید  آموزش حسابداری از پایه را برای ورود به بازار کار آموزش ببینید، می‌توانید از دوره های حسابداری رایگان و غیر حضوری فرداد استفاده کنید.

اتصال نرم افزار حسابداری به جوملا

عملکرد کلی اتصال نرم افزار حسابداری به سیستم مدیریت محتوا جوملا به گونه‌­ای است که بعد از اعمال تغییرات در تعداد محصول، قیمت محصول و … در نرم افزار حسابداری یا انبارداری، تغییرات به صورت آنی در محصول مورد نظر سایت فروشگاهی با سیستم مدیریت محتوا جوملا انجام می‌گیرد.

افزونه‌­های فروشگاهی مانند افزونه Virtue Mart، Mijo، Hika Shop، , Red Shop و … در سیستم مدیریت محتوای جوملا قرار دارد. با قرارگیری این سیستم در کنار نرم افزار حسابداری، اتصال سیستم حسابداری و انبارداری به افزونه­‌های فروشگاهی در جوملا فراهم خواهد شد.

اتصال نرم افزار حسابداری به وردپرس

استفاده از نرم افزارهای حسابداری متصل به سایت شرایط مدیریت مالی را برای صاحبان کسب و کار به ویژه فروشندهای آنلاین را آسان می­‌کند. یکی از سیستم‌های مدیریت محتوا که می­‌تواند امکانات فراوانی برای وب سایت فروشگاهی فراهم آورد، وردپرس است.

برای اتصال نرم افزار حسابداری به سایت و استفاده بهینه از این نرم افزارها و افزونه­‌ها باید نرم افزار حسابداری خریداری شده به واسطه افزونه­‌های موجود در وردپرس قابلیت اتصال به سایت را داشته باشد.

نحوه اتصال نرم افزار حسابداری به فروشگاه اینترنتی

اتصال ووکامرس به نرم افزار حسابداری

همان­طور که می­‌دانید فروشگاه­‌های اینترنتی و آنلاین امروزه به یکی از بهترین فروشگاه‌­ها برای افراد با مشغله کاری فراوان تبدیل شده است. زیرا در این روش از خرید، خریداران از نظر زمانی و هزینه­‌ای صرفه جویی قابل توجهی خواهند داشت.

از طرف دیگر خریدهای آنلاین توسط مشتریان در جهت تبلیغات و افزایش فروش به فروشندگان کمک شایانی خواهد نمود. برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی و آنلاین و استفاده از نرم افزارحسابداری متصل به سایت علاوه بر دسترسی به رایانه، اینترنت، نرم افزار حسابداری پیشرفته باید از یک افزونه برای ساخت فروشگاه اینترنتی استفاده نمود.

یکی از افزونه­‌های پرکاربرد در این زمینه، ووکامرس می­‌باشد. برای اتصال ووکامرس به نرم افزار حسابداری حتما باید نرم افزار حسابداری خریداری شده قابلیت اتصال یاد شده را داشته باشد. نتیجه اتصال ووکامرس به نرم افزار حسابداری، مدیریت ساده و یکپارچه فروشگاه با سیستم مالی خواهد بود.

اتصال حسابداری به ووکامرس

با ارتباط سیستم حسابداری به افزونه ووکامرس زیر سیستم های نرم افزار نیز به ووکامرس متصل می‌شوند، همانند زیر سیستم های نرم افزار حسابداری بازرگانی و یا زیرسیستم های دیگر مثل خزانه، حسابداری و نرم افزار انبارداری نیز به ووکامرس متصل شده و به فروشندگان اینترنتی در خصوص ثبت فرآیندهای فروش، برگشت از فروش و … کمک می­‌کند.

همچنین قابل ذکر است که افزونه ووکامرس امکاناتی مانند بروز رسانی قیمت و موجودی کالاها، رزرو موجودی برای سفارش‌­های فروشگاه، ثبت فیش در سیستم مالی، چک کردن موجودی انبار در زمان سفارش را در اختیار فروشگاه قرار می­‌دهد.

از جمله مزایای اتصال نرم افزار حسابداری به ووکامرس به موارد زیر می­‌توان اشاره کرد:

  • دریافت یک خروجی اطلاعاتی جامع به جای دریافت خروجی جداگانه
  • همگام سازی مطلوب به جهت اطلاعات خدمات و محصولات فروشگاه اینترنتی
  • ثبت فاکتور به صورت خودکار
  • ارسال همزمان لینک فاکتور به خریداران با دریافت وجه
  • ثبت فاکتور به صورت تکی یا تجمعی
  • گزارش­گیری کامل از فروش‌­های انجام شده

مدیرانی که هوش هیجانی بالایی در فضای کسب ‌و کار خود دارند به دلیل مدیریت بیشتر احساسات موفق‌تر از رقبای خود عمل می‌کنند. برای اطلاع از هوش هیجانی می‌توانید به مقاله هوش هیجانی مراجعه نمایید.

بهترین نرم افزار حسابداری برای فروشگاه اینترنتی

انتخاب و خرید بهترین نرم افزار حسابداری برای فروشگاه اینترنتی امری ضروری است. باید نرم افزاری انتخاب شود که اولا مناسب کسب و کار انتخاب شده باشد و ثانیا هزینه زیادی را فروشگاه اینترنتی متحمل نگردد. جهت خرید بهترین نرم افزار حسابداری برای فروشگاه اینترنتی رعایت نکات زیر ضروری است:

مهمترین نکات خرید بهترین نرم افزار حسابداری برای فروشگاه اینترنتی

مهمترین نکات جهت خرید بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاه اینترنتی

برای خرید بهترین نرم افزار حسابداری متصل به سایت مناسب باید نرم افزار مذکور حداقل قابلیت صدور فاکتور خودکار، یادآوری پرداخت خودکار، امکان ارائه صورت‌ حساب آنلاین، امکان پرداخت آنلاین، گزارش­گیری اجماع و … را داشته باشد.

به طور کلی بهترین نرم افزار حسابداری متصل به سایت در واقع نرم افزاری است که بتواند نیازهای فروشگاه اینترنتی را در حوزه تولید و فروش بر طرف نماید.

بهترین نرم افزار حسابداری متصل به سایت، نرم افزاری است که بتواند نیازهای کسب و کار را در حوزه تولید کالا و خدمات بر طرف نماید و همچنین توانایی مدیریت بهینه و اثر بخش واحد مالی را در کنترل و مدیریت هوشمندانه دخل و خرج، یاری رساند.

یک نرم افزار حسابداری متصل به فروشگاه اینترنتی دارای چه امکاناتی می باشد؟

پنل نرم افزار حسابداری متصل به سایت شامل دو قسمت حسابداری فاکتور فروش و حسابداری خرید است. امکانات حسابداری فاکتور فروش به شرح زیر است:

ردیف امکانات
1 امکانات مشترک میان تمامی پنل­‌ها
2 تایید (برای ارسال به انبار) یا عدم تایید فاکتور (برای بازگشت به پنل فروش)
3 ثبت سند مالی و اتصال آن به فاکتور
4 ثبت چک و اتصال آن به فاکتور
5 تراکنش اتوماتیک
6 تراکنش سریع
7 مشاهده و حذف سریع تراکنش‌های قبلی

امکانات مشترک میان تمامی پنل­‌ها شامل: تغییر کد پیگیری، مهلت ارسال، مشاهده روند طی شده روی فاکتور، توضیحات مشتری و پیام‌های دیگر مدیران سیستم، افزودن پیام جدید، خروجی اکسل سفارش می‌شود.
تا اینجا با امکانات حسابداری فاکتور فروش آشنا شدید، در ادامه می‌خواهیم امکانات حسابداری فاکتور خرید را نام ببریم:

  • مشاهده وضعیت بدهکاری/بستانکاری طرف حساب مربوطه، مدت زمان باقیمانده برای رسیدن فاکتور
  • ثبت تراکنش و چک مرتبط با فاکتور خرید
  • سررسید
  • طرف حساب ها
  • درخواست های واریز
  • پرینت حساب ها
  • تعریف طرف حساب ها
  • سود و زیان مجموعه
  • تراز مالی مجموعه در نرم افزار حسابداری متصل به فروشگاه اینترنتی
  • تنظیمات فاکتورهای رسمی و مالیات (آموزش سامانه مودیان)
  • تنظیمات درگاه های بانکی
  • گزارش واریزهای آنلاین
نکته مهم

نرم افزار حسابداری متصل به سایت خوب باید قابلیت هماهنگی و یکپارچه شدن با انواع تجهیزات فروش مانند بارکدخوان‌ها و پرینترهای فروش و تولید فاکتور را داشته باشد. همچنین قادر به تفکیک انواع موجودی‌های کالا با توجه به نوع محصول یا کالا باشد.

پرسش های متداول نرم افزار حسابداری متصل به سایت

با مطالعه هر مقاله­‌ای سوالات مختلفی برای افراد پیش می‌­آید. در موارد متعدد سوالات تکراری بوده و پاسخ به هر سوال به صورت جداگانه هم برای مطالعه کنندگان مطالب و هم برای پاسخ دهنده­‌ها وقت‌گیر خواهد بود. به همین علت در ادامه مقاله نرم افزار حسابداری متصل به سایت نسبت به پاسخ سوالات تکراری اقدام شده است.

آیا با وجود نرم افزار حسابداری متصل به فروشگاه اینترنتی به حسابداری نیاز داریم؟

گاهی صاحبان کسب و کار معتقدند که وجود حسابدار برای فروشگاهی که از نرم افزار حسابداری متصل به سایت استفاده می‌­کند به علت سادگی نرم افزار و ثبت فرآیندها به صورت خودکار الزامی نیست و با عدم جذب حسابدار خواهان کاهش هزینه‌­های خود می‌­باشند.

اما باید این افراد آگاه باشند که با رشد فروشگاه و افزایش تراکنش‌­های مالی وجود یک حسابدار برای انجام وظایف حسابداری، مدیریت مالی فروشگاه اینترنتی، تهیه و تنظیم صورت­‌های مالی و … الزامی می­‌باشد.

چرا باید نرم افزار حسابداری را به سایت متصل کنیم؟

با پیشرفت تکنولوژی و پیدایش سیستم­‌ها و خدمات آنلاین، در حوزه سایت و فروشگاه‌­های آنلاین نیاز به عملکرد بهتر امری ضروری و مهم محسوب می­‌گردد.

در این میان برای کنترل لحظه­‌ای موجودی کالا در انبار، کنترل لحظه‌­ای قیمت کالا، صدور فاکتور آنی بعد از واریز مبلغ توسط خریدار و … استفاده از نرم افزار حسابداری متصل به سایت مهم و حیاتی است.

یک نرم افزار حسابداری متصل به فروشگاه اینترنتی دارای چه امکاناتی می باشد؟

با در اختیار داشتن نرم افزار حسابداری متصل به سایت امکان اخذ گزارش کاملی از فرآیندهای فروش، مدیریت موجودی کالا در دسترس قرار می­‌گیرد. مهم­ترین امکانات یک نرم افزار حسابداری متصل به فروشگاه اینترنتی به شرح زیر است:

مهم­ترین امکانات یک نرم افزار حسابداری متصل به فروشگاه اینترنتی

مهم­ترین امکانات یک نرم افزار حسابداری متصل به فروشگاه اینترنتی

یک نرم افزار حسابداری خوب برای فروشگاه اینترنتی چه ویژگی هایی دارد؟

نرم افزار حسابداری متصل به سایت توسط طراحان مختلف طراحی و تولید شده و در بازار نرم افزار تنوع زیادی دارند. اما استفاده از یک نرم افزار حسابداری خوب باعث رشد کسب و کار شده و با ارائه مناسب گزارش‌­ها واحد مالی را در تهیه و تنظیم گزارش­‌هایی مانند گزارش خرید و فروش فصلی، ارزش افزوده و اظهارنامه مالیاتی یاری می­‌کند.

به طور کلی یک نرم افزار حسابداری خوب برای فروشگاه اینترنتی دارای ویژگی‌­هایی به شرح زیر است:

  • رابط کاربری آسان
  • مناسب با نیازمندی­های کسب و کار
  • تضمین امنیت اطلاعات مالی
  • پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش
  • سادگی و کاربر پسند بودن محیط نرم افزار حسابداری متصل به سایت

نتیجه گیری

در زمینه کسب و کارها نیز تکنولوژی برای کاهش خطای انسانی، افزایش سرعت و دقت در گزارش­گیری و گزارش­‌دهی به کمک بشر آمده است. به گونه‌­ای که نرم افزارهای حسابداری ابتدا در این خصوص طراحی و تولید شده و سپس با گسترش فروشگاه­‌های اینترنتی برای رفاه حال مشتریان اتصال نرم افزار حسابداری به سایت صرف نظر از اندازه کسب و کار استفاده می‌شود.

اهمیت نرم افزار حسابداری متصل به سایت در بازار کسب و کار امروزی بخصوص فروشگا­ه اینترنتی سبب شد تا در این مقاله در خصوص نرم افزار حسابداری متصل به سایت، چگونگی اتصال نرم افزار حسابداری به سایت، بهترین نرم افزار حسابداری برای فروشگاه اینترنتی، کاربرد نرم افزار حسابداری متصل به سایت، روش‌های اتصال نرم افزار حسابداری به فروشگاه اینترنتی و … مطالبی ارائه گردد.

آموزش حسابداری 0 تا 100

دسترسی به مقالات مرتبط:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram
{ "@context": "https://schema.org", "@type": "FAQPage", "mainEntity": [{ "@type": "Question", "name": "اتصال نرم افزار حسابداری به سایت یعنی چه؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "ارسال و دریافت اطلاعات حسابداری مورد نیاز به نرم افزار توسط سایت صورت می­‌گیرد. برای برقراری این ارتباط به API مخصوص قابلیت اتصال به سایت فروشگاهی نیاز است. به طور کلی اتصال نرم افزار حسابداری به سایت دسترسی سریع به اطلاعات را برای کاربران فراهم کرده که این امر موجب رشد و پیشرفت سریع کسب و کار می‌­شود." } },{ "@type": "Question", "name": "API چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "مخفف واژه رابط برنامه‌نویسی نرم افزار عبارت است از سرور ریموت که درخواست‌­ها را دریافت و پاسخ­‌ها را ارسال می­‌کند. به عبارت دیگر API فصل مشترکی میان دو نرم‌افزار یا اپلیکیشن است در واقع APIها روشی برای عرضه خدمات به مشتریان است." } },{ "@type": "Question", "name": "اتصال ووکامرس به نرم افزار حسابداری چگونه است؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "برای اتصال ووکامرس به نرم افزار حسابداری حتما باید نرم افزار حسابداری خریداری شده قابلیت اتصال یاد شده را داشته باشد. نتیجه اتصال ووکامرس به نرم افزار حسابداری، مدیریت ساده و یکپارچه فروشگاه با سیستم مالی خواهد بود." } },{ "@type": "Question", "name": "چرا باید نرم افزار حسابداری را به سایت متصل کنیم؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "برای کنترل لحظه­‌ای موجودی کالا در انبار، کنترل لحظه‌­ای قیمت کالا، صدور فاکتور آنی بعد از واریز مبلغ توسط خریدار و … استفاده از نرم افزار حسابداری متصل به سایت مهم و حیاتی است." } },{ "@type": "Question", "name": "اتصال نرم افزار حسابداری به وردپرس چگونه است؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "استفاده از نرم افزارهای حسابداری متصل به سایت شرایط مدیریت مالی را برای صاحبان کسب و کار به ویژه فروشندهای آنلاین را آسان می­‌کند. یکی از سیستم‌های مدیریت محتوا که می­‌تواند امکانات فراوانی برای وب سایت فروشگاهی فراهم آورد، وردپرس است." } }] }
نرم افزار حسابداری ابری

تماس

قیمت

دمو

کاتالوگ

×

ما منتظر تماس شما هستیم تا ...

تماس با مشاوران تماس با فرداد

  • شرایـط کاری و نیـازهای ویـژه سـازمان شما را بشنویم.
  • به سوالهای شما در مورد ارزش آفرینی نرم افزار پاسخ دهیم.
  • بر اساس تجربه موفق نرم افزار فرداد در صنایع مختلف بهترین پیشنهاد را برای افزایش بهره وری سازمان به شما ارائه دهیم.
  • با توجه به نیازهای اختصاصی شما، به شما در انتخاب بهترین راهکارها کمک کنیم.