خرید بیمه سربازی چگونه قابل اجراست؟ در کشور ما قانون خدمت سربازی دو ساله برای همه مردان سرزمین به غیر از افرادی که معاف می‏‌شوند وجود دارد و یکی از دغدغه‌‏های اصلی پسران ایرانی است؛ زیرا که در این مدت دو ساله از درس و تحصیل فاصله می‏‌گیرند و برنامه‌‌ حسابداری و مالی آن‌ها به تاخیر می‌افتد.

‏در مقاله پیش رو قصد داریم شما را چون گذشته با یکی دیگر از بخش‌های آموزش حسابداری بیمه آشنا کنیم و بدانید که در زمان نیاز چگونه باید اقدام کنید، اگر شما نیز می‏‌خواهید بدانید چگونه می‏‌توانید از مزایای بیمه سربازی بهره‌‏مند شوید با ما همراه باشید، در این مقاله قوانین مربوط به بیمه سربازی و نحوه خرید آن را توضیح خواهیم داد.

خواندن مقاله خرید بیمه سربازی را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم؟

مدیران کسب و کارها
مدیران مالی شرکت ها
حسابداران و کمک حسابداران
کسانی که قصد دارند بیمه سربازی خود را خرید کنند

بیمه سربازی چیست؟

در آموزش‌های قبلی با انواع بیمه، مانند بیمه اختیاری و بیمه بیکاری و همچنین با ارسال لیست بیمه آشنا شدیم، اکنون می‌خواهیم در مورد بیمه سربازی توضیح دهیم. بیمه سربازی نوعی پوشش بیمه‌‏ای برای سربازان است که آن‏‌ها بتوانند از خدمات پزشکی و درمانی در بیمارستان‏‌های ارتش یا نیروی مسلح استفاده کنند.

به ازای گذراندن هر سال خدمت، یک سال سابقه کاری برای سربازان ثبت می‏‌شود؛ یعنی می‏‌توانند دو سال خدمت خود را به سوابق بیمه تأمین اجتماعی خود اضافه کنند.

به طور کلی همه افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی از سال 1384 می‏‌توانند سوابق مدت خدمت نظام وظیفه خود را به سوابق کاری خود اضافه کنند، اما باید مبلغ مربوط به برخورداری حق بیمه برای این دو سال را پرداخت کنند، به اصطلاح بیمه سربازی را بخرند.

مزایای بیمه سربازی

با داشتن بیمه سربازی، سرباز می‏‌تواند در صورت بیماری یا حادثه به بیمارستان‏‌های ارتش یا نیروی مسلح مراجعه کند و تقریبا همه خدمات درمانی با دفترچه سربازان رایگان است و علاوه بر این سربازان می‏‌توانند پس از پایان خدمت سربازی، مدت سربازی خود را به سابقه کاری خود اضافه کنند.

اگر به خاطر داشته باشید، در زمان آشنایی با حسابداری بخشی از مباحث آموزشی به یادگیری بیمه اختصاص داده می‌شد، اکنون نیز در این مقاله قصد داریم شما را با بیمه سربازی و نحوه استعلام آن آشنا کنیم.

نحوه محاسبه هزینه خرید بیمه سربازی

بگذارید از نحوه محاسبه هزینه خرید بیمه سربازی شروع کنیم که در همین ابتدای کار، فرمولی برای انجام محاسبات در اختیار داشته باشید. در تصویر زیر فرمول و نحوه محاسبه هزینه‌های بیمه سربازی را شرح داده‌ایم.

محاسبه خرید بیمه سربازی

فرمول جهت محاسبه هزینه بیمه سربازی در زمان خرید آن

نرخ پرداختی بیمه تأمین اجتماعی 30 درصد است که این نرخ با تسهیلات در نظر گرفته می‏‌شود، پرداخت این نرخ برای متقاضیان 7 درصد و 23 درصد را دولت موظف به پرداخت آن است، اگر مبلغ محاسبه شده بابت خرید بیمه، در موعد مقرر پرداخت نشود از شرایط ثبت سابقه کار برای سربازان برخوردار نمی‌‏شوند و باید در زمان‌‏های پرداختی بعدی این مبلغ دوباره محاسبه شود.

قیمت خرید بیمه‌ی سربازی 1403

قیمت بیمه سربازی بسته به سال پایان خدمت و درخواست خرید بیمه سربازی متفاوت است، میانگین حقوق و مزایای مبنای کسر حق بیمه براساس دو سال آخر فرد قبل از درخواست بیمه سربازی است که مبلغ حقوق مزایای نباید از حداقل دستمزد شورای عالی کار در سال محاسبه کمتر باشد. این محاسبات را می‌توان در نرم افزار حسابداری بیمه انجام داد.

میزان حق بیمه =میانگین حقوق هر سال 7% × مدت زمان سربازی

حق بیمه در اینجا با نرخ 30 درصد محاسبه شده که 23 درصد آن را دولت پرداخت می‏‌کند و 7 درصد آن باید توسط متقاضی پرداخت شود.

مبلغ پرداختی خرید بیمه سربازی

میزان حق بیمه =میانگین حقوق هر سال 7% × مدت زمان سربازی

محاسبه مبلغ پرداختی برای خرید بیمه‌های سربازی در 1403

محاسبه مبلغ پرداختی برای خرید بیمه سربازی 1403 در سایت eservices.tamin.ir انجام می‌‏گیرد، البته باید از قبل در سایت ثبت نام کرده و با نام کاربری و رمز عبور وارد شویم و سپس از خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی و با رفتن به قسمت خرید بیمه سربازی مبلغ پرداختی خرید بیمه سربازی را محاسبه و به صورت اینترنتی پرداخت کنیم.

قانون جدید خرید بیمه خدمت سربازی

افرادی که سربازی خود را قبل از 7 مرداد 1385 به پایان رسانده‌‏اند، در صورتی که قبل از به پایان رساندن سربازی برایشان بیمه رد شده باشد، دوره سربازی ادامه سال‏‌های شغلی آن‌‏‏ها محاسبه می‏‌شود و نیاز نیست برای بیمه سربازی هزینه‌‏ای پرداخت کنند.

آموزشگاه حسابداری فرداد

شرایط خرید بیمه‌ی سربازی در سال 1403

بیمه‌‏شدگان مستمری‏‌بگیران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی می‏‌توانند برای خرید بیمه سربازی اقدام کنند؛ اما یکی از شرایط این است که سابقه پرداخت حداقل دو سال بیمه تأمین اجتماعی داشته باشند، امکان پرداخت حق بیمه و کامل کردن پرونده بلافاصله بعد از سربازی هم وجود دارد.

افرادی که معافیت از سربازی داشته‌‏اند، نمی‏‌توانند از این بیمه استفاده کنند، در واقع کارت پایان خدمت مدرک اصلی این بیمه است که باید حتماً ارائه شود، برای افراد زیر 50 سال باید کارت پایان خدمت الکترونیکی باشد.

نکته مهم

این که فرد حداقل دو سال حق بیمه پرداخت کرده باشد، کافی است و نیاز نیست در زمان ثبت درخواست فرد بیمه پرداز سازمان تأمین اجتماعی باشد.

نحوه خرید بیمه‌ی سربازی اقساطی

پرداخت حق بیمه در حداکثر 12 قسط در سال صورت می‏‌گیرد، باید مراقب زمان پرداخت‏تان باشید که حتماً به موقع اقساط را پرداخت کنید تا مشکلی پیش نیاید. نحوه اقساطی کردن پرداخت به این صورت است که در زمان پرداخت در سایت بیمه تأمین اجتماعی گزینه تقسیط را انتخاب کنید، بعد از انتخاب این گزینه و تعیین مدت پرداخت می‌توانید اقساط بیمه خود را هر ماه پرداخت کنید.

خرید بیمه‌های سربازی تأمین اجتماعی غیرحضوری

برای خرید بیمه سربازی نیازی نیست که حتما به صورت حضوری به اداره تامین اجتماعی منطقه خود مراجعه کنید، در تصویر زیر مراحل خرد این بیمه را به صورت غیرحضوری بیان نموده‌ایم.

خرید بیمه سربازی از طریق سامانه و غیرحضوری

استعلام و خرید بیمه‌های سربازی در سامانه تامین اجتماعی

خرید بیمه‌های سربازی ایثارگران

افرادی که در زمان سربازی در جبهه حضور داشتند، مشابه افراد دیگر می‌‏توانند برای خرید بیمه‌ی سربازی خود اقدام کنند و علاوه بر زمان سربازی، زمان خدمت خود را در جبهه نیز به سابقه کاری خود اضافه کنند. برای برخی جانبازان 7 درصد قابل پرداخت نیز توسط دولت پرداخت می‏‌شود و دریافت بیمه سربازی برای آن‏‌ها رایگان است.

خرید بیمه‌های سربازی معافیت پزشکی

افرادی که به طور کامل از خدمت سربازی معاف می‏‌شوند، توانایی استفاده از بیمه سربازی را ندارند؛ اما اگر فرد به سربازی اعزام شود و تحت حادثه‏ یا بیماری خاصی برای او معافیت صادر شود یا به دلیل شرایطی که قبل از رفتن به سربازی داشته مدت خدمت او کاهش یابد، می‏‌تواند از بیمه سربازی برای مدتی که خدمت کرده استفاده کند.

استعلام خرید بیمه سربازی

برای استعلام و خرید بیمه سربازی مراحلی وجود دارد که در تصاویر زیر، مرحله به مرحله به شما نشان داده‌ایم. از طریق مراحل گفته شده می‌توانید بیمه‌ی سربازی خود را استعلام بگیرید.

استعلام جهت خرید بیمه سربازی

آشنایی با مراحل خرید بیمه‌های سربازی

مرحله های خرید بیمه سربازی

مراحلی که برای خرید و استعلام بیمه سربازی باید انجام دهید

انجام خرید بیمه سربازی

مرحله سوم مرحله مشاهده سوابق بیمه

مراحل استعلام و انجام خرید بیمه سربازی

مرحله تعیین نوع پرداخت خرید

آشنایی با مراحل خرید بیمه سربازی

مشخص کردن تعداد ماه‌های پرداخت قسط

مدارک مورد نیاز برای خرید بیمه‌ی سربازی

مدارک شناسایی و کارت پایان خدمت برای خرید بیمه‌های سربازی نیاز است، شما باید از قبل در سامانه تأمین اجتماعی ثبت نام کرده و محاسبه سوابق خدمت را به دقت پر کرده باشید؛ بعد با ارسال مدارک درخواست خود را در سامانه ثبت کنید. می‏‌توانید به شعبه‌های تأمین اجتماعی نزدیک خودتان نیز برای خرید حضوری بیمه سربازی مراجعه کنید.

خرید بیمه سربازی و بازنشستگی زودتر از موعد

با خرید بیمه سربازی زمان خدمت سربازی شما جزو سابقه کاری حساب شده و فرقی نمی‌‏کند چه شغلی داشته باشید به این ترتیب شما دو سال زودتر بازنشسته می‌‏شوید.

طبق بخشنامه‌ی جدید سازمان مالیاتی، مودیان حقوقی و حقیقی باید صورتحساب الکترونیکی موسسه خود را از طریق نرم افزار حسابداری شرکتی و یا نرم افزار صدور صورتحساب الکترونیکی در زمان مشخص شده، به سامانه مودیان و با رعایت قانون پایانه های فروشگاهی ارسال کنید، در غیر این صورت مشمول جریمه خواهد بود.

نکات مهم و ضروری درباره خرید بیمه سربازی که باید بدانید

در خصوص بیمه سربازی، نکاتی وجود دارد که باید حتما آن‌ها را رعایت کنید، لازم دانستیم که تمامی نکات را  به شما یادآوری کنیم تا در زمان خرید بیمه، به مشکل نخورید. نکات بیمه سربازی شامل موارد ذکر شده در جدول می‌باشد:

ردیف نکات مهم خرید بیمه سربازی
1 افراد باید دوره خدمت سربازی عمومی را بگذرانند، طول خدمت در ایران برای باقی مشمولین اجباری است.
2 افراد در مناطق محروم و مرزی مدت زمان خدمت متفاوتی دارند. طول خدمت وظیفه در ایران 21 ماه، در مناطق مرزی 19 ماه و در مناطق محروم 20 ماه است.
3 قبل از خرید بیمه سربازی باید حداقل 2 سال بیمه تأمین اجتماعی داشته باشید.
4 افراد به میزان زمان خدمت خود در صورت داشتن بیمه خدمت سربازی می‌‏توانند به سابقه کاری خود اضافه کنند.
5 برای افرادی که خدمت سربازی خود را قبل از 7 مرداد 1385 به پایان رسانده باشند، برای آن‏‌ها بیمه سربازی رایگان است. در صورتی که قبل از سربازی و بعد از آن برای آن‌‏ها بیمه رد شده باشد.
6 افراد بعد از 7 مرداد 1385 باید 7 درصد از بیمه را پرداخت کنند.
7 بیمه خدمت سربازی برای اسیران و جانبازان به صورت رایگان است و جانبازان می‏‌توانند، مدت زمان خدمت و اسیران دو برابر مدت زمان اسارت خود را به سابقه کارشان اضافه کنند.
8 اگر فردی از خدمت سربازی به طور کامل معاف شود، امکان استفاده از بیمه خدمت سربازی را ندارد.

در چه شرایطی امکان خرید سابقه بیمه ویژه سربازان وجود ندارد؟

در صورت معافیت یا نداشتن حداقل دو سال سابقه بیمه تأمین اجتماعی امکان خرید سابقه بیمه ویژه سربازان وجود ندارد.

دریافت رایگان سابقه بیمه سربازی چگونه است؟

طبق ماده 95 قانون تأمین اجتماعی، تمامی بیمه‌‏شدگان و دریافت کنندگان مستمری بازنشستگی و از کارافتادگی که قبل و بعد از خدمت سربازی در شغل‏‌های شامل قانون تأمین اجتماعی مشغول به کار بودند و به واسطه رابطه مزدبگیری بیمه سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کرده‌‏اند.

اگر کلیه مراحل فوق شامل انجام دوره خدمت سربازی و سوابق بیمه‌‏ای قبل و بعد خدمت نظام وظیفه تا قبل از تاریخ 1385/05/07 این افراد حق خرید بیمه سربازی رایگان دارند، البته این افراد بلافاصله بعد از اتمام دوره حداقل 3 ماه مشغول به کار بوده باشند.

خرید سوابق بیمه سربازی بصورت آنلاین

برای خرید سوابق تأمین اجتماعی به صورت آنلاین باید به سایت تأمین اجتماعی مراجعه کنید که روش خرید بیمه سربازی در این مقاله توضیح داده شد.

نتیجه گیری

افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی از سال 1384 می‏‌توانند سوابق مدت خدمت نظام وظیفه خود را به سوابق کاری خود اضافه کنند، اما باید مبلغ مربوط به برخورداری حق بیمه برای این دو سال را پرداخت کنند، به اصطلاح خرید بیمه سربازی گفته می‌شود.

در این مقاله سعی کردیم قوانین و نکات مربوط به بیمه سربازی به طور کامل گفته شود. سپاس از شما که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید. در صورت داشتن سؤال، پیشنهاد و انتقادات در قسمت نظرات برای ما کامنت بگذارید به پیام‏‌های شما عزیزان پاسخ داده خواهد شد.

آموزش حسابداری 0 تا 100

دسترسی به مقالات مرتبط:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram
{ "@context": "https://schema.org", "@type": "FAQPage", "mainEntity": [{ "@type": "Question", "name": "خرید بیمه سربازی چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "همه افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی از سال 1384 می‏‌توانند سوابق مدت خدمت نظام وظیفه خود را به سوابق کاری خود اضافه کنند، اما باید مبلغ مربوط به برخورداری حق بیمه برای این دو سال را پرداخت کنند، به اصطلاح بیمه سربازی را بخرند." } },{ "@type": "Question", "name": "میزان حق بیمه سربازی چگونه محاسبه می‌شود؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "میزان حق بیمه =میانگین حقوق هر سال 7% × مدت زمان سربازی" } },{ "@type": "Question", "name": "خرید بیمه سربازی را چگونه می‌توان اقساطی خرید نمود؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "پرداخت حق بیمه در حداکثر 12 قسط در سال صورت می‏‌گیرد، باید مراقب زمان پرداخت‏تان باشید که حتماً به موقع اقساط را پرداخت کنید تا مشکلی پیش نیاید. نحوه اقساطی کردن پرداخت به این صورت است که در زمان پرداخت در سایت بیمه تأمین اجتماعی گزینه تقسیط را انتخاب کنید، بعد از انتخاب این گزینه و تعیین مدت پرداخت می‌توانید اقساط بیمه خود را هر ماه پرداخت کنید." } },{ "@type": "Question", "name": "مدت زمان خدمت در مناطق محروم و مرزی چند ماه است؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "طول خدمت وظیفه در ایران 21 ماه، در مناطق مرزی 19 ماه و در مناطق محروم 20 ماه است." } },{ "@type": "Question", "name": "چه زمانی امکان خرید بیمه سربازی وجود ندارد؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "در صورت معافیت یا نداشتن حداقل دو سال سابقه بیمه تأمین اجتماعی امکان خرید سابقه بیمه ویژه سربازان وجود ندارد." } }] }
نرم افزار حسابداری ابری

تماس

قیمت

دمو

کاتالوگ

×

ما منتظر تماس شما هستیم تا ...

تماس با مشاوران تماس با فرداد

  • شرایـط کاری و نیـازهای ویـژه سـازمان شما را بشنویم.
  • به سوالهای شما در مورد ارزش آفرینی نرم افزار پاسخ دهیم.
  • بر اساس تجربه موفق نرم افزار فرداد در صنایع مختلف بهترین پیشنهاد را برای افزایش بهره وری سازمان به شما ارائه دهیم.
  • با توجه به نیازهای اختصاصی شما، به شما در انتخاب بهترین راهکارها کمک کنیم.