نرم افزار فیش حقوقی چه کارآیی دارد؟ هر کارگر و کارمندی که در موسسات مشغول است، در هر ماه برای اطلاع یافتن از مزایا و دستمزد خالص خود، نیاز به دریافت فیش حقوقی دارد. فیش حقوقی در حسابداری، به معنای یک سند رسمی می‌باشد که اطلاعات حقوق و کارکرد ماهانه کارگر مانند پایه سنوات، حق اولاد، بیمه، مالیات پرداختنی در آن یادداشت می‌شود.

امروزه ثبت اطلاعات در فیش حقوقی به صورت دستی زمان‌بر می‌باشد؛ به همین خاطر شرکت‌های نرم افزاری، نرم افزاری را طراحی نموده‌اند تا فیش حقوقی را در کوتاه‌ترین زمان صادر نمایند. در مقاله پیش‌رو قصد داریم نرم افزار فیش را با امکانات منحصر به فرد معرفی کنیم تا بتوانید اطلاعات حقوقی پرسنل خود را در برنامه حسابداری موسسه خود ثبت و ذخیره کنید.

خواندن مقاله نرم افزار فیش حقوقی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مدیران کسب و کارها
حسابداران حقوق و دستمزد
مدیران مالی موسسات
علاقمندان حقوق و دستمزد

نرم افزار فیش حقوقی چیست؟

هر کارگری در زمان استخدام و انتهای هر ماه به دنبال شناختن اجزا و عناصر حقوق و دستمزد خود می‌باشد، تا بتواند میزان حقوق دریافتی خود را به طور دقیق محاسبه کند. در گذشته این اقدامات به صورت دستی ثبت و محاسبه می‌شد، اما با گذشت زمان و گسترده شدن سازمان‌ها، ثبت دستی لیست حقوق و دستمزد در موسساتی که تعداد پرسنل بالایی دارند، سخت و گاهی محال می‌باشد.

به همین خاطر شرکت‌های نرم افزاری، نرم افزاری تولید کرده‌اند که حسابداری حقوق و دستمزد را به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد. نرم افزار فیش حقوقی، نرم افزاری می‌باشد که بخش‌های اصلی محاسبه حقوق، مزایا و معافیت‌های کارگران را به صورت خودکار و اتوماتیک محاسبه می‌کند.

این کار برای واحدهای منابع مالی و انسانی سازمان وجه مثبتی دارد. نرم افزار فیش حقوقی ارتباط مستقیم و نزدیکی با سیستم‌ خلاصه پرونده پرسنلی دارد که در صدور حکم پرسنلی بسیار تاثیرگذار است.

نرم افزار فیش حقوق دارای مزایا و ویژگی‌های منحصر بفردی است که هر حسابدار حقوق و دستمزد باید با آن‌ها آشنا باشد، تا بتواند امور کارکرد پرسنل را در اولین فرصت و بدون کوچک‌ترین نقصی محاسبه کند تا حق کارمندی ضایع نگردد.

کاربردهای نرم افزار فیش حقوقی

امروزه دیگر هر سازمانی نیازمند یک نرم افزار برای صدور فیش حقوقی به جهت ثبت اطلاعات پرسنل دارد، اما لازم است پیش از خرید نرم افزار حسابداری مربوط به حقوق و دستمزد، با کاربردهای آن نرم افزار آشنا شوند که بتوانند انتخابی مناسب با نوع فعالیت و حیطه‌ی شغلی خود داشته باشند. کاربردهای نرم افزار فیش حقوق را در تصویر زیر به صورت کامل نام برده‌ایم.

کاربرد نرم افزار فیش حقوقی در سازمان

آشنایی با کاربرد نرم‌افزار فیش حقوقی

نرم افزار محاسبه حقوق و دستمزد کارگران

حسابداران برای محاسبه حقوق و دستمزد، مدت‌هاست که دیگر به صورت دستی عمل نمی‌کنند و محاسبه نرم افزاری را ترجیح داده‌اند. نرم افزار حقوق و دستمزد کارگران، نرم افزاری است که مزایا، کسورات و همچنین ساعت‌های کارکرد کارگر در طول ماه را ثبت می‌کند و پس از کسر مالیات و بیمه پرداختی سهم کارگر، حقوق خالص دریافتی را به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد.

نرم افزار محاسبه حقوق و دستمزد کارگران موجب افزایش سرعت و صرفه جویی در زمان محاسبات دستمزد می‌شود. سازمان‌های بزرگ که پرسنل زیادی دارند، استفاده از این نرم افزار یکی از ضروری‌ترین اقدامات برای سازمان است.

مهمترین مزایا و معایب نرم افزار فیش حقوقی

هنگام انتخاب نرم افزار برای سازمان و موسسه خود، نمی‌توانیم به طور قاطعانه بگوییم که نرم افزار انتخابی بدون عیب است. هر نرم افزار طراحی شده در زمینه‌های مختلف حسابداری و مالی، کنار مزیت‌های فراوانی که دارند، دارای معایب نیز می‌باشند.

در مبحث فعلی قصد داریم مزایا و معایب نرم افزار فیش حقوق را بیان کنیم. ابتدا شما را با مزیت‌های نرم افزار آشنا خواهیم کرد تا بهترین تصمیم را برای سازمان و پرسنل خود بگیرید. مزایای نرم افزار فیش حقوقی شامل موارد زیر می‌باشد:

ردیف مزایای نرم افزار فیش حقوقی
1 سرعت در محاسبه کسورات و حقوق خالص دریافتی
2 محاسبه پاداش، هزینه
3 یکپارچگی نرم افزار
4 تهیه گزارشات به صورت اتوماتیک
5 ارائه گزارش‌های پایان سال به طور خودکار و اتوماتیک
6 نگهداری اطلاعات پرسنل و گزارش‌ها
7 تجزیه و تحلیل کارکرد هر یک از پرسنل

اکنون مزایای نرم افزار را شناختیم و دانستیم که در چه زمینه‌ها و کارهایی می‌توانیم از نرم افزار استفاده کنیم، اما مانند هر نرم افزار دیگری، نرم افزار فیش حقوق نیز دارای معایبی است که باید آن‌ها را نیز متناسب با نوع فعالیت خود در زمان خرید در نظر بگیرید. معایب نرم افزار شامل موارد زیر می‌باشد:

  • دسترسی همه کارمندان به اطلاعات
  • امکان سرقت اطلاعات
  • امنیت

نرم افزار فیش حقوق نسبت به صادر کردن فیش حقوقی به روش دستی چه مزایایی دارد؟

در گذشته محاسبه حقوق و دستمزد هر یک از پرسنل، به صورت دستی انجام می‌شد و در سازمان‌هایی که تعداد پرسنل بالایی داشتند، این کار ساعت‌ها طول می‌کشید، در ثبت دستی رویدادهای مالی و یا حتی امور مربوط به حقوق و دستمزد، ممکن بود اشتباهات بسیاری در محاسبات و ثبت اسناد رخ می‌داد.

اما امروزه تمام ثبت‌ها و نگهداری اسناد مالی سازمان به صورت نرم افزاری انجام می‌شود که نسبت به ثبت دستی آن، هم سرعت انجام کارها افزایش یافته است و هم موجب کاهش خطاهای انسانی و محاسباتی شده است.

راهنمای خرید نرم افزار فیش حقوقی

در هنگام خرید و انتخاب نرم افزار حقوق و دستمزد و فیش حقوقی باید به امکانات و ویژگی‌های نرم افزار و شرکت تولیدکننده آن واقف باشید، تا بتوانید بدون دردسر و پیچیدگی، محاسبات خود را انجام دهید، در این بخش می‌خواهیم در خصوص خرید نرم افزار راهنمایی هایی را ارائه دهیم تا بتوانید با رعایت آن موارد انتخاب مناسب کسب و کارتان داشته باشید.

نکات خرید نرم افزار فیش حقوقی

نکاتی که باید پیش از خرید نرم افزار بدانید

به نکات هنگام خرید به صورت کلی در تصویر فوق اشاره کردیم، اکنون قصد داریم نکات را با جزئیات بیشتری توضیح دهیم تا به صورت کامل مباحث را درک کنید.

  1. اطلاعات پرسنل را با کیفیت جمع آوری کنید: نرم افزار فیش حقوق باید اطلاعات پرسنل را با دقت و بدون ایراد محاسباتی انجام دهد که برخلاف قوانین و مقررات مالیاتی نباشند.
  2. قابلیت تعریف وضعیت‌های مختلف: گاهی ممکن است کسورات، بیمه‌ها، نوع استخدام و مزایای هر یک از پرسنل سازمان متفاوت باشد، نرم افزار باید بتواند فرمول‌های محاسباتی متنوعی را اجرا نماید تا در تهیه گزارشات حقوق و دستمزد مانند محاسبه اضافه کاری، دسترسی به جدول حقوق سال کارمندان را سریع انجام دهد.
  3. صدور فیش حقوقی: نرم افزار باید بتواند فیش حقوقی کارکنان سازمان را با محاسبه کسورات، معوقات و طبق قانون تامین اجتماعی و بخشنامه‌های اداره مالیاتی صادر نماید.

برای انتخاب نرم افزار فیش حقوق باید به چه نکاتی توجه کرد؟

برخی از افراد بر این باورند که آموزش محاسبه حقوق و دستمزد، جزء آسان‌ترین آیتم‌های حسابداری است که حتی می‌توان با یک فایل اکسل نیز آن را انجام داد. این باور غلط و اشتباه است. محاسبه حقوق و دستمزد دارای قوانین و مقررات سازمان تامین اجتماعی و اداره مالیاتی می‌باشد که هنگام محاسبه باید آن‌ها را در نظر گرفت. همچنین قوانین در ابتدای هر دوره مالی تغییر خواهد کرد.

در زمان خرید و انتخاب نرم افزار، باید به ویژگی‌ها و امکانات نرم افزار توجه کنید که بعدها به مشکل و دردسر نیافتید. هنگام خرید نرم افزار فیش حقوقی به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • نرم افزار باید بتواند خالص حقوق و دستمزد کارکنان را محاسبه کند
  • زمان و حضور کارکنان در سازمان را ثبت و مدیریت نماید.
  • مالیات بر درآمد هریک از پرسنل را با توجه به معافیت‌های سالیانه محاسبه کند و در صورت تغییر قوانین، آن‌ها را بروزسانی نماید.
  • فرم‌های مالیاتی که مدیران باید به سامانه مالیاتی ارسال کنند را آماده سازد.
  • نرم افزاری که انتخاب می‌کنید باید قابلیت گزارش دهی به صورت دقیق و بدون اشتباه محاسباتی داشته باشد.
  • باید خسارت و کسورات مربوط به حقوق و دستمزد را تجزیه و تحلیل کند.
  • قابلیت یکپارچگی و ادغام با دیگر نرم افزارهای حسابداری را داشته باشد.
  • مزایای پرسنل در بخش‌های حقوق و دستمزد، بیمه، تعطیلات و… را مدیریت نماید.

آموزشگاه حسابداری فرداد

پشتیبانی نرم افزار فیش حقوقی

هر نرم افزاری که برای سازمان انتخاب می‌کنید، باید پشتیبانی و خدمات پس از فروش داشته باشد،‌ تا در صورت بروز مشکل بتوانید با کارشناسان تماس گرفته و مشکلات نرم افزاری خود را برطرف نمایید. یکی از امکانات نرم افزار فیش حقوق نیز باید پشتیبانی باشد تا با کارشناسان نرم افزار در ارتباط باشید و اشتباهات محاسباتی و دیگر مشکلات را حل کنید.

نرم افزار فیش حقوق رایگان

نرم افزارهای طراحی شده در بازار دارای ویژگی‌ها و امکانات فراوانی هستند، که شما را در محاسبه موارد مهم حقوق و دستمزد یاری می‌کنند؛ اما ممکن است برخی از مدیران بخواهند که این نرم افزار را به صورت رایگان تهیه کنند. نرم افزارهای فیش حقوقی رایگان دارای محدودیت‌هایی می‌باشند که امکان دارد بخاطر آن موارد، محاسبات موسسه شما به خطر افتد.

نرم افزار فیش حقوقی آنلاین

در حسابداری، نرم افزارهایی هستند که به صورت آنلاین و ابری کار می‌کنند. نرم افزار فیش حقوق نیز یکی از برنامه حسابداری ابری می‌باشد که می‌توانید به صورت آنلاین اطلاعات کارکرد یک ماه خود را همراه با کسورات، مساعده، تعداد فرزندان و دیگر مزایا وارد نمایید و برایتان فیش حقوقی صادر شود‌.

فیش حقوقی با اکسل و نرم افزار فیش حقوقی

چگونگی طراحی و صدور فیش حقوقی در اکسل

فیش حقوقی در اکسل

فیش حقوقی یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین کارهایی است که اخیرا در اکسل انجام می‌شود. طراحی و صدور فیش حقوقی در اکسل امکان پذیر است.

برای صدور فیش حقوقی در اکسل باید در یک دیتابیس اطلاعات حقوق و دستمزد کارکنان مانند حقوق پایه، حق مسکن، بن، حق اولاد، بیمه پرداختی سهم کارگر و مالیات را یادداشت نموده و در شیت بعدی فیش حقوقی کارمند را طراحی کنید.

در مرحله بعد تمام اطلاعات دیتابیس را در فیش جایگذاری نمایید‌، برای جایگذاری اطلاعات در فیش حقوقی می‌توانید از تابع (VLOOKUP) استفاده نمایید.

نرم افزار فیش حقوق سازمان‌های مختلف و چگونگی رویت فیش در آن‌ها

فیش حقوقی یکی از مهم‌ترین سندهای هر کارگر و کارمندی است، که اطلاعات آن را برای حقوق خالص دریافتی درج می‌کند، برای رویت فیش حقوقی در نرم افزار پس از ثبت اطلاعات بر روی گزینه “فیش حقوقی” کلیک نمایید و اطلاعت پرسنل در آن‌جا قابل مشاهده است.

سامانه فیش حقوقی بازنشستگان کشوری

بازنشستگان کشوری برای مشاهده فیش حقوقی خود می‌توانند به سامانه “درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری” به آدرس eservices.cspf.ir مراجعه کنند و در قسمت خدمات پرکاربرد، گزینه “دریافت فیش حقوقی” را انتخاب و با تکمیل موارد خواسته شده فیش مربوطه را مشاهده کنند.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان از طریق کدملی

پس از آن‌که به سامانه درگاه خدمات الکترونیکی بازنشستگان کشوری مراجعه کردند، می‌توانند با وارد کردن کدملی فیش حقوقی خود را مشاهده کنند، همچنین بازنشستگان تامین اجتماعی می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان تامین اجتماعی فیش حقوقی خود را با کدملی و گذرواژه دریافت کنند.

سامانه فیش حقوقی فرهنگیان

معلمان و فرهیختگان برای مشاهده و دریافت فیش حقوقی خود و اطلاع از ریزحساب‌های حقوقی می‌توانند به “واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش” به آدرس my.medu.ir مراجعه کنند و کدملی و گذرواژه خود را وارد نمایند.

نکته مهم

اگر معلمی گذرواژه ندارد و یا فراموش کرده است، می‌تواند در همان سامانه روی گزینه “ورود از طریق درگاه دولت” را انتخاب نموده و وارد حساب کاربری خود شود.

سامانه فیش حقوقی نیروهای مسلح

بازنشستگان و شاغلین نیروهای مسلح برای دریافت فیش حقوقی خود می‌توانند به سامانه “فیش حقوقی ساتا” به آدرس saba.esata.ir مراجعه کنند و با وارد کردن نام کاربری (کدملی) و رمز عبور اقدام به دریافت فیش حقوقی خود نمایند.

نکته:
اگر رمز عبور خود را فراموش کرده‌اند، می‌توانند از قسمت “فراموش رمز عبور” رمز جدید را دریافت کنند و اگر تاکنون ثبت نام نکرده‌اند، از قسمت ثبت نام، اقدام نمایند.

سامانه فیش حقوقی مستمری بگیران تامین اجتماعی

مستمری بگیران تامین اجتماعی نیز می‌توانند برای دریافت و مشاهده فیش حقوقی خود به سایت سازمان تامین اجتماعی به آدرس Tamin.ir مراجعه نمایند و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده فیش حقوقی خود را دریافت کنند.

چگونه می‌توان در نرم افزار حقوق و دستمزد فیش حقوقی صادر کرد؟

کارکنان و حسابداران برای مشاهده و دریافت فیش حقوقی خود از نرم افزار حقوق و دستمزد می‌توانند به پورتال پرسنلی مراجعه کنند. مشاهده فیش حقوقی در نرم افزارهای حقوق و دستمزد دارای 3 فرآیند می‌باشد که شامل:

    1. فرآیند قبل از پرداخت
    2. فرآیند پرداخت حقوق و دستمزد
    3. فرآیند بعد از پرداخت و صدور فیش حقوقی

فرآیند قبل از پرداخت

اولین فرآیندی که حسابدار به جهت صدور فیش حقوقی باید انجام دهد، فرآیند قبل از پرداخت است. در این فرآیند باید تمام مزایا، فوق العاده ماموریت و… را یادداشت نمایند،‌ تا حقوق ناخالص پرداختی به دست آید، از مبلغ به دست آمده بیمه سهم کارگر، مالیات و مساعده را کسر کنند تا حقوق خالص دریافتی به دست آید.

فرآیند پرداخت حقوق و دستمزد

فرآیند بعدی در صدور فیش حقوقی، پرداخت حقوق و دستمزد است. پس از آنکه خالص حقوق به دست آمد، حسابدار باید حقوق و دستمزد کارگران را طبق محاسبات انجام شده به حساب کارگان پرداخت و در سیستم حقوق و دستمزد موسسه ثبت نماید.

فرآیند بعد از پرداخت و صدور فیش حقوقی

آخرین فرآیند، فرآیند بعد از پرداخت و صدور فیش حقوقی است. پس از آن که حقوق کارگران را به صورت کامل پرداخت نمود و همچنین  ثبت در سیستم حقوق و دستمزد نیز انجام شد، می‌تواند فیش حقوقی مربوط به هریک از کارکنان را صادر نماید.

نرم افزار حقوق و دستمزد فرداد

شرکت نرم افزاری فرداد برای محاسبه آسان و سریع حقوق و دستمزد پرسنل نرم افزاری را طراحی نموده است که می‌توانید با جمع مزایا و کسر کسورات حقوق خالص پرداختی را محاسبه نمایید و در انتها لیست حقوق و دستمزد موسسه خود را همراه با گزارشات به مدیران ارائه دهید.

پیش از انتخاب نرم افزار حقوق و دستمزد فرداد، لازم است با امکانات و ویژگی‌های آن آشنا شوید که بتوانید خرید مفید و به صرفه‌ای داشته باشید. به امکانات نرم افزار حقوق و دستمزد فرداد، در تصویر زیر اشاره نموده‌ایم.

امکانات نرم افزار فیش حقوقی و حقوق و دستمزد فرداد

آشنایی با امکانات نرم افزار حقوق و دستمزد فرداد

از دیگر امکانات نرم افزار حقوق و دستمزد فرداد، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

    • امکان دریافت اطلاعات از دستگاه حضور و غیاب به صورت آفلاین
    • امکان تعریف مراكز هزینه، سمت، شغل و چارت سازمانی جهت استفاده در احکام پرسنلی
    • امکان تعریف انواع عوامل حقوق و کارکردی و تعریف فرمول برای عوامل حقوقی
    • امکان ایمپورت اطلاعات از فایل اکسل در اغلب فرم‌های نرم افزار

نتیجه گیری

حسابداران و مدیران مالی موسسات می‌توانند با نرم افزار فیش حقوقی اطلاعات مربوط به کارکرد پرسنل را محاسبه نمایند و در مرحله آخر، در کوتاه‌ترین زمان بدون وجود کوچک‌ترین اشتباه فیش حقوقی کارگر را صادر نمایند. این نرم افزار دارای مزایای بسیاری می‌باشد که در متن به آن‌ها اشاره نمودیم.

در مقاله‌ای که خواندید سعی کردیم به تمام سوالات و نکات حقوق و دستمزد پاسخ دهیم و شما را با نرم افزار حقوق و دستمزد و فیش حقوقی آشنا کنیم و همچنین امکانات هریک از نرم افزارها را بیان نمودیم. شما می‌توانید پس از خواندن مقاله سوالات و پیشنهادات خود را در قسمت “ثبت دیدگاه” برایمان بنویسید.

آموزش حسابداری حقوق و دستمزد

دسترسی به مقالات مرتبط:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram
{ "@context": "https://schema.org", "@type": "FAQPage", "mainEntity": [{ "@type": "Question", "name": "نرم افزار فیش حقوقی چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "نرم افزار فیش حقوقی، نرم افزاری می‌باشد که بخش‌های اصلی محاسبه حقوق، مزایا و معافیت‌های کارگران را به صورت خودکار و اتوماتیک محاسبه می‌کند." } },{ "@type": "Question", "name": "نرم افزار حقوق و دستمزد کارگران چه مزیتی در سازمان دارد؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "نرم افزار محاسبه حقوق و دستمزد کارگران موجب افزایش سرعت و صرفه جویی در زمان محاسبات دستمزد می‌شود. سازمان‌های بزرگ که پرسنل زیادی دارند، استفاده از این نرم افزار یکی از ضروری‌ترین اقدامات برای سازمان است." } },{ "@type": "Question", "name": "چرا نرم افزار فیش حقوقی باید بتواند وضعیت های مختلف را تعریف نماید؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "گاهی ممکن است کسورات، بیمه‌ها، نوع استخدام و مزایای هر یک از پرسنل سازمان متفاوت باشد، نرم افزار باید بتواند فرمول‌های محاسباتی متنوعی را اجرا نماید تا در تهیه گزارشات حقوق و دستمزد مانند محاسبه اضافه کاری، دسترسی به جدول حقوق سال کارمندان را سریع انجام دهد." } },{ "@type": "Question", "name": "نرم افزار فیش حقوقی رایگان را به سازمان‌ها توصیه می‌کنیم؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "نرم افزارهای فیش حقوقی رایگان دارای محدودیت‌هایی می‌باشند که امکان دارد بخاطر آن موارد، محاسبات موسسه شما به خطر افتد." } },{ "@type": "Question", "name": "فیش حقوقی را در نرم افزار باید چگونه مشاهده و دریافت کنیم؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "فیش حقوقی یکی از مهم‌ترین سندهای هر کارگر و کارمندی است، که اطلاعات آن را برای حقوق خالص دریافتی درج می‌کند، برای رویت فیش حقوقی در نرم افزار پس از ثبت اطلاعات بر روی گزینه \"فیش حقوقی\" کلیک نمایید و اطلاعت پرسنل در آن‌جا قابل مشاهده است." } }] }
نرم افزار حسابداری ابری

تماس

قیمت

دمو

کاتالوگ

×

ما منتظر تماس شما هستیم تا ...

تماس با مشاوران تماس با فرداد

  • شرایـط کاری و نیـازهای ویـژه سـازمان شما را بشنویم.
  • به سوالهای شما در مورد ارزش آفرینی نرم افزار پاسخ دهیم.
  • بر اساس تجربه موفق نرم افزار فرداد در صنایع مختلف بهترین پیشنهاد را برای افزایش بهره وری سازمان به شما ارائه دهیم.
  • با توجه به نیازهای اختصاصی شما، به شما در انتخاب بهترین راهکارها کمک کنیم.