صدور صورتحساب الکترونیکی

آموزش فاکتور زنی به چند روش انجام می‌شود؟ در برنامه حسابداری، یکی از اموری که در زمینه مالیات انجام می‌شود، صدور فاکتور است. در دنیای کسب و کار امروز بعد از اینکه کالایی فروخته شد، باید خریدار با تکیه بر اسناد و مدارکی بتواند ثابت کند که کالای موردنظر را از چه شخصی و با چه قیمتی خریداری کرده است.

یکی از راه‌های نشان دادن مشخصات معامله و کالای خریداری شده، صدور فاکتور در حین معامله می‌باشد. در مقاله آموزش فاکتور زنی قصد داریم ابتدا انواع فاکتور را معرفی نماییم و سپس نحوه صدور فاکتور را در برنامه‌های اکسل و ورد آموزش دهیم تا بتوانید فاکتورهای معاملات خود را طراحی کنید.

خواندن مقاله آموزش فاکتور زنی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مدیران کسب و کارها
انبارداران
مدیران مالی موسسات
حسابداران

انواع فاکتور در حسابداری

همه شما حتی در خرید­های روزانه عادی خود با فاکتورهای مختلفی مواجه می­‌شوید و یا گاهی اتفاق می­‌افتد که فروشنده به شما بابت خریدهای صورت گرفته فاکتوری ارائه می­‌دهد، یعنی به طور کلی تمامی افراد جامعه به نوعی با فاکتور آشنایی نسبی دارند؛ اما یک حسابدار باید آموزش فاکتور زنی را به طور کامل بشناسد و فاکتور رسمی را از غیر رسمی تشخیص بدهد.

فاکتور در واقع سندی است که از طرف فروشنده به خریدار بابت خریدهای صورت گرفته تحویل می‌دهد، این سند باید حاوی مشخصات کالای خریداری شده، مقدار کالا، بهای تمام شده کالای فروش رفته، قیمت کل، تاریخ معامله، مشخصات خریدار و فروشنده، مهر و امضاء فروشنده باشد تا معتبر و قابل استفاده در اداره مالیاتی باشد.

آموزش فاکتور زنی و انواع فاکتور

انواع فاکتور که در حسابداری استفاده می‌شوند

درصورتی که سابقه فعالیت در یک کسب و کاری را دارید و یا آموزش فاکتور زنی در حسابداری را گذرانیده‌­اید، باید بدانید که در ثبت­‌های حسابداری فاکتور از نظر خرید کالا یا خدمت، به عنوان فاکتور خرید، از نظر هزینه، فاکتور هزینه و از نظر فروش کالا یا خدمت، فاکتور فروش شناخته می‌­شود.

فاکتور هزینه

هر کسب و کاری اگر دقت کرده باشید، روزانه با هزینه‌­های زیادی از جمله هزینه ایاب و ذهاب، هزینه پذیرایی، مصارف و ملزومات سروکار دارد. فاکتورهایی که در قبال این هزینه‌­ها از طرف ارائه دهنده خدمت و یا فروشنده صادر می­‌گردد، در حسابداری به عنوان فاکتور هزینه شناخته می­‌شوند.

فاکتور اقلامی

علاوه بر فاکتورهای هزینه که به آن اشاره شد، نوعی دیگری از فاکتورها در حسابداری با نام فاکتور اقلامی وجود دارد. فاکتور اقلامی توسط فروشنده برای خریدار صادر می‌گردد، در این فاکتورها نوع اقلام، تعداد آن و قیمتی که طرفین توافق می‌کنند، قید می­‌شود.

فاکتور اقلامی نشان دهنده آن است که خریدار از فروشنده چه اقلامی را به چه تعداد و به چه مبلغی خریداری کرده است. فاکتورهای اقلامی از دید فروشنده فاکتور فروش و از دید خریدار فاکتور خرید به حساب می‌آیند.

آموزش فاکتور زنی به همراه یادگیری صدور آن

چگونگی صدور فاکتور در حسابداری و آموزش فاکتور زنی

آموزش فاکتور زنی و صدور انواع فاکتور

کلید امور مالی یک شرکت و روش مناسب برای پیگیری خرید و فروش­‌های صورت گرفته، استفاده از فاکتور است. یکی از بهترین روش‌های صدور فاکتور، استفاده از نرم افزارهای حسابداری است. نرم افزارهای حسابداری توانایی صدور انواع فاکتور فروش مثل فاکتورهای فروشگاهی، رسمی، خرید، پیش فاکتور، غیررسمی، انبارداری و موارد دیگر را دارند.

در نرم افزارهای حسابداری، کاربر می­‌تواند نسبت به صدور پیش فاکتور، فاکتور فروش، فاکتور اصلاحی، فاکتور ابطالی، فاکتور برگشت از فروش اقدام کند. در صورتی که شما به عنوان یک حسابدار نیاز به صدور فاکتورهای یاد شده دارید، می­‌توانید در دوره­‌های آموزش فاکتور زنی یا دوره‌­ حسابداری شرکت کنید.

آموزش صدور فاکتور خرید

در طول دوره فعالیت یک کسب وکار، به واسطه نیاز شرکت خریدهای متعددی از جمله مواد اولیه کالا و خدمات انجام می­‌شود. شرکت با هدف ثبت اطلاعات و ردیابی خریدها در آینده فاکتورهای خرید یا صورتحساب خرید را از تامین کنندگان دریافت می‌­کند.

امروزه برای صدور فاکتور خرید بیشتر از نرم افزارهای حسابداری استفاده می­‌شود، به طور کلی نحوه ثبت فاکتور خرید در حسابداری به این صورت است که باید اقلام فاکتور شامل شرح کالا، فروشنده، فی و مبلغ کل در نرم افزار حسابداری وارد شود و یا به صورت دستی در فاکتور درج گردد.

بعد از تکمیل اطلاعات مربوط به فروشنده، نوع کالا و مشخص کردن میزان مالیات بر ارزش افزوده، نحوه تسویه نقدی یا نسیه خرید انجام شده مشخص می­‌شود، در نهایت با این عمل موجودی انبار افزایش یافته، به مبلغ فاکتور طرف حساب بستانکار شده و فاکتور خرید صادر می­‌گردد.

آموزش صدور فاکتور فروش

همانطور که می­‌دانید در زمان انجام یک معامله میان دو طرف، صدور فاکتور رسمی از طرف فروشنده برای خریدار یکی از الزامات است، زیرا با استفاده از فاکتور فروش، خریدار می‌­تواند کالای خریداری شده را از انبار فروشنده درخواست کند و اجازه خروج آن را داشته باشد.

علاوه بر تحویل و خروج کالا از انبار فروشنده، فاکتور فروش به عنوان سندی است که در ردیابی و پیگیری­‌های آتی خریدار، نقش مهمی را ایفا خواهد کرد، همچنین فاکتور فروش رسمی در صورت درخواست اداره دارایی و مالیات برای بررسی­‌های دوره‌­ای و سالانه باید تحویل آن­‌ها گردد.

با توجه به اهمیت فاکتور فروش، شما به عنوان یک حسابدار باید آموزش فاکتور زنی از جمله صدور فاکتور فروش را فراگرفته باشید، برای صدور فاکتور فروش، فروشنده تمامی اطلاعات مربوط به کالای مورد معامله، مبلغ، تاریخ، مالیات بر ارزش افزوده و مشخصات خریدار و فروشنده را در سیستم حسابداری و یا به صورت دستی درج نماید.

بعد از تکمیل فاکتور و مشخص شدن نحوه معامله فاکتور صادره با مهر و امضا فروشنده تحویل خریدار می­‌گردد. با ثبت فاکتور فروش از میزان کالای موجود در انبار کاسته شده و به میزان مبلغ کل فاکتور، خریدار بدهکار می­‌شود.

نکته مهم

تفاوت فاکتور فروش با رسید چیست؟ یکی از مهم‌­ترین تفاوت‌های فاکتور فروش با رسید، این است که فاکتور فروش جنبه قراردادی داشته و پیش از پرداخت وجه صادر می‌گردد، اما رسید پس از پرداخت وجه توسط فروشنده جهت دریافت کالا توسط خریدار صادر می‌شود.

صدور فاکتور فروش بر مبنای پیش فاکتور

در کسب و کارها برای خرید یک کالا یا خدمات، از فروشندگان کالا یا خدمات درخواست پیش فاکتور می‌­شود. شرکت با دریافت پیش فاکتورهای مختلف در نهایت اقدام به انتخاب و خرید می‌­نماید، به طور کلی پیش فاکتور سندی است که به موجب آن فروش کالا یا ارائه خدماتی با قیمت و مدت زمان مشخص به خریدار آن کالا یا خدمت تضمین می‌­شود.

شرکت خریدار با تایید یک فروشنده، درخواست خرید کالا را ارائه می‌­دهد. در این حالت شرکت فروشنده باید اقدام به فروش کالا و صدور فاکتور فروش بر مبنای پیش فاکتور نماید. یعنی قیمت واحد کالا و مشخصات کالای خریداری شده در فاکتور باید منطبق بر پیش فاکتور باشد که در آموزش فاکتور زنی به تمام موارد اشاره خواهد شد.

روش افزودن اقلام به فاکتور فروش

شایر برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بعد از خرید و قبل از اینکه نسبت به پرداخت وجه خرید اقدام کنید، بخواهید کالای دیگری را به کالاهای خریداری شده اضافه کنید، در این حالت چون هنوز فاکتور به صورت باز قرار دارد، فروشنده می‌­تواند کالا یا کالاهای خریداری شده را به فاکتور قبل اضافه نماید.

در فاکتورهای دستی چون هنوز فاکتور به اصطلاحا بسته نشده، قلم جدید در ادامه فاکتور درج می­‌شود. اما در نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی با استفاده از گزینه‌­های موجود مانند ویرایش، افزودن به سند و موارد دیگر انجام می‌شود، در صورتی که فاکتور صادر، وجه پرداخت شده و فاکتور بسته شده باشد، امکان اضافه کردن فاکتور قلم جدید وجود نخواهد داشت.

آموزشگاه حسابداری فرداد

آموزش صدور فاکتور برگشت از خرید

در مواردی امکان دارد که خریدار از کالایی که خریداری کرده رضایت نداشته باشد و بخواهد نسبت به برگشت بخشی یا تمام کالا به فروشنده اقدام کند، در این حالت خریدار علاوه بر عودت کالا باید فاکتور برگشت از خرید را نیز در سیستم حسابداری خود صادر نماید.

در فاکتور برگشت از خرید تمامی اطلاعات مربوط به کالا، فروشنده، مبلغ کل ثبت شده و بر عکس صدور فاکتور خرید عمل می­‌شود، یعنی با ثبت فاکتور برگشت از خرید موجودی انبار کاهش یافته، به مبلغ فاکتور برگشت از خرید طرف حساب بدهکار می­‌شود، این فاکتور باید در سند مربوطه به همراه سایر مدارک بایگانی شود.

ممکن است برخی از حسابداران، تازه انجام کارهای مالی و مالیاتی شروع کرده باشند و ندانند که چه اقداماتی باید انجام دهند، برای انجا کارهای فاکتور زنی باید با صفر تا صد حسابداری مالیاتی آشنا باشید تا بدانید که در صورت بروز مشکل‌ها چه اقداماتی لازم است.

نکته:
در نرم افزارهای حسابداری به طور معمول گزینه­‌ای به نام انبار و خرید وجود دارد که از این قسمت، می‌توانید گزینه فاکتور برگشت از خرید را انتخاب و مراحل بعدی را طبق موارد خواسته شده تکمیل کنید.

آموزش ساخت فاکتور برگشت از فروش

فاکتور یکی از پرکاربردترین اسناد تجاری است که حسابداران برای موفقیت در زمینه کاری خود می­‌توانند دوره آموزش فاکتور زنی یا آموزش فاکتور زدن در حسابداری که شامل آموزش صدور فاکتور خرید و فروش، آموزش ساخت فاکتور برگشت از فروش را طی کنند.

فاکتور برگشت از فروش زمانی توسط فروشنده کالا باید صادر شود که خریدار بنا به دلایلی مانند معیوب بودن یا شکستگی کالا، بی کیفیتی آن اقدام به برگشت کالا نماید، در این حالت فاکتور برگشت از فروش براساس این‌که فاکتور فروش اعتباری بوده یا نقدی، به صورت اعتباری یا نقدی صادر می‌­شود.

در فاکتور برگشت از فروش نیز همانند فاکتور فروش باید تمامی اطلاعات مربوط به کالای مورد معامله، مشخصات خریدار، فروشنده، مبلغ واحد و کل، تاریخ صدور فاکتور برگشت از فروش قید شود، اما با صدور فاکتور برگشت از فروش برعکس فاکتور فروش، موجودی انبار افزایش یافته و به میزان مبلغ کل فاکتور برگشت از فروش، خرید بستانکار می­‌شود.

از چه نرم افزارهایی می توان برای فاکتور زدن استفاده کرد؟

در دوره آموزش فاکتور زنی، دانشپذیر باید آموزش شماره زنی فاکتور ساده، آموزش فاکتور زدن در اکسل، آموزش صدور فاکتور فروش و به طور کلی آموزش فاکتور زدن حسابداری را بیاموزد، اما از طرف دیگر باید بداند که از چه نرم افزارهایی می­‌تواند برای فاکتور زنی استفاده نماید.

علاوه بر نرم افزارهای فروشگاهی و حسابداری متعددی که برای صدور فاکتور خرید و فروش طراحی و تولید شده است و کاربر با تکمیل اطلاعات خواسته شده و طی کردن مراحل می‌­تواند نسبت به صدور فاکتور اقدام نماید، باید بدانید که امکان صدور فاکتور در اکسل و ورود نیز وجود دارد، علاوه بر موارد ذکر شده، حسابداران می‌توانند از نرم افزار حسابداری ابری نیز استفاده کنند.

آموزش فاکتور زنی در برنامه اکسل

آشنایی با آموزش فاکتور زنی و نحوه صدور در اکسل

آموزش فاکتور زنی آسان در اکسل

یکی از پرکاربردترین برنامه‌هایی که در حسابداران در زمینه‌های مختلفی مانند طراحی فاکتورها، محاسبات مربوط به حقوق و دستمزد مورد استفاده قرار می‌گیرد، برنامه اکسل است. هر حسابداری برای انجام کارهای مالی مانند صدور فاکتور فروش، فاکتور خرید از طریق اکسل نماید، ابتدا باید اکسل حسابداری را آموخته باشد تا بتواند بدون مشکلی محاسبات را انجام دهد.

بعد از فراگیری اکسل می‌­توانید از قالب­‌های آماده فاکتور که طراحی شده و در سایت‌­ها وجود دارد استفاده کنید، یا به صورت ساده با در نظر گرفتن یک الگو، فاکتوری که شامل مشخصات کامل می‌باشد را درنظر بگیرید و نسبت به ساخت فاکتور فروش در اکسل اقدام کنید.

چرا اکسل برای فاکتور زدن مناسب است؟

به خاطر قدرت و انعطاف پذیری فوق العاده نرم افزار اکسل، سازماندهی اطلاعات و انجام تجزیه و تحلیل­‌های مالی و امکان استفاده از فرمول نویسی در اکسل، استفاده از این نرم افزار با هدف ساخت فاکتور، برای افرادی که نمی­‌خواهند از نرم افزارهای حسابداری استفاده نمایند، بسیار مناسب است.

ساخت قالب فاکتور در اکسل

برای ساخت قالب فاکتور در اکسل از گزینه (File) و در قسمت (New) گزینه (Invoice) را جستجو کرده و کلید اینتر را بزنید. قالب­‌های آماده به شما نشان داده می­‌شود، با توجه به اینکه طیف وسیعی از الگوها برای فاکتورها وجود دارد، شما می‌­توانید از میان این قالب‌­ها، قالب مورد نظر را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب قالب فاکتور، آن را باز کرده و شخصی سازی کنید، یعنی اطلاعاتی را که می‌­خواهید در فاکتور صادر شده ثبت شود را در آن ثبت کنید، بعد از ذخیره اطلاعات می­‌توانید نسبت به ارسال یا پرینت فاکتور مورد نظر اقدام نمایید.

نمونه پیش فاکتور در اکسل

شما وقتی در دوره آموزش فاکتور زنی شرکت می‌­کنید، در این دوره علاوه بر آموزش فاکتور زنی در نرم افزارهای فروشگاهی و حسابداری، باید نحوه فاکتور زدن در ورد و نحوه طراحی فاکتور و پیش فاکتور در اکسل را نیز بیاموزید. آموزش فاکتور زدن در ورد و آموزش فاکتور زنی در اکسل در ادامه برای شما آورده شده است.

اما در خصوص ساخت پیش فاکتور در اکسل، شما باید تمامی مراحل فاکتور زنی در اکسل را طی کنید، با این تفاوت که در بالای برگ طراحی شده حتما از کلمه پیش فاکتور استفاده کنید. یک نمونه از پیش فاکتور طراحی شده در اکسل را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

آموزش فاکتور زنی با نمونه

نمونه‌ای از یک فاکتور خام در اکسل

ساخت فاکتور فروش در اکسل

برای ساخت فاکتور فروش در اکسل به صورت ساده ابتدا یک جدول ترسیم کنید. در این جدول باید مشخصات خریدار و فروشنده، مشخصلات کالای مورد معامله، مبلغ واحد، ارزش افزوده، مبلغ کل و تاریخ قید شود، بعد از تکمیل جدول برای هر فروش انجام شده می‌توانید نسبت به پرینت و ارائه به مشتری اقدام کنید. در تصویر زیر یک نمونه از فاکتور طراحی شده را اکسل را برایتان نمایش داده‌ایم.

ساخت و آموزش فاکتور زنی در اکسل

آموزش ساخت فاکتور در اکسل

آموزش فاکتور زنی در ورد

گفته شد که یکی از نیازهای هر کسب و کاری ارائه فاکتور به خریدار است، امروزه علاوه بر امکان ساخت فاکتور فروش در اکسل، امکان فاکتور زنی در ورد نیز وجود دارد. شما در (Word) می­‌توانید با استفاده از جداول قالب موردنظر را طراحی کنید، بعد از طراحی و ایجاد جدول مورد نظر، می‌توانید مقادیر و اطلاعات مربوط به فروش را وارد کنید.

در جدول زیر، نمونه‌ای از فاکتور طراحی شده در (Word) را مشاهده می‌کنید که می‌توانید برای ساخت فاکتور و آموزش فاکتور زنی از آن استفاده کنید.

  تاریخ  
شماره فاکتور  
مشخصات فروشنده
شماره اقتصادی   شماره ملی   کدپستی   تلفن   نمابر  

نام شخص حقیقی/حقوقی

 

بنگاه اقتصادی   آدرس  
مشخصات خریدار
شماره اقتصادی   شماره ملی   کدپستی   تلفن   نمابر  

نام شخص حقیقی/حقوقی

 

بنگاه اقتصادی   آدرس  
ردیف کد کالا شرح کالا واحد تعداد/مقدار مبلغ واحد تخفیف نرخ م. ارزش افزوده مبلغ م. ارزش افزوده جمع کل
                   
                   
جمع کل    
مهر و امضا فروشنده مهر و امضا خریدار

تفاوت فاکتور رسمی و غیر رسمی

در زمان خرید و فروش یک کالا یا خدمات، یکی از اقداماتی که باید صورت بگیرد، صدور فاکتور از طرف فروشنده برای خریدار است. بیشتر خریداران از جمله اشخاص حقوقی فاکتور را با هدف ردیابی معامله و انجام عملیات حسابرسی و پاسخ­گویی به حسابرسان اداره دارایی و سازمان امور مالیاتی کشور اخذ می­‌کنند که تاثیر بسزایی در معافیت مالیاتی دارد.

امروزه به علت ایجاد صندوق­‌های فروشگاهی، در خریدهای معمول روزانه نیز فاکتورهایی صادر می­‌شود که این فاکتورها در صورتی که برای یک مجموعه یا کسب و کاری نباشد، بیشتر با هدف کنترل و آگاهی از میزان و مبلغ خرید به خریدار تحویل داده می‌­شود،در این فاکتورها وجود مهر و امضای فروشنده ضروری نبوده و صرفا برای اطلاع مشتری تهیه شده است.

فاکتور رسمی مورد تأئید دارایی

فاکتور رسمی باید مطابق قوانین وزارت امور اقتصاد و دارایی تنظیم گردد و مورد تایید وزارت دارایی باشد. این فاکتورها باید حاوی مهر و امضای فروشنده، تاریخ صدور، مشخصات فروشنده و خریدار، مقدار کالای معامله شده، ارزش واحد کالا، مبلغ کل معامله، میزان تخفیف در صورت وجود و اطلاعات مالیات بر ارزش افزوده کالای معامله شده باشد.

در مقابل فاکتورهای رسمی، فاکتورهایی با عنوان فاکتورهای غیر رسمی نیز وجود دارند که با هدف آگاهی مشتریان از میزان خرید و مبلغ خرید صادر می­‌شود. همانطور که گفته شد در این فاکتورها مهر و امضا فروشنده وجود ندارد، فاکتورهای غیر رسمی ارزش قانونی نداشته و مورد تایید ادراه دارایی نیست.

فاکتور رسمی برای چه کسب و کارهایی نیاز است؟

شاید از خود بپرسید که فاکتورهای رسمی برای چه کسب و کارهایی نیاز است. در پاسخ به این پرسش باید گفت، فاکتور رسمی مناسب کسب وکاری است که موظف می‌باشد یک نسخه از فاکتورهای خرید و فروش موسسه خود را به اداره مالیات تحویل دهد، این فاکتور باید مهر و امضای فروشنده داشته باشد و اطلاعات مالیات بر ارزش افزوده درج گردد.

در طی بخشنامه‌ای که اداره مالیاتی، به مودیان ابلاغ نمود، مودیان باید فاکتورهای خرید و فروش خود را طبق قانون پایانه‌های فروشگاهی به سامانه مودیان مالیاتی ارسال کنند. مودیان برای ارسال فاکتور و صورتحساب الکترونیکی خود، می‌توانند از نرم افزار صدور صورتحساب الکترونیکی استفاده نمایند.

آموزش شماره زنی فاکتور ساده

یکی از مشخصات اصلی فاکتور رسمی یا صورتحساب فروش کالا و خدمات که موجب می­‌شود، فاکتور مورد تایید دارایی نیز قرار بگیرد، داشتن شماره سریال یا شماره فاکتور بر روی هر برگ فاکتور است، از طرفی شماره فاکتورهای فروش در هر سال باید ادامه آخرین شماره فاکتور فروش سال قبل باشد.

شماره گذاری فاکتور مالیاتی در دو حالت شماره گذاری ملخی و شماره گذاری دیجیتال بر روی فاکتور مورد تایید دارایی است. در شماره گذاری ملخی شماره فاکتور با رنگ قرمز و در گوشه بالا سمت چپ فاکتور درج می­‌شود، شماره گذاری دیجیتال نیز زمانی مورد تایید دارایی است که نرم افزار حسابداری مورد استفاده، مورد تایید دارایی باشد.

نحوه ابطال فاکتور

برای ابطال فاکتور باید ابتدا سند حسابداری مربوط به فاکتور خرید، فروش و ورود، خروج انبار فاکتور و تسویه فاکتور خرید و فروش نیز حذف شود، سپس در نرم افزارهای حسابداری با انتخاب فاکتور و انتخاب گزینه ابطال فاکتور، فاکتور خرید یا فروش ابطال می­‌شود.

فاکتور ابطال شده هیج اثری در گزارش­‌های اخذ شده و سایر اسناد ندارد و فقط یک شماره در سریال فاکتورها را اشغال می‌­کند، به دلیل ملاحظات قانونی در خصوص سریال فاکتورها، نگهداری لاشه فاکتور ابطالی می­‌تواند مناسب باشد.

نحوه تسویه فاکتور

برای تسویه فاکتور فروش در نرم افزارهای حسابداری بعد از اینکه یک فاکتور فروش را ثبت و ذخیره کردید، در میان گزینه‌­های موجود در صفحه نرم افزار از گزینه تسویه فاکتور استفاده کنید، در این زمان فرم تسویه حساب برای شما نمایش داده می­‌شود. در فرم تسویه، مبلغ فاکتور را وارد کرده و فرم تسویه را ذخیره کنید، در نتیجه فاکتور فروش تسویه می‌گردد.

بهترین نرم افزار برای فاکتور زنی

در مطالب فوق توضیحات لازم در خصوص فاکتور، آموزش فاکتور زنی (Invoicing Training)، صدور فاکتور در اکسل، ورد و نرم افزارهای حسابداری داده شد. اما شاید از خود بپرسید که حال بهترین نرم افزار برای فاکتور زنی چه نرم افزاری است. برای پاسخ به این پرسش باید به چند سوال زیر پاسخ بدهید.

    • شما در چه زمینه‌­ای مشغول به فعالیت هستید؟
    • حجم فعالیت شما به چه میزان است؟
    • در روز چند فاکتور خرید یا فروش صادر می­‌کنید؟
    • میزان آشنایی پرسنل شما با نرم افزارهای صدور فاکتور به چه میزان است؟

بعد از پاسخ دادن به سوالات فوق و بررسی نرم افزارهای مختلف می­‌توانید نسبت به انتخاب بهترین نرم افزار فاکتور زنی که متناسب با کار شما باشد اقدام کنید. از جمله نرم افزارهای صدور فاکتور موجود در بازار به نرم افزار حسابداری فرداد، سپیدار، راهکاران، چرتکه می‌­توانیم اشاره کنیم.

آموزش فاکتور زنی در نرم افزار حسابداری فرداد

امروزه حتی کسب و کارهای کوچک برای کاهش خطاهای انسانی و صرفه جویی در هزینه و زمان، اقدام به استفاده از نرم افزارهای حسابداری کرده‌­اند. یکی از نرم افزارهای پرکاربرد به خصوص برای مشاغل و کسب وکارهای کوچک نرم افزار حسابداری فرداد است.

این نرم افزار در ماژول مربوط به فروش خود دارای امکاناتی از جمله ثبت و صدور پیش فاکتور، صدور فاکتور خرید و فروش، برگشت از خرید و فروش، ابطال فاکتور، تسویه فاکتور است، در صورتی که تمایل به کار با نرم افزار حسابداری فرداد داشته باشید، می­‌توانید در دوره­‌های غیرحضوری و رایگان آموزش حسابداری فرداد شرکت کنید.

نتیجه گیری

آموزش فاکتور زنی یکی از مباحثی می‌باشد که حسابداران باید با آن آشنا باشند تا بتوانند امور مربوط به خرید و فروش کالا و خدمات را انجام دهند. فاکتور برگه‌­ای تجاری است، که خریدار مطابق خریدی که انجام داده از فروشنده دریافت می‌­کند. فاکتورها دارای انواع مختلفی از جمله فاکتورهای رسمی، غیر سمی و … می­‌باشند.

در این مقاله سعی کردیم تمام نکات مهم و مربوط به صدور فاکتور را شرح دهیم و توضیح مختصری جهت آشنایی شما با سامانه مودیان ارائه دهیم. پس از خواندن مقاله آموزش فاکتور زنی می‌توانید سوالات و نظرات خود را در قسمت دیدگاه برای ما بنویسید تا در کوتاه‌ترین زمان پاسخ خود را دریافت کنید.

آموزش حسابداری مالیاتی

دسترسی به مقالات مرتبط:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram
{ "@context": "https://schema.org", "@type": "FAQPage", "mainEntity": [{ "@type": "Question", "name": "فاکتور در معنای لغوی به چه معناست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "فاکتور در واقع سندی است که از طرف فروشنده به خریدار بابت خریدهای صورت گرفته تحویل می‌دهد، این سند باید حاوی مشخصات کالای خریداری شده، مقدار کالا، بهای تمام شده کالای فروش رفته، قیمت کل، تاریخ معامله، مشخصات خریدار و فروشنده، مهر و امضاء فروشنده باشد تا معتبر و قابل استفاده در اداره مالیاتی باشد." } },{ "@type": "Question", "name": "فاکتور اقلامی چگونه فاکتوری است؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "فاکتور اقلامی توسط فروشنده برای خریدار صادر می‌گردد، در این فاکتورها نوع اقلام، تعداد آن و قیمتی که طرفین توافق می‌کنند، قید می­‌شود" } },{ "@type": "Question", "name": "فاکتور برگشت از خرید چگونه صادر می‌شود؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "در فاکتور برگشت از خرید تمامی اطلاعات مربوط به کالا، فروشنده، مبلغ کل ثبت شده و بر عکس صدور فاکتور خرید عمل می­‌شود، یعنی با ثبت فاکتور برگشت از خرید موجودی انبار کاهش یافته، به مبلغ فاکتور برگشت از خرید طرف حساب بدهکار می­‌شود، این فاکتور باید در سند مربوطه به همراه سایر مدارک بایگانی شود." } },{ "@type": "Question", "name": "چرا اکسل مناسب‌ترین برنامه برای صدور فاکتور است؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "به خاطر قدرت و انعطاف پذیری فوق العاده نرم افزار اکسل، سازماندهی اطلاعات و انجام تجزیه و تحلیل­‌های مالی و امکان استفاده از فرمول نویسی در اکسل، استفاده از این نرم افزار با هدف ساخت فاکتور، برای افرادی که نمی­‌خواهند از نرم افزارهای حسابداری استفاده نمایند، بسیار مناسب است." } },{ "@type": "Question", "name": "در نرم افزارهای حسابداری نحوه تسویه فاکتور چگونه است؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "برای تسویه فاکتور فروش در نرم افزارهای حسابداری بعد از اینکه یک فاکتور فروش را ثبت و ذخیره کردید، در میان گزینه‌­های موجود در صفحه نرم افزار از گزینه تسویه فاکتور استفاده کنید، در این زمان فرم تسویه حساب برای شما نمایش داده می­‌شود. در فرم تسویه، مبلغ فاکتور را وارد کرده و فرم تسویه را ذخیره کنید، در نتیجه فاکتور فروش تسویه می‌گردد." } }] }
نرم افزار حسابداری ابری

تماس

قیمت

دمو

کاتالوگ

×

ما منتظر تماس شما هستیم تا ...

تماس با مشاوران تماس با فرداد

  • شرایـط کاری و نیـازهای ویـژه سـازمان شما را بشنویم.
  • به سوالهای شما در مورد ارزش آفرینی نرم افزار پاسخ دهیم.
  • بر اساس تجربه موفق نرم افزار فرداد در صنایع مختلف بهترین پیشنهاد را برای افزایش بهره وری سازمان به شما ارائه دهیم.
  • با توجه به نیازهای اختصاصی شما، به شما در انتخاب بهترین راهکارها کمک کنیم.