آیا می‌دانید مدیریت اموال خانوادگی خود را با چه راهکارهایی انجام دهید؟ مدیریت اموال خانواده نقش بسزایی در موفقیت زندگی مشترک و پیشبرد برنامه مالی دارد؛ همچنین به پیشبرد اهداف زوجین در زندگی کمک کرده و به احساس رضایت از زندگی می‏‌افزاید.  افراد ثروتمند مدیریت اموال خانوادگی را بسیار مهم و ضروری می‌دانند.

مدیریت مالی برای اشخاص ثروتمند و پر مشغله با سختی‌‏های بیشتری همراه است که آن‏‌ها را به افرادی برای مشاوره مالی نیازمند می‏‌کند، خانواده‌‏های متمول در گذشته برای امور مالی خود با وکلای حقوقی مشورت می‌‏کردند؛ اما حالا با به وجود آمدن شرکت‏‌های مدیریت اموال خانواده این افراد به آن‏‌ها رجوع کرده و برای مسائل و انواع نیازها و اهدافشان برنامه ‏ریزی مالی انجام می‌دهند.

مقاله مدیریت اموال خانوادگی را چه کسانی بخوانند؟

مدیران کسب و کارها
مدیران مالی شرکت ها
کارمندان شرکت های مدیریت اموال
کسانی که قصد دارند اموال خانوادگی خود را مدیریت کنند

مدیریت اموال خانوادگی چیست؟

شرکت‌‏های مدیریت اموال خانوادگی با پیشنهاد راه‏‌های مختلف و مطمئن برای سرمایه‌‏گذاری به خانواده‏‌های ثروتمند سوددهی و افزایش سرمایه مشتریان خود را تضمین می‌‏کنند.

آن‏‌ها برای رفع نیازهای مالی افراد و خانواده‌‏های ثروتمند با راه‏ حل‏‌های به خصوص و مطمئن اقدام می‏‌کنند، آن‏‌ها در مواردی مانند کنترل ریسک و تهیه اسناد حاکمیت خانوادگی برای حفظ ثروت خانواده و انتقال آن به نسل بعد تلاش می‏‌کنند و آموزش ثبت دفتر اموال را نیز به افراد ارائه می‌دهند.

شرکت‏‌های مدیریت اموال خانوادگی

شرکت‌‏های مدیریت دارایی خانوادگی با برنامه ‏ریزی و راهکار دادن به خانواده‏‌های ثروتمند در حفظ ثروت آن‏‌ها و انتقال آن به نسل بعدی می‏‌کوشند.

آن‏‌ها با پیشنهاد روش‌‏هایی برای کسب ثروت بیشتر که خانواده‏‌های دیگر به آن‏‌ها دسترسی ندارند، باعث پیشرفت هر چه بیشتر خانواده‏‌ها شده و به آن‌‏ها کمک می‏ کنند تا برنامه ‏ریزی مالی مناسبی داشته باشند.

آن‌‏ها در برنامه، هزینه‏‌های عادی روزانه، هزینه‌‏های مالیاتی، سرمایه‏ گذاری‌‏ها، هزینه‌‏های مربوط به املاک و مستغلات، هزینه های حقوقی، هزینه‏‌های مربوط به جانشینی و ارث را جای می‌‏دهند.

اهمیت نیاز به شرکت‏ های مدیریت اموال خانوادگی

خانواده‏‌های ثروتمند جهت مدیریت موارد مختلفی به شرکت‏‌های مدیریت اموال خانوادگی مراجعه می‏‌کنند که در تصویر زیر دلایل اصلی اهمیت شرکت‏‌ها را بیان کرده‌ایم.

کاربرد و اهمیتی که مدیریت اموال خانوادگی دارد

شرکت‌های مدیریت اموال خانوادگی باعث افزایش امنیت ثروت های یک خانواده در طی سالیان متمادی می‌شود

مزایای استفاده از شرکت‌‏های مدیریت دارایی خانوادگی

طبیعتا استفاده از برنامه اموال شرکت‌های مدیریت دارایی خانوادگی داری مزایا است، از جمله مزایای استفاده از شرکت‌‏های مدیریت اموال خانواده می‏‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

    • راه‏ حل‏‌های ویژه: با توجه به تفاوت نیازها و اهداف در کسب و کار افراد مختلف، شرکت‌‏ها راه ‏حل‏‌هایی با توجه به زمان، انرژی، نیروی انسانی ماهر، راه‏ حل برای رسیدن به بیشترین بازدهی، کیفیت و رفع نیازهای مشتریان ارائه می‌‏کنند.
    • دسترسی به فرصت‏‌های سرمایه ‏گذاری خاص: متخصصان در شرکت‏‌های مدیریت با استفاده از اعتبار و ارتباطات خاص خود فرصت‌‏هایی برای سرمایه ‏گذاری به خانواده‌‏ها پیشنهاد می‏‌دهند که عموم مردم به این راه‏‌ها دسترسی ندارند.

دسترسی به فرصت‌های سرمایه گذاری خاص، باعث خلق تنوع در سبد دارایی‏‌های مشتریان شده و به سوددهی بیشتر سرمایه آن‌‏ها کمک می‏‌کند.

    • سرویس‏ دهی: شرکت‌‏های مدیریت با شناسایی هر چه دقیق‌‏تر نیازهای مشتریان و شناخت اهداف و نیازهای آن‏‌ها در زمینه‏‌های مختلف از جمله مدیریت ثروت، امور ملکی، امور اداری حقوقی، امور مالیاتی برای موارد مختلف برنامه‏ ریزی می‌کنند.

همچنین در کنار راهنمایی‌های انجام شده، این شرکت‌ها راهکار ارائه می‌‏دهند و اطمینان حاصل می‏‌کنند که ثروت یک خانواده در طی سالیان طولانی محافظت شده و افزایش می‏‌یابد.

انواع شرکت‏‌های مدیریت اموال خانوادگی در ایران

مدیریت دارایی و اموال خانوادگی، انواع مختلفی دارد که شما می‌توانید با توجه به خواسته و نیازی که دارید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید، در ادامه مطالب همین مقاله انواع شرکت‌های مدیریت اموال خانواده را شرح خواهیم داد تا بتوانید از کاربردهای این صنف و شرکت‌ها استفاده کنید.

شرکت‏ مدیریت اموال چند خانواده

سال‏‌های بعد با افزایش درخواست خانواده‏‌های ثروتمند برای خدمات این شرکت‌‏ها و افزایش هزینه این خدمات بعضی از خانواده‌‏ها تصمیم گرفتند که برای کاهش هزینه و بازدهی بیشتر دفاتر خود را یکپارچه سازی کنند، به این ترتیب شرکت‏‌های مدیریت اموال چند خانواده شکل گرفتند و قشر وسیع‏‌تری از جامعه افراد ثروتمند توانستند از این خدمات استفاده کنند.

آموزشگاه حسابداری فرداد

شرکت‌‏های مدیریت اموال تک خانواده

در گذشته شرکت‏‌های مدیریت اموال، خدمات خود را به خانواده‌‏های بسیار ثروتمند به صورت جداگانه و به خصوص ارائه می‌‏کردند که به آن‏‌ها شرکت مدیریت اموال تک خانواده گفته می‌‏شد.

خدمات شرکت‏ های مدیریت اموال خانوادگی

بسته به نیاز خانواده‏‌هایی که به شرکت‏‌های مدیریت مراجعه می‏‌کنند، خدمات مختلفی به آن‏‌ها ارائه می‏‌شود که در تصویر زیر مهم‌ترین آن‌ها را شرح داده‌ایم.

انواع خدماتی که شرکت‌های مدیریت اموال خانوادگی به مردم ارائه می دهند

با کمک شرکت مدیریت اموال می‌توانید برنامه ریزی های دقیقی برای اموال خود انجام دهید

برنامه ‏ریزی مالی و مالیاتی

برنامه ‏ریزی مالی یک برنامه ‏ریزی مناسب است که به خانواده‌‏ها کمک می‏‌کند، تا با کم‌ترین خطر با توجه به درآمدها، هزینه‌‏های جاری، بدهی را مدیریت کنند و با جلوگیری از هدر رفتن سرمایه برای بازنشستگی خود ثروت‏ اندوزی کنند.

برنامه ‏ریزی مالیاتی، ارائه مشاوره برای راهکارهایی است که به سرمایه‏ گذاری هوشمندانه برای کاهش هر چه بیشتر بدهی‏‌های مالیاتی با کمک حسابرسی مالیاتی می‏‌انجامد.

مدیریت دارایی و سرمایه‏ گذاری

به خوبی می‌دانیم که سرمایه گذاری چیست اما ایجاد سرمایه‏ گذاری‌‏های متنوع و رصد عملکرد آن‌‏ها و فراهم کردن فرصت سرمایه‏ گذاری‏‌های خاص که برای عموم مردم در دسترس نیست، در زمینه مدیریت دارایی و سرمایه‏ گذاری قرار می‏‌گیرد.

مدیریت املاک و مستغلات

املاک، تضمین‏ کننده دارایی خانواده است و باید مدیریت املاک برای خرید، فروش، نگه‏داری، مولد سازی املاک و مستغلات به گونه‌‏ای باشد که به بیشترین سوددهی در آینده بیانجامد.

در این زمینه می‌‏توان از صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات، مدیریت ارزش مسکن بهره برد که به هدف حفظ ارزش پول طبق قیمت املاک و مستغلات و تنوع در سبد سرمایه‏ گذاری تأسیس شده است.

خدمات خیریه و حقوقی

خدمات خیریه شامل انتخاب، تأسیس، ارزیابی، کنترل مؤسسات خیریه می‌‏باشد و سرمایه اختصاص یافته باید طوری باشد که در کنار اهداف بشردوستانه و اجتماعی، در بهبود جایگاه اجتماعی و اعتبار مشتریان مؤثر باشد، خدمات حقوقی این شرکت‏‌ها شامل بررسی اسناد و رفع مشکلات حقوقی از طریق هماهنگی با متخصصان امور حقوقی می‌‏باشد.

مدیریت ریسک و سبک زندگی

مدیریت ریسک، مشاوره برای امور بیمه‌‏ است به گونه‌‏ای که اتفاقات کمترین میزان خسارت را در زندگی منجر شوند. خدمات مدیریت سبک زندگی شامل مدیریت امور روزانه، سفر، مهمانی‌‏ها، نگهداری از منزل، خدمات مورد نیاز اعضای خانواده حتی مسائل مربوط به امنیت شخصی می‏‌باشد.

حاکمیت خانوادگی

با این خدمت ثروت خانوادگی برای رسیدن به نسل بعد حفظ شده و با ایجاد برنامه‌‏ای برای اداره خانواده، تعیین مسئولیت‏‌های اعضای خانواده، سطح قدرت افراد در تصمیم ‏گیری‏‌ها و میزان دسترسی افراد به ثروت و مدیریت ثروت بین نسلی می‌‏پردازد.

مدیریت جانشینی و ارث

خدمت مدیریت جانشینی و ارث از خدمات طولانی مدت بوده و در این شرکت‌‏ها شامل امور جانشینی و تربیت مدیران در خانواده، ارثیه برای نسل‏‌های بعد، پرداخت بدهی‏‌ها و مالیات بر ارث می‏‌باشد.

مدیریت اموال خانوادگی در ایران چگونه است؟

شرکت‌های مدیریت اموال خانوادگی در ایران تازه تأسیس بوده و سابقه فعالیت کمی دارند، افراد ثروتمند هنوز برای برنامه‏ ریزی‌‏های مالی با وکلای حقوقی مشورت می‏‌کنند و وکلا در مورد مسائل شخصی خانوادگی و حقوقی خانواده‌‏های ثروتمند مشاوره می‌‏دهند.

اما به نظر می‌‏رسد که این شرکت‏‌ها با دستیابی به تجربه کافی می‏‌توانند، عملکردی بسیار بهتر از وکلا داشته باشند و موجب رضایت بیشتر مشتریان شوند؛ زیرا این حوزه تخصصی کار آن‏‌ها می‏‌باشد و همه تجربیات آن‏‌ها در این زمینه است.

مدیریت مالی خانواده

یکی از موارد مهم در زندگی مشترک مدیریت مالی خانواده می‏‌باشد که توافق زوجین در این زمینه باعث رضایت از زندگی مشترک می‏شود، پول یکی از تأثیر گذارترین عوامل موفقیت در یک زندگی مشترک است که عدم درک اهمیت آن باعث بروز مشکلات فراوانی می‏‌گردد.

روش مدیریت هزینه‏ های خانواده

امروزه با توجه به شرایط اقتصادی جامعه برنامه ‏ریزی مالی اهمیت بسیار زیادی دارد، بعضی افراد نمی‏‌توانند هزینه‏‌های خانواده خود را مدیریت کنند و این موضوع باعث آشفتگی و نارضایتی اعضای خانواده می‏‌شود. در تصویر زیر روش‌هایی را برای مدیریت هزینه‏‌های خانواده ارائه داده‌ایم که می‌توانید به آن‌ها دقت داشته باشید.

روش‌های مدیریت اموال خانوادگی

هزینه‌های خانه و خانواده خود را با روش‌های جزئی و بسیار کوچک مدیریت کنید

از دیگر موارد روش‌های مدیریت هزینه‌های خانواده به موارد زیر می‌توانیم اشاره کنیم:

    • راه‌‏هایی برای کاهش هزینه‌‏ها در نظر بگیرید، برای مثال در خرید مواد غذایی می‌‏توانید از ارزان‏‌کده‏‌ها خرید کنید و هزینه خرید خود را کاهش دهید.
    • درآمد اضافی برای خود پیدا کنید، با مدیریت زمان شاید بتوانید یک کار نیمه وقت انجام دهید یا با اضافه کاری به درآمد خود بیفزاید.
    • نگاهتان را تغییر دهید، به دنبال برندهای خاص نباشید، اجناسی که کیفیت مورد نیاز شما را دارند، گزینه‏‌های خوبی هستند حتی اگر از برندهای معروف نباشند.
    • تحصیلات و اطلاعات خود را افزایش دهید؛ این تحصیلات می‌‏تواند در زمینه کار فعلی شما و در جهت افزایش معلومات برای ارتقا در شغل فعلی باشد.

و یا این که بخواهید تحصیلات و اطلاعات جدید از یک مسیر شغلی جدید کسب کنید، تا در کنار شغل فعلی به آن مشغول باشید یا حتی بخواهید شغل خود را تغییر دهید.

    • چیزهایی بخرید که بادوام‌‏تر باشند، معمولا خرید اجناس بادوام‏ حتی اگر قیمت بیشتری داشته باشند، به صرفه‏‌تر از اجناس ارزان‏‌تری هستند که مدت استفاده آن‏‌ها کوتاه مدت است.
    • اعضای خانواده را در جریان برنامه‏ ریزی خود قرار دهید.
    • سعی کنید بدون واسطه خرید کنید.

برای مثال اگر به محصولات غذایی خاصی که در باغ‏‌ها و زمین‏‌های کشاورزی اطراف کشت می‏‌شود، دسترسی دارید سعی کنید به جای خرید از مغازه‌‏ها، این محصولات را از کشاورز یا باغدار تهیه کنید؛ با این کار هزینه خود را کاهش می‏‌دهید.

    • حتما مبلغی را به صورت ماهانه برای پس ‏انداز کنار بگذارید.
نکته مهم

شما می‏‌توانید اگر تجربه مثبتی از یک مرکز خرید دارید، آن را مکتوب کنید تا در صورت نیاز دوباره به همان مرکز مراجعه کنید و در زمان و هزینه خود صرفه‏ جویی کنید.

مدیریت پول در خانه

برای مدیریت پول در خانه باید به نیازهای اعضای خانواده توجه داشت و همچنین برای این کار باید یک برنامه‏ ریزی دقیق داشته باشید، شما باید بدانید که پولتان دقیقاً کجا خرج می‌‏شود و برای این کار باید همه هزینه‌‏های پرداخت شده در یک ماه را بنویسید، رسیدها و قبض‌‏های پرداختی را نگه دارید و در خریدهایی که رسید دریافت نمی‏‌کنید مبلغ پرداختی را برای خود یادداشت کنید.

وقتی تهیه لیست ماهانه تمام شد، هزینه‏‌های خود را دسته‏ بندی کرده و به عنوان مثال هزینه بنزین، مواد غذایی، قبوض، خرید لباس و جلوی آن مبلغ خرج کرد را بنویسید.، این یکی از بهترین قدم‌‏ها در نوشتن برنامه مدیریت مالی خانواده است.

هر یک از زوجین باید این کار را به صورت جداگانه انجام دهند و بعد در مورد عادات خرج خود با هم گفتگو کنند؛ این کار برای مدیریت مالی زندگی مشترک اهمیت زیادی دارد.

مدیریت مالی زوجین شاغل

در گذشته بیشتر مردان به کار بیرون از خانه و زنان به خانه‏‌داری می‌‏پرداختند، اما امروزه زنان و مردان برای داشتن زندگی بهتر در بیرون از خانه کار می‌‏کنند.

اما زنانی که در بیرون از خانه کار می‏‌کنند، از همسر خود توقع دارند که او نیز در کارهای درون خانه مشارکت و همکاری داشته باشد، عدم توجه به این نیاز باعث مشکلات و درگیری‏‌هایی می‏‌شود که می‏‌تواند به درگیری در زمینه مالی نیز بیانجامد.

انسان‏‌های مختلف دیدگاه‌‏های مختلفی نسبت به پول دارند، بعضی افراد بیشتر به پس ‏انداز اهمیت می‏‌دهند و برخی به پول به عنوان ابزاری برای تفریح و سرگرمی می‌‏نگرند.

این اختلاف دیدگاه‌‏ها بین زوجین می‏‌تواند، مشکلاتی در مدیریت مالی در زندگی مشترک به وجود بیاورد. زوجین باید درباره دیدگاه‌های خود با هم گفتگو کنند و به نقاط مشترکی برای برنامه مدیریت مالی خانواده برسند.

راهکارهای تاثیرگذار در مدیریت هزینه خانواده

در تصویر زیر راهکارهایی تاثیرگذار در مدیریت هزینه خانواده را بیان کرده‌ایم.

مدیریت اموال خانوادگی و هزینه های خانواده

برای مدیریت هزینه های یک خانواده باید اهداف و نیازهای مالی را مشخص و تعیین کنید

اکنون که با راهکارهای تاثیرگذار در این موضوع آشنا شدید، بهتر است که توضیحات هر یک را نیز بدانید:

1- اهداف مالی را مشخص کنید: به عنوان مثال گاهی پدر خانواده از اعضا می‏‌خواهد که هزینه‏‌ها را کمتر کنند و پس ‏انداز بیشتری داشته باشند، ولی این کار برای اعضا خسته کننده است، اما وقتی هدف واضح و روشنی برای این صرفه ‏جویی وجود داشته باشد (به عنوان مثال خرید ماشین جدید) همه اعضای خانواده همکاری خواهند کرد.

2- اصول پس ‏انداز را بیاموزید: بهتر است خرج کرد 3 تا 6 ماه از زندگی خود را به صورت پس ‏انداز داشته باشید؛ شما می‏‌توانید این مبلغ را به صورت نقد در کارت بانکی یا طلا و هر چیزی که به راحتی قابل نقد کردن باشد ذخیره کنید. برای پس ‏انداز می‌‏توانید از نکات زیر نیز بهره ببرید:

      • ماهیانه 10 الی 20 % از ورودی خود را به عنوان پس ‏انداز کنار بگذارید.
      • قبل از هر خریدی چند دقیقه فکر کنید و اگر توانستید خود را از خریدن آن منصرف کنید، مبلغ قیمت آن را سریعا به پس ‏انداز خود اضافه کنید.
      • روزانه مبلغ کمی به پس ‏انداز خود اضافه کنید.
      • پول خوردها را به پس ‏انداز خود اضافه کنید.

نکته:
اگر پس ‏انداز خود را در کارت بانکی کنار می‏‌گذارید؛ این کارت باید کارتی متفاوت از کارت اصلی شما باشد وگرنه همراه با باقی مبالغ خرج می‌‏شود، در واقع پول پس ‏انداز نباید به راحتی قابل دسترس باشد.

3- لیستی از هزینه ‏ها و درآمدهای خود تهیه کنید: درآمد هر پولی است که به صورت ورودی، متعلق به ما می‏‌شود و به حسابمان می‌‏آید و هزینه هر پولی است که از حساب ما خارج می‌‏شود. حتما آن را بنویسید، به صورتی که نوشتن هزینه و درآمد به یک عادت زندگی شما تبدیل شود؛ زیرا این کار به شما وضوح می‌‏دهد.

4- به طور هوشمندانه هزینه ‏ها را کاهش دهید: به دنبال حراج‏‌ها و تخفیف‌‏ها باشید و روش‌‏های جدیدی برای کاهش هزینه‌‏های خود جستجو کنید.

5- نیازها را از خواسته ‏ها جدا کنید: نیازها الزاماتی هستند که حتما باید برآورد شوند و اما خواسته‏‌ها بر مبنای احساسات هستند.

باید آن‏‌ها را اولویت‏ بندی کنید و جلوی خرید‏های اضافی ناشی از احساسات را بگیرید، اگر می‏‌خواهید چیزی بخرید چند دقیقه به این فکر کنید که آیا واقعا به آن نیاز دارید. تا جای ممکن وقتی حال خوبی ندارید به خرید نروید، چون ممکن است خریدهایی انجام دهید که غیر ضروری و بیهوده باشند.

6- بودجه‏ بندی کنید: بودجه ‏بندی به شما شرایطی را فراهم می‌کند که از قبل بدانید، در چه حد می‏‌خواهید برای نیازهای مختلفتان هزینه کنید، از فشارهای مالی جلوگیری کرده و در نهایت آزادی انتخاب دارید.

بودجه بندی باعث می‌‏شود راحت‌‏تر و سریع‌‏تر به اهدافتان برسید، بودجه‏ بندی هرگز به معنای حذف تفریحات نیست؛ بلکه با بودجه و اولویت بندی می‌‏توانید برنامه‏‌ای داشته باشید که در ماه چقدر برای تفریحات خود هزینه می‌‏کنید.

در بودجه‏ بندی حتما پس ‏انداز را بگنجانید؛ شاید در ماه‏‌های اول کاری سخت باشد، اما به مرور زمان برای شما آسان می‏‌شود و متوجه نتایج خوب پس ‏انداز کردن خواهید شد.

7- به برنامه‏ ریزی خود متعهد بمانید: اگر برنامه ‏ریزی مالی خوبی داشته باشیم، بسیار مهم است؛ اما بخش مهم‌‏تر عمل به این برنامه ‏ریزی می‏‌باشد.

البته یک برنامه خوب باید منعطف بوده و جایی برای تغییرات داشته باشد و با این تغییرات حاصل از تجربه بعد از چند ماه برنامه کامل‏‌تری خواهیم داشت، اما تعهد به این برنامه و عمل به آن کار اصلی ماست.

نکته مهم

افرادی که دارای درآمد متغیر هستند، باید میانگین حقوق خود را به عنوان درآمد ماهانه در نظر بگیرند، این کار با جمع درآمدها در طول سال و تقسیم مبلغ به دست آمده بر 12 حاصل می‏‌شود، مثلاً اگر مجموع درآمدهای سالیانه 120 میلیون تومان باشد، تقسیم این عدد بر 12 معادل 10 میلیون تومان درآمد ماهانه است که در ماه‌‏هایی که درآمد بیشتر از ده میلیون تومان باشد، باید باقی‏مانده آن را در حساب نگهداری کنید تا در ماه‌‏هایی که درآمد کمتری دارید از آن استفاده کنید.

8- هزینه‌‏های ناگهانی را مدیریت کنید: سعی کنید پس ‏اندازی برای روزهای ناگهانی داشته باشید، تا جای ممکن از انواع بیمه برای جلوگیری از خسارت استفاده کنید.

9- تغییرات را مدنظر قرار دهید: تغییر شرایط زندگی منجر به تغییر مبالغ ورودی یا خرج کرد می‏‌شود، هر چند باید با ورودی و هزینه‌‏های جدید تغییراتی در برنامه ‏ریزی مالی خود ایجاد کرده و آن را به روز کنید.

5 نکته مهم درباره مدیریت اموال خانوادگی

تا اینجای مقاله دانستید که چگونه حداقل دستمزد خود را خرج و پس انداز کنید، در تصویر زیر نیز به 5 نکته در خصوص مدیریت اموال خانوادگی اشاره کرده‌ایم.

نکات مهم مدیریت اموال خانوادگی

در مدیریت اموال خانوادگی برای حوادث غیر منتظره نیز برنامه ریزی داشته باشید

1. مشخص کردن هزینه ‏ها و مدیریت مصرف در خانواده

همان طور که پیش‏تر گفته شد، افراد باید بدانند که پول دقیقا کجا خرج می‏‌شود، اهمیت فراوانی دارد، با تعیین دقیق هزینه‌‏ها و لیست ماهیانه می‌‏توانیم راهکارهای کاهش هزینه‌‏ها را برای آن‏‌ها اعمال کرده و هزینه‏‌های خود را مدیریت کنیم.

2. مدیریت اهداف مالی کوتاه مدت و بلند مدت خانواده

یکی از مهم ترین بخش‌‏های یک برنامه ‏ریزی مالی مناسب، تعیین اهداف مالی و تقسیم آن‌‏ها به دو نوع کوتاه مدت و بلند مدت می‏‌باشد؛ اهداف مالی بلند مدت می‌‏تواند شامل پس ‏انداز دوران بازنشستگی، پس ‏انداز پول تأمین مخارج تحصیل و ازدواج فرزندان باشد.

اهداف مالی کوتاه مدت شامل کنار گذاشتن پول برای پرداخت قبوض یا بازپرداخت وام و بدهی می‌‏باشد، یکی از راه‏‌ها برای صرفه‏ جویی در زمان تعیین اهداف با کیفیت بیشتر استفاده از اپلیکیشن‏‌ها و نرم افزار حسابداری ابری می‌‏باشد، برای خرید نرم افزار حسابداری می‌توانید از تولیدکنندگان و شرکت‌های نرم افزاری مشاوره بگیرید.

3. پس ‏انداز برای حوادث غیرمنتظره

در زندگی هر انسانی حوادث غیر منتظره‏‌ای اتفاق می‏‌افتد که فرد برنامه‏‏ ریزی خاصی برای آن ندارد و باعث ناتوانی در مدیریت مالی می‏‌شود، هزینه‏‌های غیر منتظره می‌‏تواند شامل خسارت‏‌هایی از تصادف ناگهانی، بحران مالی و حوادث و بلایای طبیعی باشد. عقل حکم می‏‌کند که انسان از قبل برای اتفاقات ناگهانی آماده باشد.

  • راه‏ حل اول ایجاد یک حساب پس ‏انداز در بانک و افزودن مقداری از حقوق به آن به صورت ماهانه می‏‌باشد، نباید از موجودی حساب مذکور برای هزینه‌‏های روزانه استفاده کنید.
  • راه ‏حل دوم خرید بیمه می‏‌باشد و در مواقع لزوم بیمه آتش ‏سوزی، حوادث طبیعی یا بیمه خودرو می‌‏تواند به شما کمک کند.

4. در نظر داشتن تغییرات فصلی

در هر فصل از سال هزینه‏‌های خاصی مربوط به آن فصل وجود دارد، مثلا در فصل زمستان باید مبالغ زیادی برای شب عید کنار گذاشته باشید تا بتوانید از پس هزینه‏‌ها بر بیایید و یا در فصل تابستان به هزینه‌‏هایی برای سرویس کردن وسایل سرمایشی نیاز دارید. خرج‌‏ها و خریدهای مخصوص هر فصل از نکات مهم در برنامه مدیریت مالی خانواده می‌‏باشد.

5. صرفه‏ جویی در هزینه‏ ها و مشخص نمودن نوع آن‌‏ها

برای بهبود برنامه ‏ریزی مالی خانواده، می‏‌توان هزینه ‏‏ها را به دو نوع ثابت و متغیر تقسیم کرد. هزینه‌‏های ثابت، هزینه‌‏هایی هستند که شما در هر ماه مجبور به پرداخت آن‏‌ها هستید و ارتباطی با سبک زندگی و میزان صرفه‏ جویی نیز ندارد، مثلا اجاره خانه یا هزینه سرویس کودکان برای مدرسه از هزینه‏‌های ثابت هستند.

هزینه‌‏های متغیر، هزینه‏‌هایی هستند که ارتباط با سبک زندگی و صرفه‏ جویی ما دارند و ما می‏‏‌توانیم با انتخاب‏ های درست و برنامه ‏ریزی مناسب آن‏‌ها را مدیریت کنیم. خریدهای لباس، خوراک جزو هزینه‌‏های متغیر هستند.

نتیجه گیری

شرکت‌‏های مدیریت اموال خانوادگی با برنامه ‏ریزی و راهکار دادن به خانواده‏‌های ثروتمند در حفظ ثروت آن‏‌ها و انتقال آن به نسل بعدی می‏‌کوشند. آن‌‏ها در برنامه، هزینه‏‌های عادی روزانه، هزینه‌‏های مالیاتی، سرمایه‏ گذاری‌‏ها، هزینه‌‏های مربوط به املاک و مستغلات، هزینه های حقوقی، هزینه‏‌های مربوط به جانشینی و ارث را جای می‌‏دهند.

در مقاله ای که خواندید سعی شد درباره شرکت‏‌های اموال خانوادگی و مشاوره مالی آن‏‌ها برای اشخاص ثروتمند توضیح داده شود، همچنین راه‌‏های زیادی برای مدیریت مالی هر چه بهتر در خانواده را ذکر کردیم، امید که استفاده لازم را برده باشید و در صورت داشتن سؤال برای ما کامنت بگذارید به شما پاسخ داده خواهد شد.

آموزش حسابداری 0 تا 100

دسترسی به مقالات مرتبط:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram
{ "@context": "https://schema.org", "@type": "FAQPage", "mainEntity": [{ "@type": "Question", "name": "شرکت های مدیریت اموال خانوادگی در چه خصوص مشاوره می‌دهند؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "آن‌‏ها در برنامه، هزینه‏‌های عادی روزانه، هزینه‌‏های مالیاتی، سرمایه‏ گذاری‌‏ها، هزینه‌‏های مربوط به املاک و مستغلات، هزینه های حقوقی، هزینه‏‌های مربوط به جانشینی و ارث را جای می‌‏دهند." } },{ "@type": "Question", "name": "مزیت دسترسی به فرصت‏‌های سرمایه ‏گذاری خاص چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "متخصصان در شرکت‏‌های مدیریت با استفاده از اعتبار و ارتباطات خاص خود فرصت‌‏هایی برای سرمایه ‏گذاری به خانواده‌‏ها پیشنهاد می‏‌دهند که عموم مردم به این راه‏‌ها دسترسی ندارند. دسترسی به فرصت‌های سرمایه گذاری خاص، باعث خلق تنوع در سبد دارایی‏‌های مشتریان شده و به سوددهی بیشتر سرمایه آن‌‏ها کمک می‏‌کند." } },{ "@type": "Question", "name": "شرکت مدیریت اموال چند خانواده چگونه عمل می‌کند؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "سال‏‌های بعد با افزایش درخواست خانواده‏‌های ثروتمند برای خدمات این شرکت‌‏ها و افزایش هزینه این خدمات بعضی از خانواده‌‏ها تصمیم گرفتند که برای کاهش هزینه و بازدهی بیشتر دفاتر خود را یکپارچه سازی کنند، به این ترتیب شرکت‏‌های مدیریت اموال چند خانواده شکل گرفتند و قشر وسیع‏‌تری از جامعه افراد ثروتمند توانستند از این خدمات استفاده کنند." } },{ "@type": "Question", "name": "خدمات خیریه و حقوقی شرکت های مدیریت اموال شامل چه مواردی می‌باشد؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "خدمات خیریه شامل انتخاب، تأسیس، ارزیابی، کنترل مؤسسات خیریه می‌‏باشد و سرمایه اختصاص یافته باید طوری باشد که در کنار اهداف بشردوستانه و اجتماعی، در بهبود جایگاه اجتماعی و اعتبار مشتریان مؤثر باشد، خدمات حقوقی این شرکت‏‌ها شامل بررسی اسناد و رفع مشکلات حقوقی از طریق هماهنگی با متخصصان امور حقوقی می‌‏باشد." } },{ "@type": "Question", "name": "هزینه های ثابت در زندگی چه هزینه هایی را شامل می‌شود؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "هزینه‌‏های ثابت، هزینه‌‏هایی هستند که شما در هر ماه مجبور به پرداخت آن‏‌ها هستید و ارتباطی با سبک زندگی و میزان صرفه‏ جویی نیز ندارد، مثلا اجاره خانه یا هزینه سرویس کودکان برای مدرسه از هزینه‏‌های ثابت هستند." } }] }
نرم افزار حسابداری ابری

تماس

قیمت

دمو

کاتالوگ

×

ما منتظر تماس شما هستیم تا ...

تماس با مشاوران تماس با فرداد

  • شرایـط کاری و نیـازهای ویـژه سـازمان شما را بشنویم.
  • به سوالهای شما در مورد ارزش آفرینی نرم افزار پاسخ دهیم.
  • بر اساس تجربه موفق نرم افزار فرداد در صنایع مختلف بهترین پیشنهاد را برای افزایش بهره وری سازمان به شما ارائه دهیم.
  • با توجه به نیازهای اختصاصی شما، به شما در انتخاب بهترین راهکارها کمک کنیم.