صدور صورتحساب الکترونیکی

تا به حال چیزی در مورد ابلاغ اوراق مالیاتی شنیده‌اید؟ ابتدا مودیان مالیاتی نسبت به تکمیل اظهارنامه مالیاتی در سامانه مودیان مالیاتی اقدام می‌­کنند و سپس سازمان امور مالیاتی، نسبت به بررسی اظهارات مودی اقدام و در نهایت ضمن مطابقت با اطلاعات استعلامی از سایر منابع، مالیات تشخیصی را تعیین و طی نامه‌ای با عنوان ابلاغ اوراق مالیاتی به مودی اطلاع می‌­دهد.

در گذشته ابلاغ اوراق مالیاتی به صورت فیزیکی و کاغذی صورت می‌­گرفت. اما با راه اندازی سامانه الکترونیکی ابلاغ قانونی اوراق مالیاتی به صورت سیستمی انجام می‌­شود؛ با توجه به این که اشخاص حقیقی و حقوقی زیادی با این موضوع در ارتباط هستند، در این مقاله به برنامه مالی و موضوعات مربوط به آن پرداخته‌ایم.

خواندن مقاله ابلاغ اوراق مالیاتی را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم؟

مدیران کسب و کارها
مدیران مالی شرکت ها
حسابداران و کمک حسابداران
مشاوران مالیاتی
ممیزان مالیاتی

ابلاغ اوراق مالیاتی چیست؟

مودیان مالیاتی در دوره­‌های مشخص شده نسبت به اعلام میزان درآمد، هزینه و سود و زیان مربوط به کسب و کار خود به سازمان امور مالیاتی اقدام می‌­کنند.

سازمان امور مالیاتی نیز با بررسی اطلاعات دریافتی و اطلاعات مربوط به سایر استعلام­‌های اخذ شده از سایر مراجع قانونی، نسبت به محاسبه میزان مالیات متعلقه و ابلاغ آن اقدام می­‌کند که به آن ابلاغ اوراق مالیاتی می‌­گویند. برگه‌های ابلاغ مالیاتی انواع مختلفی دارد که در تصویر زیر آن‌ها را نام برده‌ایم.

انواع ابلاغ اوراق مالیاتی مودیان

برگه های ابلاغ الکترونیکی مالیاتی برای مالیات های ارزش افزوده و حقوق و دیگر مالیات‌ها است

ابلاغ اوراق مالیاتی برای چه کسانی صادر می شود؟

در دوره صفر تا صد حسابداری مالیاتی گفتیم که تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که از راه­‌های قانونی مانند کسب و کار، درآمد حاصل از اجاره املاک، فعالیت­ های خدماتی، بازرگانی و تولیدی درآمدی کسب می­‌کنند، به عنوان مودی مالیاتی شناخته می­‌شوند و در نتیجه ابلاغ اوراق مالیاتی برای مودیان مالیاتی که نسبت به تکمیل اظهارنامه مالیاتی اقدام کرده‌­اند، انجام می­‌شود.

انواع ابلاغ اوراق مالیاتی

ابلاغ اوراق مالیاتی، در حال حاضر به دو صورت ابلاغ فیزیکی و ابلاغ الکترونیکی صورت می­‌گیرد، در خصوص روش­ های ابلاغ فقط نوع ابلاغ متفاوت است و در رابطه با وظایف مودی در خصوص پرداخت مالیات متعلقه تفاوتی ایجاد نمی‌­شود، به عبارت دیگر مودی با دریافت ابلاغ فیزیکی یا الکترونیکی باید نسبت به انجام وظایف قانونی خود اقدام نماید، در غیر این صورت فرار مالیاتی به حساب می‌آید.

ابلاغ واقعی مالیاتی

اولین مرحله از ابلاغ اوراق مالیاتی ابلاغی واقعی است، در ابلاغ واقعی اوراق مالیاتی، هنگامی که مودی ابلاغ برگه‌های مالیاتی را دریافت می­‌کند، ابلاغ متوقف می­‌شود؛ اما اگر مودی ابلاغیه را دریافت نکند، باید سازمان امور مالیاتی نسبت به ابلاغ قانونی اوراق مالیاتی اقدام نماید.

ابلاغ واقعی مالیاتی به دو صورت ابلاغ واقعی الکترونیکی اوراق مالیاتی و ابلاغ واقعی فیزیکی اوراق مالیاتی انجام می­‌شود.

آموزشگاه حسابداری فرداد

معرفی ابلاغ قانونی مالیاتی

اگر در زمان ابلاغ واقعی اوراق مالیاتی، مودی یا خویشاوندان وی ابلاغیه را دریافت ننمایند، در این صورت حکم استنکاف از گرفتن اوراق مالیاتی برای مودی در نظر گرفته می­‌شود، بعد از این مرحله سازمان امور مالیاتی مجاز است که نسبت به ابلاغ قانونی اقدام نماید. همانند ابلاغ واقعی اوراق مالیاتی، ابلاغ قانونی نیز به دو صورت ابلاغ قانونی فیزیکی و ابلاغ قانونی الکترونیکی انجام می­‌شود.

مقایسه ابلاغ واقعی و قانونی اوراق مالیاتی

در صورتی که مودی در مهلت قانونی به برگه صادره از سوی سازمان امور مالیاتی اعتراض کند، اگر ابلاغ واقعی صورت گرفته باشد، مودی می­‌تواند با رئیس اداره مالیاتی توافق کند و در صورت عدم توافق می­‌تواند نسبت به اعتراض در هیات بدوی حل اختلاف اقدام کند.

اما اگر مودی در مهلت قانونی به برگه صادره از سوی سازمان امور مالیاتی اعتراض نکند، اگر ابلاغ واقعی صورت گرفته باشد امکان اعتراض وجود نداشته و برگ تشخیص مالیات قطعی می­‌شود، اما اگر ابلاغ به صورت قانونی باشد، در این حالت مودی به صورت پیش فرض معترض شناخته شده و پرونده‌ مالیاتی مودی به هیات حل اختلاف ارجاع داده می‌شود.

ردیف اعضا هیات حل اختلاف 
1 یک نفر نماینده سازمان مالیاتی
2 یک نفر قاضی
3 یک نفر نماینده اتاق بازرگانی یا اتاق تعاون یا جامعه حسابداران رسمی یا مجامع حرفه‌ای یا تشکل‌های صنفی یا شورای اسلامی شهر

انواع ابلاغ تشخیص مالیات براساس حقیقی یا حقوقی بودن

زمانی که برگ تشخیص مالیاتی صادره از طرف سازمان امور مالیاتی به مودی مالیاتی تحویل داده می­‌شود، به مفهوم ابلاغ برگ تشخیص مالیاتی شناخته می­‌شود، این ابلاغ به دو صورت فیزیکی و الکترونیکی برای مودیان حقیقی و حقوقی صورت می­‌گیرد و در نتیجه روش ابلاغ تنها با نحوه تحویل برگ تشخیص ارتباط داشته و به حقیقی یا حقوقی بودن مودی ارتباطی ندارد.

مراحل ابلاغ فیزیکی اوراق مالیاتی و نحوه دریافت

در آموزش اظهارنامه مالیاتی بیان شد که بعد از این که اظهارنامه تکمیل شده توسط مودیان مالیاتی به وسیله سازمان امور مالیاتی مورد بررسی قرار گرفت، در نهایت برگ تشخیص مالیاتی برای مودیان مالیاتی صادر می­‌شود.

در روش فیزیکی ابلاغ اوراق مالیاتی مامور ابلاغ ضمن دریافت برگ تشخیص در مدت زمان حداکثر 2 روز باید به اقامتگاه مودی مراجعه نموده و برگ تشخیص را به مودی مالیاتی یا خویشاوندان وی تحویل دهد.

روش ابلاغ فیزیکی اوراق مالیاتی در ابلاغ واقعی و قانونی چه تفاوتی دارد؟

اگر مامور ابلاغ طبق ماده 203 قانون مالیات های مستقیم، برگ تشخیص مالیات را به شخص مودی، یکی از بستگان یا نمایندگان مودی، افراد تحت استخدام مودی تحویل دهد ابلاغ فیزیکی به صورت واقعی صورت گرفته است.

اما اگر افراد مذکور در محل حاضر نبوده و یا از دریافت برگ ابلاغ خود داری نمایند، مامور ابلاغ باید نسخه اول برگ تشخیص را به نشانی محل اعلامی مودی الصاق نماید که در این حالت ابلاغ قانونی فیزیکی صورت گرفته است.

ابلاغ اوراق مالیاتی به کارمند مودی چه نوع ابلاغی است؟

شاید از خود بپرسید که ابلاغ اوراق مالیاتی به کارمند مودی چه نوع ابلاغی است و آیا مورد قبول سازمان است یا خیر؟ همانطور که در مطالب قبل نیز به این موضوع اشاره گردید، چون کارمند مودی جزء افراد تحت استخدام مودیان مالیاتی شناخته می­‌شوند، با تحویل اوراق مالیاتی به وی در واقع ابلاغ واقعی فیزیکی صورت گرفته است.

ابلاغ اوراق مالیاتی به صورت الکترونیکی

ابلاغ اوراق مالیاتی به مودیان به صورت فیزیکی و الکترونیکی انجام می‌شود

ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی

با توجه به سیستمی شدن فرآیند تکمیل و تحویل اظهارنامه مالیاتی، ابلاغ برگ تشخیص مالیاتی نیز علاوه بر حالت سنتی به حالت الکترونیکی درآمده است و با توجه قانون سامانه مودیان، در روش ابلاغ الکترونیکی برگ تشخیص مالیاتی به حساب کاربری مودی مالیاتی ارسال می­‌گردد.

روش ابلاغ الکترونیکی در ابلاغ واقعی و قانونی چه تفاوتی دارد؟

با بارگذاری اوراق مالیاتی در حساب کاربری مودی، اگر وی طی مدت 20 روز با ورود به سامانه ابلاغ الکترونیکی مالیاتی اوراق را مشاهده نماید، ابلاغ واقعی الکترونیکی برای وی صورت گرفته است.

اگر مودی طی مدت 20 روز از تاریخ بارگذاری اوراق مالیاتی به سامانه ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی و حساب کاربری خود مراجعه نکند، در حکم استنکاف از گرفتن اوراق مالیاتی تلقی شده و در روز 21 ام به عنوان تاریخ ابلاغ الکترونیکی قانونی محسوب می­‌گردد.

بخشنامه ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی

سازمان امور مالیاتی از زمان راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی و الزام مودیان مالیاتی مبنی بر ثبت نام در سامانه مذکور علاوه بر ابلاغ فیزیکی اوراق مالیاتی، نسبت به ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی نیز اقدام می­‌نماید، در رابطه با ابلاغ واقعی الکترونیکی اوراق مالیاتی طبق دستورالعمل شماره 200/1402/1 مورخ 01/07/1402 عمل می­‌شود.

وظایف سازمان امور مالیاتی درباره مودی

شناسایی، نحوه رسیدگی و تشخیص، مطالبه و وصول مالیات­ ها، تشکیل پرونده مالیاتی، راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی، ابلاغ برگ تشخیص مالیات به مودیان مالیاتی، بررسی اعتراضات مودیان، ابطال ابلاغ برگه های مالیاتی و رفع اثر آن، حفظ حریم شخصی و اطلاعات مودی در ابلاغ اوراق مالیاتی از جمله وظایف تعریف شده سازمان امور مالیاتی است.

کلیت ابلاغ اوراق مالیاتی

اوراق مالیاتی پس از تعیین و قطعی شدن برپ تشخیص مالیات به مودیان ابلاغ می‌شود

حفظ حریم شخصی و اطلاعات مؤدی در ابلاغ اوراق مالیاتی

حفظ حریم شخصی و اطلاعات مودیان مالیاتی از مسائل اساسی در رابطه با ابلاغ اوراق مالیاتی است، یعنی ابلاغ اوراق مالیاتی باید به گونه‌­ای انجام شود که تنها اطلاعات مرتبط در آن قید شود و از ذکر هر گونه جزئیات مربوط به دارایی­‌ها و بدهی­‌های مودیان در برگ تشخیص مالیاتی باید خودداری شود.

قانون مالیات های مستقیم در مورد ابلاغ اوراق

در خصوص ابلاغ اوراق مالیاتی سازمان امور مالیاتی باید مطابق ماده 203 قانون مالیات های مستقیم اقدام کند، طبق دستورالعمل ابلاغ اوراق مالیاتی این اوراق در دو نسخه تنظیم می­‌شود که یکی در اختیار مودی و دیگری در اختیار مامور مالیاتی قرار می­‌گیرد.

تبصره 1 ابلاغ اوراق مالیاتی

در تبصره 1 ماده قانونی ابلاغ اوراق مالیاتی به این نکته اشاره می­‌شود که اگر مودی یا در صورت عدم حضور وی بستگان یا مستخدمین او از گرفتن برگه‌ها خودداری کنند یا در محل نباشند، مامور ابلاغ باید امتناع آنان از گرفتن اوراق یا عدم حضور اشخاص فوق را در محل در هر دو نسخه قید نموده و نسخه اول اوراق را به درب محل سکونت یا محل کار مودی الصاق نماید.

نکته:
اوراق مالیاتی که به ترتیب تبصره 1 ماده 203 ق.م.م ابلاغ می­‌شود، قانونی تلقی شده و تاریخ الصاق به عنوان تاریخ ابلاغ به مودی مالیاتی محسوب می‌­گردد.

تبصره 2 نحوه ابلاغ اوراق

طبق تبصره 2 ماده 203 قانون مالیات ­های مستقیم برای ابلاغ اوراق مالیاتی، سازمان امور مالیاتی می‌­تواند از خدمات پست سفارشی استفاده کند؛ در این صورت مامور پست باید اوراق مالیاتی را به شخص مودی یا بستگان و مستخدمین او در محل ابلاغ و در نسخه دوم رسید اخذ نماید.

اگر افراد مذکور از گرفتن اوراق خودداری نمایند، مامور پست موضوع را در نسخه اوراق قید و نسخه دوم را به نشانی تعیین شده الصاق نماید و نسخه اول را به اداره مالیاتی عودت دهد.

سامانه ابلاغ اوراق مالیاتی چیست؟

سایت مای تکس یا سامانه خدمات الکترونیکی مالیاتی دارای زیر بخشی به نام سامانه ابلاغ مالیاتی است، آدرس سامانه به نشانی my.tax.gov.ir بوده که مودیان مالیاتی باید ابتدا در سامانه مذکور ثبت نام نمایند و سپس نسبت به انجام تمامی وظایف ابلاغی و قانونی خود در این سامانه اقدام کنند.

مودیان برای مشاهده ابلاغیه‌­ها، از گزینه “درخواست ابلاغ الکترونیک و رویت برگه­‌ها” در سایت tax.gov.ir می­‌توانند استفاده کنند.

ثبت نام ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی

در تصویر زیر مراحل ثبت نام ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی توضیح داده‌ایم.

ثبت ابلاغ اوراق مالیاتی

برای ثبت نام ابلاغ الکترونیکی باید ابتدا وارد سامانه register شوید

ورود به سامانه ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی

برای ورود به سامانه ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی ابتدا شخص در سامانه ثبت نام کرده و سپس نام کاربری و رمز عبور را دریافت می‌کند، با جستجوی سامانه در اینترنت و درج کد ملی اشخاص حقیقی یا حقوقی و رمز عبور، یک رمز عبور موقت بر روی تلفن همراه شخص از طرف سامانه ارسال می­‌شود که با ثبت کد مذکور، شخص به سامانه وارد می­‌شود.

نحوه مشاهده ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در درگاه های خدمات الکترونیک

زمانی که ابلاغیه الکترونیکی صادر می‌شود، در کارتابل مودی در سامانه ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی قرار می‌­گیرد، بعد از این مرحله سازمان امور مالیاتی از طریق پیامک به مودی اطلاع رسانی کرده و سپس مودی باید به ترتیبی که در مطالب قبل گفته شد، وارد سامانه شود و ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی را مشاهده نماید.

نحوه مشاهده اوراق مالیاتی با کدملی

با توجه به این که ورود به سامانه مودیان مالیاتی با استفاده از کدملی به عنوان نام کاربری صورت می­‌گیرد، در واقع نحوه مشاهده ابلاغ الکترونیک مالیاتی با کدملی همان مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی است.

روش دیگری که یک مودی می­‌تواند از کد ملی استفاده کند، این است که به صورت حضوری به سازمان مراجعه و با ارائه کد ملی اوراق مالیاتی را دریافت نماید.

نحوه دریافت ابلاغ الکترونیک مالیاتی

برای اینکه مودی مالیاتی ابلاغ اوراق مالیاتی را دریافت نماید، بعد از ثبت نام و ورود به سامانه مودیان مالیاتی باید گزینه “فعال سازی ابلاغ الکترونیکی” را فعال و تعهدات بعدی را تایید کند، بعد از فعال سازی این گزینه با ارسال اوراق مالیاتی به صورت الکترونیکی توسط سازمان امور مالیاتی و ضمن دریافت پیامک از طرف سازمان، مودی می­‌تواند کارتابل ابلاغ الکترونیک مراجعه و ابلاغ الکترونیک مالیاتی را دریافت نماید.

نحوه ذخیره ابلاغ الکترونیکی مالیاتی

برای ذخیره ابلاغ الکترونیکی مالیاتی، مودی مالیاتی بعد از ورود به سامانه و کارپوشه مربوط به خود ضمن باز کردن کارتابل ابلاغ الکترونیک، می­‌تواند ابلاغیه ارسالی از طرف سازمان امور مالیاتی را در قالب فایل pdf رویت نماید، بعد از این مرحله در صورت تمایل می‌تواند نسبت به ذخیره سازی فایل دریافتی اقدام کند.

بارگذاری اوراق مالیاتی

بعد از اینکه مودیان نسبت به فعال سازی ابلاغ الکترونیکی کارپوشه خود اقدام کردند، در واقع دریافت اوراق مالیاتی به صورت الکترونیک را می­‌پذیرند، در نتیجه سازمان امور مالیاتی می­‌تواند نسبت به بارگذاری اوراق مالیاتی در سامانه مودیان اقدام کند، بعد از بارگذاری اوراق مذکور و ارسال پیامک به مودی، وی موظف خواهد بود که به کارتابل شخصی مراجعه و اوراق را دریافت نمایند.

مهلت رویت ابلاغ الکترونیکی

بیست روز بعد از زمان بارگذاری اوراق مالیاتی در حساب کاربری مودی توسط سازمان امور مالیاتی، به عنوان مهلت رویت اوراق مالیاتی در نظر گرفته شده است.

مهلت رویت ابلاغ اوراق مالیاتی

ورود به حساب کاربری مودی به منزله رسید ابلاغ الکترونیکی می‌باشد

دستورالعمل افزایش مهلت رویت اوراق مالیاتی

دستورالعمل شماره 531/1401/200 مورخ 1401/04/25 و اصلاحیه شماره 31/1401/200، بندهای 2 و 3 ماده (2) دستورالعمل مذکور مربوط به افزایش مهلت رویت اوراق مالیاتی است.

از تاریخ بارگذاری اوراق مالیاتی تا 20 روز، در صورتی که مودی از مراجعه به حساب کاربری خودداری کند، به عنوان استنکاف از گرفتن اوراق مالیاتی بوده و روز بیست و یکم به عنوان تاریخ ابلاغ قانونی محسوب می­‌شود.

نتیجه گیری

از زمان­‌های گذشته ارسال اظهارنامه و دریافت اوراق مالیاتی به صورت کاغذی صورت می‌­گرفت، اما با توجه به مشکلات ایجاد شده و همچنین با هدف افزایش سرعت فرآیند کاری مربوطه این امر با راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی به صورت سیستمی شده است. سازمان امور مالیاتی اقدامات مربوطه از جمله ابلاغ اوراق مالیاتی را از طریق سامانه مذکور انجام می­‌دهد.

در مقاله‌ای که خواندید ابلاغ اوراق مالیاتی و انواع ابلاغ را به همراه نکات و موارد مهم توضیح دادیم تا بتوانیم در مسیر مهم انجام تکالیف مالیاتی به شما مودیان کمک کرده باشیم، در انتها اگر سوالی در خصوص موضوع مقاله دارید می‌توانید در قسمت دیدگاه برایمان بنویسید.

آموزش حسابداری مالیاتی

دسترسی به مقالات مرتبط:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram
{ "@context": "https://schema.org", "@type": "FAQPage", "mainEntity": [{ "@type": "Question", "name": "سازمان مالیاتی به چه کسانی اوراق مالیاتی ابلاغ می‌کند؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که از راه­‌های قانونی مانند کسب و کار، درآمد حاصل از اجاره املاک، فعالیت­ های خدماتی، بازرگانی و تولیدی درآمدی کسب می­‌کنند، به عنوان مودی مالیاتی شناخته می­‌شوند و در نتیجه ابلاغ اوراق مالیاتی برای مودیان مالیاتی که نسبت به تکمیل اظهارنامه مالیاتی اقدام کرده‌­اند، انجام می­‌شود." } },{ "@type": "Question", "name": "ابلاغ تشخیص مالیات به چند صورت انجام می‌شود؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "ابلاغ به دو صورت فیزیکی و الکترونیکی برای مودیان حقیقی و حقوقی صورت می­‌گیرد" } },{ "@type": "Question", "name": "ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "با توجه به سیستمی شدن فرآیند تکمیل و تحویل اظهارنامه مالیاتی، ابلاغ برگ تشخیص مالیاتی نیز علاوه بر حالت سنتی به حالت الکترونیکی درآمده است و با توجه قانون سامانه مودیان، در روش ابلاغ الکترونیکی برگ تشخیص مالیاتی به حساب کاربری مودی مالیاتی ارسال می­‌گردد." } },{ "@type": "Question", "name": "سازمان امور مالیاتی در قبال مودی چه وظایفی دارد؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "شناسایی، نحوه رسیدگی و تشخیص، مطالبه و وصول مالیات­ ها، تشکیل پرونده مالیاتی، راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی، ابلاغ برگ تشخیص مالیات به مودیان مالیاتی، بررسی اعتراضات مودیان، ابطال ابلاغ برگه های مالیاتی و رفع اثر آن، حفظ حریم شخصی و اطلاعات مودی در ابلاغ اوراق مالیاتی از جمله وظایف تعریف شده سازمان امور مالیاتی است." } },{ "@type": "Question", "name": "تبصره 1 ابلاغ اوراق مالیاتی به چه نکاتی اشاره دارد؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "در تبصره 1 ماده قانونی ابلاغ اوراق مالیاتی به این نکته اشاره می­‌شود که اگر مودی یا در صورت عدم حضور وی بستگان یا مستخدمین او از گرفتن برگه‌ها خودداری کنند یا در محل نباشند، مامور ابلاغ باید امتناع آنان از گرفتن اوراق یا عدم حضور اشخاص فوق را در محل در هر دو نسخه قید نموده و نسخه اول اوراق را به درب محل سکونت یا محل کار مودی الصاق نماید." } }] }
نرم افزار حسابداری ابری

تماس

قیمت

دمو

کاتالوگ

×

ما منتظر تماس شما هستیم تا ...

تماس با مشاوران تماس با فرداد

  • شرایـط کاری و نیـازهای ویـژه سـازمان شما را بشنویم.
  • به سوالهای شما در مورد ارزش آفرینی نرم افزار پاسخ دهیم.
  • بر اساس تجربه موفق نرم افزار فرداد در صنایع مختلف بهترین پیشنهاد را برای افزایش بهره وری سازمان به شما ارائه دهیم.
  • با توجه به نیازهای اختصاصی شما، به شما در انتخاب بهترین راهکارها کمک کنیم.