صدور صورتحساب الکترونیکی

با توجه به الزام پرداخت مالیات طبق قوانین کشوری و مالی، اشخاص حقوقی و حقیقی از جمله کارفرمایان باید در موعد مقرر نسبت به ارسال لیست مالیات حقوق و … کارگران اقدام نمایند. در غیر این صورت اگر نسبت به موضوع مالیات کوتاهی کنند منجر به جریمه های سنگین تری خواهد شد.

در این مقاله سعی داریم شما را نسبت به ارسال لیست مالیات آشنا کنیم و تمامی نکات و پرسش های شما را در این خصوص، ارسال لیست حقوق به دارایی را بررسی نموده و آموزش نحوه ارسال مالیات حقوق و دستمزد را ارائه دهیم.

خواندن مقاله ارسال لیست مالیات حقوق را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم؟

مدیران کسب و کارها
مدیران مالی شرکت ها
حسابداران

لیست مالیات حقوق

لیست مالیاتی حقوق یک لیست دارای اطلاعات حقوقی و مالیات حقوق هر یک از پرسنل شرکت می باشد. همانگونه که در مقاله مالیات حقوق ذکر شد، اگر پرسنل شرکت ها ماهیانه دستمزدی بیشتر از حداقل حقوق قانون کار دریافت کنند، موظف هستند که با توجه به مبلغ حقوق دریافتی که دارند مالیات حقوق خود را پرداخت نمایند.

"<yoastmark

کارفرمایان باید برای ارسال لیست مالیات دستمزد به اداره دارایی اقدام کنند

البته ارسال آن به عهده پرسنل نمی باشد و کارفرمایان باید برای ارسال لیست مالیات دستمزد یا اصطلاحا ارسال لیست حقوق به دارایی برای پرسنل خود اقدام نمایند. با توجه به اهمیت آموزش لیست مالیات حقوق ما تصمیم گرفتیم در این مقاله به شرح نحوه ارسال آن بپردازیم. ارسال لیست بیمه هم مانند لیست مالیات باید ماهیانه انجام شود.

لیست مالیات حقوق شامل اطلاعات حسابداری حقوق و دستمزد کارگران و کارکنان از جمله کد پرسنلی، نام و نام خانوادگی، مزایای مشمول مالیات سال، مزایای مشمول مالیات ماه و مالیات قابل پرداخت ماه جاری می باشد. ارسال این لیست برای اداره دارایی به صورت ماهیانه انجام می شود و درصورت عدم ارسال لیست کارفرمایان باید منتظر جریمه عدم ارسال لیست مالیات حقوق باشند.

ارسال لیست مالیات حقوق باید حداکثر تا مدت 30 روز پس از محاسبات و کسر آن به اداره مالیات ارسال شود. به بیان قابل فهم تر ارسال لیست مالیات باید در پایان هر ماه توسط کارفرمایان انجام شود.

نمونه لیست مالیات حقوق

نمونه لیست در نحوه ارسال لیست مالیات حقوق

آموزش ارسال لیست مالیات حقوق به دارایی

ارسال لیست حقوق به دارایی به دلیل این که در آن مبلغ مالیات هریک پرسنل مشخص می شود حساس بوده و برای تهیه آن نیز به دقت بالایی می باشد. باتوجه به حساسیت این لیست در این قسمت سعی داریم نحوه ارسال لیست حقوق به دارایی را به شما آموزش بدهیم.

برای ارسال لیست مالیات حقوق و دستمزد باید کارهای زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا باید به سامانه http://salary.tax.gov.ir مراجعه کرده و با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور منحصر وارد پورتال خود شوید. پس از ورود می توانید فهرست حقوق و فهرست حقوق جدید را انتخاب کنید.
  2. پس از گذراندن مرحله ی اول جهت ارسال لیست مالیات حقوق، در این قسمت فیلدهای مربوط به ماه، حوزه عملیاتی، نام و نوع لیست برای شما نمایش داده می شود، که باید آن ها را تکمیل کنید. برای تکمیل اطلاعات ارسال لیست مالیات باید به چند زیر توجه کنید.

ارسال صورتحساب سامانه پایانه های فروشگاهی

  • نام حوزه مالیاتی به صورت پیش فرض دست بندی شده است، از میان آن ها حوزه عملیاتی برای ارسال لیست مالیات حقوق انتخاب کنید.
  • نوع لیست ارسال لیست مالیات دستمزد که شامل: اصلی، الحاقی و اصلاحی است را را انتخاب کنید. اگر ارسال آن برای اولین باربود گزینه اصلی را انتخاب می کنیم. اگر اشتباهاتی در لیست قبل داشتیم و جهت تصحیح آن ها وارد سامانه شده بودیم از گزینه الحاقی اسفاده می کنیم. در آخر اگر فایلی که ماه قبل ارسال داشته ایم و ثبت نهایی شده است به صورت کلی اشتباه بود و ایراد داشت، گزینه اصلاحی را انتخاب می کنیم.
  1. پس از انجام تمامی کارها به فهرست حقوق مراجعه کنید. در این فهرست چند گزینه برای شما نمایش داده می شود.
  • فهرست حقوق جدید: در این قسمت می توانید برای ارسال لیست مالیات، یک لیست جدید انتخاب کنید.
  • فهرست فایل های ارسالی: در این قسمت می توانید برای ارسال لیست مالیات حقوق و دستمزد از فهرست فایل هایی که تا کنون برای اداره مالیات ارسال کرده اید استفاده کنید.
  • فهرست لیست ها: در این فهرست، برای ارسال لیست مالیات حقوق، لیست مالیات حقوق مودی برای شما نمایش داده می شود.
  • فهرست قبض ها: در این فهرست برای ارسال لیست مالیات حقوق، لیست هایی که مودی ارسال کرده است را نشان می دهد.
  1. دیگر تمامی موارد را پر کرده ایم و زمان ارسال لیست حقوق به دارایی رسیده است. اگر اطلاعات وارد شده مطابقت داشت نسبت به تایید و ارسال لیست حقوق به دارایی اقدام کنید.

تمامی مواردهای فوق نحوه ارسال لیست مالیات حقوق و آموزش لیست مالیات حقوق را به طور جامع بیان کرده است. شما با این استفاده از این موارد می توانید به راحتی لیست حقوق خود را ارسال کنید.

جریمه عدم ارسال لیست مالیات حقوق

در آموزش لیست مالیات حقوق و نحوه ارسال لیست مالیات گفتیم که کارفرما باید در موعد مقرر نسبت به لیست مالیات حقوق کارکنان اقدام کند. در غیر این صورت جریمه می‌شود. لیست مالیات حقوق یا همان دیسکت مالیات را می‌توان به صورت اتوماتیک از طریق نرم افزار حقوق و دستمزد تهیه کرد.

جریمه عدم ارسال لیست مالیات حقوق چگونه است؟ پرداخت مالیات حقوق یکی از الزاماتی است که کارفرمایان باید نسبت به آن توجه داشته باشند. ارسال لیست مالیات حقوق و ارسال لیست حقوق به دارایی باید در موعد مقرر خود انجام شوند، در غیر این صورت با جریمه عدم ارسال لیست مالیات حقوق روبه رو خواهند شد.

گاهی اداره مالیات جریمه عدم ارسال لیست مالیات حقوق و دستمزد را چندین برابر بیشتر از مالیات اصلی قرار می دهد و باید بدانید که این جریمه قابل بخشش نیست. اطلاعات کامل تنخواه گردان در لینک قبل میباشد.

جریمه عدم ارسال مالیات حقوق

جریمه عدم ارسال لیست مالیات حقوق و دستمزد قابل بخشش نیست

عدم پرداخت مالیات حقوق، باعث جریمه 10 درصد از مالیات مشمولین حقوق می شود. مازاد بر آن به ازای هر ماه تاخیر در پرداخت مالیات حقوق 2.5 درصد (دو و نیم درصد) به میزان جریمه فوق افزوده می گردد.

اگر کارفرما نسبت به ارسال لیست مالیات حقوق کوتاهی کند؛ زمینه مشکلات بزرگ مالی را برای شرکت خویش فراهم نموده است به همین خاطر است که کارفرما باید نسبت به ارسال لیست حقوق به دارایی و ارسال لیست مالیات حقوق و دستمزد به زمان باقیمانده توجه داشته باشد، تا دچار جریمه عدم ارسال  نشود.

نکته حائز اهمیت در این قسمت این است که تهیه لیست مالیات حقوق و ارسال لیست مالیات حقوق باید به صورت شفاف و واضح انجام شده باشد، پس کاری دشوار و پیچیده است به همین خاطر باید امورات مربوط به تهیه و ارسال لیست مالیات حقوق و دستمزد باید توسط افراد با تجربه و کاردان انجام شود.

فیلم آموزش ارسال لیست حقوق

گفتیم که ارسال لیست حقوق از دشواری ها و پیچیدگی های خاصی برخوردار است که باید حتما تهیه و ارسال لیست حقوق به دارایی توسط افراد کاردان انجام شود. تا کنون در این مقاله سعی کردیم نحوه ارسال لیست مالیات حقوق را به گونه ای انجام دهیم و حالا می خواهیم برای نحوه ارسال لیست مالیات حقوق از فیلم آموزشی استفاده کنیم.

قبل از آپلود فیلم و ارسال لیست حقوق به دارایی به چند نکته ریز اشاره خواهیم کرد.

  • در ارسال لیست حقوق تنها باید به مهلت باقیمانده توجه داشته باشید تا دچار جریمه نشوید.
  • ارسال لیست حقوق باید توسط افراد با تجربه صورت گیرد تا در اطلاعات آن مغایرت ایجاد نشود.

نکات و پرسش های مهم در ارسال لیست حقوق

تهیه و ارسال لیست حقوق به دارایی باید با جزئیات انجام شود به همین خاطر پیشنهاد می شود تهیه و نحوه ارسال لیست حقوق و دستمزد توسط افراد آشنا با این امور انجام شود که دچار مشکل و جریمه سنگین مالیاتی نشوید. چند پرسش در خصوص آموزش لیست مالیات حقوق را در ادامه بررسی می کنیم. البته در کلاس حسابداری هم نحوه ارسال لیست حقوق آموزش داده شده بود.

رفع مشکل تبدیل کارمند غیراصلی به اصلی در سامانه حقوق چیست؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این مشکل زمانی رفع می شود، که کارفرمای دیگر تاریخ پایان کار را ثبت نماید.

نحوه ارسال لیست مالیات چگونه است؟

نحوه ارسال  باید در سامانه اداره مالیاتی انجام شود، که در ابتدای مقاله آموزش لیست مالیات حقوق را به صورت کامل و جامع شرح داده ایم.

شرایط مالیات حقوق کارکنان 99

درصورت تاخیر یا عدم ارسال و پرداخت مالیات حقوق در زمان مقرر، کارفرما جریمه خواهد شد.

فرمت فایل های ارسالی در سامانه ارسال مالیات حقوق چیست؟

برای ارسال آن به دارایی لازم است سه فایل مختلف را در دیسکت مالیات خود تهیه و بارگذاری نمایید. فرمت این فایل ها سه فایل خروجی WP ،WH ،WK می باشد. لازم است بدانید که فایل‌های مربوط به دیسکت مالیات در نرم افزار حسابداری مالی تهیه می‌شود. البته امروزه بسیاری از شرکت‌ها به سمت استفاده از نرم افزار حسابداری ابری روی آورده‌اند.

آیا مالیات حقوق شامل تمام شاغلین می‌شود؟

قانون تصویب شده شامل تمامی مشاغل می شود، اما معافیت هایی هم وجود دارد. باید این را هم توجه داشته باشید که مالیات حقوق برای کسانی است که برای خود شغل مستقلی ندارند و دستورات کارفرما را در ازای دریافت حق و حقوق انجام می دهند و برای پرداخت مالیات حقوق لازم است شخص از حداقل حقوق مبنای جدول حقوق برخوردار باشد.

اگر نمی‌دانید حداقل حقوق سال جدید چقدر است و با نکات آن آشنایی ندارید، حتما مقاله جدول حقوق کارگران را مطالعه کنید.

نتیجه گیری

لیست مالیات حقوق فهرستی است که اطلاعات کارمندان از جمله کد پرسنلی، مزایای مشمول مالیات سال و ماه جاری و در انتها مالیات قابل پرداخت ماه پس از گذشت ظرف 30 روز در آن درج و به اداره امور مالیاتی ارسال می شود. کارفرما باید در زمان مقرر لیست مالیات حقوق را ارسال کند و در غیر این صورت دچار جریمه سنگین مالیاتی می شود.

برای آموزش لیست مالیات حقوق و نحوه ارسال لیست مالیات حقوق و دستمزد باید وارد سامانه http://salary.tax.gov.ir مراجعه کنید و طبق دستورالعمل اقدام کنید. در صورت عدم ارسال مالیات باعث جریمه 10 درصد از مالیات مشمولین حقوق می شود. مازاد بر آن به ازای هر ماه تاخیر در پرداخت مالیات حقوق 2.5 درصد (دو و نیم درصد) به میزان جریمه فوق افزوده می گردد.

در پایان حتما سوالات و نظرات خود درباره این مقاله را از طریق درج کامنت برای ما ارسال کنید. برای دریافت کار برگ لینک قبل را کلیک کنید.

دسترسی به مقالات مرتبط:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram
{ "@context": "https://schema.org", "@type": "FAQPage", "mainEntity": [{ "@type": "Question", "name": "جریمه عدم پرداخت مالیات حقوق چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "عدم پرداخت مالیات حقوق، باعث جریمه 10 درصد از مالیات مشمولین حقوق می شود. مازاد بر آن به ازای هر ماه تاخیر در پرداخت مالیات حقوق2.5 درصد (دو و نیم درصد ) به میزان جریمه فوق افزوده می گردد." } },{ "@type": "Question", "name": "دیسکت مالیات چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "جهت ارسال لیست مالیات حقوق، کارفرما می بایست سه فایل مختلف را در سامانه مربوطه آپلود نماید. این سه فایل که شامل اطلاعات حقوق، اطلاعات مالیات و اطلاعات پرسنلی کارکنان می شوند را دیسکت مالیات می نامیم." } },{ "@type": "Question", "name": "چه افرادی مشمول پرداخت مالیات حقوق می باشند؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "افرادی که از حقوق بیشتر از سقف معاف از مالیات حقوق برخوردار هستند، مشمول پرداخت مالیات حقوق می شوند." } }] }
نرم افزار حسابداری ابری

تماس

قیمت

دمو

کاتالوگ

×

ما منتظر تماس شما هستیم تا ...

تماس با مشاوران تماس با فرداد

  • شرایـط کاری و نیـازهای ویـژه سـازمان شما را بشنویم.
  • به سوالهای شما در مورد ارزش آفرینی نرم افزار پاسخ دهیم.
  • بر اساس تجربه موفق نرم افزار فرداد در صنایع مختلف بهترین پیشنهاد را برای افزایش بهره وری سازمان به شما ارائه دهیم.
  • با توجه به نیازهای اختصاصی شما، به شما در انتخاب بهترین راهکارها کمک کنیم.