صدور صورتحساب الکترونیکی

نرم افزار حسابداری ارزی برای چه شرکت‌هایی ضروری است؟ امروزه برخی از شرکت‌ها و سازمان‌ها دارای روابط بین الملل می‌باشند و با شرکت‌های خارجی، تعامل می‌کنند. طبیعتا روابط تجاری اینگونه شرکت‌ها با سازمان‌های خارجی بر پایه ارز صورت می‌گیرد، اما آیا نرم افزارهای مالی داخلی می‌توانند فعالیت‌های ارزی را نیز محاسبه و ثبت نمایند؟

شرکت‌هایی که تعاملات بین المللی دارند، باید از نرم افزارهای حسابداری ارزی استفاده کنند تا بتوانند معاملات خود را به طور صحیح و دقیق طبق برنامه حسابداری داخلی و خارجی محاسبه نمایند. در مقاله پیش رو قصد داریم حسابداری ارزی و چند ارزی را توضیح دهیم و در انتهای مقاله بهترین نرم افزارهای ارزی را به شما معرفی کنیم.

خواندن مقاله نرم افزار حسابداری ارزی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

مدیران مالی شرکت‌ها
مدیران شرکت‌های بین المللی
حسابداران و کمک حسابداران
علاقمندان به حسابداری ارزی

حسابداری ارزی چیست؟

حسابداری ارزی (Currency Accounting) اصطلاحی می‌باشد که در بنگاه‌های اقتصادی که روابط بین المللی دارند، برای ثبت و ارائه صورت‌های مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ناگفته نماند که ارز حسابداری در این معاملات واحد پولی کشور نیست و متفاوت‌تر از آن می‌باشد.

در دنیای تجاری امروز، با گسترش تکنولوژی و روابط اقتصادی و تجاری میان کشورها حسابداری ارزی کاربرد وسیعی پیدا نموده است و نیاز است که حسابداران با آموزش حسابداری ارزی اطلاعات و مهارت‌های خود را در این زمینه افزایش دهند، تا بتوانند پیشرفت خود را رقم بزنند.

نرم افزار حسابداری ارزی مورد استفاده در بانک‌ها

با حساب ارزی می‌توانید تمام دارایی نقدی و غیرنقدی خود را به ارز تبدیل و در شعب ارزی بانک، سرمایه‌گذاری کنید

حسابداری ارزی در بانک‌ها

حسابداری ارزی نوعی حساب بانکی است که شخص دریافت‌ها و پرداخت‌های خود را براساس ارز کشوری دیگر سرمایه‌گذاری می‌کند. به بیانی دیگر شخص دارایی‌های ثابت نقدی و همچنین دارایی‌های غیرنقدی خود را به ارز تبدیل نموده و در حساب ارزی خود واریز می‌کند.

حساب ارزی که افراد برای خود افتتاح می‌کنند، امکان دریافت چندین ارز نیز برایشان وجود دارد به همین خاطر در بانک‌ها و میان افراد دیگر به حساب بدون مرز شناخته شده است. حساب‌های ارزی نیز مانند حساب‌های داخلی، ضمانت ‌نامه بانکی برای تعهد افراد صادر می‌نمایند.

حساب ارزی چیست؟

تا اینجای مقاله با حسابداری ارزی و ضمانت نامه بانکی آن آشنا شدیم و دانستیم که چه افرادی باید از حسابداری ارزی استفاده نمایند، اما حساب ارزی چگونه حسابی است؟ حساب‌های بانکی در داخل ایران با واحد پولی کشور یعنی ریال در گردش هستند.

اما حساب ارزی بر پایه ارز دیگر کشورها سرمایه گذاری شده و دریافت‌ها و پرداخت‌های صاحب حساب در خصوص معاملات خرید، فروش، چک رمزدار و دیگر تراکنش‌های بانکی با ارز خارجی انجام می‌شود. حساب ارزی انواع مختلفی دارند که شامل موارد زیر می‌باشند:

        • حساب قرض الحسنه پس انداز ارزی
        • حساب سپرده سرمایه گذاری مدت دار ارزی
        • حساب قرض الحسنه جاری ارزی

      نکته مهم

      از میان 3 نوع حساب ارزی فقط به حساب جاری ارزی سود تعلق می‌گیرد. همچنین نرخ حساب سپرده بستگی به محل بانک سرمایه گذاری از 3 درصد تا 6 درصد در حال تغییر می‌باشد.

نرم افزار حساب ارزی بانک ملی

بانک ملی ایران یکی از بانک‌هایی است که خدمات ارزی خود را در قالب حساب پس انداز قرض الحسنه و حساب ارزی سرمایه گذاری مدت دار ارائه می‌دهد، اشخاص حقیقی و حقوقی سرمایه گذاری که قصد دارند از طریق حساب ارزی سرمایه گذاری کنند، باید از حساب مدت دار استفاده نمایند چون به حساب قرض الحسنه سود تعلق نمی‌گیرد.

مشتریان بانک ملی که در این بانک حساب بانکی دارند، می توانند به صورت آنلاین و غیرحضوری با استفاده از نرم افزارهای بام و ایوا حساب ارزی خود را با حداقل 100 دلار یا 100 یورو افتتاح کنند.

کاربرد نرم افزار حسابداری ارزی چیست؟

اگر شما نیز قصد دارید از نرم افزارهای حسابداری ارزی استفاده کنید، باید پیش از انتخاب نرم افزار با کاربردهای آن آشنا شوید. کاربردهای نرم افزارهای حسابداری ارزی شامل موارد زیر می‌باشد:

    • باعث افزایش سرعت در انجام عملکرد ارزی می‌گردد.
    • با نرم افزارهای حسابداری ارزی، می‌توانید سفارشات خارجی خود را کنترل و مدیریت کنید.
    • در تهیه صورت‌های مالی مانند صورت سود و زیان، ترازنامه و همچنین اظهارنامه مالیاتی به شما کمک می‌کند.
    • می‌توانید به صورت همزمان از چند ارز استفاده کنید.
    • امکان ادغام و یکپارچگی با نرم افزار حسابداری شرکتی و نرم افزار سفارشات خارجی وجود دارد.
    • نرخ ارز را به صورت لحظه‌ای بروزرسانی می‌کند
    • دسترسی فوری به اطلاعات و خسارت‌های ارزی

آیا می‌توان کارهای نرم افزارهای حسابداری ارزی را به صورت سنتی انجام داد؟

در گذشته معاملات تجاری و رویدادهای مالی به صورت دستی و سنتی انجام می‌شد؛ اما با گذشت زمان و گسترش کسب و کارها انجام امور به صورت سنتی کاری زمان‌بر و دشوار بود و ممکن بود ساعت‌ها زمان ببرد. به خاطر همین نرم افزارهایی طراحی و تولید شده‌اند تا انجام امور به صورت مدرن و نرم افزاری صورت بگیرد.

اما آیا می‌توان کارهای حسابداری ارزی را به صورت دستی انجام داد؟ حسابداری ارزی به خاطر نوسانات لحظه‌ای نرخ ارزها و همچین ثبت اسناد و مدارک ارزی به صورت سنتی امکان پذیر نیست و نمی‌توان مراحل حسابداری آن را به صورت دستی یا سنتی انجام داد.

آموزشگاه حسابداری فرداد

چه کسب و کارهایی به نرم افزار حسابداری ارزی نیازمندند؟

همانطور که در طول مقاله گفتیم، حسابداری ارزی براساس ارز خارجی سرمایه گذاری و شرکت‌هایی که روابط بین الملل دارند؛ باید از نرم افزار ارزی استفاده کنند، اما باید به سوال با جزئیات بیشتری جواب داد که چه کسب و کارهایی باید از نرم افزارهای حسابداری ارزی استفاده کنند.

شرکت‌هایی که طبق قرارداد کاری و اساسنامه شرکت خود با شرکت‌های خارجی و با ارز دلار، یورو و دیگر ارزهای خارجی فعالیت می‌کنند، برای ساده سازی صورت‌های مالی و وجود یپچیدگی مدیریت ارزی باید از نرم افزارهای حسابداری ارزی استفاده کنند.

دلیل دیگر استفاده از نرم افزار ارزی این است که در جامعه و اقتصاد کنونی، قیمت ارز هر لحظه دارای نوسان می‌باشد و نرم افزار ارزی می‌تواند، محاسبات شما را به صورت لحظه‌ای انجام دهد. به عبارت دیگر نرم افزارهای حسابداری ارزی موجب سهولت و آسان شدن محاسبه نرخ ارز در معاملات و تسعیر نرخ ارز می‌شوند.

نرم افزارهای حسابداری ارزی چه تاثیر مثبتی بر کسب و کار دارند؟

طبیعتا استفاده از نرم افزار ارزی همانند نرم افزار حسابداری بازرگانی و دیگر نرم افزارهای حسابداری، باید تاثیر و نتایج مثبتی بر اصول مدیریت کسب و کارها داشته باشد، تا مدیران و سهامداران را مجاب به تهیه و خرید نرم افزار کنند. تاثیرات مثبت نرم افزارهای حسابداری ارزی بر کسب و کارها را در تصویر زیر توضیح داده‌ایم.

تاثیرات مثبت و منفی نرم افزار حسابداری ارزی

تاثیراتی که نرم افزاری ارزی بر کسب و کار می‌گذارد

آیا نرم افزارهای حسابداری ارزی رایگان برای سازمان‌ها پیشنهاد می‌شود؟

در حسابداری، ما با معاملات ساده و پیچیده سروکار داریم که نیازمند امکانات بسیار زیادی از نرم افزارها هستیم، نرم افزارها در دو نسخه رایگان و خرید در اختیار مدیران و مالکان سازمان‌ها قرار می‌گیرد، گاهی مدیران به دنبال کاهش هزینه و تهیه نرم افزار به صورت رایگان هستند.

نرم افزار ارزی به صورت رایگان به سازمان‌ها توصیه نمی‌شود؛ زیرا نسخه رایگان (دمو) نرم افزار محدودیت‌هایی دارد که ممکن است سازمان به آن نیاز داشته باشد، خرید نرم افزار بهترین تصمیم برای سازمان می‌باشد.

مزایا و معایب نرم افزار حسابداری ارزی

تمام مدیران و حسابداران، پیش از خرید و انتخاب نرم افزار باید با مزایا و معایب نرم افزار آشنا باشند، تا بتوانند بهترین نرم افزار را برای موسسه خود تهیه کنند. نرم افزار ارزی نیز همانند هر نرم افزار دیگری که در حوزه‌های مختلف ساخته شده‌اند، دارای مزایایی می‌باشد که در تصویر زیر به تمامی آن موارد اشاره کرده‌ایم.

مزایای نرم افزار حسابداری ارزی

آشنایی با مزیت‌های نرم افزار حسابداری ارزی

از نرم افزار حسابداری چند ارزی به چه صورت می‌توان استفاده کرد؟

استفاده از نرم افزار حسابداری چند ارزی به چه صورت است؟ استفاده از نرم افزار حسابداری چند ارزی، همانند حسابداری تک ارزی می‌باشد شما می‌توانید در هنگام خرید نرم افزار به قابلیت چند ارزی بودن آن توجه کنید که بتوانید به صورت همزمان و نامحدود چندین ارز را سرمایه گذاری و فعالیت داشته باشید.

نرم افزار حسابداری ارزی تحت وب

امکان دارد مدیران بخواهند در هر مکان، حساب‌های ارزی خود را کنترل و بررسی نمایند، همانطور که می‌دانیم نرم افزارهای نصب شده در سیستم، قابلیت جابجایی و انتقال را ندارند، به همین خاطر مدیران می‌توانند از نرم افزار ارزی تحت وب استفاده نمایند، تا در هر زمان و هر مکان کنترل و نظارت کافی بر سرمایه‌ گذاری‌ها و فعالیت‌های ارزی خود داشته باشند.

بهترین نرم افزارهای حسابداری ارزی در ایران

با نرم افزارهای حسابداری ارزی به صورت کامل آشنا شدید و اکنون زمان آن است که اگر روابط بین الملل دارید و با ارزهای خارجی فعالیت می‌کنید، نرم افزار حسابداری ارزی خود را انتخاب کنید، اما از هر نرم افزاری نمی‌توانید استفاده نمایید. در بخش کنونی قصد داریم بهترین نرم افزارهای حسابداری ارزی در ایران را معرفی کنیم تا تصمیم درستی در این خصوص داشته باشید.

    1. نرم افزار ارزی آرین سیستم
    2. نرم افزار ارزی ارزیسافت
    3. نرم افزار ارزی هوفر
    4. نرم افزار ارزی آرپا
    5. نرم افزار ارزی هوشمند نوین
    6. نرم افزار ارزی پیوست
    7. نرم افزار ارزی زرین
    8. نرم افزار ارزی فراپیام
    9. نرم افزار ارزی هلو
    10. نرم افزار ارزی چرتکه

برای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری ارزی به چه نکاتی توجه کنیم؟

همیشه به یاد داشته باشید، که هنگام خرید نرم افزار تصمیم عجولانه‌ای نگیرید، زیرا تمام آینده تجاری شما در گرو انتخاب نرم افزار می‌باشد. پیش از خرید نرم افزار حسابداری ارزی به نکات زیر توجه داشته باشید:

ردیف نکات پیش از خرید نرم افزار حسابداری ارزی
1 نرم افزار پشتیبانی و خدمات پس از فروش داشته باشد.
2 بتواند همزمان چند ارز را به صورت نامحدود ثبت و رسیدگی کند.
3 نقل و انتقالات بانکی را انجام دهد.
4 هزینه های معاملات ارزی را کنترل کند.

نرم افزار حسابداری ارزی آرین سیستم

نرم افزار حسابداری ارزی به شما کمک می‌کند، روابط تجاری خود را گسترش دهید و با ارز کشورهای دیگر فعالیت و سرمایه گذاری کنید، به همین خاطر شرکت نرم افزاری آرین سیستم، نرم افزاری در این زمینه طراحی و روانه بازار نموده است که شما را در امور حسابداری ارزی یاری می‌نماید.

نرم افزار حسابداری ارزی آرین سیستم، یکی از بهترین نرم افزارهای حسابداری ارزی می‌باشد که امکانات و ویژگی‌های فراوان و منحصر به فردی دارد، این امکانات شامل موارد ذکر شده در تصویر می‌باشد.

نرم افزار حسابداری ارزی شرکت نرم افزاری آرین سیستم

امکانات و ویژگی‌های نرم افزار آرین سیستم

نتیجه گیری

نرم افزار حسابداری ارزی به مدیران سازمان‌ها و حسابداران کمک می‌کند تا بتوانند، امور مربوط به معاملات ارزی خود مانند خرید و فروش ارز، سکه و طلا را در کوتاه‌ترین زمان و بدون فوت وقت انجام دهند. همچنین می‌توانند با استفاده از این نرم افزار، معاملات خود را در چندین ارز انجام دهند.

در مقاله‌ای که خواندیم، سعی کردیم تمام نکات مربوط به حسابداری ارزی را به شما آموزش دهیم، تا بتوانید معاملات موسسه خود را بسط و گسترش دهید. پس از خواندن مطالب ذکر شده در مقاله، اگر سوالی برایتان مبهم مانده است و یا اگر پیشنهادی دارید، می‌توانید در قسمت دیدگاه برای ما بنویسید.

آموزش حسابداری 0 تا 100

دسترسی به مقالات مرتبط:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram
{ "@context": "https://schema.org", "@type": "FAQPage", "mainEntity": [{ "@type": "Question", "name": "حسابداری ارزی چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "حسابداری ارزی (Currency Accounting) اصطلاحی می‌باشد که در بنگاه‌های اقتصادی که روابط بین المللی دارند، برای ثبت و ارائه صورت‌های مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ناگفته نماند که ارز حسابداری در این معاملات واحد پولی کشور نیست و متفاوت‌تر از آن می‌باشد." } },{ "@type": "Question", "name": "نرم افزار حسابداری ارزی چه کاربردی در موسسات دارد؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "نرم افزار ارزی موجب افزایش سرعت در انجام عملکرد ارزی می‌گردد. با نرم افزار حسابداری ارزی، می‌توانید سفارشات خارجی خود را کنترل و مدیریت کنید." } },{ "@type": "Question", "name": "چه شرکت‌هایی باید از نرم افزارهای حسابداری ارزی استفاده کنند؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "شرکت‌هایی که طبق قرارداد کاری خود با شرکت‌های خارجی و با ارز دلار، یورو و دیگر ارزهای خارجی فعالیت می‌کنند، برای ساده سازی صورت‌های مالی و وجود یپچیدگی مدیریت ارزی باید از نرم افزارهای حسابداری ارزی استفاده کنند." } },{ "@type": "Question", "name": "بهترین نرم افزارهای حسابداری ارزی در ایران کدام است؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "و نرم افزار ارزی آرین سیستم، نرم افزار ارزی ارزیسافت، نرم افزار ارزی هوفر، نرم افزار ارزی آرپا نرم افزار ارزی هوشمند نوین بهترین نرم افزارهای حسابداری ارزی هستند." } },{ "@type": "Question", "name": "نرم افزار حسابداری ارزی آرین سیستم چه کمکی به شما می‌کند؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "نرم افزار حسابداری ارزی به شما کمک می‌کند، روابط تجاری خود را گسترش دهید و با ارز کشورهای دیگر فعالیت و سرمایه گذاری کنید، به همین خاطر شرکت نرم افزاری آرین سیستم، نرم افزاری در این زمینه طراحی و روانه بازار نموده است که شما را در امور حسابداری ارزی یاری می‌نماید." } }] }
نرم افزار حسابداری ابری

تماس

قیمت

دمو

کاتالوگ

×

ما منتظر تماس شما هستیم تا ...

تماس با مشاوران تماس با فرداد

  • شرایـط کاری و نیـازهای ویـژه سـازمان شما را بشنویم.
  • به سوالهای شما در مورد ارزش آفرینی نرم افزار پاسخ دهیم.
  • بر اساس تجربه موفق نرم افزار فرداد در صنایع مختلف بهترین پیشنهاد را برای افزایش بهره وری سازمان به شما ارائه دهیم.
  • با توجه به نیازهای اختصاصی شما، به شما در انتخاب بهترین راهکارها کمک کنیم.