بخشی از سرمایه شرکت صرف تولید و خرید کالاهای موجود در انبار می‌شود. بنابراین افرادی که در انبار به شغل انبار داری مشغول هستند باید بتوانند به صورت حرفه ای و با استفاده از استاندارد‌های روز عملیات انبارداری را انجام بدهند. همچنین آشنایی با اصطلاحات انبارداری لازمه کار انبارداران می‌باشد.

انبارداری به معنای دریافت کالاها و نگهداری از آن‌ها با رعایت قوانین و اصول انبارداری می‌باشد. انبارداران باید با اصطلاحات انبارداری آشنا باشند که در هنگام کارخود به مشکل نخورند، به همین جهت ما در این مقاله به معرفی انواع اصطلاحات انبارداری شامل اصطلاحات فارسی انبارداری ، اصطلاحات انگلیسی انبارداری ، اصطلاحات تخصصی انبارداری ، معرفی انبارداری نوین و … می‌پردازیم.

خواندن مقاله اصطلاحات انبارداری را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم؟

مدیران انبار
انباردارها
دانشجویان رشته حسابداری

تعریف انبارداری

انبارداری یعنی دریافت کالا و نگهداری از آن‌ها با رعایت قوانین و اصول انبارداری، انبارداری می‌تواند شامل کالاهای شرکت و یا کالاهای افراد بیرون از شرکت باشد. در واقع انبارداری کلمه ای است که تمام فعالیت‌های مورد نیاز برای حفظ و نگهداری محصولات در انبارها را شرح می دهد. مدیران انبار باید به خوبی بر کار انبارداران نظارت نمایند و از وقوع اشتباهات احتمالی انبارداران جلوگیری نمایند،اغلب کارهایی که در انبار انجام می شود دارای اصطلاحاتی می باشد، که مدیران انبار و انبارداران با آن ها آشنا هستند و برای پیگیری و انجام کارهای انبارداری از این اصطلاحات استفاده می کنند.

اصطلاحات فارسی انبارداری و اصطلاحات عمومی انبارداری از پرکاربرد ترین اصطلاحاتی هستند که شاغلان بخش انبار از آن ها استفاده می کنند و ممکن است افرادی هم که در حوزه انبارداری فعالیت نمی کنند با این اصطلاحات آشنا باشند. برخی از اصطلاحات تخصصی انبارداری و اصطلاحات انگلیسی انبارداری نیز برای خیلی از افراد ناشناخته بوده و فقط افرادی که در حوزه انبارداری فعالیت دارند با این اصطلاحات انبارداری آشنایی دارند، البته ناگفته نماند که حسابداران حوزه انبار باید با این اصطلاحات آشنایی داشته باشند که بتوانند کارهای حسابداری انبارها را انجام بدهند. امروزه با استفاده از نرم افزار حسابداری مراحل انبارداری را می توان آسان تر و همچنین سریع ترانجام داد.

تعاریف اولیه

قبل از این که به معرفی اصطلاحات انبارداری بپردازیم، ابتدا باید تعریف انبار و انبارداری را بدانیم، سپس به بررسی مهم‌ترین اصطلاحات انبارداری بپردازیم. برای انبار و انبارداری دو تعریف اولیه ارائه شده است، که به شرح زیر می‌باشند:

  • انبارداری یعنی نگهداری مواد اولیه، صنعتی و … به طور طبقه بندی شده و منظم.
  • انبار مکان و محلی است برای نگهداری مواد و کالا.

موجودی

یکی از پرکاربردترین اصطلاحات انبارداری موجودی است، موجودی یعنی همه دارایی‌هایی که در انبار نگهداری می‌شود. این دارایی‌ها می‌توانند در جهت ساخت کالا و یا جهت فروش در انبار نگهداری شوند. در نرم افزار کنترل موجودی می توان به صورت دقیق موجودی تمام کالاها را زیر نظر گرفت.

موجودی کالا در انبارداری

موجودی کالا در اصطلاحات انبارداری

 انبار

دومین کلمه‌ای که جزء اصطلاحات انبارداری به حساب می‌آید انبار می‌باشد. احتمالا برای شما واضح است که انبار محلی برای نگهداری و طبقه بندی انواع کالاها و یا مواد اولیه بر اساس یک سیستم طبقه بندی می باشد. به یاد داشته باشید با استفاده از نرم افزار حسابداری ابری فرداد می توانید تمامی اطلاعات مربوط به انبار خود را محفوظ نگهدارید.

انبارداری

انبارداری دارای فرآیند خاصی می‌باشد. یکی از قوانین انبارداری این است که باید مدارک و اسناد کالای خریداری شده را بگیریم، قبض تحویل کالا را صادر کنیم، کالاهای برگشتی را داخل فرم بنویسیم و گزارش دهیم، از همه کالاهای داخل انبار مطلع باشیم. تمامی این مراحل در آموزش صفر تا صد انبارداری فرداد توضیح داده شده است.

کارت موجودی انبار

کارت موجودی انبار در اصطلاحات انبارداری یعنی برای اینکه موجودی کالا تمام نشود و مدیریت انبار به خوبی صورت گیرد، تعداد کالاها را قبل از اتمام موجودی در بالای کاردکس آن ثبت می‌کنند و مسئولان مربوطه قبل از پایان موجودی و در صورت نیاز خرید کالای مورد نظر را انجام می‌دهند.

فرآیند انبارداری

در فرآیند انبارداری باید بعضی نکات را رعایت کنیم. مهمترین موارد حسابدار حرفه ای و قفسه بندی است. موارد بعدی که باید رعایت شود بسته بندی صحیح، شیوه نگهداری، تعیین محل مناسب و تفکیک کالاها است.

برای یادگیری کامل انبارداری بهتر است ماهیت حسابها در حسابداری را مطالعه فرمایید.

فرآیندهای اصلی در انبارداری

فرآیندهای انبارداری شامل پذیرش کالا، جاگذاری و جا به جایی کالا، انتخاب و گردآوری کالا برای خروج از انبار، بسته بندی و تحویل کالا می باشد.

آموزشگاه حسابداری فرداد

قوانین انبارداری

کنترل ورود و خروج کالا، کنترل موجودی انبار، تعیین مکان مطمئن و مناسب برای کالاها با توجه به وزن و حجم آن‌ها، طبقه بندی و شماره گذاری کالاها، شناسایی کالاهای راکد قبل از رسیدن تاریخ انقضا آن‌ها.

با بلاگ حقوق اداره کار اطلاعات خود را در مورد حقوق به روز کنید.

اهداف برنامه ریزی مدیریت انبار

هدف اصلی برنامه ریزی و مدیریت انبار تامین کالاهای مورد نیاز و نگهداری آن‌ها و به موقع تحویل دادن آن است. با این کار قیمت‌ها ثبات پیدا کرده و به موقع کالاها یافت می‌شوند.

انواع سیستم های انبارداری

سیستم‌های انبارداری به سه نوع سیستم مدیریت انبار مستقل، زنجیره تامین و منابع انسانی تقسیم می‌شوند.

فلوچارت انبارداری

فلوچارت انبارداری به شکل زیر می‌باشد.

فلوچارت در اصطلاحات انبارداری

فلوچارت انبارداری در اصطلاحات انبارداری

مراحل انبارداری

انبارداری به 4 مرحله کلی تقسیم می‌شود، که این 4 مرحله به شرح زیر می‌باشند:

  1. پذیرش کالا
  2. جایگذاری و جابه جایی کالا
  3. انتخاب و جمع آوری کالا
  4. بسته بندی و تحویل کالا

انجام عملیات انبارداری کار راحتی نیست و انبارداران علاوه بر آشنایی کامل با اصطلاحات انبارداری باید به خوبی بتوانند چالش هایی که در هنگام کار به وجود می آید را برطرف کنند، اگر می خواهید بدانید رایج ترین چالش های انبارداری به چه صورت هست و چه راهکارهایی برای رفع این چالش ها وجود دارد، حتما مقاله مدیریت انبارداری را مطالعه کنید.

انواع انبار

انبارها دارای 3 نوع می‌باشند که عبارتند از:

  • انبار پوشیده

انبارهای پوشیده که در اصطلاحات انبارداری هم وجود دارد یعنی انباری که دارای سقف است و از طرفین نیز بسته می‌باشد.

  • انبار سرپوشیده یا هانگارد

انبارسرپوشیده یا هانگارد، مانند انبار پوشیده دارای سقف است ولی چهارطرف آن باز می‌باشد.

  • انبارهای باز یا محوطه

همان طور که از اسم انبارهای باز پیداست، این انبارها به صورت محوطه بوده و از آن برای نگهداری ماشین آلات استفاده می‌کنند.

اصطلاحات فارسی انبارداری

اصطلاحات فارسی انبارداری را می‌توان به دو دسته اصطلاحات عمومی انبارداری و اصطلاحات تخصصی انبارداری تقسیم بندی نمود. در ادامه مقاله بیشتر با این اصطلاحات انبارداری آشنا می‌شویم.

اصطلاحات چه کاربردی دارد؟

هر کدام از اصطلاحات انبارداری دارای کاربرد متفاوتی هستند. اصطلاح عمومی انبارداری در قسمت موجودی کالا به ما کمک می‌کند تمام موجودی کالاها در انبار را بدانیم و محصولات در زمان مناسب به دست مصرف کننده برسد.

لیست اصطلاحات انبارداری

همانگونه که ذکر شد اصطلاحات فارسی انبارداری دارای دو دسته اصطلاحات تخصصی انبارداری و اصطلاحات عمومی انبارداری هستند، در این قسمت مهم ترین اصطلاحات عمومی و تخصصی انبارداری را معرفی می‌کنیم.

اصطلاحات عمومی انبارداری

اصطلاحات عمومی انبارداری

اصطلاحات عمومی انبارداری

اصطلاحات عمومی انبارداری اصطلاحاتی هستند که کاربرد بیشتری داشته و تمام افرادی که در انبار مشغول به کار هستند و همچنین حسابداران بخش انبارداری باید با این اصطلاحات آشنایی داشته باشند. اصطلاحات عمومی انبارداری به شرح زیر هستند:

  • موجودی: اصطلاح موجودی شامل همه دارایی‌هایی است که در انبار نگهداری می‌شوند و برای ساخت کالا یا فروش از آن استفاده می‌کنیم.
  • تگ: تگ در اصطلاحات انبارداری به معنی برچسبی است که  بر روی کالا چسبانده می‌شود و نوع کالا و تعداد آن بر روی آن نوشته می‌شود. این کار در زمان حمل و نقل کالا کمک بسیار زیادی به ما می‌کند.
  • کاردکس: اصطلاح کاردکس به معنی یک نوع کارت است که تعداد موجودی، ورود و خروج کالا در آن نوشته می‌شود.
  • کارت شناسایی کالا: اصطلاح کارت شناسایی کالا به معنای کارتی است که اطلاعات کالا در آن درج شده و در قفسه ای نصب می‌شود که اطلاعات همان کالا درج شده باشد.
  • ابزارهای اندازه گیری: اصطلاح ابزار های اندازه گیری شامل تمام ابزارهایی هست برای اندازه گیری محصولات مختلف موجود در انبار، مانند متر، ترازو و باسکول
  • مواد اولیه: اصطلاح مواد اولیه به معنای مواد خام برای تولید کالاها هستند.
  • کالاهای نیمه ساخته: کالاهایی که قسمتی از آنها ساخته شده باشد اما تولید آن‌ها به اتمام نرسیده باشد، کالاهای نیمه ساخته نامیده می‌شوند.
  • کالاهای ساخته شده: کالاهایی که تکمیل شده باشد و آماده فروش باشند نیز کالاهای ساخته شده نام دارند.
  • قفسه بندی: اصطلاح قفسه بندی به معنای قراردادن مرتب و صحیح کالا در انبار قفسه بندی نام دارد. این کار باعث صرفه جویی در وقت و دسترسی آسان به کالا می‌شود.
  • کدگذاری کالا: کد گذاری کالاها باعث تشخیص و یافتن سریع کالا می‌شود.

اصطلاحات تخصصی انبارداری

اصطلاحات تخصصی انبارداری از جمله اصطلاحاتی هستند که مربوط به کارکنان انبارها بوده و ممکن است افراد بخش های دیگر شرکت ها چیزی از این اصطلاحات ندانند. آشنایی با اصطلاحات تخصصی انبارداری لازمه کار شاغلان در بخش انبار می باشد. بخشی از مهم ترین اصطلاحات تخصصی انبارداری عبارتند از:

  1. حد تجدید سفارش:حد تجدید سفارش در اصطلاحات انبارداری یعنی حداقل و حداکثر هر کالا در انبار در نظر گرفته می‌شود. با این کار موجودی کالا در انبار به صفر نمی‌سد.
  2. حداقل موجودی کالا: هیچ گاه نباید موجودی کالا از میزان مشخصی کمتر شود و این میزان مشخص شده در اصطلاحات انبارداری حداقل موجودی کالا نام می گیرد.
  3. با صرفه ترین مقدار سفارش: برای این کار شرکت‌ها تعداد زیادی کالا سفارش می‌دهند و از تخفیفات فروشنده استفاده می‌کنند. در اصل هزینه‌های خود را پایین می‌آورند.
  4. حداکثر موجودی مواد: حداکثر موجودی مواد در اصطلاحات تخصصی انبارداری یعنی هیچ گاه نباید موجودی کالا از میزان مشخصی بیشتر شود.
  5. دفعات گردش موجودی مواد: دفعات گردش موجودی مواد در اصطلاحات تخصصی انبارداری یعنی مواد اولیه برای ساخت کالا چندین بار خریداری می‌شود.
  6. دوره گردش موجودی مواد: دوره گردش موجودی مواد در اصطلاحات تخصصی انبارداری یعنی فرآیند زمان خرید مواد تا زمان ورود مواد به چرخه تولید است.
  7. کسری و اضافات انبار: در اصطلاحات انبارداری کسری و اضافات انبار یعنی اگر موجودی واقعی کالا کمتر از موجودی اسناد ثبت شده باشد کسری و اگر بیشتر باشد اضافه انبار است.
  8. دلیل کسری و اضافات انبار: ازجمله دلایل کسری و اضافات انبار می تواند به ثبت اشتباه مقدار وارده یا صادره در کارت انبار، ثبت اشتباه قبض‌ها و حواله‌ها در کارت حساب کالا، ثبت نزدن حواله توسط حسابدار، افزایش وزن مواد به دلیل رطوبت کشیدن،کسری انبار بخاطر شکستگی و تبخیر، تقسیم اجسام و قطعات بزرگ به قطعات کوچک اشاره کرد.
  9. فرم‌های انبارداری: فرم‌های انبارداری به سه دسته درخواست‌ها،حواله‌ها و رسیدها تقسیم می‌شوند.
  10. فرم حواله‌ها: این فرم‌ها شامل حواله انبار، حواله جابه جایی بین انبار، حواله برگشت از خرید و حواله امانی می‌شوند.
  11. فرم رسیدها: این فرم‌ها شامل رسید انبارموقت، رسید انباردائم، رسید جا به جایی بین انبار، فرم رسید برگشت، فرم رسید امانی و رسید مصرف مستقیم می‌شوند.

اصطلاحات انگلیسی انبارداری

اصطلاحات تخصصی انبارداری و اصطلاحات عمومی انبارداری به زبان انگلیسی نیز رایج هستند، در واقع نمی توان زبان انگلیسی که زبان بین المللی دنیاست را در آموزش اصطلاحات تخصصی انبارداری نادیده گرفت.  در ادامه با مهم ترین اصطلاحات انگلیسی انبارداری آشنا خواهید شد.

لیست اصطلاحات لاتین انبارداری

مهم ترین اصطلاحات انگلیسی انبارداری که جزء اصطلاحات تخصصی انبارداری به حساب می آیند، همراه با معنای فارسی آن ها در جدول زیر قابل مشاهده هستند. با مطالعه جدول زیر با اصطلاحات انبارداری بیشتری آشنا خواهید شد.

اصطلاح انگلیسی معنای فارسی اصطلاح انگلیسی معنای فارسی
Temporary store انبارموقت Order refresh limit حد تجدید سفارش
Inventory موجودی انبار Minimum inventory حداقل موجودی کالا
Tage تگ Maximum material inventory حداکثر موجودی مواد
Cardex کاردکس Warehouse deficitsc and surpluses کسری و اضافات انبار
Raw materiais کالاهای نیمه ساخته شده Warehousing forms فرم‌های انبارداری
Semi-finished goods کالاهای ساخته شده Remittances حواله‌ها
Measuring tools مواد اولیه Return remittance from purchase حواله برگشت از خرید
Shehving کدگذاری کالا Temporary warehouse receipt رسید انبارموقت
Pallet پالت Receipt of permanent warehouse رسید انباردائم
Made goods قفسه بندی Receipt for the transfer of goods between warehouses رسید جابه جایی کالا بین انبار

اصطلاحات رایج در انبارگردانی

موارد زیر را که در بخش قبل به شرح هر یک از آن ها پرداختیم، می توان به عنوان رایج ترین اصطلاحات انبارداری نام برد.

  • مواد خام یا اولیه
  • مواد و لوازم مصرفی
  • مواد و لوازم در جریان ساخت
  • کالای ساخته شده یا تکمیل شده
  • تگ
  • کارت حساب انبار
  • کارت شناسایی کالا
  • قفسه بندی
  • کاردکس
  • کدگذاری کالا

نحوه اجرای عملیات انبارگردانی

تا این بخش مقاله با انواع اصطلاحات انبارداری ازجمله اصطلاحات فارسی و انگلیسی انبارداری و … آشنا شدید. حال به شرح بخشی از انبارگردانی می پردازیم. مراحل انبارداری را می‌توان به چند بخش تقسیم کرد. مرحله اول تگ کالا است که برای راحتی کار و جلوگیری از عدم شمارش کالا است. مرحله بعدی شمارش کالا و هماهنگی با واحد حسابداری است. مرحله آخر نیز مطابقت اقلام شمارش شده با کاردکس است.

نکته مهم

انبارگردانی باعث می‌شود در پایان دوره مالی ارزش موجودی‌ها تاثیر قابل ملاحظه ای در سود و زیان شرکت داشته باشد

مراحل اجرای عملیات انبارگردانی

  1. مرحله قبل از شمارش
  2. مرحله شمارش
  3. مرحله بعد از شمارش

1. مرحله قبل از شمارش: در این مرحله قوانین انبارگردانی نوشته و انتشار می‌شود و یک نسخه از این دستورالعمل در اختیار حسابرس قرار داده می‌شود و ناظر است. در این مرحله ساعات، روزها و گروه شمارش مشخص می‌شوند.

2. مرحله شمارش: در این مرحله شمارش کالا با استفاده از دستورالعمل‌ها آغاز می‌شود. لازم به ذکر است که شمارش کالا از طریق تگ که موقع تحویل کالا به انبارالصاق شده است صورت می‌گیرد.

3. مرحله بعد از شمارش: این مرحله اقلام شمارش شده با سوابق حسابداری که همان کاردکس است مطابقت داده می‌شود.

انبارگردانی مبحث جامعی است که نمی توان در قالب یک پاراگراف به شرح کامل آن پرداخت، به همین جهت ما در مقاله انبارگردانی به صورت کامل تمام مباحث مرتبط با این حوزه را آورده ایم. اگر شما هم از جمله افرادی علاقمند به یادگیری و یا تکمیل اطلاعات خود در زمینه انبارگردانی هستید، حتما مقاله انبارگردانی را مطالعه کنید.

نکات مهم در طراحی انبار

  • در زمان ساخت انبارهای مسقف و اطراف پوشیده نبایداز وسایل و مصالح اشتعال زا مثل چوب و پلاستیک استفاده شود.
  • کف انبار باید مستحکم و از بتون باشد تا فشار حاصل از وزن اجسام را تحمل کند.
  • باید شیب مناسب به کف انبارها بدهیم تا در مواقع شستشو آب در قسمت‌های انبار جمع نشود.
  • فاصله بین انبارها باید مناسب باشد تا ماشین‌های آتشنشانی به راحتی بتوانند حرکت کنند.
  • انبارهای سقف دار باید دو درب داشته باشند. یک درب باید ماشین رو باشد. توجه داشته باشید که درب‌ها باید یکی در طول و یکی در عرض باشد.
  • درب و پنجره انبارها باید فلزی باشد. درب بزرگ باید دارای یک درب کوچک باشد این کار باعث راحتی دریافت کالا وعبور پرسنل می شود.
  • انبارها باید دارای تهویه مناسب و هواکش باشند. برای اطلاع رسانی سریع در صورت حریق انبارها باید دارای تلفن، بی سیم و … باشند.
  • انبار‌ها باید دارای کلید ضد جرقه و سیم کشی توکار باشند.
  • ارتفاع استاندار انبارهای سقف دار 4.5 متر است و هر انبار باید دارای قسمت اداری باشد.

محاسبه فضای انبار

عوامل مختلفی را باید برای ساخت انبار در نظر گرفت، مهم ترین عوامل موثر در محاسبه فضای انبار عبارتند از:

  • نزدیکی به بنادر ورودی
  • ساختمان‌های موجود
  • امنیت
  • زمینه
  • شرایط محیطی
  • اندازه زمین در دسترس
  • دسترسی به کارگر و …

سیستم انبارداری نوین

امروزه با توجه به رشد و پیشرفت تکنولوژی و همچنین برای کسب سود بیشتر ازطریق نگهداری، افزایش کارایی و مدیریت و پردازش بهتر کالاها،شرکت‌های زیادی برای کسب سود بیشتر از انبارداری نوین استفاده می‌کنند. زیرا انجام امورات انبارداری با استفاده از نیروی انسانی زمان گیر و امکان خطا را افزایش می‌دهد. ولی انبارداری نوین اتوماتیک و با درصد خطای بسیار پایین می‌باشد.

سیستم نوین در اصطلاحات انبارداری

سیستم نوین در اصطلاحات انبارداری

به عنوان مثال در محیط‌هایی که قیمت زمین گران است به علت امکان استفاده از سیستم‌های نوین در ارتفاع، از سیستم‌های انبارداری نوین استفاده می‌شود. نوع دیگری از انبار‌ها که از سیستم‌های نوین استفاده می‌کنند، انبارهای کم دما هستند.

در انبارهای نوین اکثر فعالیت‌ها به صورت مکانیزه انجام شده، تقاضا و عرضه سفارشات در لحظه انجام می‌شود. همچنین سیستم‌های نوین سبب شفافیت و در دسترس بودن اشیا از طریق اینترنت می‌شوند.

انواع سیستم‌های انباردارای نوین، قابلیت‌ها و توانایی مدیریت با بیشترین کارایی را دارند. ازجمله این قابلیت‌ها عبارتند از:

  • شناسایی کالا
  • کنترل موجودی کالا
  • بسته بندی
  • تهیه الگو چیدمان
  • جابه جایی
  • به روز آوری موجودی و…

نتیجه گیری

انبارداری ازجمله شغل‌های به ظاهر ساده اما پیچیده می‌باشد. افرادی که می‌خواهند به عنوان انباردار مشغول به کار شوند باید از تمام اصطلاحات انبارداری آگاه باشند که بتوانند به راحتی کارهای مربوط به انبار کالاها را انجام داده و در مراحل مختلف شغل خود به مشکل نخورند.

برای اطلاعات بیشتر درمورد معافیت مالیاتی در بلاگ سقف معافیت مالیاتی مشاغل با ما همراه باشید.

در این مقاله توانستیم به موضوع اصطلاحات انبارداری شامل اصطلاحات فارسی انبارداری ، اصطلاحات انگلیسی انبارداری ، اصطلاحات تخصصی انباری ، انواع سیستم‌های انبارداری، معرفی سیستم انبارداری نوین و … بپردازیم. چنانچه نظر و یا سوالی درباره این مقاله داشتید و یا با اصطلاحی خارج از اصطلاحات ذکر شده در این مقاله آشنا هستید حتما از طریق ثبت دیدگاه خود با ما در ارتباط باشید.

آموزش نرم افزار انبارداری

دسترسی به مقالات مرتبط:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram
{ "@context": "https://schema.org", "@type": "FAQPage", "mainEntity": [{ "@type": "Question", "name": "حد تجدید سفارش چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "حد تجدید سفارش یعنی حداقل و حداکثر هر کالا در انبار در نظر گرفته می‌شود. با این کار موجودی کالا در انبار به صفر نمی‌سد." } },{ "@type": "Question", "name": "تگ در انبارداری به چه معناست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "تگ به معنی برچسبی است که  بر روی کالا چسبانده می‌شود و نوع کالا و تعداد آن بر روی آن نوشته می‌شود. این کار در زمان حمل و نقل کالا کمک بسیار زیادی به ما می‌کند." } },{ "@type": "Question", "name": "کارت شناسایی کالا چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "کارتی است که اطلاعات کالا در آن درج شده و در قفسه ای نصب می‌شود که اطلاعات همان کالا درج شده باشد." } },{ "@type": "Question", "name": "دفعات گردش موجودی مواد به چه معناست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "دفعات گردش موجودی مواد یعنی مواد اولیه برای ساخت کالا چندین بار خریداری می‌شود." } },{ "@type": "Question", "name": "کاردکس به چه معناست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "کاردکس به معنی یک نوع کارت است که تعداد موجودی، ورود و خروج کالا در آن نوشته می‌شود." } }] }
نرم افزار حسابداری ابری

تماس

قیمت

دمو

کاتالوگ

×

ما منتظر تماس شما هستیم تا ...

تماس با مشاوران تماس با فرداد

  • شرایـط کاری و نیـازهای ویـژه سـازمان شما را بشنویم.
  • به سوالهای شما در مورد ارزش آفرینی نرم افزار پاسخ دهیم.
  • بر اساس تجربه موفق نرم افزار فرداد در صنایع مختلف بهترین پیشنهاد را برای افزایش بهره وری سازمان به شما ارائه دهیم.
  • با توجه به نیازهای اختصاصی شما، به شما در انتخاب بهترین راهکارها کمک کنیم.