تقویم حسابداری یا تقویم مالی به صاحبان مشاغل کمک خواهد کرد تا کلیه تکالیف مالیاتی خود را در اسرع وقت انجام داده و مشمول قوانین بخشودگی و معافیت‌ها شوند. انجام ندادن وظایف مالیاتی بر اساس تاریخ‌های مندرج در تقویم مالیاتی منجر به اعمال جریمه از طرف سازمان ذیربط خواهد شد.

در این مقاله ضمن معرفی کامل تقویم حسابداری یا تقویم مالیاتی، به شرح جزئیات این تقویم می‌پردازیم. همچنین با مرور تقویم مالی و حسابداری فصول مختلف سال، به طور کامل تقویم مالیاتی سال 1401 را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا با انجام به موقع تکالیف مالیاتی خود، بتوانید از قوانین بخشودگی، معافیت و خوش حسابی مالیاتی نیز بهره‌مند شوید.

خواندن مقاله تقویم حسابداری را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم؟

مدیران کسب و کارها
مدیران مالی شرکت ها
دانش پذیران دوره حسابداری مالیاتی
مودیان مالیاتی

تقویم حسابداری چیست؟

تقویم حسابداری (Accounting Calendar) یا تقویم مالیاتی (Tax Calendar) روزشمار تکالیف مالیاتی مودیان است. این تکالیف از طرف قانون مالیاتی بر عهده مودیان قرار گرفته و عدم رعایت آن هزینه دارد.

به یاد داشته باشید که تقویم حسابداری و مالیاتی به یک معنا است. منظور از تقویم مالی و حسابداری نیز همان تقویم مالیاتی است. طبق تقویم حسابداری می‌توان امور لازم را روی نرم افزار حسابداری در زمان تعیین شده انجام داد.

تقویم مالی چیست؟

هر مودی که مشمول قانون مالیات های مستقیم است باید بر طبق تقویم حسابداری مالی تنظیم شده، کلیه تکالیف مالیاتی خود را انجام دهد. فعالان کسب و کار که شامل اشخاص حقیقی و حقوقی است باید بر اساس قوانین تجارت، تامین اجتماعی، قوانین کار و مالیات مستقیم عمل کنند.

تقویم حسابداری مالیاتی شامل تاریخ های مهم تقویم حسابداری برای انجام تکالیف مودیان مالیاتی است. این تکالیف باید در طول ماه و سال انجام گردد تا عملکرد مودیان به صورت شفاف و مکتوب، در اختیار دستگاه های ذیربط اعم از سازمان تامین اجتماعی، وزارت اقتصاد و دارایی و دیگر نهادهای قانونی قرار بگیرد.

تاریخچه حقوق در تقویم مالی

برای محاسبه مالیات حقوق و پرداخت مالیات حقوق پرسنل لازم است طبق تقویم مالیاتی پیش بروید. برای پرداخت مالیات حقوق کارکنان در 6 ماه اول سال، تاریخ 31 ام هر ماه و در 6 ماه دوم سال تاریخ 30 ام هر ماه را به‌خاطر داشته باشید.

نکته مهم

عدم ارائه لیست مالیات حقوق پرسنل در موعد مقرر مشمول جریمه معادل 2% حقوق و دستمزد ناخالص، و عدم پرداخت مالیات مشمول 10% مالیات حقوق و ماهانه 2/5% مالیات حقوق برای دیرکرد خواهد شد.

هدف تقویم حسابداری

آگاهی از تقویم حسابداری برای مودیان مالیاتی ضروری است. هدف تقویم حسابداری ثبت ماهانه و سالانه فعال‍یت‌های مالی و حسابداری است به‌طوری‌که انجام تکالیف مودیان به تعویق نیفتد.  انجام ندادن تکالیف مالیاتی بر اساس تقویم مالی و حسابداری منجر به اعمال جرایم مالیاتی و بیمه ای می‌شود.

در واقع مدیریت امور مالی و حسابداری هدف تقویم حسابداری است. تقویم مالیاتی کمک خواهد کرد تا عملیاتی همچون تسلیم اظهارنامه مالیاتی، رد کردن فهرست بیمه پرسنل، گزارش عملکرد فصلی، اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و پرداخت مالیات فهرست حقوق به موقع و با برنامه‌ریزی انجام شود.

تقویم حسابداری چیست؟

هدف از تقویم حسابداری انجام به موقع تکالیف مالیاتی است

اهمیت تقویم مالی

اهمیت تقویم حسابداری با توجه به تاریخ های مهم درج شده برای انجام تکالیف مالیاتی در موعدهای مقرر است. با توجه به ثبت تاریخ مالیاتی در تقویم حسابداری، برنامه‌ریزی برای اجرای تکالیف بهتر صورت می‌گیرد این برنامه‌ریزی ها شامل عملکردهای مالی و حسابداری روزانه، هفتگی، ماهانه،‌ فصلی و سالانه  برای صدور اسناد و صورت‌های مالی خواهد بود.

آموزشگاه حسابداری فرداد

تقویم مالیاتی سال 1401

در این بخش تقویم مالیاتی یا تقویم حسابداری سال 1401 را ارائه کرده‌ایم. این تقویم به تفکیک فصول مختلف سال 1401 است. لازم به ذکر است که سرفصل های تقویم مالی و حسابداری بر اساس تکالیف، مهلت ارسال، جرائم ارائه نکردن و عدم پرداخت مبالغ مالیاتی خواهد بود.
لازم به ذکر است در ابتدای سال 1402 سازمان امور مالیاتی قانون سامانه مودیان را اجرا کرده است که در آن مودیان حقیقی و حقوقی مشمول، می‌بایست صورتحساب‌های خود را در زمان مشخص شده برای سامانه مودیان مالیاتی ارسال کنند.

تقویم مالیاتی فصل بهار سال 1401 که با عنوان تقویم مالی و حسابداری بهار نیز ذکر می‌شود به شرح تصویر زیر است:

تقویم مالیاتی فصل بهار 1401

تقویم حسابداری چیست؟

تقویم مالیاتی بهار 1401

تقویم مالیاتی فصل تابستان سال 1401 به شرح تصویر زیر است:

تقویم مالیاتی فصل تابستان سال 1401

تقویم حسابداری چیست؟

تقویم مالیاتی تابستان 1401

تقویم مالیاتی فصل پاییز سال 1401 به شرح تصویر زیر است:

تقویم مالیاتی فصل پاییز سال 1401

تقویم حسابداری چیست؟

تقویم مالیاتی پاییز 1401

تقویم مالیاتی فصل زمستان سال 1401 به شرح تصویر زیر است:

تقویم مالیاتی فصل زمستان سال 1401

تقویم حسابداری چیست؟

تقویم مالیاتی زمستان 1401

تقویم حسابداری سالانه

تقویم مالی سالانه همان گزارشی است که برای 4 فصل سال ارائه می‌شود. تقویم مالیاتی سالانه شامل تکالیف مودیان در موعدهای مقرر در روزهای مختلف از فصول سال است.

در اینجا لازم است ذکر کنیم که تقویم مالی و حسابداری در فصول مختلف سال بر اساس تاریخ های مندرج در تقویم مالی، جرائم عدم ارائه تکالیف مالیاتی را در موعد مقرر شرح می‌دهد. همچنین تقویم مالی و حسابداری سالانه جرائم عدم پرداخت تکالیف مالیاتی را نیز در خود جای می دهد. (معرفی بهترین نرم افزار حسابداری ابری)

تقویم مالی بهار

در این بخش در مورد تقویم مالی و حسابداری بهار صحبت می کنیم. تقویم حسابداری بهار و اقداماتی که باید در فصل بهار انجام شود به شرح جدول زیر است:

تقویم مالیاتی بهار

تقویم مالی پاییز

تقویم مالی و حسابداری فصل پاییز و اقداماتی که باید در فصل پاییز انجام شود به شرح جدول زیر است:

تقویم حسابداری چیست؟

تقویم مالیاتی پاییز

تقویم مالی تابستان

تقویم حسابداری تابستان که به تقویم مالی و حسابداری تابستان نیز شهرت دارد به شرح جدول زیر است:

تقویم حسابداری چیست؟

تقویم مالیاتی تابستان

تقویم مالی زمستان

برای انجام تکالیف مالیاتی تقویم حسابداری زمستان که تقویم مالی و حسابداری زمستان نامیده می شود به شرح زیر است:

تقویم حسابداری چیست؟

تقویم مالیاتی زمستان

تکالیف مالیاتی در تقویم حسابداری

مودی مالیاتی باید براساس تاریخ‌های مندرج در تقویم مالیاتی، اقدام به انجام تکالیف مالیاتی خود کند. تکالیف مالیاتی در تقویم حسابداری بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم است. که برای اشخاص حقیقی و حقوقی وظایفی را مقرر کرده است.

تکالیف مالیاتی در تقویم حسابداری 5 وظیفه را برای مودیان تعیین کرده است که با انجام صحیح این وظایف، مودی می‌تواند از بخشودگی‌ها و معافیت‌های پیش‌بینی‌شده در قانون نیز بهره ببرد.

فهرست وظایف مودی بر اساس تقویم مالی و حسابداری در جدول زیر آمده است:

شماره شرح وظایف مالیاتی بر اساس تقویم مالی
1 هر ۹۰  روز یک بار، فهرست معاملات فصلی بر اساس موضوع ماده 169 ق.م.م تکمیل و در موعد مقرر به اداره دارایی اعلام شود. لیست مربوطه پس از ثبت نام، دریافت کد کاربری و رمز عبور از سامانه،  ارسال و کد رهگیری دریافت شود.
2 اظهارنامه ارزش افزوده فصلی به صورت الکترونیکی تکمیل و بر اساس مدارک و اسناد قانونی تهیه شود. زمان تسلیم این اظهارنامه تا ۱۵ روز پس از پایان فصل است ( عوارض متعلقه ابراز شده نیز باید پرداخت شود).
3 فهرست بیمه پرسنل به‌موقع رد و مالیات بر حقوق کارکنان برای هر ماه پرداخت شود. ارسال فهرست مالیاتی می‌ تواند تا ۳۰ روز پس از پایان ماه انجام شود (فیش‌های پرداختی باید نگهداری شده و در دفاتر مالی و حسابداری به عنوان رویداد مالی با ذکر تاریخ پرداخت ثبت شود).
4 تنظیم و تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد سالانه بر اساس ماده 110 ق.م.م، حداکثر تا ۴ ماه پس از پایان سال از طریق سامانه الکترونیکی سازمان دارایی و پرداخت عوارض ابرازی مربوطه (اگر سال مالی مودی در خرداد ماه تمام شود، تا ۴ ماه بعد فرصت دارد).
5 مراجعه مودی به سازمان دارایی و حسابرس مربوطه برای ارائه مدارک و اسناد جهت ارزیابی دفاتر قانونی بر اساس سند حسابداری تنظیمی.

تقویم مالی اشخاص حقیقی و حقوقی چگونه است؟

تقویم حسابداری همان تقویم مالیاتی با ذکر تاریخ‌های مقرر برای انجام وظایف مالیاتی است. همه فعالان حوزه کسب و کار چه اشخاص حقیقی و چه اشخاص حقوقی مثل شرکت ها، موسسات و … باید بر اساس تکالیف وضع شده از طرف سازمان‌های مربوطه، اقداماتی را در طول ماه و سال انجام دهند تا عملکرد سالانه آن ها به صورت شفاف و مکتوب، در اختیار دستگاه های دولتی مثل سازمان تامین اجتماعی، وزارت اقتصاد و دارایی و دیگر نهادهای قانونی قرار گیرد.

از جمله اقدامات لازم که باید توسط مودی بر اساس تاریخ های مندرج در تقویم مالی و حسابداری انجام گیرد عبارتند از :

  • تسلیم اظهارنامه مالیاتی
  • رد کردن برگه فهرست بیمه پرسنل
  • گزارش عملکرد فصلی
  • اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
  • پرداخت مالیات لیست حقوق

نکته: در سال 1399 به دلیل شیوع ویروس کرونا طبق بخشنامه های اعلامی از طرف سازمان امور مالیاتی، مهلت ارسال و انجام برخی تکالیف مالیاتی تمدید گردیده است.

همچنین سایت‌های مهم که بر اساس تقویم مالی و حسابداری مودیان باید برای انجام وظایف به آن مراجعه کنند عبارتند از:

  • سایت سازمان تامین اجتماعی برای ارسال لیست کارکنان
  • سایت سازمان دارایی برای ارسال لیست پرسنل و پرداخت مالیات مطابق با بودجه سالانه
  • سایت پرداخت عوارض ارزش افزوده
  • سامانه ارائه گزارش فصلی الکترونیکی
  • سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای پلمپ دفاتر قانونی
  • سامانه تسلیم اظهارنامه عملکرد سال مالی

نحوه کار با تقویم حسابداری 1401

سرفصل‌های تقویم مالیاتی سال 1401 یا تقویم مالی و حسابداری سال 1401 همچون سال‌های گذشته طبق موارد زیر است:

  • تکالیف ماهانه تقویم مالی
  • تکالیف فصلی تقویم مالی
  • تکالیف سالانه تقویم مالی
  • آخرین مهلت ارسال تکالیف با درج روز و تاریخ
  • جرائم عدم ارائه در مهلت مقرر
  • جرائم عدم پرداخت مبلغ مالیات

لازم به ذکر است که در بخش تقویم مالیاتی سال 1401، به تفکیک فصول در مورد تکالیف و جرائم ارائه نکردن در مهلت مقرر و پرداخت نکردن مالیات صحبت شده است.

جریمه عدم پرداخت مالیات مطابق تاریخ های تقویم مالیاتی

در این بخش به جرایم عدم پرداخت مالیات بر اساس تقویم مالی و حسابداری به تفکیک فصول مختلف سال اشاره می‌کنیم.

جرائم پرداخت نکردن مالیات بر اساس تقویم حسابداری بهار

شرح تخلف جریمه
اظهارنامه ارزش افزوده دوره قبل ارسال نشود ۵۰% مالیات متعلقه
عدم ارسال فهرست مالیاتی حقوق کارکنان در ماه قبل ۲%حقوق پرداختی
برگه فهرست بیمه پرسنل ارائه نشود ۱۰% حق بیمه متعلقه
جرائم عدم ارائه اظهارنامه ارزش افزوده پرداخت نگردد ماهانه ۲%مالیات متعلقه
جرائم عدم ارائه لیست مالیاتی حقوق پرسنل پرداخت نشده باشد

 

۱۰% مالیات متعلقه و ماهانه ۲%مالیات هم در صورت عدم پرداخت
جرائم عدم ارسال فهرست بیمه پرسنل به سازمان تامین اجتماعی واریز نشود ۲% حق بیمه متعلقه و محروم شدن مودی از رد کردن لیست ماه بعد
گزارشات فصلی مربوط به دوره زمستان در اردیبهشت ماه ارائه نگردد ۱% مبلغ معامله
لیست مالیاتی حقوق فروردین ماه تا ۳۱ اردیبهشت ارسال نشده باشد ۲% حقوق پرداختی به پرسنل در ماه فروردین
لیست بیمه فروردین ماه پرسنل تا ۳۱ اردیبهشت ارسال نگردد

 

۱۰% حق بیمه ای که کارفرما، ملزم به پرداخت آن برای بیمه ماهانه کارکنانش بوده
جریمه عدم ارائه گزارش فصلی دوره قبل پرداخت نشود ۲% مبلغ معامله
جریمه عدم ارائه لیست حقوق بیمه فروردین ماه پرسنل پرداخت نشده باشد ماهانه ۲% حق بیمه متعلقه
جرائم عدم ارسال لیست مالیاتی حقوق فروردین ماه تا ۳۱ اردیبهشت پرداخت نشده باشد ۱۰% مالیات متعلقه و ماهانه ۲% مالیات متعلقه در صورت دیرکرد
لیست مالیاتی حقوق اردیبهشت ماه تا ۳۱ خرداد اعلام نشود ۲% حقوق پرداختی
لیست حقوق بیمه اردیبهشت ماه پرسنل تا ۳۱  خرداد اعلام نگردد ۱۰% حق بیمه متعلقه
جرائم مربوط به ارائه لیست مالیاتی حقوق اردیبهشت پرسنل پرداخت نشود ۱۰% مالیات متعلقه و پرداخت ماهانه ۲% مالیات متعلقه
جرائم عدم ارائه لیست حقوق بیمه اردیبهشت پرسنل پرداخت نشود مشمول ۲% حق بیمه متعلقه

جرائم عدم پرداخت مالیات بر اساس تقویم حسابداری تابستان

شرح تخلف جریمه
اظهارنامه ارزش افزوده بهار تا ۱۵ تیر ارائه نشود ۵۰% مالیات متعلقه
اظهارنامه مالیات عملکرد تا پایان تیر ماه ارائه نشود ۳۰% مالیات متعلقه
لیست مالیاتی حقوق خرداد ماه پرسنل تسلیم نشود ۲% حقوق پرداختی
لیست حقوق بیمه خرداد ماه پرسنل تا پایان تیر ماه اعلام نشود ۱۰% حق بیمه متعلقه
دیرکرد مربوط به عدم ارائه اظهارنامه ارزش افزوده بهار ۲% مالیات متعلقه
دیرکرد مربوط به عدم ارائه اظهارنامه مالیات عملکرد ۳۰% مالیات متعلقه
دیرکرد مربوط به عدم ارائه و پرداخت لیست مالیاتی حقوق خرداد ماه کارکنان ۱۰%مالیات متعلقه و پرداخت ماهانه ۲%مالیات متعلقه
دیرکرد مربوط به عدم ارائه و پرداخت حقوق بیمه خرداد ماه کارکنان تا ۳۱ تیر ۲% حق بیمه متعلقه
گزارش فصلی دوره بهار تا ۱۵ مرداد اعلام نشود ۱%مبلغ معامله
لیست مالیاتی حقوق تیر ماه پرسنل ارسال نشده باشد ۲% حقوق پرداختی
لیست مالیاتی حقوق تیر ماه پرسنل ارائه نشود ۱۰% حق بیمه متعلقه
جرائم عدم ارائه گزارش فصلی بهار پرداخت نشود ۲% مبلغ معامله
چرائم عدم ارائه لیست مالیاتی حقوق تیر ماه پرداخت نشود ۱۰%مالیات متعلقه و ۲% جریمه دیرکرد به ازای هر ماه
جرائم عدم ارائه لیست حقوق بیمه تیر ماه پرسنل پرداخت نگردد ۲% حق بیمه متعلقه در هرماه دیرکرد
لیست مالیاتی حقوق مرداد ماه پرسنل ارائه نشود ۲% حقوق پرداختی
لیست حقوق بیمه مرداد ماه پرسنل اعلام نشود ۱۰% حق بیمه متعلقه
جریمه عدم ارائه لیست مالیاتی حقوق مرداد ماه پرسنل پرداخت نشود ۱۰% مالیات متعلقه و ماهانه ۲% مالیات متعلقه
جریمه عدم ارسال لیست حقوق بیمه مرداد ماه پرسنل پرداخت نشود ۲% حق بیمه متعلقه

جرائم عدم پرداخت مالیات بر اساس تقویم حسابداری پاییز

شرح تخلف جریمه
ارائه نکردن اظهارنامه ارزش افزوده دوره تابستان ۵۰% مالیات متعلقه
اعلام نشدن لیست مالیاتی حقوق شهریور ماه پرسنل ۲% حقوق پرداختی
اعلام نکردن لیست حقوق بیمه شهریور ماه پرسنل ۱۰% حق بیمه متعلقه
عدم ارسال لیست بیمه شهریور ماه پرسنل ۱۰% حق بیمه متعلقه
پرداخت نکردن جرائم مربوط به عدم ارائه اظهارنامه ارزش افزوده تابستان ماهانه ۲% مالیات متعلقه
عدم پرداخت مربوط به عدم ارائه لیست مالیاتی حقوق شهریورماه ۱۰%مالیات متعلقه و ماهانه۲% دیرکرد
پرداخت نکردن مربوط به عدم ارائه لیست حقوق بیمه شهریور ماه پرسنل ۲% حق بیمه متعلقه
ارسال نکردن گزارس حسابرسی شرکت های مشمول ماده 272 ق.م.م ۲۰% مالیات متعلقه
اعلام نشدن گزارش فصلی دوره تابستان تا ۱۵ آبان ۱% مبلغ معامله ابرازی
اعلام نشدن گزارش مالیاتی حقوق مهرماه پرسنل ۲%حقوق پرداختی
اعلام نشدن لیست حقوق بیمه مهر ماه پرسنل ۱۰% حق بیمه متعلقه
پرداخت نکردن مربوط به عدم ارائه گزارش فصلی دوره تابستان ۲% مبلغ معامله
پرداخت نکردن مربوط به عدم ارائه لیست مالیاتی حقوق مهر ماه پرسنل ۱۰%مالیات متعلقه و ۲% دیرکرد ماهانه
واریز نکردن جریمه مربوط به عدم ارائه لیست حقوق بیمه مهر ماه پرسنل ماهانه ۲%حق بیمه متعلقه
اعلام نکردن لیست مالیاتی حقوق آبان ماه پرسنل ۲% حقوق پرداختی
اعلام نشدن لیست حقوق بیمه آبان ماه پرسنل ۱۰% حق  بیمه متعلقه
پرداخت نکردن جریمه مربوط به عدم ارائه لیست مالیاتی حقوق آبان ماه پرسنل ۱۰% مالیات متعلقه و ماهانه ۲% مالیات متعلقه
پرداخت نکردن جریمه مربوط به عدم ارائه لیست حقوق بیمه آبان پرسنل ۲% حق بیمه

جرائم عدم پرداخت مالیات بر اساس تقویم مالی و حسابداری زمستان

شرح تخلف جریمه
ارائه نکردن اظهارنامه ارزش افزوده دوره پاییز ۵۰% مالیات متعلقه
ارائه نکردن لیست مالیاتی حقوق آذر ماه پرسنل ۲%حقوق پرداختی
اعلام نکردن لیست حق بیمه آذر ماه پرسنل ۱۰% حق بیمه متعلقه
ندادن گزارش فصلی دوره پاییز ۱% مبلغ معامله
ندادن لیست مالیاتی حقوق دی ماه پرسنل ۲% حقوق پرداختی
اعلام نکردن لیست بیمه دی ماه پرسنل ۱۰% حق بیمه متعلقه
ارائه نشدن دفاتر و یا دفاتر سفید ۲۰% مالیات متعلقه
لیست مالیاتی حقوق بهمن ماه تا ۲۸ اسفند اعلام نشود ۲%حقوق پرداختی
لیست حق بیمه بهمن ماه پرسنل اعلام نشود ۱۰% حق بیمه متعلقه
جریمه عدم ارائه اظهارنامه ارزش افزوده پاییز پرداخت نشود ماهانه ۲% مالیات متعلقه
جریمه عدم ارائه لیست مالیاتی حقوق آذر ماه پرسنل واریز نشود ۱۰%مالیات متعلقه و ماهانه ۲% مالیات متعلقه
جریمه عدم ارائه لیست ماهانه حق بیمه آذر ماه پرسنل پرداخت نشود ۲%حق بیمه متعلقه
جریمه عدم ارائه گزارش فصلی دوره پاییز، پرداخت نشده باشد ۲% مبلغ معامله
جریمه عدم ارائه لیست مالیاتی حقوق دی ماه پرسنل واریز نشود ۱۰% مالیات متعلقه و ماهانه ۲% مالیات متعلقه
جریمه عدم ارائه لیست حق بیمه دی ماه پرسنل، پرداخت نشود ۲% حق بیمه متعلقه
جریمه عدم ارسال لیست مالیاتی حقوق بهمن ماه پرسنل واریز نشود ۱۰% مالیات متعلقه و ماهانه ۲% مالیات متعلقه
جریمه عدم ارائه لیست حق بیمه بهمن ماه پرسنل تا ۲۸ اسفند واریز نشود ماهانه ۲% حق بیمه متعلقه

نتیجه گیری

برای بهره‌مندی از قوانین بخشودگی، معافیت یا پاداش خوش‌حسابی مالیاتی، حتما تقویم مالیاتی داشته باشید تا بر اساس تاریخ‌های مهم مندرج نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کنید. تقویم حسابداری سال 1401 را در این مقاله ارائه کردیم تا با برنامه‌ریزی دقیق، تکالیف مالیاتی خود را بر اساس تقویم مالی و حسابداری انجام دهید.

بر اساس تقویم مالی و حسابداری عدم پرداخت مالیات یا ارائه لیست حقوق، بیمه، اظهارنامه مالیاتی و … در موعد مقرر مشمول جرائم سنگین مالیاتی است. ضمنا عدم پرداخت مالیات نیز مشمول جریمه است. بنابراین داشتن تقویم حسابداری از ضروریات واحد حسابداری است. در پایان از شما می‌خواهیم نظرات خود را در این زمینه با ما در قسمت دیدگاه در میان بگذارید.

آموزش حسابداری 0 تا 100

دسترسی به مقالات مرتبط:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram
{ "@context": "https://schema.org", "@type": "FAQPage", "mainEntity": [{ "@type": "Question", "name": "تقويم حسابداري چيست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "تقويم حسابداري روزشمار تکليف موديان مالياتي است.در اين تقويم تاريخ هاي مهم انجام تکاليف مالياتي مشخص شده است." } },{ "@type": "Question", "name": "چه تکاليفي بر اساس تقويم حسابداري به عهده موديان است؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "ارائه اظهارنامه مالياتي رد کردن ليست بيمه گزارش عملکرد فصلي اظهارنامه ماليات بر ارزش افزوده پرداخت ماليات ليست حقوق" } },{ "@type": "Question", "name": "براي انجام وظايف مالياتي بر اساس تقويم حسابداري بايد به کجا مراجعه کرد؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "سايت سازمان تامين اجتماعي سايت اداره دارايي سايت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور" } }] }
نرم افزار حسابداری ابری

تماس

قیمت

دمو

کاتالوگ

×

ما منتظر تماس شما هستیم تا ...

تماس با مشاوران تماس با فرداد

  • شرایـط کاری و نیـازهای ویـژه سـازمان شما را بشنویم.
  • به سوالهای شما در مورد ارزش آفرینی نرم افزار پاسخ دهیم.
  • بر اساس تجربه موفق نرم افزار فرداد در صنایع مختلف بهترین پیشنهاد را برای افزایش بهره وری سازمان به شما ارائه دهیم.
  • با توجه به نیازهای اختصاصی شما، به شما در انتخاب بهترین راهکارها کمک کنیم.