در گذشته که برنامه حسابداری وجود نداشت، اموری مانند بررسی موجودی کالا و… به صورت دستی انجام می‌شد که در فرشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ دشوار بود. به همین خاطر ابزارهایی خلق شدند تا باری از دوش مسئولین این امور بردارند. یکی از این ابزارهایی که مکمل نرم افزار حسابداری خدماتی نیز هست دستگاه صندوق فروشگاهی است؛ که در این مقاله راهنمای خرید صندوق فروشگاهی را قرارداده‌ایم.

پیش از آن که بخواهیم صندوق فروشگاهی را با جزئیات توضیح دهیم باید بدانید که برای انتخاب این دستگاه باید به نوع کسب و کار خود، اندازه و ابعاد موسسه، قوانین اتحادیه و… توجه کنید. صندوق فروشگاهی انواع مختلفی دارد پس باید هنگام انتخاب با انواع آن آشنا باشید تا دچار انتخاب اشتباه نشوید.

خواندن مقاله خرید صندوق فروشگاهی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

مدیران فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ
صندوق‌داران
علاقمندان به مباحث صندوقداری

آشنایی با صندوق فروشگاهی

صندوق‌های فروشگاهی به چه معنا هستند؟ کدام شرکت‌ها و موسسات از نرم افزار مدیریت فروش استفاده می‌کنند؟ گفتیم که برای انتخاب صندوق‌های فروشگاهی باید به مواردی توجه کنید اما اکنون می‌خواهیم معنا و توضیح صندوق‌های فروشگاهی را شرح دهیم. برای اطمینان خاطر پیشنهاد می‌کنیم در دوره آموزش نرم افزار حسابداری فرداد شرکت کنید.
به طور کلی صندوق فروشگاهی یک سیستم مرکزی برای مدیریت فروشگاه هست. به کلام دیگر شما با استفاده صندوق فروشگاهی می‌توانید میزان فروش، حسابرسی فروشگاه، ارائه فاکتور فروش به مشتریان و اتصال به سیستم فیش پرینت و… را مدیریت و کنترل نمایید و گزارش‌های خود را به طور خودکار آماده سازید.

راهنمای خرید صندوق فروشگاهی مناسب هر کسب و کار

راهنمای خرید صندوق فروشگاهی مناسب هر کسب و کار

کاربرد صندوق فروشگاهی

گفتیم که از صندوق‌های فروشگاهی برای مدیریت فروشگاه استفاده می‌شود اما کاربردهای دیگری نیز دارد که بر اساس آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربردهای صندوق فروشگاهی شامل موارد زیر می‌شود:

  1. مدیریت نظارت بر فروش: شما در این مرحله می‌توانید اطلاعات کالاها را اسکن کنید و اسکن اطلاعات کالاها این امکان را فراهم می‌آورد تا فرآیند خرید مشتری را سریع انجام دهید.
  2. مدیریت و بررسی موجودی کالا: صندوق‌های فروشگاهی قسمتی برای ایجاد منوی محصولات دارد که شما می‌توانید با استفاده از این قسمت، کالاهای خود را ردیابی و کنترل کنید. همچنین می‌توانید همزمان مقادیر مربوط به فروش کالاها را یادداشت کنید.
  3. مدیریت مشتریان: زمانی که شما تصمیم می‌گیرید از صندوق فروشگاهی استفاده کنید، زمان فروش کالا، یک رسید الکترونیکی به ایمیل مشتریان ارسال می‌شود. این اطلاعات ذخیره شده و مشتریان را کنترل و مدیریت می‌کند.
  4. مدیریت کارکنان و پرسنل: ممکن است زمانی شما نتوانید در محل کار خودتان حضور داشته باشید و ندانید که در این تایم، کارکنان وظایف خود را انجام داده‌اند یا خیر، برای این مشکل صندوق فروشگاهی راه‌حلی را گذاشته است. این صندوق برای هر کارمند یک نمایه ایجاد کرده است.
  5. مدیریت قیمت‌ها: شما می‌توانید روی محصولاتتان هر قیمتی را بگذارید اما در شرایط مختلف مانند جشنواره، طرح وفاداری و… باید قیمت‌های منحصر بفردی را داشته باشید. صندوق فروشگاهی در این مسیر به شما کمک می‌کند و قیمت‌ها را نیز مدیریت می‌کند.

مزایای استفاده از صندوق فروشگاهی

تا اینجا مفهوم صندوق فروشگاهی را شرح دادیم و دانستیم که این دستگاه چه کاربردهایی دارد. اما می‌خواهیم آموزش صندوق فروشگاهی را با جزئیات بیشتری بگوییم تا واضح و شفاف متوجه موضوع شوید.

صندوق فروشگاهی دارای مزایایی می‌‎باشد، زمانی که شما از آن استفاده می‌کنید، می‌توانید از آن‌ها برخوردار شوید. مزایای صندوق‌های فروشگاهی در تصویر زیر آمده:

چند مورد از مهم ترین مزایای استفاده از صندوق فروشگاهی

چند مورد از مهم‌ترین مزایای استفاده صندوق فروشگاهی

برای بالا رفتن بهره‌وری در کسب و کار از صندوق های فروشگاهی استفاده می‌شود، صندوق های فروشگاهی سرعت العمل را بالا برده و اشتباهات را کاهش می‌دهند. در این مقاله می‌خواهیم راهنمای خرید صندوق فروشگاهی را به شما آموزش دهیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

دلایل استفاده از صندوق فروشگاهی

اگر شما نیز کسب و کاری برای خودتان راه‌اندازی کرده‌اید باید برای مدیریت کارکنان، مدیریت مشتریان و… از صندوق فروشگاهی استفاده کنید. اما چرا؟ دلایلی وجود دارد که استفاده ازاین دستگاه را توجیه نموده است.

ردیف دلایل استفاده صندوق فروشگاهی
1 طول عمر و مقاومت در برابر عوامل طبیعی
2 هزینه پایین‌تر
3 مقاومت بالای سخت افزاری و امنیت آن

که در ادامه برای آن که با تجهیزات صندوق فروشگاهی آشنا شوید هر کدام را به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد. با استفاده راهنمای خرید صندوق فروشگاهی که در اختیارتان قرار داده‌ایم، به راحتی می‌توانید بهترین دستگاه را انتخاب کنید.
در دنیای تجارت اضافات و کسری صندوق، مسئله‌ای هست که هرروزه هر صندوقدار و تحویلدار با آن سروکار دارد. برای داشتن اطلاعات بیشتر در این باره می‌توانید به مقاله کسری و اضافات صندوق مراجعه نمایید.

طول عمر و مقاومت در برابر عوامل محیطی

یکی از دلایل استفاده از صندوق فروشگاهی طول عمر آن می‌باشد. صندوق‌های فروشگاهی حتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز حداقل 10 سال مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حالی که یک دستگاه معمولی حداکثر عمر دوام آن سه سال می‌باشد.

دومین مورد، مقاومت در برابر عوامل محیطی هست. طراحی صندوق فروشگاهی pos به گونه‌ای انجام شده است که در برابر گرد و غبار و حتی سرما و گرما مقاوم هستند.

آموزشگاه حسابداری فرداد

هزینه پایین‌تر

زمانی که افراد قیمت صندوق فروشگاهی را می‌بینند خیال می‌کنند نسبت به دیگر دستگاه‌ها گران است اما اگر با دقت نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که قیمت صندوق فروشگاهی بسیار پایین‌تر از دیگر دستگاه‌ها می‌باشد.

برای اطمینان شما در همین جهت نیز دلایلی داریم تا متوجه شوید صندوق فروشگاهی هزینه پایین‌تری دارد. از جمله دلایل عبارتند از:

  1. نیازی به ارتقا دستگاه بعد از چند سال، کوتاه نیست.
  2. با استفاده از بارکدخوان صندوق فروشگاهی دیگر احتمال بروز خطا و رفع آن، به صفر می‌رسد.
  3. اطمینان از فروش مستمر خواهید داشت.
  4. استفاده از رایانه شخصی موجب می‌شود که شما هر چند وقت یک‌بار برای نصب ویندوز و رفع عیوب آن هزینه کنید اما صندوق فروشگاهی نیازی به چنین کارهایی ندارد.

مقاومت بالای سخت‌افزاری و امنیت آن

یکی از مزیت‌های صندوق‌های فروشگاهی مقاومت بالای سخت افزار است. زیرا این دستگاه‌ها در حساس‌ترین قسمت سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرند و از آن‌جایی که بخش فروش حساس و نیاز به کار 24 ساعته است.

باید صندوق فروشگاهی طوری طراحی شده باشد که به کار خود ادامه دهد، در واقع یکی دیگر از مزیت‌های صندوق فروشگاهی امنیت اطلاعات آن می‌باشد.

ساختار صندوق فروشگاهی Pos به گونه‌ایست که از اطلاعات نگهداری می‌شود و دارای یک محفظه قفل‌دار برای پوشاندن کلی روشن و خاموش دستگاه و پورت‌های ورودی در صندوق‌های مکانیزه است.

انواع صندوق فروشگاهی

برای این که بتوانید در انتخاب صندوق فروشگاهی دچار اشتباه نشوید باید با انواع صندوق فروشگاهی آشنا باشید. همچنین بدانید که کدام یکی از آن‌ها برای کسب و کار شما، اندازه و حجم صنعت، بودجه و… سازگار و مناسب است.
برای خرید مناسب‌ترین صندوق فروشگاهی برای کسب و کار شما، در این مقاله راهنمای خرید صندوق فروشگاهی را با تمام نکات قرار داده ایم. انواع صندوق فروشگاهی در تصویر زیر آمده:

معرفی 3 نوع صندوق فروشگاهی

صندوق فروشگاهی ECR

صندوق فروشگاهی ECR جزء صندوق فروشگاهی ساده به حساب می‌آید. صندوق ECR شامل یک صفحه نمایش کوچک، کیبورد و کشوی پول می‌باشد. صندوق فروشگاهی ساده برای کسب و کارهای کوچک و محلی مناسب است و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در واقع می‎‎‌توان گفت صندوق ECR در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ قابل استفاده نیست. با عملکردی که صندوق فروشگاهی ECR داشته و ادغام آن با یک سیستم جداگانه برای مدیریت، احتمال بروز خطا را در فروشگاه‌ها افزایش می‌دهد.

مزایا و معایب صندوق فروشگاهی ECR

به طور حتم می‌دانید استفاده از هر دستگاه و یا نرم‌افزاری یک سری مزایا و معایبی را به دنبال دارد. صندوق فروشگاهی ECR نیز به همین منوال است و دارای مزایا و معایبی می‌باشد.

برای آشنایی کامل شما با صندوق فروشگاهی و انواع آن سعی کردیم مزایا و معایب هر کدام را به طور کامل و واضح شرح دهیم. مزایا و معایب صندوق فروشگاهی ECR:

مزایا:

  • سادگی ساختار و نیاز نبودن آموزش
  • قابلیت اتصال به بارکدخوان
  • قابلیت اتصال به سیستم چاپگر رسید

معایب:

  • عدم قابلیت به روز رسانی و ارتقا
  • سیستم سخت افزاری ضعیف

صندوق فروشگاهی POS

صندوق فروشگاهی Pos برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای مدیریت آن‌ها گزینه‌ی خوبی به حساب می‌آید. صندوق فروشگاهی Pos از نظر ظاهری شبیه به دستگاه فروشگاهی ECR است اما از نظر کارایی و پیشرفته بودن کاملا متفاوت عمل می‌کند.

مزایا و معایب صندوق فروشگاهی Pos

مشخصات صندوق فروشگاهی Pos را به شما یادآور شدیم اما علاوه بر شرح مشخصات صندوق فروشگاهی، این دستگاه نیز دارای مزایا و معایبی می‌باشد که در تصویر زیر آمده است:.

مزایا و معایب صندوق فروشگاهی POS

مزایا و معایب صندوق فروشگاهی Pos

صندوق فروشگاهی POS TOUCG

صندوق فروشگاهی POS TOUCG از نظر ساختاری شبیه به صندوق فروشگاهی Pos است اما نمونه‌ی پیشرفته‌تر آن، در همین دستگاه مانیتورهای طراحی شده کاملا لمسی هستند و دیگر نیازی به کامپیوتر جایگزین نیست.

به عبارت دیگر برخلاف صندوق فروشگاهی Pos که برای نصب و راه‌اندازی نیاز به کامپیوتر دیگر بود، این صندوق فروشگاهی تمام قطعات، ابزارها و پردازشگرها را در خود جای داده است.

صندوق فروشگاهی تمام لمسی برای فروشگاه‌های بزرگ و شهری مناسب است زیرا سرعت کارکنان را بالا برده و سیستم نظارتی قوی‌ای بر فروشگاه دارد.

مزایا و معایب صندوق فروشگاهی POS TOUCH

با تمام تعریف و تمجیدی که از صندوق فروشگاهی تمام لمسی شد؛ این صندوق نیز دارای مزایا و معایبی می‌باشد که به آسانی قابل درک و فهم است. مزایا و معایب صندوق فروشگاهی POS TOUCH شامل:

مزایا:

  • دارا بودن صفحه لمسی
  • بالا بردن سرعت عملکرد
  • سیستم مدیریتی قوی و دقیق
  • ساختمان ساده

معایب:

  • قیمت بسیار بالای آن نسبت به دیگر صندوق‌های فروشگاهی
  • در دسترس نبودن برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای محلی و کوچک

پارامترهای مهم برای خرید صندوق فروشگاهی

برای خرید صندوق فروشگاهی باید یک سری نکات و پارامترهایی را بررسی کنید تا دچار اشتباه نشوید. در همین مقاله ما راهنمای خرید صندوق فروشگاهی را آماده کرده ایم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

به خوبی می‌دانید که سخت افزار صندوق فروشگاهی یک سیستم مدیریتی برای فروشگاه‌ها می‌باشد و باید تمام جزئیات را بررسی و کنترل نماید. پس هر چه این سیستم قوی‌تر باشد، پرسنل و کارکنان با سرعت بیشتری به وظایف خود می‌رسند. پارامترهای مهم خرید صندوق فروشگاهی در تصویر زیر آمده اند:

پارامترهای مهم خرید صندوق فروشگاهی

نکات مهم برای خرید صندوق فروشگاهی

مشتریان فروشگاه

می‌دانید که مهم‌ترین، سرمایه هر کسب و کاری مشتری است و صحیح است که فروشگاه‌ها خدمات خود را با بالاترین کیفیت به مشتریان ارائه دهند.

به همین خاطر باید صندوق فروشگاهی که انتخاب می‌کنید سرعت بالا و ساختاری روان داشته باشد تا شما را در ارائه خدمات باکیفیت کمک کند. سرعت عمل یکی از مواردی هست که موجب جلب رضایت مشتری می‌شود.

ارائه گزارش‌های دقیق

برای این که یک مدیریت دقیق و حرفه‌ای داشته باشید باید بتوانید از اطلاعات خود، یک گزارش دقیق ارائه دهید. امروزه در کسب و کارهایی که رقابتی هستند، ارائه گزارشات و تجزیه و تحلیل آن‌ها در حرفه‌ای شدن فروشگاه، نقش بسزایی را ایفا می‌کند. همچنین با استفاده از همین گزارشات شما می‌توانید میزان برنامه کارکنان، بودجه و پارامترهای مشابه را بررسی و تحلیل نمایید و در صورت نیاز لیست مشاغل سخت و زیان آور را مشاهده کنید.

امنیت در صندوق‌های فروشگاهی

گفتیم که در صندوق فروشگاهی تمامی اطلاعات مربوط به کسب و کار، مشتریان، خرید و فروش را ثبت و ذخیره می‌کنیم. پس باید از امنیت صندوق فروشگاهی مطمئن شویم تا بعدها با حذف اطلاعات و داده‌های مهم مشتریان و فروشگاه‌ها دچار دردسر نشویم؛ همچنین با برخط شدن امکانات و تجهیزات دیگر نیازی به محاسبه اضافه کاری و انجام آن وجود نخواهد داشت.

البته لازم به ذکر است که بدانید شما پس از ثبت اطلاعات موظف هستید که امنیت داده‌ها را تضمین کنید پس یکی از وظایف مدیر فروشگاه، حفظ امنیت صندوق فروشگاهی است.

نوع سخت افزار و قیمت

دانستیم که صندوق فروشگاهی در اصل یک سیستم کامپیوتری هست که برای فروشگاه و کسب‌ و کارهایی مانند تولید، روی کار آمده است. قطعات دستگاه صندوق فروشگاهی شامل موارد زیر می‌شود که در هر صندوقی متفاوت هستند:

  • پردازنده
  • رم
  • هارد
  • درگاه اتصال
  • صفحه نمایشگر

به همین خاطر مهم است که هنگام خرید صندوق فروشگاهی، مدلی را برای کسب و کارتان انتخاب کنید که از سخت افزاری قوی برخوردار است.

گزینه‌های چاپ رسید

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که صندوق فروشگاهی باید از آن برخوردار باشد قابلیت اتصال به دستگاه‌های جانبی مانند: بارکدخوان، پرینتر، کارت‌خوان و… است تا بتواند در زمان لازم فیش‌های رسید را کنترل و چاپ کند. به همین خاطر شما هنگام خرید صندوق فروشگاهی، باید به گزینه‌ی چاپ رسید توجه کنید.
استفاده از بارکد خوان یکی از ساده ترین تکنولوژی در میان سیستم های شناسایی خودکار است. برای اطلاعات بیشتر درباره بارکدخوان‌ها می‌توانید به مقاله بارکد خوان مراجعه نمایید.

راهنمای خرید بهترین صندوق‌های فروشگاهی

اگر قصد دارید برای فروشگاه خود یک دستگاه صندوق فروشگاهی خریداری کنید. لازم است یک سری نکات را بشناسید و براساس آن‌ها اقدام به خرید دستگاه کنید.

اولین مرحله چنین است که نوع کسب و کار خود را بشناسید تا متناسب با میزان و حجم فروش فروشگاه، صندوق را انتخاب کنید. مهمترین ملاک برای انتخاب و خرید صندوق‌های فروشگاهی:

  1. آشنا بودن با انواع صندوق فروشگاهی و شناسایی نقاط ضعف و قوت
  2. هزینه خرید و نصب صندوق فروشگاهی
  3. تناسب صندوق فروشگاهی خریداری شده با ظرفیت فروش

بهترین صندوق فروشگاه‌های چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای انتخاب و خرید نرم‌افزار باید اطلاعات کاملی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن داشته باشید تا بتوانید انتخاب درستی انجام دهید زیرا دستگاه، بسته به محیط و نوع کسب و کار شما تعریف شده است.

اگر از جمله افرادی هستید که قصد خرید نرم افزار حسابداری فروشگاهی دارید و نمی‌دانید کدام نرم افزار بهتر است به مقاله راهنمای خرید بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی مراجعه نمایید. در این قسمت از مقاله ویژگی‌های بهترین دستگاه صندوق فروشگاهی را در تصویر زیر ذکر کرده ایم.

ویژگی‌های بهترین صندوق فروشگاهی

7 ویژگی مهم بهترین صندوق فروشگاهی

نتیجه گیری

فروشگاه‌‎ها با استفاده از صندوق فروشگاهی می‌توانند میزان فروش، حسابرسی فروشگاه، ارائه فاکتور فروش به مشتریان و اتصال به سیستم فیش پرینت و… را مدیریت و کنترل نمایند. درواقع برای بالا رفتن بهره‌وری در کسب و کار از صندوق های فروشگاهی استفاده می‌شود، صندوق های فروشگاهی سرعت العمل را بالا برده و اشتباهات را کاهش می‌دهند.

برای انتخاب و خرید نرم‌افزار باید اطلاعات کاملی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن داشته باشید، تا بتوانید انتخاب درستی انجام دهید زیرا دستگاه، بسته به محیط و نوع کسب و کار شما تعریف شده است. در این مقاله به تمامی جوانب راهنمای خرید صندوق فروشگاهی پرداخته شد. در پایان اگر سوال و یا نظری درباره این مقاله دارید، حتما از طریق درج دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

آموزش نرم افزار خزانه داری

دسترسی به مقالات مرتبط:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram
{ "@context": "https://schema.org", "@type": "FAQPage", "mainEntity": [{ "@type": "Question", "name": "مدیریت نظارت بر فروش با استفاده صندوق فروشگاهی چگونه است؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "شما در این مرحله می‌توانید اطلاعات کالاها را اسکن کنید و اسکن اطلاعات کالاها این امکان را فراهم می‌آورد تا فرآیند خرید مشتری را سریع انجام دهید." } },{ "@type": "Question", "name": "درباره صندوق فروشگاهی ECR توضیح دهید؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "صندوق فروشگاهی ECR جزء صندوق فروشگاهی ساده به حساب می‌آید. این صندوق شامل یک صفحه نمایش کوچک، کیبورد و کشوی پول است. صندوق فروشگاهی ساده برای کسب و کارهای کوچک و محلی مناسب است و مورد استفاده قرار می‌گیرد." } },{ "@type": "Question", "name": "درباره صندوق فروشگاهی POS چه میدانید؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "صندوق فروشگاهی POS برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای مدیریت آن‌ها گزینه‌ی خوبی به حساب می‌آید. صندوق فروشگاهی POS از نظر ظاهری شبیه به دستگاه فروشگاهی ECR است اما از نظر کارایی و پیشرفته بودن کاملا متفاوت عمل می‌کند." } },{ "@type": "Question", "name": "مهمترین ملاک برای انتخاب و خرید صندوق‌های فروشگاهی کدام است؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "آشنا بودن با انواع صندوق فروشگاهی و شناسایی نقاط ضعف و قوت، هزینه خرید و نصب صندوق فروشگاهی و تناسب صندوق فروشگاهی خریداری شده با ظرفیت فروش" } },{ "@type": "Question", "name": "مشتریان فروشگاه چه تاثیری بر خرید صندوق فروشگاهی دارد؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "ارائه خدمات با بالاترین کیفیت به مشتریان بسیار مهم است. به همین دلیل صندوق فروشگاهی باید سرعت بالا و ساختاری روان داشته باشد تا شما را در ارائه خدمات باکیفیت کمک کند. سرعت عمل یکی از مواردی است که موجب جلب رضایت مشتری می‌شود." } }] }
نرم افزار حسابداری ابری

تماس

قیمت

دمو

کاتالوگ

×

ما منتظر تماس شما هستیم تا ...

تماس با مشاوران تماس با فرداد

  • شرایـط کاری و نیـازهای ویـژه سـازمان شما را بشنویم.
  • به سوالهای شما در مورد ارزش آفرینی نرم افزار پاسخ دهیم.
  • بر اساس تجربه موفق نرم افزار فرداد در صنایع مختلف بهترین پیشنهاد را برای افزایش بهره وری سازمان به شما ارائه دهیم.
  • با توجه به نیازهای اختصاصی شما، به شما در انتخاب بهترین راهکارها کمک کنیم.