صدور صورتحساب الکترونیکی

زمانی که می‌خواهید یک کسب و کار برای خودتان راه‌اندازی کنید و در ادامه نرم افزار حسابداری مالی را انتخاب کنید، باید دلایل شکست استارتاپ ها، تمامی قوانین حقوقی، اجرایی و مالی آن آگاه باشید تا بتوانید با رقبا، رقابت کنید و موانع سد راهتان را با آگاهی برطرف نمایید. در غیر این‌ صورت کسب و کار شما در کوتاه مدت منجر به شکست می‌شود و شما دچار ضرر مالی می‌شوید. استارتاپ ها در مسیر رشد و شکوفایی می‌توانند از نرم افزار حسابداری ابری استفاده کنند.

در این مقاله دلایل شکست استارتاپ ها را برای شما آورده ایم تا بتوانید هنگام راه‌اندازی کسب و کار خویش با مطالعه همین مقاله و رعایت دلایل گفته شده، کسب و کار خویش را از شکست نجات دهید.

خواندن مقاله دلایل شکست استارتاپ ها به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

مدیران استارتاپ‌ها
مدیران کسب و کارهای نوپا
افرادی که تازه می‌خواهند کسب و کار خود را شروع کنند

استارتاپ ها چیست؟

استارتاپ یا همان کسب و کارهای نوپا تعاریف متعددی را به خود اختصاص داده، که دو مورد از آن‌ها را برایتان شرح خواهیم داد.

اولین تعریف از دیدگاه استیوبلنگ می‌باشد. استیو تعریف استارتاپ را اینگونه شرح داده: استارتاپ یک سازمان موقتی است که برای جستجوی یک کسب وکار تکرارپذیر و مقیاس پذیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

البته تکرار پذیر بودن در مفهوم به معنای کسب‌وکاری است که هدف درآمدزایی دارد یعنی در جهت محصولی راه‌اندازی شده باشد که بتوان بارها تولید آن را تکرار کرد.

دومین تعریف از اریک ریس می‌باشد. اریک ریس استارت آپ را این گونه بیان کرده: استارتاپ نهادی انسانی می‌باشد که طراحی شده تا محصول جدیدی را در شرایط عدم قطعیت بسیار زیاد عرضه کند.

چرا استارتاپ

در واقع استارتاپ نیروی خنثی کننده‌ای می‌باشد که در سال‌ های اخیر برای کاهش ریسک‌های کسب و کارهای نوپا به وجود آمد. استارتاپ سه رکن مهم در دستور کار خود قرار داده، که با رعایت آن‌ها بنیان گذاران کسب و کارها می‌توانند خود را از شکست رهایی دهند. سه رکن عبارتند از:

  • آزمایش و تجربه کسب نمودن به جای برنامه ریزی
  • توجه به بازخورد مشتری به جای شهود
  • طراحی مکرر و بررسی مداوم آن به جای طراحی بزرگ و از پیش تعیین شده

مشکلات استارتاپ ها

بررسی مشکلات استارتاپ ها از دو نظر

بررسی مشکلات استارتاپ ها از دو نظر

در ابتدای مسیر استارتاپ ها با توجه به شور و شوقی که دارند می‌توانند هر چیزی را تغییر دهند و حتی امکان دارد کسب و کارهای نوپا حضوری پررنگ و تعیین کننده در رقابت داشته باشند اما لازم به ذکر می‌باشد که مسیر پیش روی استارتاپ ها هم یکنواخت نیست و آن‌ها هم باید سعی کنند خود را از همین موانع نجات دهند. مشکلات استارتاپ ها هم به دو گروه تقسیم می‌شود که عبارتند از:

  • مشکلات محیطی
  • مشکلات داخلی

با عدم توجه به دو گروه به صورت کامل پس از مدتی شکست خواهند خورد.

مشکلات محیطی

یکی از دلایل شکست استارتاپ ها، مشکلات محیطی آن‌ها می‌باشد که سبب می‌گردد استارت آپ ها در وهله‌ی اول شکست بخورند و دیگر توانایی رقابت با رقبای خویش را نداشته باشند.

مشکلات محیطی شامل موارد زیر می‌شود:

  1. کمبود منابع مالی
  2. رقابت شدید
  3. عدم نیاز بازار

مشکلات داخلی

دومین مورد از دلایل شکست استارتاپ ها مشکلات داخلی می‌باشد. در بعضی از مواقع اتفاق می‌افتد که استارت آپ ها از داخل کسب و کار خویش به مشکل برمی‌خورند و در آخر از هم منهدم می‌شوند. مشکلات داخلی استارتاپ ها شامل:

  • برنامه ریزی ضعیف
  • نداشتن استراتژی مناسب
  • بازاریابی ضعیف
  • نداشتن اعضای تیم هماهنگ

عوامل اصلی شکست استارتاپ ها

در سال‌ های اخیر ظهور استارتاپ ها به سرعت اوج گرفت اما طبق بررسی‌های انجام شده مشخص گردید که بیش از نیمی از آن‌ها در سال‌ های ابتدایی شکست خورده اند. طبق آماری که در مورد عوامل شکست استارتاپ ها انجام شده است گفته‌اند که کسب و کار 50% از استارتاپ ها در پنج سال اول و 70% آن‌ها در 10 سال اول، منجر به شکست می‌گردد.

عوامل شکست استارتاپ ها

9 مورد از عوامل اصلی شکست استارتاپ ها

بازارسنجی نادرست

بازارسنجی نادرست، بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین دلایل شکست اسستارتاپ ها می‌باشد. بازارسنجی نادرست به این معناست که بنیان گذاران استارتاپ ها، نیاز بازار را به خوبی درک نکرده‌اند.

طبق آمار 42% استارتاپ‌ها نمی‌دانند که بازار به چه کالایی نیاز دارد و بدون آگاهی کالای خود را تولید و عرضه می‌نمایند که بازار به آن‌ها نیازی ندارد و به همین خاطر تقاضایی هم برای محصولات نیست. اگر به همین منوال ادامه دهند در کوتاه مدت با محصولاتی که تقاضا ندارد شکست می‌خورند.

کمبود بودجه

دومین مورد از دلایل شکست استارتاپ ها کمبود بودجه می‌باشد که طبق بررسی‌های انجام شده 29% استارتاپ ها دچار کمبود بودجه و اتمام نقدینگی هستند. بسیاری از کسب و کارها اطلاعات کافی و دقیقی نسبت به قوانین مالیاتی و بیمه و… ندارند.

در این صورت مدیران کسب وکارها تصمیم می‌گیرند کارهای مالی شرکت را خودشان انجام دهند و مشکلات را برطرف نمایند اما به دلیل بی تجربگی در نهایت به دلیل کمبود بودجه شکست می‌خورند. ما به استارتاپ ها برای مدیریت دخل و خرج خود استفاده از نرم افزار محاسبه حقوق و دستمزد فرداد را پیشنهاد می‌دهیم.

آموزشگاه حسابداری فرداد

بالا بودن رقابت

در مسیر تجارت همیشه رقابت شدید بوده و کسی که نتواند خودش را وفق دهد قطعا شکست خواهد خورد. طبق آمار منتشر شده در ارتباط با دلایل شکست استارتاپ ها، 19% آن‌ها شناخت کافی درباره دنیای تجارت ندارند و به همین خاطر نمی‌توانند پس از مدتی ادامه دهند و شکست می‌خورند.

قیمت گذاری نادرست

طبق بررسی‌هایی که انجام شد متوجه شدند که 18% استارتاپ ها حتی از روش صحیح قیمت گذاری بر روی محصولات و خدماتشان آگاهی ندارند که بعدها یکی از دلایل شکست استارتاپ ها همین موضوع می‌باشد.

بهترین روش برای قیمت گذاری بر روی محصولات همین است که ابتدا محصول را با قیمتی اولیه و متناسب با هزینه‌های آن وارد بازار کنند و سپس باتوجه به تقاضای آن نسبت به زمان قیمت گذاری تصمیم گرفته شود. البته این امکان نیز وجود دارد تا با اتخاذ تصمیم های اشتباه نظیر عدم ایجاد لیست بیمه تامین اجتماعی مناسب، در اجرای برنامه های آتی سازمان به مشکل برخورد کنند.

استارتاپ

کیفیت بالا محصولات

محصولات بی کیفیت

گاهی اوقات تمامی موارد به خوبی پیش می رود، ایده‌ها ناب و قیمت گذاری روی محصولات هم به خوبی و درستی انجام شده است اما محصولات ارائه شده به قدری بی‌کیفیت می‌شود که تقاضای خود را از دست می‌دهد و اگر چند باری به همین منوال ادامه داشته باشد به صورت کلی تقاضایی نخواهند داشت و باعث شکست می‌شود.

طبق آمار 17% استارتاپ ها به دلیل کوتاهی و توجه نکردن در مرحله کنترل محصولات، محصولات بی کیفیت عرضه نموده اند که منجر به شکست آن‌ها شده است. بهتر است قبل از عرضه کاملا از کیفیت محصول خود آگاه شویم.

کارشناس کنترل کیفیت بر روی کیفیت محصولات نظارت دارد، برای داشتن اطلاعات بیشتر از وظایف کارشناس کنترل کیفیت به صفحه وظایف کارشناس کنترل کیفیت مراجعه نمایید.

عدم توجه به بازاریابی

زمانی اتفاق می‌افتد که روش قیمت گذاری صحیح، محصولات باکیفیت، بودجه مناسب اما به دلیل نداشتن مشتری دچار ضرر می‌شوند. دلیل این است که استارتاپ ها از بازاریابی قوی استفاده نکرده اند و کسی از محصولات آن‌ها خبر ندارد.

آمار نشان می‌دهد 14% استارتاپ ها به دلیل بازاریابی ضعیف، عدم توجه به آن و تبلیغات به موفقیت نمی رسند و شکست می‌خورند. بی توجهی‌ها حتی ممکن است با پرداخت حداقل دستمزد دامنگیر کارمندان خود شرکت‌ها نیز شود.

لازم به ذکر است که حتی اگر بهترین و باکیفیت محصولات را هم عرضه می‌کنید بازاریابی را نادیده نگیرید زیرا یکی از مهمترین دلایل شکست استارتاپ ها محسوب می‌شود.

عدم توجه به بازاریابی از جمله دلایل شکست استارتاپ ها

عدم توجه به بازاریابی از جمله دلایل شکست استارتاپ ها

عدم توجه به مشتری

یکی از دلایل موفقیت استارتاپ ها پس از ایده ناب و تولید محصول با کیفیت، توجه به نظرات مشتریان و بازخوردهای آن‌ها می‌باشد. 14% استارتاپ ها به این موضوع توجهی نمی‌کنند و در این بی توجهی نمی‌توانند نقاط ضعف و قوت کسب و کار خویش را بشناسند. در این زمینه‌ها اتحادیه های اصناف می‌توانند به قسمت‌ها و سازمان‌های نیازمند کمک کنند.

گاهی اوقات یک ضعف کوچک نسبت به خواسته‌ی مشتری موجب شکست استارتاپ می‌شود.

زمان بندی نادرست

بنیان گذاران استارتاپ ها باید زمان مناسب راه‌اندازی کسب و کار خویش را بشناسند و با توجه به آن عمل کنند. برخی از استارتاپ ها زودتر از پیشرفت تکنولوژی شروع به کار می‌کنند و دقیقا زمانی که بازار به آن‌ها و محصولاتشان نیازی ندارد که همین مورد منجر به شکست می‌گردد.

همچنین برخی دیگر از استارتاپ ها آنقدر دیر شروع به فعالیت می‌کنند که دیگر رقبا جایشان را گرفته اند. پس برای موفقیت استارتاپ ها باید زمان مناسب راه‌اندازی کسب و کار خویش را بشناسید و لازم به ذکر است که بدانید 23% استارتاپ ها به خاطر ندانستن زمان درست شکست خورده‌اند.

مهمترین دلایل شکست استارتاپ ها

پیش‌تر نیمی از مهم‌ترین دلایل شکست استارتاپ ها را بیان کردیم و حالا می‌خواهیم دیگر دلایل شکست استارتاپ ها شرح دهیم تا بتوانید به صورت کامل با مهمترین دلایل شکست استارتاپ ها آشنا شوید. مهمترین دلایل شکست استارتاپ ها شامل:

  • عدم بررسی مداوم ایده‌ها
  • هماهنگ نبودن اعضای تیم و یا نامناسب بودن اعضا
  • عدم شبکه سازی و اشتیاق کافی
  • عدم توجه به قانون
  • عدم شناخت اصول و مراحل بازاریابی
  • از شاخه‌ای به شاخه دیگر پریدن
  • عدم مدیریت کارآمد و شناسایی زمان مناسب

برای مدیریت کارآمد باید اطلاعات کافی در جهت اصول مدیریت را بدانید. برای داشتن اطلاعات بیشتر در این حوزه به مقاله اصول مدیریت مراجعه نمایید.

عدم بررسی مداوم ایده‌ها

برخی از استارتاپ ها خیال می‌کنند تا انتهای فعالیت خویش می‌توانند همان ایده اولیه را عملی و اجرا کنند و دیگر سراغ بررسی و تغییر ایده‌ها نمی‌پردازند. طبق تحقیقات انجام شده یکی از دلایل شکست استارتاپ ها بررسی نکردن مداوم و به روزرسانی ایده‌ها متناسب با نیاز بازار و خواسته‌های مشتریان است.

هماهنگ نبودن تیم و انتخاب هم تیمی نامناسب

یکی دیگر از دلایل شکست استارتاپ ها هماهنگ نبودن تیم و انتخاب هم تیمی نامناسب است. طبق بررسی‌های انجام شده 23% استارتاپ ها به این خاطر با شکست مواجه شده‌اند.

برای موفقیت استارتاپ وجود تیمی که هر کدام مهارت خاصی داشته باشند و با همفکری همدیگر بتوانند مشکلات را برطرف نمایند ضرروی و مهم است. انتخاب اعضای تیم باید با دقت انجام شود و در راستای هدف اصلی تلاش نمایند.

بسیاری از استارتاپ ها به دلیل ناهماهنگی میان اعضا و تفکرات متضاد با شکست روبه رو شده‌اند.

عدم شبکه سازی و اشتیاق کافی

یک استارتاپ باید یک شبکه ارتباطی منحصر میان خود و مشتریان داشته باشد به همین خاطر طبق آمار منتشر شده در باب دلایل شکست استارتاپ ها، 8% استارتاپ ها زمانی شکست می‌خورند که بنیان گذارشان، از شبکه سازی برای ارتباط میان خودشان و سرمایه گذاران به درستی و یا اصلا استفاده نکرده اند و اشتیاق کافی برای انجام همین کار ندارند.

همین ها ها دلایلی است که موجب می‌شود یک کسب و کار با شکست مواجه شود.

عدم توجه به قانون

برخی از استارتاپ ها بدون آگاهی از مسائل حقوقی و قانونی شروع به فعالیت می‌کنند که ممکن است بعد از مدتی مشکلات قانونی در مسیر کسب و کارهای نوپا موانعی را به وجود بیاورد.

طبق آمار منتشر شده 8% استارتاپ ها به دلیل مشکلات قانونی از ادامه فعالیت محروم می‌شوند. مشکلات قانونی که ممکن است استارتاپ ها با آن‌ها سروکار داشته باشند عبارتند از:

  • ثبت شرکت
  • برند
  • مشکلات مالیاتی
  • خط قرمزهای اجتماعی
  • و…

از شاخه ای به شاخه دیگر پریدن

زمانی که تصمیم به راه‌اندازی کسب و کاری می‌گیرید باید به طور واضح و دقیق هدفتان را مشخص کنید. نیمی از استارتاپ ها خودشان هم هدفشان را از راه‌اندازی کسب و کار نمی‌دانند و گاهی از شاخه‌ای به شاخه‌ی دیگر می‌پرند.

در این صورت پس از مدتی انگیزه‌ی خود را از دست می‌دهند و کاملا با شکست روبه رو می‌شوند.

عدم مدیریت کارآمد و شناسایی زمان مناسب

برخی از بنیان گذاران استارتاپ ها بدون هیچ تجربه و مشورتی شروع به فعالیت و کسب و کار خویش را آغاز می‌کنند. این استارتاپ ها پس از مدتی سروکار زدن با موانع کسب و کار خویش، به دلیل مدیریت ناکارآمد به صورت کلی با شکست رو به رو می‌شوند.

دلایل شکست استارتاپ ها در ایران

6 مورد از مهمترین دلایل شکست استارتاپ ها در ایران

دلایل شکست استارتاپ ها در ایران

پیش تر درباره تمامی دلایل شکست استارتاپ ها گفتیم، در سال‌‌های اخیر با توجه به افزایش ناگهانی ظهور استارتاپ ها بیش از نیمی از آن‌ها نتوانستند به دلایل مختلف فعالیت خویش را ادامه دهند و شکست خوردند. از جمله دلایل شکست استارتاپ ها در ایران عبارتند از:

  • عدم نیاز بازار
  • چالش‌های قانونی و حقوقی
  • کمبود نقدینگی
  • تیم نامناسب
  • ناتوانی در برابر رقبای خویش

علت مهم شکست خوردن استارت آپ های ایرانی

علت مهم شکست خوردن استارت آپ ها، نشناختن بازار است. همین موضوع بسیار مهم است که بدانیم بازار هر محصول و خدمات را چه زمانی نیاز دارد تا نسبت به تقاضای آن تولید و عرضه نماییم. بنیان گذاران استارتاپ ها باید به خوبی بازار را بشناسند.

پس علت مهم شکست خوردن استارت آپ ها عدم نیاز بازار است زیرا برخلاف نیاز بازار تولید می‌کنند و محصولات تقاضایی ندارند که همین امر باعث شکست استارتاپ می‌شود.

دلایل شکست کسب و کارهای اینترنتی

کسب و کارهای اینترنتی هم رو به افزایش است و سرعت عجیبی داشته اما همگی آن‌ها نمی‌توانند موفق شوند و از ادامه دادن از مسیری شکست می‌خورند. دلایلی وجود دارد که علت شکست کسب و کارهای اینترنتی را نشان می‌دهد که شامل:

  1. نداشتن تجربه
  2. تشخیص نادرست بازار هدف
  3. عدم آموزش صحیح
  4. نداشتن مهارت برنامه ریزی
  5. تیم نامناسب
  6. نداشتن انگیزه کافی
  7. عجول بودن
  8. کمبود سرمایه
  9. الگوی نادرست
  10. نداشتن خلاقیت
  11. اهمیت ندادن به محتوا

رایج ترین دلیل شکست کسب و کارهای اینترنتی

رایج ترین و مهم ترین دلیل شکست کسب و کارهای اینترنتی همچون دلایل شکست استارتاپ ها، نشناختن بازار هدف متناسب با کسب و کارمی‌باشد. بسیاری از افراد به سرعت صفحه ای در فضای مجازی راه‌اندازی و تصور می‌کنند که موفق خواهند شد اما قبل از هر کاری باید اطلاعات کافی در ارتباط با بازار و مدل کسب و کار خویش داشته باشید تا شکست نخورید.

آمار شکست استارتاپ ها

حالا که دلایل شکست استارتاپ ها را می دانیم بهتر است با آمار شکست استارتاپ ها هم آشنا شوید تا کمکی برای تصمیم گیریتان باشد. طبق آمار 90% استارتاپ ها در سال‌ های ابتدایی شکست می‌خورند.

در این قسمت تمامی دلایل شکست استارتاپ ها را همراه با آمار شکستشان بررسی خواهیم نمود. آمار شکست استارتاپ ها عبارتند از:

  • بی نیازی بازار 42%
  • تیم نامناسب 23%
  • کمبود نقدینگی 29%
  • بالا بودن رقابت 19%
  • قیمت گذاری نامناسب 11%
  • محصول بی کیفیت 17%
  • عدم توجه به قانون 8%
  • نداشتن انگیزه 9%
  • عدم توجه به مشتریان 14%
  • تولید محصول در زمان نامناسب 13%
آمار شکست در استارتاپ ها

درصد شکست استارتاپ ها با عوامل مختلف

استارتاپ های شکست خورده خارجی

موضوع سرعت افزایش ظهور استارتاپ یک موضوع جهانی می‌باشد و شکست آن در جهان، یک مسئله‌ی اجتناب‌ناپذیر است. متخصصان همین حوزه معتقدند 90 درصد استارتاپ های شکست خورده خارجی دلایل و بلندپروازی‌های یکسانی داشته اند.

چند مورد از استارتاپ های شکست خورده خارجی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • Moviepass
  • Cuecat
  • Yik yak
  • Pets-com
  • Juicero

استارتاپ های شکست خورده ایرانی

استارتاپ های شکست خورده ایرانی نیز همچون استارتاپ های خارجی 90% به شکست منجر می‌شوند که تمامی دلایل شکست استارتاپ ها را در مقاله ذکر و شرح داده ایم.

استارتاپ های شکست خورده ایرانی مانند آپ آلینجا که فعالیت خود را در ارتباط با تخفیف‌های گروهی آغاز نمود بر روی یک برنامه دیجیتال تمرکز داشت. این مسابقه در زمینه هوش و اطلاعات عمومی طراحی و ساخته شده بود و مخاطبانی نوجوان بسیاری هم داشت.

یکی از عواملی که منجر به شکست این استارتاپ شد، در نظر نگرفتن جامعه هدف بود.

عوامل موفقیت استارتاپ ها

پیش‌تر دلایل شکست استارتاپ ها را بیان کردیم حالا می‌خواهیم عوامل موفقیت استارتاپ ها را بگوییم تا در زمان راه‌اندازی کسب و کار خویش با استفاده از همین موارد بتوانید کسب و کار خویش را سر و سامان دهید. خرید نرم افزار حسابداری مناسب یکی از مواردی هست که می‌تواند به موفقیت استارتاپ ها کمک شایانی کند.

عوامل موفقیت استارتاپ ها شامل:

  • توجه به مدل کسب و کار
  • فراهم نمودن بودجه کافی
  • توجه به خواسته و نیاز مشتریان
  • بازاریابی مناسب و قوی
  • شناسایی نقاط قوت و ضعف
چند دلیل مهم موفقیت در استارتاپ ها

چند دلیل مهم موفقیت در استارتاپ ها

اشتباه بزرگ در راه‌اندازی استارت آپ

بنیان گذاران استارتاپ ها در زمان راه‌اندازی ممکن است اشتباهاتی انجام دهند که بعدها موجب شکست استارتاپ و ضرر خویش شوند. اشتباهات بزرگ استارتاپ ها همین است که از همان ابتدا انتظار سود و درآمد فراوان دارند، دومین اشتباه این است بدون برنامه ریزی شروع به فعالیت می‌کنند.

 

نتیجه گیری

استارتاپ یک سازمان موقتی است که برای جستجوی یک کسب وکار تکرارپذیر و مقیاس پذیر مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای راه اندازی استارتاپ ابتدا باید دلایل شکست استارتاپ ها و همچنین عوامل موثر بر موفقیت استارتاپ ها را شناخت.

در همین مقاله عواملی مهمی که باعث شکست و یا موفقیت یک استارتاپ می‌شوند را بیان نموده ایم. امیدواریم مطالب ذکر شده برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.

آموزش حسابداری 0 تا 100

دسترسی به مقالات مرتبط:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram
{ "@context": "https://schema.org", "@type": "FAQPage", "mainEntity": [{ "@type": "Question", "name": "استارتاپ ها چیست ؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "اریک ریس استارت آپ را این گونه بیان کرده: استارتاپ نهادی انسانی می‌باشد که طراحی شده تا محصول جدیدی را در شرایط عدم قطعیت بسیار زیاد عرضه کند." } },{ "@type": "Question", "name": "طبق آمار کسب و کارها در چند سال اول شکست می‌خورند؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "طبق آماری که در مورد عوامل شکست استارتاپ ها انجام شده است گفته‌اند که کسب و کار 50% از استارتاپ ها در پنج سال اول و 70% آن‌ها در 10 سال اول، منجر به شکست می‌گردد." } },{ "@type": "Question", "name": "عدم توجه به بازاریابی چگونه باعث شکست استارتاپ ها می شود؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "زمانی اتفاق می‌افتد که روش قیمت گذاری صحیح، محصولات باکیفیت، بودجه مناسب اما به دلیل نداشتن مشتری دچار ضرر می‌شوند. دلیل این است که استارتاپ ها از بازاریابی قوی استفاده نکرده اند و کسی از محصولات آن‌ها خبر ندارد." } },{ "@type": "Question", "name": "علت مهم شکست خوردن استارت آپ های ایرانی چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "علت مهم شکست خوردن استارت آپ ها، نشناختن بازار است. همین موضوع بسیار مهم است که بدانیم بازار هر محصول و خدمات را چه زمانی نیاز دارد تا نسبت به تقاضای آن تولید و عرضه نماییم. بنیان گذاران استارتاپ ها باید به خوبی بازار را بشناسند." } },{ "@type": "Question", "name": "اشتباه بزرگ در راه‌اندازی استارت آپ چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "بنیان گذاران استارتاپ ها در زمان راه‌اندازی ممکن است اشتباهاتی انجام دهند که بعدها موجب شکست استارتاپ و ضرر خویش شوند. اشتباهات بزرگ استارتاپ ها همین است که از همان ابتدا انتظار سود و درآمد فراوان دارند، دومین اشتباه این است بدون برنامه ریزی شروع به فعالیت می‌کنند." } }] }
نرم افزار حسابداری ابری

تماس

قیمت

دمو

کاتالوگ

×

ما منتظر تماس شما هستیم تا ...

تماس با مشاوران تماس با فرداد

  • شرایـط کاری و نیـازهای ویـژه سـازمان شما را بشنویم.
  • به سوالهای شما در مورد ارزش آفرینی نرم افزار پاسخ دهیم.
  • بر اساس تجربه موفق نرم افزار فرداد در صنایع مختلف بهترین پیشنهاد را برای افزایش بهره وری سازمان به شما ارائه دهیم.
  • با توجه به نیازهای اختصاصی شما، به شما در انتخاب بهترین راهکارها کمک کنیم.