صدور صورتحساب الکترونیکی

کارآفرینی از قرن شانزدهم میلادی مورد توجه دانشمندان و اقتصاددانان جهان قرار گرفت. اما اقتصاددانان کلاسیک عقیده داشتند که نمی‌توان تعریف ثابتی برای کارآفرینی در نظر بگیریم. حال سوال همین است تعریف کارآفرینی چیست؟ تعریف کارآفرینی در طی قرن‌ها، دستخوش تغییرات زیادی شده است.

در ادامه مقاله قصد داریم تعریف کارآفرینی را به صورت دقیق و واضح بیان کنیم. همچنین با مطرح نمودن انواع و مراحل کارآفرینی شما را با چنین مبحث مهمی مسلط کنیم. پیش از آغاز هر سخنی باید بدانید که کارآفرینی یک مسئله جدا از اشتغال زایی است که به تفاوت این دو مفهوم نیز خواهیم پرداخت.

خواندن مقاله تعریف کارآفرینی چیست به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کارآفرینان
مدیران کارآفرین
فعالان این بازار و علاقمندان

تعریف کارآفرینی به زبان ساده

اولین مبحثی که قصد داریم به آن بپردازیم تعریف کارآفرینی به زبان ساده می‌ باشد. باید بدانید که کارآفرینی چیست و از چه زمانی مورد استفاده قرار گرفته است.

تعریف کارآفرینی به زبان ساده، به این مسئله توجه دارد که کارآفرینی مجموع فرآیندها و اقداماتی می‌باشد که یک یا چند فرد برای راه‌اندازی و تاسیس یک کسب و کار، با توجه به ایده و افکاری که در ذهن دارند انجام می‌دهند.

در مسئله کارآفرینی افراد باید خلاقانه و نوآور عمل کنند تا بتوانند در چنین عرصه جهانی پیشرفت کنند و به موفقیت برسند. مدیرانی با هوش هیجانی بالا در فضای کسب ‌و کار موفق‌تر از رقبای خود عمل می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با هوش هیجانی در کسب و کار به مقاله هوش هیجانی مراجعه نمایید.

شرایط اقتصادی و تجاری امروزه به گونه‌ای است که چه شرکت‌های کوچک و چه شرکت‌های بزرگ، برای تداوم در همین مسیر، نیاز به کارآفرین‌هایی خلاق و نوآور دارد. تعریف کارآفرینی بیان می‌کند که انتخاب و قدم درست در مسیر یکی از مهم‌ترین اقداماتی می‌ باشد که هر سازمانی می‌تواند انجام دهد. به نظر شما نرم افزار حسابداری تاثیری بر کارآفرینی داشته است؟

تاریخچه کارآفرینی

حال که با مفهوم تعریف کارآفرینی چیست آشنا شدید اکنون می‌خواهیم به تاریخچه کارآفرینی نگاهی بیندازیم تا بدانیم که کارآفرینی از چه سالی مورد توجه دانشمندان و اقتصاددانان جهان قرار گرفت. طبق اسناد و مدارک موجود و تحقیقاتی که در مورد کارآفرینی انجام شده، آغاز عمر کارآفرینی را از اوایل قرن شانزدهم میلادی دانسته‌اند.

در این قرن اکثرا کسانی را که ماموریت نظامی داشتند و در همین زمینه‌ها فعالیت می‌کردند را کارآفرین می‌نامیدند. پس از گذشت یک قرن پیمانکاران دولت و دست اندرکاران عمرانی نیز به این جمع پیوستند.

بنا به گفته مورخان، کارآفرینی ابتدا توسط اقتصاددانان مورد توجه قرار گرفت و در هر مکتبی برای تعریف کارآفرینی چیست مفاهیمی را بیان کرده‌اند. در مطالبی که تاریخچه کارآفرینی درج شده ژوزف شوکپیتر را که در سال 1934 با نظریه توسعه اقتصادی مطرح شد را پدر علم کارآفرینی دانسته‌اند.

هدف از کارآفرینی چیست؟

به نظر شما هدف از کارآفرینی چیست؟ هدفی که در موضوعات مختلف انتخاب می‌کنیم، بسیار مهم هستند. زیرا با انگیزه گرفتن از همین اهداف می‌باشد که می‌توانیم مسیر پر تنش را تحمل و ادامه دهیم؛ کارآفرینی نیز به همین روال می‌ باشد.

لازم به ذکر می‌باشد که همین اهداف توسط مدیر کارآفرین انتخاب می‌گردد. اما چند هدف وجود دارد که می‌توانیم بیان کنیم. هدف از کارآفرینی می‌تواند تجارت یا ایجاد شغل باشد اما اهداف دیگر آن در تصویر زیر آمده است:

چند مورد از اهداف کارآفرینی

چند مورد از اهداف کارآفرینی

تفاوت کارآفرینی با اشتغال زایی

در ابتدای مقاله تعریف کارآفرینی چیست را شرح دادیم و گفتیم که کارآفرینی به معنای تاسیس و راه‌اندازی کسب و کار در بخش عمومی، که وظیفه دولت می‌باشد و ایجاد کسب و کار در بخش خصوصی هست. لازم به ذکر می‌باشد با اشتغال زایی تفاوت دارد.

اکنون می‌خواهیم اشتغال زایی را تعریف و سپس تفاوت کارآفرینی با اشتغال زایی، را ذکر کنیم. اشتغال زایی به معنای پاسخ به نیازهای بازار و ایجاد شغل می باشد که اکثرا کاندیدهای ریاست جمهوری از این واژه استفاده می‌کنند. (👈 مشاهده لیست مشاغل سختی کار)

اما کارآفرینی یا اشتغال زایی؟ با بیان تفاوت‌های این دو موضوع متوجه خواهید شد که کارآفرینی یا اشتغال زایی به نفع شما و جامعه می‌باشد. از جمله تفاوت‌های کارآفرینی و اشتغال زایی شامل:

  • کارآفرینی یک شغل جدید می‌باشد اما اشتغال زایی افزایش ظرفیت شغل‌های قبلی است.
  • کارآفرینی اکثرا مربوط به بخش خصوصی می‌باشد اما اشتغال زایی یکی از وظایف دولت می‌ باشد.
  • کارآفرینی در هر عرصه با خلاقیت و نوآوری رو به رو است اما اشتغال زایی کم پیش می‌آید که منجر به نوآوری شود.
  • هدف کارآفرینی ایجاد شغل نیست، ایجاد شغل یکی از دستاوردهای کارآفرینی هست اما یکی از اهداف اصلی و مهم اشتغال زایی ایجاد شغل می باشد.
  • کارآفرینی یک منبع ثروت به شمار می‌آید اما اشتغال زایی همیشه با بهره وری رو به رو نیست.

مزایای فرآیند کارآفرینی

اکنون زمان آن رسیده که پس از بیان تعریف کارآفرینی چیست و تفاوت آن با اشتغال زایی، به مزایای آن نیز اشاره کنیم. در تعریف کارآفرینی چیست بیان کردیم که کارآفرینی توسط یک شخص یا اشخاصی همراه با افکار و ایده‌های نو اتفاق می‌افتد.

به همین دلیل کارآفرینی از مزایای فردی، اجتماعی، سازمانی و … برخوردار است که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره خواهیم نمود.

  • افزایش توانمندی مدیریتی
  • مسیر موفقیت و کارآمدی برای شرکت
  • بهبود شرایط زندگی
  • افزایش توسعه اقتصادی

آموزشگاه حسابداری فرداد

کارآفرین کیست؟

چه کسی کارآفرین است؟ برای پاسخ به سوال کارآفرین کیست ابتدا تعریف کارآفرینی چیست را مطرح نمودیم و اکنون قصد داریم ویژگی های کارآفرین را نیز بگوییم.

به نظر شما چه کسی کارآفرین است؟ کارآفرین به شخص یا اشخاصی گفته می‌شود، که با روشی سودمند و افکار نوآور درصدد حل مشکلات هستند. اغلب کارآفرینان به فکر سود و یا ایجاد شغل نیستند اکثرا به فکر برطرف نمودن مشکلات و بهبود شرایط اقتصادی مردم هستند.

بگذارید سخن یکی از کارآفرینان مطرح و ممتاز جهان را بیان کنیم:

“ام جی پدون بنیانگذار و مدیر ارشد ایندرا پابلیک رایشن: کارآفرینی برای من به معنای قدرت عملگرایی و برخورداری از شجاعت برای تعهد و پایداری عبور از مسیر چالش‌ها، تنش‌ها و شکست‌ها می‌باشد.”

ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینان

تا اینجای مقاله به تعریف کارآفرینی چیست اشاره شد حال سوال اینجاست ویژگی‌های یک کارآفرین چیست؟ برای آن که بتوانیم یک کارآفرین خلاق و موفق باشیم باید از ویژگی‌هایی برخوردار باشیم. ویژگی‌های مربوط به کار مثل شخصیت، مهارت و… باشد.

در ادامه قصد داریم به چند مورد از ویژگی‌های شخصیتی یک کارآفرین اشاره کنیم. ویژگی‌های یک کارآفرین چیست؟ پاسخ دقیق به سوال ویژگی های یک کارآفرین چیست می‌تواند تا حد بسیاری شما را با کارآفرینی آشنا کند. لازم است بدانید اگر قصد ورود به چنین حرفه‌ای را دارید باید از ویژگی‌هایی برخوردار باشید. ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینان در تصویر زیر آمده است.

چند مورد از ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینان

ویژگی‌های شخصیتی مدیران کارآفرین

اکنون که متوجه تعریف کارآفرینی چیست شده‌اید بهتر است ویژگی های مدیران کار آفرین را هم بشناسید. در بخش قبل ویژگی‌های کارآفرین را مطرح نمودیم و اکنون می‌خواهیم ویژگی‌های شخصیتی مدیران کارآفرین را نیز بیان کنیم. چگونه می‌توانیم یک مدیر موفق و ایده‌آل باشیم؟

در ویژگی‌های کارآفرین گفتیم که مسئولیت و تعهد داشتن می‌تواند ما را موفق کند اما آیا برای مدیران کارآفرین، نیز همین ویژگی‌ها صدق می‌کند؟ مدیران کارآفرین باید از ویژگی‌های زیر برخوردار باشند:

  • ارتباط صادقانه با کارکنان
  • تشویق تیم به مسیر موفقیت و رشد فردی
  • نگرش مثبت
  • آموزش دادن به کارکنان
  • تعیین کردن اهداف سازمان
  • بازخورد گرفتن از تیم
  • داشتن ایده‌های جدید و جذاب

اصول کارآفرینی

کارآفرین شدن، به این معنا نیست که با داشتن چند ایده خلاق بتوانید یک کارآفرین موفق شوید. در تعریف کارآفرینی چیست این گونه مطرح کردیم اما باید بدانید که کارآفرینی نیز دارای اصولی می‌باشد که باید آن‌ها را رعایت کنید. اصول کارآفرینی 6 مورد می‌ باشد که شامل موارد زیر می‌باشد:

  • پذیرفتن ناکامی‌های گذشته و پذیرفتن مسئولیت اوضاع فعلی
  • همواره مطالعه داشتن
  • کسب اعتماد به نفس
  • اجرای ایده‌ها و تصمیمات
  • کمک گرفتن از دیگران
  • تسلیم نشدن
  • داشتن پشتکار
  • دوری از افرادی که شما را از مسیر باز می‌دارند.

فرآیند کارآفرینی

فرآیند کارآفرینی، باید طبق استانداردها و ترتیباتی انجام شود. تا بتواند شما را در مسیر موفقیت و توسعه قرار دهد. همانطور که گفتیم تنها داشتن ایده خلاق و نوآور کافی نیست.

پس باید بدانید که در فرآیندی که ذکر کردیم مراحلی وجود دارد که به مراحل کارآفرینی شناخته شده‌اند. در تصویر زیر مراحل را شرح داده ایم:

هدف از کارآفرینی

هدف از کارآفرینی چیست

علم کارآفرینی

واژه کارآفرینی، همان Entrepreneurship می‌باشد که به معنای یافتن و اجرای نوآور و خلاق هست. همین ایده خلاق از طریق پذیرفتن مسئولیت، تعهد و پذیرش ریسک‌های یک مسیر به وجود می‌آید.

علم کارآفرینی ابتدا از واژه فرانسوی Entrepreneui به معنای متعهد شدن در انجام کاری نشات می‌گیرد. همچنین همین واژه از اوایل قرن شانزدهم برای کارآفرینی نیز استفاده شد.

انواع کارآفرین

دانستیم که کارآفرین باید شخصی مبتکر و خلاق باشد و کارآفرینی، نیازمند مهارت‌هایی می‌باشد که بتواند همواره ایده‌هایی خلاق و نوآور را اجرا کند.

کارآفرین انواع مختلفی دارد، یعنی هر کارآفرین در زمینه خاصی می‌تواند فعالیت داشته باشد. انواع کارآفرینان به 3 دسته طبقه بندی می‌شوند که در تعریف کارآفرینی چیست نیز به آنان اشاره نمودیم. انواع کارآفرین شامل موارد زیر می‌شود:

  • کارآفرین اجتماعی: همواره ایده‌های خلاق برای حل مشکلات اجتماعی دارد و اصولا شیوه‌ای را انتخاب می‌کند که ارزش‌های اجتماعی حفظ شود.
  • کارآفرین سریالی: دومین مورد از انواع کارآفرین، کارآفرین سریالی است. کارآفرین سریالی به طور مداوم و پیوسته در زمینه‌های گوناگون ایده ارائه و اجرا می‌کند. البته ناگفته نماند که اکثر کارآفرینان سریالی ایده‌های خود را به سهامداران و سرمایه گذاران می‌فروشد.
  • کارآفرین سبک زندگی: کارآفرین سبک زندگی از فرصت‌های زندگی خود درآمد کسب می‌کنند. به عبارت ساده‌تر فرصت‌های زندگی خود را شناسایی می‌کنند و آن فرصت‌ها را به دیگران نیز آموزش می‌دهند. حداقل دستمزد کارآفرین چقدر می‌تواند باشد؟

فرصتی استثنایی برای علاقمندان به حسابداری، شرکت در دوره های حسابداری رایگان فرداد می‌باشد. به شما پیشنهاد می‌شود این دوره‌ها را از دست ندهید و با شرکت در این دوره ها برای ورود به بازار کار آماده شوید. در صورتی که هیچ اطلاعاتی از حسابداری ندارید ابتدا دوره آشنایی با حسابداری را بگذرانید.

تعریف کارآفرینی سازمانی چیست؟

تا اینجا با ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینان و تعریف کارآفرینی چیست آشنا شدید. حال می‌خواهیم به مفهوم کارآفرینی سازمانی چیست بپردازیم. کارآفرینی سازمانی، فرآیندی می‌ باشد که در یک سازمان انجام می‌شود تا همه کارکنان بتوانند انجام وظیفه کنند و نقش یک کارآفرین را ایفا کنند.

به عبارت دیگر زمانی که یک فعالیت کارآفرینی را داخل یک سازمان انجام دهیم به آن کارآفرینی، کارآفرینی سازمانی می‌گوییم. کارآفرینی سازمانی برای اولین بار توسط ریچارد کانتلیون مطرح شد. پس در تعریف کارآفرینی سازمانی دانستیم که فعالیت‌های کارآفرینی در یک سازمان اجرا می‌شود و همه کارکنان در نقش کارآفرین هستند.

تفاوت کارآفرین با کارآفرین سازمانی

دانستیم که علاوه بر کارآفرینی، کارآفرینی سازمانی نیز وجود دارد اما تفاوت کارآفرین سازمانی با کارآفرین چیست؟ دانشمندان از ابعاد گوناگون و فراوانی، دو مفهوم را مورد بررسی و مقایسه قرار داده‌اند.

اولین تفاوت کارآفرین با کارآفرین سازمانی در همین است که کارآفرین، مستقل عمل می‌کند و دیدگاهی توسعه‌ای دارد. در حالی که کارآفرین سازمانی، برای یک سازمان انجام وظیفه می‌کند و دیدگاهی بازیابی دارد.

دومین تفاوت در نوع دشمن آنان می‌باشد، دشمن کارآفرین بازار است اما دشمن کارآفرین سازمانی فرهنگ سازمان است.

تعریف کارآفرینی چیست و تفاوت آن با کارآفرین سازمانی

تعریف کارآفرینی چیست و تفاوت آن با کارآفرین سازمانی

انواع کارآفرینی

اکنون باید با انواع کارآفرینی نیز آشنا شوید. کارآفرینی انواع مختلفی دارد که می‌توانید در هر کدام که می‌خواهید فعالیت کنید. انواع کارآفرینی شامل موارد زیر می‌شود:

  • کارآفرینی مستقل: کارآفرینی مستقل یک فرد را مسئول جمع آوری و رشد کسب و کار اعلام می‌کند. به عبارت ساده‌تر، کارآفرینی مستقل، شخصی می‌باشد که یک شرکت را تاسیس نموده و هدف آن سودآوری و رشد فردی است.
  • کارآفرینی سازمانی: کارآفرینی سازمانی را در بخش گذشته تعریف کردیم. به طور خلاصه می‌توانیم بگوییم که کارآفرینی سازمانی به معنای انجام تمام اقدامات کارآفرینی در یک سازمان است.
  • کارآفرینی شرکتی: کارآفرینی شرکتی تعهد یک شرکت در مقابل تولید، ارزیابی و معرفی یک محصول می‌باشد. به نظر شما بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی چه ویژگی‌هایی دارد؟ قیمت نرم افزار حسابداری چقدر است؟
  • کارآفرینی بین المللی: گاهی از کارآفرینان برای کارهایی مانند طراحی، توزیع و تولید خدمات به شبکه‌های جهانی وصل می‌شوند. به چنین اقداماتی، کارآفرینی بین المللی گفته می‌شود.
  • کارآفرینی اجتماعی: در تعریف کارآفرین اجتماعی باید گفت  زمانی که کارآفرینی در یک زمینه اجتماعی و برای حل مشکلات اجتماعی ایجاد و اجرا شود به آن کارآفرینی اجتماعی گفته می‌شود. اما باید بدانید که کارآفرینی اجتماعی در زمینه اجتماعی سازمان‌های غیرتجاری و اقتصادی را هم شامل می‌شود.

اکنون به خوبی با تعریف کارآفرینی اجتماعی آشنا شدید و همچنین انواع کارآفرینی را شناختید. حال دیگر می‌توانید تشخیص دهید که در کدام زمینه می‌توانید فعالیت داشته باشید.

کارآفرینی بر اساس نوع کسب و کار

در تعریف کارآفرینی چیست ، گفتیم که کارآفرینی در روش‌های متفاوتی اجرا می‌شوند که یکی از آن‌ها کارآفرینی بر اساس نوع کسب و کار است. کارآفرینی بر اساس نوع کسب و کار به ۱۱ مورد جزئی‌تر تقسیم می‌شود.

ردیف کارآفرینی بر اساس نوع کسب و کار
1 کارآفرینی کسب و کارهای کوچک
2 کارآفرینی شرکت‌های بزرگ
3 کارآفرینی تقلیدی
4 کارآفرینی سایبری
5 کارآفرینی استارت آپ
6 کارآفرینی تحقیقاتی
7 کارآفرینی بین المللی
8 کارآفرینی نوآورانه
9 کارآفرینی فناوری
10 کارآفرینی محیط زیستی
11  کارآفرینی اجتماعی

کارآفرینی بر اساس نحوه مدیریت

در تعریف کارآفرینی چیست به معنای آن پرداختیم. مورد دیگری از کارآفرینی که مورد استفاده قرار می‌گیرد بر اساس نحوه مدیریت آن است. کارآفرینی بر اساس نحوه مدیریت بیشتر به نوع کارآفرینی و حوزه کارآفرینی توجه دارد که اغلب اقتصاددانان، آن را به ۴ دسته طبقه بندی کرده اند.

  • کارآفرینی خصوصی
  • کارآفرینی دولتی
  • کارآفرینی مشارکتی
  • کارآفرینی اشتراکی

کارآفرینی در ایران

تا اینجا مطالب مقاله، تعریف کارآفرینی چیست را از منظرها و دیدگاه‌های متفاوت خواندیم. با انواع و تاریخچه آن آشنا شدیم و ناگفته نماند که تعریف کارآفرینی از دانشمندان را نیز بیان کردیم. اکنون می‌خواهیم کارآفرینی در ایران را مورد بررسی قرار دهیم.

از چه سالی کارآفرینی در ایران استفاده شد؟ کارآفرینی در جهان از قرن شانزدهم میلادی استفاده شد اما در ایران حدود ۱۰۰ سال قبل دانشمندان و اقتصاددانان با کارآفرینی آشنا شدند.

در ایران به دلیل تسلط دولت بر امور جاری در برخی از صنعت‌ها و شرکت‌های بزرگ کارآفرینی نتایج مثبتی به همراه نداشت.

البته ناگفته نماند که در برنامه‌های توسعه سوم و چهارم به موضوع کارآفرینی پرداخته شده و نتیجه اینگونه بیان شده است که تنها راه کاهش بیکاری رشد اقتصادی دولت و استفاده از کارآفرینی می‌باشد. تعریف کارآفرینی از نظر دانشمندان ایرانی نیز مشابه تعاریف جهانی آن است.

سابقه کارآفرین و کارآفرینی در ایران

سابقه کارآفرین و کارآفرینی با توجه به تعریف کارآفرینی چیست را می‌خواهیم در ایران بررسی کنیم. سابقه کارآفرین و کارآفرینی در ایران همانطور که گفتیم به حدود ۱۰۰ سال پیش برمی‌گردد. اما به دلیلی که در قسمت قبل ذکر کردیم نتوانسته پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

برای رشد توسعه اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری باید استفاده از کارآفرینی را افزایش دهیم که نیازمند افراد کاردان و کارآمد می‌باشد. افرادی که همراه با ایده‌های خلاق و نوآور از ویژگی‌های کارآفرینی برخوردار باشند.

 5 پرسش و پاسخ مهم کارآفرینی

در همین بخش از مقاله قصد داریم به چند مورد از پرسش‌هایی که احتمال می‌دهیم برایتان مبهم باشد، پاسخ دهیم. همین سوالات در خصوص عوامل کلیدی، تصورات غلط، نقش خانواده و… می‌باشد.

در انتهای همین بخش خواهیم گفت که چگونه می‌توانید یک کارآفرین شوید و برای یک کارآفرین موفق شدن چه چرخه‌ای را طی کنید. اگر قصد دارید مواردی که ذکر کردیم را بدانید تا انتهای مقاله را بخوانید.

1. عوامل کلیدی کارآفرینی کدامند؟

در مبحث کارآفرینی عوامل کلیدی بسیاری وجود دارد، که باعث آسان شدن امور و موفقیت سریع کارآفرینان و سازمان‌ها می‌شود. عوامل کلیدی کارآفرینی 6 مورد می‌باشد که در تصویر آمده اند.

عوامل کلیدی در کارآفرینی

معرفی 6 عامل کلیدی در کارآفرینی

2. تصورات غلط در کارآفرینی چیست؟

افراد در مورد کارآفرینی نیز تصورات غلطی دارند، که باعث رواج آن‌ها شده‌اند. یکی از تصورات اشتباهی که در خصوص کارآفرینی وجود دارد چنین است که خیال می‌کنند کارآفرینی ساعت کاری ندارد و خودشان رئیس خودشان هستند یا حساب بانکی‌شان به طور معجزه آسایی افزایش می‌یابد. برای اطلاع از ماهیت حساب درآمد به صفحه ماهیت حسابها مراجعه نمایید.

این‌ها تصورات اشتباهی می‌باشد که این روزها در مورد کارآفرینی، بر سر زبان‌ها افتاده است. تصورات غلط دیگری نیز وجود دارد که عبارتند از:

  • خیال می‌کنند پول و سودآوری انگیزه کارآفرینان است.
  • فکر می‌کنند کارآفرینی بهتر از کارمندی می‌باشد.
  • کارآفرینی را ثابت می‌دانند.

3. نقش خانواده در توسعه کار و کارآفرینی چیست؟

در تعریف کارآفرینی چیست وجود ذهن خلاق و نوآور را الزامی دانستیم. برای بیان جزئیات بیشتر همین جمله باید بدانید که کارآفرینی یک فرآیند اکتسابی می‌باشد که باید در وجود افراد پرورش داده شود.

به همین خاطر خانواده در ظهور و رشد آن نقش بسیار اساسی دارند. خانواده از طریق راه‌های مختلف می‌تواند پویایی همین فرآیند را در عمق وجود افراد ببرد و باعث ظهور ایده‌های خلاق گردد. به طور کلی نقش خانواده، آنقدر مهم و بااهمیت می‌باشد که خانواده را کانون ایجاد نوآوری و پرورش خلاقیت دانسته‌اند.

4. چگونه یک کارآفرین شویم؟

دانستیم که کارآفرینی مراحل و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و از یک مسیر ویژه اختصاصی عبور می‌کند به همین دلیل برای یک کارآفرین موفق بودن باید با کلیه‌ی نکات و الزامات این عرصه آشنا شوید. در ادامه به مواردی اشاره خواهیم نمود که با رعایت چنین مواردی می‌توانید یک کارآفرین شوید.

  • موقعیت صنعتی که قصد کارآفرینی آن را دارید را بشناسید.
  • در مورد بازار هدف تحقیق کنید.
  • آموزش ببینید.
  • کسب و کارتان را تاسیس کنید.

5. چرخه کارآفرینی چیست؟

چرخه کارآفرینی در تمام کسب و کارها قابل مشاهده است. کسب و کار می‌تواند یک مغازه کوچک باشد یا یک شرکت بزرگ بین المللی که کارکنان بسیاری دارد.

چرخه عمر کارآفرینی، ابتدا با وجود یک کارآفرین که فرصت را کشف و ایجاد نموده شروع می‌شود. چرخه کارآفرینی شامل 7 مرحله می‌باشد که با آگاهی از آن‌ها می‌توانید تصمیمات آگاهانه بگیرید. این 7 مرحله عبارتند از:

  • شناسایی فرصت
  • تمرکز بر فرصت
  • تعهد
  • بازار
  • راه اندازی کسب و کار
  • رشد و توسعه
  • ارزش

نتیجه گیری

در مسئله کارآفرینی افراد باید خلاقانه و نوآور عمل کنند تا بتوانند در چنین عرصه جهانی پیشرفت و به موفقیت برسند. تعریف کارآفرینی بیان می‌کند که انتخاب و قدم درست در همین مسیر یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که هر سازمانی می‌تواند انجام دهد.

کارآفرین به شخص یا اشخاصی گفته می‌شود که با روشی سودمند و افکار نوآور درصدد حل مشکلات هستند. اغلب کارآفرینان به فکر سود و یا ایجاد شغل نیستند، اکثرا به فکر بر طرف نمودن مشکلات و بهبود شرایط اقتصادی مردم هستند.

آموزش حسابداری 0 تا 100

دسترسی به مقالات مرتبط:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram
{ "@context": "https://schema.org", "@type": "FAQPage", "mainEntity": [{ "@type": "Question", "name": "تعریف کارآفرینی چیست ؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "تعریف کارآفرینی به زبان ساده، به این مسئله توجه دارد که کارآفرینی مجموع فرآیندها و اقداماتی است که یک یا چند فرد برای راه‌اندازی و تاسیس یک کسب و کار، با توجه به ایده و افکاری که در ذهن دارند انجام می‌دهند." } },{ "@type": "Question", "name": "کارآفرین کیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "کارآفرین به شخص یا اشخاصی گفته می‌شود، که با روشی سودمند و افکار نوآور درصدد حل مشکلات هستند. اغلب کارآفرینان به فکر سود و یا ایجاد شغل نیستند اکثرا به فکر بر طرف نمودن مشکلات و بهبود شرایط اقتصادی مردم هستند." } },{ "@type": "Question", "name": "تعریف کارآفرین اجتماعی چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "همواره ایده‌های خلاق برای حل مشکلات اجتماعی دارد و اصولا شیوه‌ای را انتخاب می‌کند که ارزش‌های اجتماعی حفظ شود." } },{ "@type": "Question", "name": "تعریف کارآفرینی سازمانی چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "زمانی که یک فعالیت کارآفرینی را داخل یک سازمان انجام دهیم به آن کارآفرینی، کارآفرینی سازمانی می‌گوییم. این کارآفرینی سازمانی برای اولین بار توسط ریچارد کانتلیون مطرح شد. پس در تعریف کارآفرینی سازمانی دانستیم که فعالیت‌های کارآفرینی در یک سازمان اجرا می‌شود و همه کارکنان در نقش کارآفرین هستند." } },{ "@type": "Question", "name": "کارآفرینی بین المللی چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "گاهی از کارآفرینان برای کارهایی مانند طراحی، توزیع و تولید خدمات به شبکه‌های جهانی وصل می‌شوند. به این اقدامات، کارآفرینی بین المللی گفته می‌شود." } }] }
نرم افزار حسابداری ابری

تماس

قیمت

دمو

کاتالوگ

×

ما منتظر تماس شما هستیم تا ...

تماس با مشاوران تماس با فرداد

  • شرایـط کاری و نیـازهای ویـژه سـازمان شما را بشنویم.
  • به سوالهای شما در مورد ارزش آفرینی نرم افزار پاسخ دهیم.
  • بر اساس تجربه موفق نرم افزار فرداد در صنایع مختلف بهترین پیشنهاد را برای افزایش بهره وری سازمان به شما ارائه دهیم.
  • با توجه به نیازهای اختصاصی شما، به شما در انتخاب بهترین راهکارها کمک کنیم.