سهام چیست ؟ امروزه افراد پولی را که به دست می‌­آورند، کمتر به صورت وجه نقد نگهداری می‌­کنند و  بیشتر به فکر سرمایه‌­گذاری هستند تا از این طریق بتوانند ارزش افزوده­‌ای برای خود ایجاد کنند. روش‌­های مختلفی مانند خرید سکه و طلا، املاک، زمین، ماشین، خرید سهام از جمله انواع سهام در بورس برای سرمایه گذاری وجود دارد.

به جهت اهمیت سرمایه گذاری در بازار سهام و بورس در مقاله پیش رو قصد داریم به مطالب و نکات مهم در خصوص سهام بپردازیم تا ضمن آگاهی از انواع سهام و کاربرد هریک در سرمایه گذاری، بتوانید یک سرمایه گذاری بدون مشکل در برنامه حسابداری و مالی خود داشته باشید.

خواندن مقاله سهام چیست را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم؟

مدیران مالی کسب و کارها
حسابداران و کمک حسابداران
سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی
کارشناسان مالی موسسات

انواع سهام چیست

سهام چیست ؟ سهام به انگلیسی به معنی (Stock) یعنی قسمتی از سرمایه یک شرکت است، اما اگر بخواهیم سهام چیست را به زبان ساده برای شما شرح بدهیم، شرکتی را فرض کنید که سرمایه خود را به صد قسمت مساوی تقسیم کرده است. تعریف دقیق دیگری نیز وجود دارد که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

تعریف سهام چیست به زبان ساده

یکی از تعاریفی که برای سهام چیست به کار برده می‌شود

سهام از جنبه­‌های مختلف تقسیم بندی­‌های متفاوتی دارد، اما به طور کلی انواع سهام از نظر حقوق سهامدار به دو نوع سهام عادی و ممتاز تقسیم بندی می­‌شود. در بورس اوراق بهادار تهران که افراد می­‌توانند نسبت به معامله آن بپردازند، تنها سهام عادی وجود دارد. در ادامه نسبت به ارائه شرح مختصری از انواع سهام پرداخته شده است.

سهام عادی

در آموزش حسابداری و آشنایی با حسابداری بورس و سهام، یکی از روش‌­های جذب سرمایه توسط شرکت‌­ها، واگذاری بخشی از مالکیت شرکت از طریق سهام به اشخاص حقیقی و حقوقی است. با واگذاری این سهام، سهامداران شرکت حق شرکت در رای گیری، مجامع سالانه را خواهند داشت.

همچنین سهامداران در زمان تقسیم سود یا زیان شرکت در سود و زیان شرکت، شریک خواهند بود. به این نوع از سهام در بازار بورس، سهام عادی می­‌گویند.

نکته مهم

سهام عادی دارای ویژگی‌ها و مشخصات منحصر به فردی می‌باشد که شامل موارد زیر است:

    • سهام عادی تاریخ انقضا ندارد.
    • دارنده سهام عادی مالکیت بخشی از شرکت را در اختیار می­گیرد.
    • قابلیت فروش توسط سهامدار در هر زمان را دارد.
    • دارنده سهام عادی در سود و زیان شرکت شریک است.
    • دارنده سهام عادی مربوط به شرکت­های بورسی حق رای در مجامع را دارند.

سهام ممتاز چیست؟

برای شناخت بیشتر انواع سهام و یافتن پاسخ سهام چیست مناسب است که در این قسمت به پرسش سهام ممتاز چیست پاسخ داده شود. سهام ممتاز در واقع نوعی گواهی مالکیت بوده که دارنده این نوع سهم، از حق و حقوقی مشخص و ثابتی را از دارایی‌های شرکت بهره مند می­‌شود.

شرکت­‌ها بنا به اهدافی که دارند اقدام به انتشار سهام ممتاز می‌­کنند، خریداران یا صاحبان سهام ممتاز دارای امتیازاتی مانند حق رای بیشتر، حق تقدم برای سهم جدید، معامله سهم با مبلغی کمتر از ارزش اسمی، تخصیص درصدی مشخص از دارایی و سود می‌شوند.

نکته:
حال که به پاسخ پرسش سهام چیست دست یافتید بهتر است که با انواع سهام ممتاز نیز آشنا شوید. انواع سهام ممتاز شامل موارد زیر می‌باشد:

    • سهام ممتاز جمع شونده
    • سهام ممتاز مشارکتی
    • سهام ممتاز قابل تبدیل
    • سهام ممتاز قابل بازخرید

تفاوت سهام ممتاز و سهام عادی

با تعاریف سهام چیست آشنا شدیم و دانستیم که انواع سهام چیست  هر چند دارنده سهام ممتاز نیز همانند سهام عادی مالکیت بخشی از شرکت را در اختیار می‌­گیرد، اما تفاوت­‌هایی به شرح زیر در سهام عادی و سهام ممتاز وجود دارد:

    • بر خلاف سهام عادی میزان سود قابل پرداخت به دارندگان سهام ممتاز از قبل مشخص و ارتباطی با سود و زیان شرکت ندارد.
    • شرکت‌­ها باید سود دارندگان سهام ممتاز را زودتر از دارندگان سهام عادی پرداخت نماید.
    • سود سهام ممتاز متفاوت و بیشتر از سهام عادی است.
    • هنگام انحلال یا تسویه‌ حساب شرکت، اولویت با سهام‌داران ممتاز است.

سهام در بورس چیست؟

اما اگر از خود بپرسید که سهام در بورس چیست و از چه نوع سهامی است، باید به شما بگوییم که سهام در بورس در واقع همان سهام عادی است، این سهام مربوط به شرکت­‌هایی می‌باشد که در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده‌­اند و اشخاص حقیقی و حقوقی با خرید سهام عادی در بورس مالکیت بخشی از شرکت بورسی را در اختیار خود می­‌گیرند.

آموزشگاه حسابداری فرداد

بازار سهام چیست ؟

در رابطه با سهام که در مطالب قبل از جمله در سهام چیست توضیحات لازم ارائه شد، اما در خصوص بازار سهام، به بازاری گفته می‌شود که در آن سهام شرکت­‌ها از طریق بازارهای قانونی و منسجمی مانند بورس اوراق بهادار و یا از طریق بازارهای خارج از بورس یا OTC مورد معامله قرار می­‌گیرد.

در بازار سهام کارگزاران و اشخاص حقیقی و حقوقی به عنوان سهامدار می­‌توانند نسبت به خرید و فروش سهام، اوراق قرضه نمایند، در بازار سهام بسیاری از شرکت­‌های بزرگ و معتبر با توجه به شرایط قانونی پذیرفته شده و این بازار به عنوان یکی از ارکان کلیدی بازارهای مالی در دنیا است.

انواع سهام چیست

برای آشنایی بیشتر با انواع سهام در بورس ابتدا باید به شما بگوییم که هر سهم در سهام چیست ؟ سهم به معنی مالکیت هر شخصی از یک دارایی مشخص مربوط به یک شرکت است؛ به دارنده سهم، اوراقی تعلق می­‌گیرد که مشخصات شرکت، مشخصات دارنده سهام و مبلغ و تعداد سهم بر روی آن درج می­‌گردد.

دانستیم که سرمایه گذاری چیست اما باید بدانید که در یک نوع از تقسیم بندی سهام از نظر شکل به دو دسته سهام با نام و سهام بی نام تقسیم می‌­شود، در سهام بانام مشخصات کلی دارنده سهم ارائه می‌­گردد تا نسبت شناسایی سهامدار اقدام شود، اما در سهام بی نام هدف پنهان ماندن سهامدار و سرمایه گذار است.

نکته مهم

سهام بی نام می‌­تواند به ضرر خریدار و یا دارنده سهم باشد، زیرا در صورتی که اوراق اثبات مالکیت مفقود شود، سهامدار نمی­‌تواند نسبت به ادعای مالکیت اقدام کند.

علاوه بر تقسیم بندی سهام از نظر شکل در یک دسته بندی دیگری که براساس حقوق دارنده سهام در بازار بورس صورت می­‌گیرد، سهام به دو دسته سهام عادی و سهام ممتاز تقسیم می‌­شود. سهام عادی و سهام ممتاز دارایی ویژگی‌­ها و مزایایی می‌باشند و اختلاف­‌هایی با یکدیگر دارند که در مطالب مربوط به سهام چیست توضیحات لازم ارائه شد.

نحوه خرید سهام یک شرکت

پیش از خرید هر سهمی، باید بدانید که سهام چیست نحوه خرید سهام یک شرکت به چه شکل است؟ امروزه خرید سهام به صورت غیرحضوری و با استفاده از نرم افزار حسابداری بازرگانی نیز قابل اجرا می‌باشد، اما برای خرید یک سهم، سرمایه گذار باید مراحلی را پشت سر بگذارد که در تصویر زیر به آن مراحل اشاره کرده‌ایم.

مراحل خرید سهام چیست

مراحلی که برای خرید یک سهام باید بگذرانیم

قیمت انواع سهام در بورس

در بازارهای مالی از جمله بازار بورس ایران، قیمت‌­های مختلفی برای خرید برنامه حسابداری انواع سهام در بورس وجود دارد. افراد برای اقدام به خرید و فروش بورس علاوه بر آشنایی با مفهوم سهام چیست باید با قیمت انواع سهام در بورس نیز آشنایی داشته باشند. قیمت انواع سهام در بورس به صورت خلاصه به شرح موارد زیر است:

ردیف انواع سهام در بورس توضیحات
1 قیمت اسمی به قیمت و ارزش اولیه هر سهم ارائه شده در بازار بورس قیمت اسمی می­‌گویند. در بازار بورس تهران برابر پیش فرض قیمت اسمی برابر 1000 ریال معادل 100 تومان می‌­باشد.
2 قیمت باز شدن قیمتی است که اولین معامله روز مربوط به سهام، در آن قیمت انجام می­‌شود.
3 قیمت بسته شدن قیمتی است که آخرین معامله روز مربوط به سهام، در آن قیمت انجام می­‌شود.
4 قیمت پایانی در هر روز معاملاتی که در نظر بگیرید امکان دارد یک سهم با قیمت‌­های مختلفی در یک بازه مشخص مورد معامله قرار بگیرد. به میانگین وزنی از تعداد سهام معامله شده در هر قیمت که ملاک محاسبه بازه روز معاملاتی بعد است، قیمت پایانی می­‌گویند.
5 بالاترین قیمت حداکثر قیمتی است که یک سهم در یک جلسه معاملاتی، مورد معامله قرار گرفته است.
6 پایین ترین قیمت حداقل قیمتی است که یک سهم در یک جلسه معاملاتی، مورد معامله قرار گرفته است.
7 قیمت پایه به قیمت مشخص شده توسط فروشنده برای عرضه سهام در معاملات عمده تعیین می­‌گردد، قیمت پایه می‌­گویند.
8 قیمت مجاز قیمت مجاز یک بازه قیمتی مشخصی است و در واقع دامنه نوسان مجاز نمادهای بورسی را نشان می­‌دهد. یک سهم خاص در یک روز معاملاتی در این بازه می­‌تواند مورد معامله قرار بگیرد.

صندوق سرمایه‌گذاری در سهام چیست

اگر شما هم در حوزه بورس فعالیتی دارید، شاید به دفعات با صندوق سرمایه گذاری برخورد داشته‌­اید، اما صندوق سهام چیست یا صندوق سرمایه گذاری در سهام چیست ؟ صندوق‌­های سرمایه گذاری، سرمایه افراد را جمع کرده و آن­‌ها را به صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار سرمایه گذاری می‌کنند.

به عبارت ساده‌تر اگر بخواهیم بگوییم که صندوق سرمایه گذاری در سهام چیست باید بگوییم که افرادی وجود دارند که قصد سرمایه گذاری در بورس را دارند، اما بنا به دلایلی خود نمی‌­خواهند به صورت مستقیم به خرید و فروش سهام بپردازند.

این افراد با سرمایه­‌گذاری در صندوق­‌های سرمایه گذاری به آن‌­ها اجازه معامله در بورس را می­‌دهند و در نهایت براساس قرارداد سود حاصله را از صندوق سرمایه گذاری دریافت می­‌کنند.

حال که به پاسخ پرسش صندوق سهام چیست و یا صندوق سرمایه گذاری در سهام چیست دست یافتید، مناسب­‌تر است که با مزایای سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری در سهام نیز آشنا شوید. این مزایا را در تصویر زیر به صورت کامل بیان نموده‌ایم.

مزایای سهام چیست

مزایای سرمایه گذاری در صندوق‌های سهام چیست

سهام عیار چیست؟

صندوق­‌های سرمایه گذاری متعددی در کشور وجود دارد. یکی از صندوق­‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) مبتنی بر گواهی سپرده کالایی سکه و شمش طلا صندوق عیار است که در بازار سرمایه کشور معامله می­‌شود. بازدهی این صندوق پرریسک تحت تاثیر بازدهی سکه طلا، شمش طلا و اوراق بهادار مبتنی بر سکه طلا و شمش طلا است.

برنامه سهام یاب و کارکرد آن

برنامه سهام یاب یا اپلیکیشن سهام چیست ؟ برنامه سهام یاب، برنامه­‌ای کاربردی در زمینه بازار بورس است. افرادی که اقدام به نصب اپلیکیشن سهام یاب می­‌کنند، می‌­توانند از وضعیت بازار بورس، معاملات، اخبار و اطلاعیه شرکت­‌های بورسی آگاه شوند، البته بعد از دانلود، نصب و اجرای برنامه سهام یاب برای استفاده از امکانات اپلیکیشن سهام یاب باید نسبت به ایجاد حساب کاربری اقدام کنید.

در برنامه سهام یاب یا اپلیکیشن سهام یاب می­‌توانید نسبت به بررسی نظرات دیگران در خصوص یک سهم مورد نظر نیز دسترسی داشته باشید، به طور کلی با نصب اپلیکیشن سهام یاب به قابلیت­‌های جستجو کاربران و نمادها، اخبار بازار بورس و اطلاعیه­‌های شرکت­‌ها می‌­توانید دسترسی داشته باشید.

تحلیل وبانک سهام یاب

شما با نصب اپلیکیشن سهام یاب و یا ورود به برنامه سهام یاب آنلاین بعد از ایجاد حساب کاربری در برنامه سهام یاب، در صورتی که بخواهید به عنوان مثال نسبت به تحلیل یکی از سهام شرکت­‌های بورسی با نماد وبانک بپردازید، باید ابتدا از قسمت جستجو نام نماد و بانک را جستجو کنید. سپس در صفحه جدید باز شده می‌­توانید نظرات تحلیلی دیگران را مشاهده کنید.

همچنین در قسمت تحلیل تکنیکال وبانک با کلیک بر روی گزینه یاد شده نمودار مربوط به سهم را مشاهده خواهید کرد. شما در این صفحه با استفاده از ابزارهای مربوط به تحلیل تکنیکال، اندیکاتورها و کندل­‌های قیمتی مربوط به سهم می‌­توانید نسبت به آینده سهم پیش بینی لازم را انجام دهید.

سهام عدالت چیست؟

در پاسخ به پرسش سهام عدالت چیست باید گفت، سهام عدالت سبدی از سهام متشکل از شرکت‌­های بورسی و غیر بورسی دولتی است. هدف از ایجاد این سبد کم کردن سهم دولت در بنگاه‌­های بزرگ اقتصادی و توزیع ثروت میان اقشار کم درآمد جامعه مانند عشایر، روستاییان، زنان سرپرست خانوار است.

اگر از خود بپرسید که هدف از سهام عدالت چیست باید بدانید که هدف آن مستقل شدن خانواده‌­های نیازمند، افزایش سرعت روند خصوصی‌سازی، استفاد از روش‌های شفاف با هدف واگذاری سهام شرکت‌ها، چابک سازی بدنه دولت، افزایش تصدی‌گری مردم، توزیع عادلانه ثروت و درآمد در کشور می‌باشد.

ثبت نام سجام سهام عدالت برای چیست؟

کلمه سجام اختصار عبارت سامانه جامع اطلاعات مشتریان است، این سامانه که با هدف ارائه خدمات یکپارچه و فراگیر به فعالان بازار سرمایه توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ایجاد شده است. در این سامانه سوابق معاملاتی سهامداران ایجاد شده و آن­‌ها می‌توانند دارایی‌های خود را مشاهده و از سودهای دریافتی اطلاع پیدا کنند.

اما ثبت نام سجام سهام عدالت برای چیست؟ با توجه به اینکه سهام عدالت افرادی که دارای کدبورسی هستند قابلیت انتقال به سبد آن­‌ها را دارد، همچنین برای دریافت سود سهام عدالت این افراد باید در سامانه سجام ثبت نام کنند و بعد از تکمیل اطلاعات مربوطه از جمله شماره حساب بانکی بتوانند نسبت به دریافت سود خود اقدام کنند.

سهام دلاری چیست

آیا با سهام دلاری آشنایی دارید و می‌­دانید که سهام دلاری چیست؟ شرکت­‌هایی که فروش صادراتی دارند و معاملات خود را بر اساس دلار انجام می­‌دهند، اگر شما اقدام به خرید سهام آن شرکت کنید، به سهامی که تحت مالکیت شما قرار گرفته است، سهام دلاری می‌­گویند. سهام شرکت­‌های دلاری با نرخ ارز همبستگی بالایی دارد.

طی بخشنامه‌ای دولت اعلام کرد که مودیان حقیقی و حقوقی باید از سال جاری صورتحساب الکترونیکی خود را از طریق نرم افزار صدور صورتحساب الکترونیکی با رعایت قانون پایانه‌های فروشگاهی در زمان مشخص شده به سامانه مودیان مالیاتی ارسال نمایند، در صورت عدم ارسال صورتحساب فودی متخلف شناخته شده و جریمه خواهد شد.

تفاوت سهام دلاری و ریالی در چیست؟

تفاوت ریالی و دلاری در سهام چیست ؟ تمام افرادی که در بازارهای مختلف سرمایه‌گذاری می‌کنند، هدف اصلی و اولیه آن­‌ها کسب سود و حفظ ارزش سرمایه خود است، اما باید توجه داشته باشید که با افزایش نرخ دلار ارزش پول ملی کاهش می‌­یابد؛ با توجه به شرایط اقتصادی جامعه باید در نظر داشته باشید که سهام دلاری می­‌تواند سوددهی بیشتری نسبت به سهام ریالی برای اشخاص داشته باشد.

به بیان ساده‌­تر در تمامی شرکت‌­ها با سهام دلاری و ریالی که در ایران وجود دارد، هزینه آن‌­ها به صورت ریالی است. در شرکت­‌های با سهام ریالی چون فروش درون کشور صورت می­‌گیرد، درآمد و سود به صورت ریالی خواهد بود. اما در شرکت‌­های با سهام دلاری هزینه ریالی اما فروش و درآمد به صورت دلاری است.

اهمیت سهام دلاری برای سرمایه گذاری

سوالی که اکنون پیش می­‌آید این است که اهمیت سهام دلاری برای سرمایه گذاری چیست و چرا افراد در سهام دلاری سرمایه گذاری می‌­کنند. در پاسخ به این پرسش باید توجه داشته باشید که در این سهام قیمت­‌های جهانی تاثیرگذار است و از قیمت گذاری دستوری خارج می­‌شوند.

علاوه بر تاثیر قیمت جهانی بر ارزش و سوددهی سهام دلاری، شرکت به راحتی می­‌تواند علاوه بر فروش محصول در داخل کشور نسبت به صادرات نیز اقدام کند، همچنین با توجه به وضعیت تورمی اقتصاد ایران و کاهش ارزش ریال در مقابل دلار، سرمایه گذاری در سهام دلاری ریسک پایین‌­تری خواهد داشت.

به انتهای مقاله رسیده‌ایم، اگر بخواهیم مطالب گفته شده را در خصوص سهام چیست خلاصه کنیم، باید بنویسیم که سهام انواع مختلفی دارد که افراد برای سرمایه‌گذاری و افزایش سود از آن استفاده می‌کنند. البته باید بدانید که تنها با دانستن مفهوم سهام چیست نمی‌توانید اقدام به سرمایه گذاری کنید و باید نکات بسیاری را مطالعه کنید.

سهام چیست و سهام دلاری در شرکت‌ها

شرکت‌هایی که از سهام دلاری استفاده می‌کنند

سهام کدام شرکت‌ها دلاری است؟

برای معرفی شرکت­‌ها با سهام دلاری بخش بزرگی را می­‌توان نام برد که اکثر آن­‌ها به عنوان صنایع کامودیتی شناخته می­‌شوند، از جمله این صنایع به گروه محصولات شیمیایی، فلزات اساسی، استخراج کانی­‌های فلزی، فرآورده­‌های نفتی می‌­توان اشاره کرد.

تعدادی از شرکت­‌های شناخته شده که درآمدشان به دلار است و به عنوان شرکت‌­های دارای سهام دلاری شناخته می­‌شوند شامل فولاد خوزستان (فخوز)، پتروشیمی جم (جم)، آلومینیوم ایران (فایرا)، پتروشیمی مارون (مارون)، فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) و پتروشیمی خارک (شخارک) می‌باشند.

نتیجه گیری

سهام چیست ؟ امروزه افراد در تلاش هستند که نسبت به سرمایه‌­گذاری مطمئن اقدام کنند، روش‌­های سرمایه‌­گذاری متعددی در کشور وجود دارد که سرمایه‌­گذاری در آن‌­ها نیازمند داشتن دانش حداقلی است. یکی از روش­‌های سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در بازار بورس و خرید سهام است، اما قبل از سرمایه گذاری باید بدانید که سهام چیست و چگونه می‌­توانید سرمایه گذاری کنید.

در این مقاله به پرسش‌های بسیاری در خصوص سهام چیست و سرمایه گذاری صندوق‌های بورسی پاسخ دادیم و همچنین مراحل خرید هر یک سهم را بیان نمودیم تا بتوانید با آگاهی کامل نسبت به سرمایه گذاری اقدام کنید. در انتها اگر سوالی باقی مانده است می‌توانید در قسمت دیدگاه برایمان بنویسید.

آموزش حسابداری 0 تا 100

دسترسی به مقالات مرتبط:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram
{ "@context": "https://schema.org", "@type": "FAQPage", "mainEntity": [{ "@type": "Question", "name": "سهام ممتاز چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "سهام ممتاز در واقع نوعی گواهی مالکیت بوده که دارنده این نوع سهم، از حق و حقوقی مشخص و ثابتی را از دارایی‌های شرکت بهره مند می­‌شود." } },{ "@type": "Question", "name": "تفاوت سهام عادی و سهام ممتاز در چیست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "شرکت‌­ها باید سود دارندگان سهام ممتاز را زودتر از دارندگان سهام عادی پرداخت نماید، سود سهام ممتاز متفاوت و بیشتر از سهام عادی است و هنگام انحلال یا تسویه‌ حساب شرکت، اولویت با سهام‌داران ممتاز است از تفاوت‌های این دو سهام می‌باشد." } },{ "@type": "Question", "name": "قیمت اسمی به چه معناست؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "به قیمت و ارزش اولیه هر سهم ارائه شده در بازار بورس قیمت اسمی می­‌گویند. در بازار بورس تهران برابر پیش فرض قیمت اسمی برابر 1000 ریال معادل 100 تومان می‌­باشد." } },{ "@type": "Question", "name": "صندوق سرمایه گذاری در سهام چه کاربردی دارد؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "افرادی وجود دارند که قصد سرمایه گذاری در بورس را دارند، اما بنا به دلایلی خود نمی‌­خواهند به صورت مستقیم به خرید و فروش سهام بپردازند. این افراد با سرمایه­‌گذاری در صندوق­‌های سرمایه گذاری به آن‌­ها اجازه معامله در بورس را می­‌دهند و در نهایت براساس قرارداد سود حاصله را از صندوق سرمایه گذاری دریافت می­‌کنند." } },{ "@type": "Question", "name": "چه شرکت‌هایی از سهام دلاری استفاده می‌کنند؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "تعدادی از شرکت­‌های شناخته شده که درآمدشان به دلار است و به عنوان شرکت‌­های دارای سهام دلاری شناخته می­‌شوند شامل فولاد خوزستان (فخوز)، پتروشیمی جم (جم)، آلومینیوم ایران (فایرا)، پتروشیمی مارون (مارون)، فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) و پتروشیمی خارک (شخارک) می‌باشند." } }] }
نرم افزار حسابداری ابری

تماس

قیمت

دمو

کاتالوگ

×

ما منتظر تماس شما هستیم تا ...

تماس با مشاوران تماس با فرداد

  • شرایـط کاری و نیـازهای ویـژه سـازمان شما را بشنویم.
  • به سوالهای شما در مورد ارزش آفرینی نرم افزار پاسخ دهیم.
  • بر اساس تجربه موفق نرم افزار فرداد در صنایع مختلف بهترین پیشنهاد را برای افزایش بهره وری سازمان به شما ارائه دهیم.
  • با توجه به نیازهای اختصاصی شما، به شما در انتخاب بهترین راهکارها کمک کنیم.